Täältäkö apua?

Mulla on käsitys et Ubuntu-ihmiset on avuliaampia joten kysyn teiltä. Mulla on hp mini 110 läppäri 24 kuukauden takuulla. Haluaisin ubuntu 12.04 windows 7 starterin tilalle kun se jumittaa pahasti heti jos on useampi ohjelma päällä, ei tartte olla montakaan. Ja se on RUMA! Vaikka vaihdoin ilmaiseen Stardock teemaan. Nyt askarruttaa että mikä on yleisin vika läppäreissä, mulla kun on asennusmedia 7:lle ja 7 pitää olla ehtojen mukaan koneella jos huoltoa tarvitaan. Joku/jotkut sanovat että linuxeista joku/jotkut voivat tehdä hallaa koneelle. Mulla on ollu ubuntu vanhemmalla koneella jonkun aikaa ja huolta ei ole. Tiedän että Ubuntu sopisi tuohon läppäriin. Olen nähnyt sen ja kokeillut sitä ja se on sutjakas ja kaunis. Varsinkin kun asentaa hyvän teeman. Mitä teen. Mikä vika voisi tehdä sen etten saisi enää 7:aa asennettua takaisin jos huolto kutsuisi?

30

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooooonnistuuuu

Käytä villiä huoltoa ja maksa vielä pimeästi.

• täältäpä......

"Mikä vika voisi tehdä sen etten saisi enää 7:aa asennettua takaisin jos huolto kutsuisi?" Wintous vois vaikka polttaa läppäris. Ubuntulla voisit osioida koko kiintolevyn EXT4 muotoon ja windows ei osaa asentua, tuo ei ole kyllä vika kun Ubuntulla voit osioda myös win muotoon. Ubuntu ei varmasti tee hallaa tietokoneelle, se vaan toimii siinä.

• en kokeile enää

Ubuntu on tuhonnut minulta montakin kiintolevyä, eikä kukaan voi mennä takuuseen siitä, etteikö se särkisi jotain tietokoneessa. Yhteensopimattomuuksia on vaikka kuinka paljon!

Täällä vaan kehutaan ja kehutaan ubuntua, mutta se on pelkkää fanaattisuutta! Tieto ei ole kenenkään hallussa - sehän koodataankin n. tuhannen ihmisen voimin eri puolilla maailmaa.

Ubuntun asentamisessa on AINA riskinsä!

• älä jauha puppua
        en kokeile enää kirjoitti:

Ubuntu on tuhonnut minulta montakin kiintolevyä, eikä kukaan voi mennä takuuseen siitä, etteikö se särkisi jotain tietokoneessa. Yhteensopimattomuuksia on vaikka kuinka paljon!

Täällä vaan kehutaan ja kehutaan ubuntua, mutta se on pelkkää fanaattisuutta! Tieto ei ole kenenkään hallussa - sehän koodataankin n. tuhannen ihmisen voimin eri puolilla maailmaa.

Ubuntun asentamisessa on AINA riskinsä!

Ubuntu ei kyllä hajota laitteita eikä kiintolevyjä joten lopeta toi p*skanjauhaminen!!! Mistä te windows-trollit tollasta edes keksitte ja saatteko jotain kiksejä valheiden suoltamisesta? Sinä et takuulla ole kokeillutkaan Ubuntua.

• en kokeile enää
        älä jauha puppua kirjoitti:

Ubuntu ei kyllä hajota laitteita eikä kiintolevyjä joten lopeta toi p*skanjauhaminen!!! Mistä te windows-trollit tollasta edes keksitte ja saatteko jotain kiksejä valheiden suoltamisesta? Sinä et takuulla ole kokeillutkaan Ubuntua.

En minä mitään "keksinyt", vaan olen entinen ubuntun käyttäjä ja myöhemminkin kokeillut sen (ja muita linuxin) eri versioita ja väitän edelleenkin, ettei tälläkään palstalla todellakaan tiedetä kaikkia ubuntun haittoja.

• puusilima___________

En minä mitään "keksinyt", vaan olen entinen ubuntun käyttäjä ja myöhemminkin kokeillut sen (ja muita linuxin) eri versioita ja väitän edelleenkin, ettei tälläkään palstalla todellakaan tiedetä kaikkia ubuntun haittoja.

kertoisitko tarkat tiedot mitä on hajonnut, merkki, malli, kernel versio, käyttöjärjestelmän versio, mitä teit että meni rikki, ym..

kiitos.

• älä jauha puppua

Kyllä olet keksinyt. Itse olen asentanut Ubuntuja useisiin koneisiin eikä yksikään niistä ole hajonnut!

• 999
        älä jauha puppua kirjoitti:

Kyllä olet keksinyt. Itse olen asentanut Ubuntuja useisiin koneisiin eikä yksikään niistä ole hajonnut!

Superasentelija on vaihteeksi täällä.

• i9u4r
        puusilima___________ kirjoitti:

kertoisitko tarkat tiedot mitä on hajonnut, merkki, malli, kernel versio, käyttöjärjestelmän versio, mitä teit että meni rikki, ym..

kiitos.

Eihän kaltaisellesi idiootille kannata mitään kertoa.

• suksi suolle
        i9u4r kirjoitti:

Eihän kaltaisellesi idiootille kannata mitään kertoa.

Mistä sunlaisia idiootteja sikiää? Puusilima on sentään expertti noissa asioissa joten älähän auo päätäs hänelle!

• 4379p++174
        999 kirjoitti:

Superasentelija on vaihteeksi täällä.

Niin on. Ja täälä olen minäkin. Aloittelija, asentanut useaan koneeseen joko windowsin rinnalle tai toiselle kovalevylle Linuxin ja aina vaan jää windows unholaan...siis sitä ei viitsi enää edes avata.

Riippuu tietenkin ohjelmista mitä käyttää, mitä osaa käyttää ja mitä edes yrittää ottaa käyttöön..

Eikös tu win 7 starter ollut joittenkin koneiden kokoonpanojen kanssa aika surkea sepustus vai muistanko oikein?

• foo bar

Jos epäilyttää kokeilla niin pienellä rahalla selviät ongelmasta: osta uusi kovalevy miniin. Laita se Win 7 Starter hyllylle, laita uusi levy sisään ja asenna siihen Ubuntu. Näin jos kone paukahtaa voit vaihtaa Win 7:n takaisin sisään ja kantaa huoltoon.

Miten Ubuntu sitten voisi hajoittaa koneen? Jos jokin koneen laitteista ei tunnistu oikein niin Ubuntu saattaisi teoriassa käskyttää sitä väärin. Esimerkiksi tuuletin saattaisi tarpeettomasti huutaa täysillä tai kovalevy ruksuttaa liian tiuhaan ja siten kulumisen kautta osat hajoaisivat nopeammin. Mahdollisuus em. juttuihin on olemassa, mutta varsin pieni ja todennkäköisesti myös huomaisit asian melko nopeasti.

• 222

Lukemattomiin koneisiin oon itse asentanut yhtäkään ei ole mennyt rikki ubuntulla.

Hörhöjen puhetta.

• asfdfdsafdsafdsafdsa
        222 kirjoitti:

Lukemattomiin koneisiin oon itse asentanut yhtäkään ei ole mennyt rikki ubuntulla.

Hörhöjen puhetta.

Koska ei minulla niin siksi ei totta? Pettämätön logiikka.

Googleta fan heat modprobe.conf ja löydät useita tapauksia jossa esim. kernelpäivityksen jälkeen tuuletinasetukset ovat pielessä.

• by36y335

Jos onkin siili eikä tuuletinta?
      Mä en tiedä kun mun mini ei paljoa höpötä :)

• puusilima___________

no mitään haittaa ei tosiaan ole, vaikka asentaisit ubuntun. ei vaikka asentaisit qnx:n tai solariksen tai vaikka ihan itse koodaamasi.
      käyttöjärjestelmä on ainoastaan tietokone ohjelma ja myyjä ei pysty eväämään takuuta sen perusteella. siitä on olemassa lakikin, ainakin suomessa.
      jos taas menet ronkkimaan koneen fyysisiä osia esim. ruuvvimeisselillä niin sitten se on oma vika.
      eli ihan turvallisesti voit asentaa ihan mitä ikinä huvittaa siihen koneeseen, kuten mihin tahansa muuhunkin koneeseen ja niissä ei todellakaan tarvitse olla levyillä sitä "esiasennettua" kuraa jota niissä yleensä on. tosin huollosta kun se takaisin tulee, niin todennäköisimmin koneesta on pyyhitty kaikki kunnollinen ja tilalta löytyy se esiasennus kura.

• 162

Asenna omistamasi seiska koneeseen, jonka sitten päivität edullisti Windows 8:ksi. Kasi on sanalla sanoen huppunopea käyttöjärjestelmä.
      En kyllä ihan allekirjoittaisi noita epäilyjäsi, että esim. Ubuntu rikkoisi komponentteja ja kone vaatisi näin huollossa käyntiä..

• Vp`M1rj"

Kyseessä ei ole epäily vaan valhe. Jotkut saavat tyydytystä levittämällä valheita. Varsinkin kun saa jonkun uskomaan.

Enpä ole nähnyt sellaista ihmettä että herkkuja lisäämällä myös nopeus lisääntyy. Kyllä suuntaus on ollut kaikilla se että pelkän käyttöjärjestelmän pyörittäminen vaatii yhä enemmän resursseja.

• Ubuntu asennetaan tollaseen tökättävälle usb tikulle... voi hivauttaa vaik kaveruin koneella tai kirjastossa..

• 30+0402

Kyllä me yleisesti ollaan avuliaampia kuin nuo tietoturvarumbaan sekaantuneet koneiden käyttäjät.

Valitettavasti vastausten sekaan sekaantuu sekavia Windows käyttäjiä joiden sönkkäyksestä ei saa minkäänlaista selvää.

Miksi ostit Starterin? Varmista myyjältä ennen mitään asennuksia vaihtoehdot mitä voi tai saattaa tapahtua/konekohtaisesti! Muistaakseni Starterin kanssa oli jossain pahasti ongelmia, nimenomaan Windowsilla ja tietyllä konemerkilla...älä käytä teemoja ensimmäisenä, se voi sotkea asennusta. Pysy perusasetuksissa, kunnes tutustut koneeseen tai saat varmaa tietoa jostain,

Olen pääasiallisesti Ubuntun käyttäjä mutta valinnaisesti on vaihtoehtona Win7. Ei siinä kaiketi ole muuta ongelmaa kuin jatkuva päivittäminen, ainakaan minun käyttämilläni ohjelmilla. Mutta pääsen paljon vähemmällä Ubuntulla jossa on Gimp ja muut lailliset tarvitsemani ohjelmat.

Älä sekoile ensimmäisenä teemoihin vaan keskity olennaiseen. Miksi haluat sen tilalle muuta, eikö sitä voi asentaa rinnalle, jotta sinulle jäisi tuo riesa mihin palata??? :D

• Kiitos 30 0402 asiallisesta vastauksesta. Asensin Starterin uudelleen ja nyt se pyörii paremmin. En tiedä miksi. Viruksia ei löytynyt. Haluaisin turvata Ubuntuun esim. koska pankkiasioidenhoito olisi turvallisempaa.

• No--

jos et Ubuntua halua koneelle asentaa mutta haluaisit sillä pankissa asioida niin tee siitä Unetbootilla livetikku ja hoida pankkiasiat sillä:) Toimii ainaki op.llä

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe