eläke hakemuksesta löytyy vaihtoehdot mitä eläkettä haet. Työeläke, Kansaneläke vai kummatkin? minkä vaihtoehdon otan? minun henkilökohtaisessa työeläkeotteessa lukee jos jäät nyt työkyvyttyömyyseläkkeelle sen suuruus on noin 1700 euroa. Ymmärsin niin että haen pelkkää työeläkettä vai miten se menee kertokaas viisammat.
vaihtoehto työeläke vai kansaneläke vai kumpikin?
3
221
Vastaukset
Laita ruksi varmuuden vuoksi molempiin, mutta kyllähän se työeläke on ensisijainen ehdottomasti. Kansaneläkettä saat lisäksi, jos jäät tietyn summan alle. Työeläkkeesi on aika hyvä, joten epäilen, että et tule kansaneläkettä saamaan yhtään.
Mutta niinkuin sanoin, eihän se mitään haittaakaan jos hakee kumpaakin :) - Nylänning
Kertomuksesi mukaan haet työeläkettä. Kansaneläkettä voi sen lisäksi saada jos työeläke on hyvin pieni. Kuinka pieni en nyt muista, mutta pitää olla paljon pienempi kuin mainitsemaasi 1700€.
- taulukko..
Et saa yhtään kansaneläkettä, eli sitä ei kannata hakea.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/090608133924HN?OpenDocument
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971545Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 42834
- 82820