Tiedättekö, onko olemassa sääntöä, että sijaisvanhempien pitäisi sitoutua asumaan lapsen biologisten vanhempien paikkakunnalla esim. kunnes lapsi on täysi-ikäinen? Entä, jos biologiset vanhemmat päättävät muuttaa, pitääkö sijaisvanhemman seurata? Mitä tarkoittaa, että on pystyttävä takaamaan lapselle biologisten vanhempien tapaamisoikeus?
Paikkakunnan vaihto
2
178
Vastaukset
- 2+5
Suomessa kaikilla asukkailla on vapaa liikkumisoikeus, koskee myös sijaisperheitä.
Viimekädessä lapsen sijoittaneen kunnan vastuulla on, että tapaamisoikeus toteutuu - tämä voi tarkoittaa sitä, että lapsen vanhemmille maksetaan matkat ja mahdollinen yöpyminen hotellissa tai päinvastoin (siis lapselle ja iästä riippuen saattajalle). - sijaisv.
Itse ajattelen kyllä niin, että vaikka oikeus olisikin muuttaa, niin en olisi ryhtynyt sijaisvanhemmaksi jos olisi vähänkään suunnitelmia muuttaa kauas.
Meillä asuvan lapsen vanhempien lisäksi hänen sukunsakin asuu lähiseudulla, samoin lapsen ystävät yms. joten pitäisi olla todella painava syy jotta muuttaisimme. (ei kyllä tule sellaista edes mieleen)
Jos sitten bio-vanhempi päättäisi muuttaa niin perään emme olisi valmiita muuttamaan, mutta tottakai järjestämään tapaamiset ja matkat mahdollisimman hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647