Iaidossa olen nähnyt joillakin valkoisen hakaman. Useimmilla on kuitenkin tuttu musta. Mikä symboliikka liittyy valkoiseen hakamaan?
Valkoinen hakama
6
230
Vastaukset
- Antero Juhani
Melkoisen harvinainen se on. Joissakin lajeissa naiset saattavat käyttää valkoista hakamaa tummemman sijasta. En ole varma onko muuta symboliikkaa.
- aikidokaamaton
Valkoisen hakaman käytäjät ovat kokeneet täydellisen valaistumisen ja ovat nirvanassa, minkä merkkinä he käyttävät sen väristä vaatetta.
- ajatus
Eikö se koko valkoinen asu ole enemmänkin peruja Seppuku-nimisestä seremoniasta, jossa suorittajalla on päällä valkea asu ja hakama? Se valkoinen symboloi siis jollakin tavalla kuoleman läsnäoloa harjoittelussa.
- xybrk
Aikiditta valkoista hakamaa saa käyttää 10 danin mestari mutta harvinaistahan tuo on ei, taida tällä hetkellä olla yhtään 10 dannin arvoista
- jdgkgi
xybrk kirjoitti:
Aikiditta valkoista hakamaa saa käyttää 10 danin mestari mutta harvinaistahan tuo on ei, taida tällä hetkellä olla yhtään 10 dannin arvoista
Aikidossa
- liperit kans
Statussymboliikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595