seitsikko

milloin hävinnyt?

Luin vain otsikon lehdestä. Siinä mainittiin, että pitäisikö seitsikon viiva palauttaa. En tiennyt sen pois olevankaan, paitsi Amerikassa. Minä olen aina laittanut viivan seitsikkoon, siis kun käsin merkitsen. Tietokoneellahan ei viivaa näy olevan!

10

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös se ollu 04 kun joku talipää suuressa viisauressaan sai muut höynäytettyy siihen poikkiviivan poistoon .
      Tässä näkyy millaisten onkelmien parissa viisaat askartelee.

• irf

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

• bessie*
        irf kirjoitti:

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

Sellainen hämärä mielikuva minulla, että olisin äänestyslipusta tai kopin seinältä tai jostain lukenut ohjeita tästä asiasta. Voihan varmuuden vuoksi laittaa poikkiviivan.
        Jos olisin ehdokas, niin en ehkä huolisi numeroa, jossa on ykköstä tai seiskaa.

• kun sen opettelee

tarkistin tässä hiljan lapsenlapseni laskutehtäviä ja heille opetetaan 7 ilman väliviivaa. Se on ihan ok - samoin Z oli ennen väliviivan kanssa.

• ----------

Joopati, Englannissakin on jo iät ja ajat kirjoitettu ihan erilailla kuin täällä meillä turvemailla.
      Seiskan viivankin vei jo viimeinen kapina mukanaan.

• ...

Kansainvälinen käytäntö, eivät luule erikoismerkiksi ulkomailla.

=DW=

• ...

Ai niin, koneluku, senkin pitää onnistua.

=DW=

• kattokaas,mä vaadin

ÖHÖM,,,,

Seittoseen pitää panna poikkiviiva käsinkirjoitettaessa, muuten menee ykkönen ja seittonen sekasi,
      senverran huono on suomalaisten käsiala, kuten miunki,

• 77777777777

"Käsin kirjoitettaessa numeroon seitsemän voidaan merkitä vaakasuora poikkiviiva. Opetushallituksen nykyisten oikeinkirjoitusohjeiden mukaan poikkiviiva ei kuitenkaan kuulu seitsemään. Perustelu on, että numerot tulee kirjoittaa siten, että kynää ei tarvitse nostaa paperista."

Kertoo Wikipedia.

• 10 yhteen

Miten kirjoittaa sitten vaikkapa kymmenen siten, ettei nosta kynää paperista? Ei onnistu ainakaan minulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3193
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2056
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      402
      1779
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1321
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1221
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      432
      1071
    Aihe