asiakastapaamisia baarissa

tiukkapipo

Työpaikkani kehittämispäällikkö vihjaisi, että minua on kaavailtu eräänlaiseen b to b -markkinointiin. Kyseessä kuitenkin kuntasektori. Esimieheni on kyllä puhunut saman suuntaisia suunnitelmia ja ilmeisesti tehtävää on laajemminkin suunniteltu minulle. Olen vastustanut ideaa, koska en ole luonteeltani lainkaan markkinointihenkinen ja erittäin huono verkostoituja.

Eilisessä muuhun asiaan liittyvässä keskustelussamme kehittämipäällikkömme otti taas esille tuon markkinoin kehittämistehtävän. Hän kuvaili tehtävän "toimenkuvaa" ja mainitsi, että "sitten, kun istut asiakkaan kanssa iltaa olutlasillisen ääressä, voit keskustella näistä ja näistä".

Nyt minua on alkanut ahdistaa. Olen siis koko ajan ollut moista b to b -markkinointi ja kehittämistehtävää vastaan ja nyt vihjaillaan, että tehtävään kuuluu kaikenlaiset illanistujaiset. Voinko kieltäytyä tehtävästä, kun sitä viralliselta taholta esitetään? Meidän organisaatiossamme on usein tietynlainen sanelupolitiikka, eli kun muutama ideanikkari saa idean, siitä kiertää ensin huhu ja sen jälkeen asia yhtäkkiä muuttuukin todeksi ja tehtäväjaot sanellaan.

Markkinointi ja verkostoituminen ei siis ole vahvinta alaani, mutta voin virallisissa työ- ja organisaatiokuvioissa asiakeskeiset asiat hoitaa. Mutta illanistujaisiin en tule menemään. En yksinkertaisesti jaksa jaaritella turhanpäiväisyyksiä jossain epävirallisessa ympäristössä. Niitä kun kukaan ei muista enää jatkossa ja tietyllä tavalla kyseinen "markkinointiaika" menee aivan hukkaan. Otan siiderin kerran vuodessa juhannuksena, joten tulisin aina istumaan vesilasillinen edessäni ja olisin aina liikkeellä autolla. Minkäänlaista smalltalkia en oluista ja viineistä enkä urheilusta hallitse, koska ne eivät kiinnosta. En jaksa valvoa myöhään, joten kotiintuloaikani on max klo 21.

Mielummin viettäisin virka-ajan ulkopuoliset ajat perheeni parissa. Asialliset asiat työajalla ja virallisen organisaation puitteissa hoidan erinomaisesti. Sen takia ilmeisesti minut haluttaisiin em. haastavahkoon tehtävään. Voiko työnantaja ylipäätään edellyttään työntekijältä tuollaisia iltaan ajoittuvia viihteellisiä asiakastapaamisia? Kyseessä koulutusala, ei varsinainen myynti- markkinointi- tai hotelli/ravintola-alan työ.

1

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en edes yritä

kyllä ne ohrapirtelöistuskelut tiedetään, vouhotetaan ja ollaan keksivinään jotain viisasta ja yritetään saada aikaan mutta siihen se jää. muisto vain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1098
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      685
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60