Nyt on tultu siihen että kuka tahansa kelpaa...
Kuka muuttais mun kanssani Saarijärvelle?
22
458
Vastaukset
- MisMieOon
Hieman tarkennusta, aiotko perustaa jonkinlaista yksinelävien yhteistaloutta Saarijärvelle vai asutko jo siellä kaipaat kämppistä? Sinänsä olisi ihan kannatettava ajatus että yksinäiset asuisivat jonkinlaisessa yhteistaloudessa, erityisesti maaseudulla.
- Pari kysymystä
Ootko nainen, kokkaatko mielelläsi ja saako sulta myös seksiä jos sua kohtelee hyvin?
- no johan on
Siis ensimmäisenä mielessä seksi ja ruoan laitto? kummaa väkee...
- aloittaja-
En mä vielä asu siellä. Oikeasti mä varmaan päädyn taas johonkin ankeaan vuokrayksiöön asumaan ja masennun ja ahdistun jne.
- Ja olen nainen, en laita ruokaa ja seksiä minulta ei saa. - Pari kysymystä
No miksi sun kanssasi kannattaisi sitten muuttaa saman katon alle, ts. avoliittoon?
Ja miksi ihmeessä Saarijärvelle? - aloittaja-
No ei mihinkään avoliittoon vaan kimppakämppään tai kommuuniin, miksi sitä nyt sanoo... Opiskelijathan usein asuvat sellaisissa säästääkseen asumiskuluissa jne. - Ja mä nyt vaan haluan muuttaa sinne Saarijärvelle.
- läheltä s.järveä
saako suhun muuten tutustua vai onko pakko ensin muuttaa saman katon alle? :D
- aloittaja--
läheltä s.järveä kirjoitti:
saako suhun muuten tutustua vai onko pakko ensin muuttaa saman katon alle? :D
Saa yrittää tutustua, mitenkä aattelit, sähköpostilla vai? Mulla ei ny ole anonyymiä osoitetta missään...
Siis mulla on ollu hirveä "parsuhteen kaipuu" - mutta nyt olen alkanu aatella että ehkä pitäis yrittää elää itelleen, miettiä mitä haluaa tehdä ja sitten vielä tehdäkin niitä asioita... Oikeastaan haluaisin asua maaseudulla, joku vanha tyhjilleen jäänyt maatila olis ihanteellinen, sitten eläimiä jne. - ymmärrätte idean. - Voi olla hankalaa
aloittaja-- kirjoitti:
Saa yrittää tutustua, mitenkä aattelit, sähköpostilla vai? Mulla ei ny ole anonyymiä osoitetta missään...
Siis mulla on ollu hirveä "parsuhteen kaipuu" - mutta nyt olen alkanu aatella että ehkä pitäis yrittää elää itelleen, miettiä mitä haluaa tehdä ja sitten vielä tehdäkin niitä asioita... Oikeastaan haluaisin asua maaseudulla, joku vanha tyhjilleen jäänyt maatila olis ihanteellinen, sitten eläimiä jne. - ymmärrätte idean.Onnea vaan parisuhteen etsintään, jos sulta ei seksiä irtoa.
- hijsjfkjoÅ
aloittaja-- kirjoitti:
Siis mulla on ollu hirveä "parsuhteen kaipuu" - mutta nyt olen alkanu aatella että ehkä pitäis yrittää elää itelleen, miettiä mitä haluaa tehdä ja sitten vielä tehdäkin niitä asioita... Oikeastaan haluaisin asua maaseudulla, joku vanha tyhjilleen jäänyt maatila olis ihanteellinen, sitten eläimiä jne. - ymmärrätte idean.Eli et oikeestaan tiedä mitä haluut/etsit?
- ap-
hijsjfkjoÅ kirjoitti:
Eli et oikeestaan tiedä mitä haluut/etsit?
Tiedänpä, mä en vaan tiedä miten voisin saada niitä asioita elämääni.
- ap-
Voi olla hankalaa kirjoitti:
Onnea vaan parisuhteen etsintään, jos sulta ei seksiä irtoa.
No enhän mä enää etsikään sitä parisuhdetta. Ja saattais multa jollekin vielä joskus irrotakin sitä seksiä, noin yleisesti ottaen vaan ei irtoile...
- jakarandaf
Heh, minäpä voisin vaikka muuttaakkin ykskaks tuntemattoman kanssa uudelle paikkakunnalle.. tuollaisestahan voisi kehittyä vaikka kuinka hyvä ystävyys :)
- ap-
-- Nimenomaan. Ihmiset on niin hirveän epäluuloisia ja tuomitsevia, sulkeutuvat tiukasti omiin porukoihinsa (jos sellaisia on, tai sitten sulkeudutaan yksinäisyyteen niinkuin minäkin olen tehnyt), ei ole mikään ihme että on niin paljon yksinäisyyttä...
- porukka voima
Okei, vähän taas tuota taloudellis puolen pohdintaa.
Iso revohka samassa taloudessa, vaikkapa 8 henkeä, kaikilla nettotulotaso
pienituloinen oletetaan 700 egee kuussa, vuodessa yht. n. 67 kiloo.
Yhteiset asumiskulut, ruoka, mahdolliset liikennöintivälineet, terveydenhoitokulut
ynnä muut pakolliset menot tiukasti yhteen nippuun puristettuna jättäisi
vuositasolla yli 35 kiloegee käyttöön.
Jotenkin tuntuu huomattavasti suuremmalta kuin yksin asuvan sata, ehkä
pari sataa kuussa.
Majoituksena omakotitalo tai rivitalotyyppinen jonkinsortin yhteismajoitus
käytännössä hieman syrjäisemmällä seudulla, ei aivan ydinalueilla.
Ei tule siten kustantamaan liikaa.
Auton osto esim. jos riittää yksi auto kaikille, siitä vaan ostaa sen halpis
kaupunkimaasturimaisen tusteerin, 16-20 kiloo.
Ostohinta 18000 jaettuna 3 vuodelle, jää 6 tonaa vuosi kärsimään.
Yhteistaloudesta löytyy paljonkin tuommoisia asioita mahdollistavia
etuja, nimenomaan pienituloisille.
Näin teoriassa, mutta se käytäntö...- väsyttää
Teoriassa noin, mutta käytännössä melkeinpä mahdoton ajatus. Pitäisi löytää juuri sellaiset ihmiset jotka todella kykenevät asumaan yhdessä vuodesta toiseen. Jos asuu sekaisin miehiä ja naisia, kaiken maailman keskinäiset "salasuhteet" tai vastaavat repivät asukkaat hyvin äkkiä erilleen toisistaan. Silkkaa tappelua se olisi. Mikä olisikaan kaameampi paikka asua kuin kimppakämppä johon on muodostunut omia kuppikuntia kuin jossain työpaikalla ikään.
Ehkä todella kauan toisensa ennestään tunteneet ihmiset saattaisivat pystyä siihen, mutta silloinkaan se ei ole taattu. Sama homma kuin jollain pariskunnalla joilla menee omissa huusholleissaan asuessaa mainiosti ja seurustelu on ihanaa, mutta kun lyödään hynttyyt yhteen ja muutetaan saman katon alle, homma voi muuttua nopeastikin sietämättömäksi. Vai miksi kuvittelette että puolet avioliitoista päättyy eroon? Voi voin kuvitella millainen tulos olisi jos yhteen muuttaisi toisilleen tuntemattomia tai puolituntemattomia ihmisiä.
Parempi yksin kuin huonon kämppiksen kanssa. Aloittajalle en kyllä suosittele asennetta "kuka vaan kelpaa" :\
- ap-
"Parempi yksin" - voi vitut! Mä olen niin saatanan kyllästynyt yksinolemiseen. Enkä mä nyt mitään valtavaa kommuunia ole perustamassa, 2-3 hengen kimppakämppää ehkä...
- no mikä estää??
no valkkaa joku random tyyppi tuolta kadulta ja vie mennessäsi kotiin. mitä tuota täällä enää märisemään?
- ap-
no mikä estää?? kirjoitti:
no valkkaa joku random tyyppi tuolta kadulta ja vie mennessäsi kotiin. mitä tuota täällä enää märisemään?
No olenko mä täällä marissut. Ottaa kyllä jotenkin päähän kun täällä muka podetaan yksinäisyyttä ja kuitenkin asenteena on tuo "parempi yksin". - Olkaa tyytyväisiä yksinäisyyteenne jos haluatte, mutta kaikki eivät ole.
hei aloittaja olen töissä firmalla jonka kotipaikka on saarijärvi mutta itse asun jyväskylässä en tahdo sinulta sexiä enkä mitään muutakaan ystävyys tosin ois kiva jos joskus tuntuu siellä orvolta niin ota yhteyttä
- MisMieOon
Tuo Saarijärven valinta herätti hieman uteliaisuutta, vaikka itselläni on siellä niitä ns.juuria niin sinne paluumuuttaminen ei ole tullut mieleenkään.
En itse ole ahdistunut yksinasumisesta tai kaupunkiasumisesta, lähiöasumisesta todennäköisesti ahdistuisin.
Kun menen maalle isän luokse(hän on paljasjalkainen stadilainen) mietin usein miten itseäni ahdistaisi asua siellä yksin, lisävaikeutena se etten omaa ajokorttia. Pienessä kerrostalokämpässä asumisen varjopuoli on se etten voi hyvällä omallatunnolla hankkia tänne edes kissaa, maalle mahtuis kaksikin mutta faija ei suostu ottamaan vaikka hiiret juhlii ja papanat ropisee.
Entuudestaan toisilleen vieraiden ihmisten yhdessä asuminen ei mielestäni ole mahdottomuus, se vaan vaatii joustoa ja ymmärrystä siitä ettei tässä valita puolisoa tai sydänystävää, vaan toisen ihmisen tuomaa turvallisuuden tunnetta.
Kovin oikukkaan henkilön kanssa ei voi asua yhdessä jos ei satu just niitä samoja oikkuja omaamaan, esim. yökukkuja ja päivätöissä käyvä eivät helposti löydä yhteistä säveltä.
Potentiaalisen kämppiksen ikään tai ulkonäköön ei kannata ladata vaatimuksia, toisen henkilön eriäviä mielipiteitä ja maailmankatsomusta täytyy kyetä kunnioittamaan, paitsi jos tyyppi on täysi fundamentalisti(mikä hyvänsä) niiden kanssa kun ei voi elää(paitsi toinen prikulleen samanlainen).
Aiemminkin olen harrastellut myytävien asuntojen ja tonttien tiirailua, ihan huvin vuoksi ja myös tutustuakseni paikkohin joihin en näin autottomana helposti pääse. Ikävä kyllä Saarijärveltä ei myydä kovin isoja taloja, liekö huonot ajat myydä tai sitten ne vanhat isot maalaistalot on mädäntyneet pystyyn.
Jotain kuitenkin, täydellinen kimppakämppä kolmelle - http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7050343
Ja jos talonrakennustaitoa löytyy -
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-maatilat/7403529
Tontilla vanha aittarakennus, huussi ja riihi, lisänä ilmeisesti levitoiva lippis.- kahvinkeitin1
saarijärvelle en kyllä muuttaisi, ovat sukurutsaajia ja kiihkouskovaisia ihmisiä, keksivät paljon juoruja muista ihmisistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047