Tehdäänkö niitä suomessa? Vai pitääkö matkustaa ulkomaille? Että saisi koiransa ulkonäön miellyttämään silmää.
Koirille kauneusleikkauksia?
111
2429
Vastaukset
- luomuhurtta
miksi silpoa koira?
Eikö vamiista mallistoa eli roturakeista löydy sopivaa.
Mitähän jos tilaisit ompelijalta haluamsi laisen tekoturkiskoiran?
tai lopeta koiranpito kokonaan!- Hmm!
Oletko miettinyt että koiralle on saattanut sattua jokin onnettomuus, jossa on tullut kauneus"virhe" joka häiritsee silmää? Ja siksi aloittaja haluaisi tehdä "kauneusleikkauksen". Minulla pystykorvainen koira jonka toinen korva siihen tulleen toistuneen verikorvaisuuden vuoksi jäi pysyvästi osittain luppanaksi. Persoonalliseksihan tuon nyt jo miellän, mutta alkuun häiritsi silmää kovin ja aloittajan tavoin mietin että olisikohan keinoa millä korjata se.
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä). - tassut tassut
Hmm! kirjoitti:
Oletko miettinyt että koiralle on saattanut sattua jokin onnettomuus, jossa on tullut kauneus"virhe" joka häiritsee silmää? Ja siksi aloittaja haluaisi tehdä "kauneusleikkauksen". Minulla pystykorvainen koira jonka toinen korva siihen tulleen toistuneen verikorvaisuuden vuoksi jäi pysyvästi osittain luppanaksi. Persoonalliseksihan tuon nyt jo miellän, mutta alkuun häiritsi silmää kovin ja aloittajan tavoin mietin että olisikohan keinoa millä korjata se.
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä).Sairas olet. Koiran olet itse valinnut sellaisena kuin se oli.
Pääasia, että lemmikistään huolehtii hyvin.
Enpä ole moista koskaan tullut ajatelleeksi omien koirieni tai kissojen kohdalla. Minulla ne saa olla juuri niitä omia persooniaan. Monta itkua on itketty kun nukkuvat pois eikä enää kuule tassujen ääntä.
Sinunlaisella ei pitäisi olla eläintä olenkaan!! Olet tunteeton. - iem
Jos suunnitteleekaan koiran kauneusleikkausta, niin voi sanoa, että se on vielä pahemmin sairas, kuin homo.
- Ei helevetti
Koirat kuulemma alkavat aikaa myöten muistuttaa omistajiaan, ja koska aloittaja on itse selvästi leikkauskuningatar ja silikonipelle, hän haluaa tietenkin fifinsäkin näyttävän yhtä kamalalta.
En tiedä, mutta toivon, että tuollaiset typerät leikkaukset rinnastetaan typistykseen, jolloin ne olisivat kiellettyjä ainakin EU:n alueella. Näyttelyihin silvotuilla koirilla ei ainakaan onneksi ole enää asiaa.
Ehkä sun olisi paras muuttaa Jenkkeihin muiden idioottien joukkoon. - Eläinten ystävä 124
Hmm! kirjoitti:
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä).Onhan se hyvä jos ei enää muuta käyttöä rahoilleen keksi niin sitten vaikka kultakalan kauneusleikkaukseen.
- mauri 21
jos on kirurgi mikä tohon suostuu ei ansaitse eläinlääkärin papereita olen tehnyt onnettumuus korjauksia
- Hmm!
tassut tassut kirjoitti:
Sairas olet. Koiran olet itse valinnut sellaisena kuin se oli.
Pääasia, että lemmikistään huolehtii hyvin.
Enpä ole moista koskaan tullut ajatelleeksi omien koirieni tai kissojen kohdalla. Minulla ne saa olla juuri niitä omia persooniaan. Monta itkua on itketty kun nukkuvat pois eikä enää kuule tassujen ääntä.
Sinunlaisella ei pitäisi olla eläintä olenkaan!! Olet tunteeton."Sairas olet."
- Ja mistähän kohtaa?`En ole, vaan päinvastoin. Olen hyvin hyvin terve, selkäni ajoittaisia kolotuksia lukuunottamatta.
"Koiran olet itse valinnut sellaisena kuin se oli."
- Tämä on totta, mutta sitten sattui onnettomuus, jonka seurauksena tuli verikorva joka uusiutui pari kertaa. Siitä jäi toinen korva luppanaksi, jotenka koira EI ole sellainen kuin olisi ollut ilman tätä(onnettomuutta). Ja sitäpaitsi, siitä on koiralle selvä ongelma, sillä kuulo ei ole enää entisensä.
"Pääasia, että lemmikistään huolehtii hyvin."
- Voitkohan jotenkin osoittaa etten näin olisi toiminut? Haluaisin oikeastaan toimia vielä paremmin ja palauttaa jos mahdollista, koiran toimintakyvyn entiselleen.
-Mutta sinähän et voi sellaista ymmärtää... - dgfdgfdgeryreyrey
iem kirjoitti:
Jos suunnitteleekaan koiran kauneusleikkausta, niin voi sanoa, että se on vielä pahemmin sairas, kuin homo.
*mindfucked face* mitä?
- kjghvhv
Hmm! kirjoitti:
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä).Koira ei itse kärsi ulkonäöstään ja toisten leikkeleminen turhaan esteettisistä syistä on aina moraalitonta ja sairasta.
- .......
Hmm! kirjoitti:
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä).Sinun toinen käsivartesi häiritsee minun silmää, menes leikkauttamaan se pois.
- Olet idiootti
Hmm! kirjoitti:
"Sairas olet."
- Ja mistähän kohtaa?`En ole, vaan päinvastoin. Olen hyvin hyvin terve, selkäni ajoittaisia kolotuksia lukuunottamatta.
- Tämä on totta, mutta sitten sattui onnettomuus, jonka seurauksena tuli verikorva joka uusiutui pari kertaa. Siitä jäi toinen korva luppanaksi, jotenka koira EI ole sellainen kuin olisi ollut ilman tätä(onnettomuutta). Ja sitäpaitsi, siitä on koiralle selvä ongelma, sillä kuulo ei ole enää entisensä.
- Voitkohan jotenkin osoittaa etten näin olisi toiminut? Haluaisin oikeastaan toimia vielä paremmin ja palauttaa jos mahdollista, koiran toimintakyvyn entiselleen.
-Mutta sinähän et voi sellaista ymmärtää...Ei se kuulo millään vitun "kauneusleikkauksella" parane. Kysy eläinlääkäriltä voiko asialle mitään tehdä. Koira ei ole samanlainen kuin ihminen. Sun pitäs koiranomistajana se tietää vai oletko niin ylimielinen paskapää ettet tajua sitä?
- darsileus
Hmm! kirjoitti:
Tässä vielä lisämausteena sellainen huomio, että se puoliluppainen korva häiritsee koiran kykyä havaita mistä suunnasta jokin ääni tulee. Koiralle olisi siis ihan käytännön hyötyäkin leikkauksesta(ehkä).Kauneusleikkaukset ja onnettomuuden tuomat viat ovat asia erikseen.
Suomessa ei saa tehdä koiralle "kauneusleikkaus" toimenpiteitä ilman painavaa syytä. Eli onnettomuuden tuomat koiran elämää, aisteja yms. hankaloittavat virheet ovat sallittuja jos eläinlääkäri niin katsoo.
Puolilupallisella koiralla ei ole sen huonompaa kykyä havaita äänen suuntaa, kuin täysiluppakorvaisellakaan. Hmm! kirjoitti:
"Sairas olet."
-Mutta sinähän et voi sellaista ymmärtää...ehkäpä jos olisit mainunnut asian heti , etkä alkanut selittämään kauneusleikkauksista,,,kertoo jo sinusta paljon,,, olisit voinut sanoa korjaavaan leikkauksee, mutta kuitenkin käytät termiä kauneus leikkaus...taiodat olla turhamainen...
- Hmm!
darsileus kirjoitti:
Kauneusleikkaukset ja onnettomuuden tuomat viat ovat asia erikseen.
Suomessa ei saa tehdä koiralle "kauneusleikkaus" toimenpiteitä ilman painavaa syytä. Eli onnettomuuden tuomat koiran elämää, aisteja yms. hankaloittavat virheet ovat sallittuja jos eläinlääkäri niin katsoo.
Puolilupallisella koiralla ei ole sen huonompaa kykyä havaita äänen suuntaa, kuin täysiluppakorvaisellakaan."Puolilupallisella koiralla ei ole sen huonompaa kykyä havaita äänen suuntaa, kuin täysiluppakorvaisellakaan."
Kyllä muuten on. mikäli on alkujaan olleet pystyt ja myöhemmin tullut ruttukorva. Tällöin koira on oppinut käyttämään kuuloaan tietyllä tavalla. Uusi tilanne jossa toinen korva antaakin erilaista informaatiota kuin ennen. Luonnossa tuo tilanne voisi olla katastrofaalinen esimerkiksi ketulle, jonka saalistus on pitkälti kuulon varassa.
Mun koiralle tilanne ei sikäli ole kriittinen että se saa sapuskansa pääasiassa minulta, mutta sen olen nyt nähnyt että entiselleen kuulo ei ole palautunut. Sen näkee suoraan itsepyydettyjen välipalojen määrässä. Ennen se oli pitkä loikka ja lyhyt loikka sekä saalis. Nykyään joutuu paljon pidempään hakemaan loikkien jälkeen ja usein myyrä pääsee silti karkuun(onneksi toki sille). Koiraa itseään se näyttää kanssa ketuttavan, mutta ei onneksi ole mitenkään masentunut. Ainakaan vielä. - --------------
mauri 21 kirjoitti:
jos on kirurgi mikä tohon suostuu ei ansaitse eläinlääkärin papereita olen tehnyt onnettumuus korjauksia
Vammojen parantamiset eivät olekaan kauneusleikkauksia.
Kyllä ymmärrän ihmisilläkin plastikkagirurgian myös esteettisen vamman korjauksessa (ja terveydellisistä syistä tietenkin), mutta ulkonäön parantelut ovat bimboja varten ja niistä saisi mielestäni päättää ainoastaa asianomainen itse. Koirilta on vähän vaikea kysyä mielipidettä. - joku
hunajainen79 kirjoitti:
ehkäpä jos olisit mainunnut asian heti , etkä alkanut selittämään kauneusleikkauksista,,,kertoo jo sinusta paljon,,, olisit voinut sanoa korjaavaan leikkauksee, mutta kuitenkin käytät termiä kauneus leikkaus...taiodat olla turhamainen...
Vitut tuo mikään turhamainen ole, vaan sairas.
joku kirjoitti:
Vitut tuo mikään turhamainen ole, vaan sairas.
koitin vain olla hienovarainen , mutta olen kanssasi samaa mieltä 100% !!
- Piskihurttanen
Hmm! kirjoitti:
"Puolilupallisella koiralla ei ole sen huonompaa kykyä havaita äänen suuntaa, kuin täysiluppakorvaisellakaan."
Kyllä muuten on. mikäli on alkujaan olleet pystyt ja myöhemmin tullut ruttukorva. Tällöin koira on oppinut käyttämään kuuloaan tietyllä tavalla. Uusi tilanne jossa toinen korva antaakin erilaista informaatiota kuin ennen. Luonnossa tuo tilanne voisi olla katastrofaalinen esimerkiksi ketulle, jonka saalistus on pitkälti kuulon varassa.
Mun koiralle tilanne ei sikäli ole kriittinen että se saa sapuskansa pääasiassa minulta, mutta sen olen nyt nähnyt että entiselleen kuulo ei ole palautunut. Sen näkee suoraan itsepyydettyjen välipalojen määrässä. Ennen se oli pitkä loikka ja lyhyt loikka sekä saalis. Nykyään joutuu paljon pidempään hakemaan loikkien jälkeen ja usein myyrä pääsee silti karkuun(onneksi toki sille). Koiraa itseään se näyttää kanssa ketuttavan, mutta ei onneksi ole mitenkään masentunut. Ainakaan vielä.Ja vitut pitää paikkaansa.
Meillä oli täysin pystykorvainen suomenlapinkoira, kunnes naapurin koira päätti käydä pääle ja repiä korvan melkein irti. Rustohan siinä tuhoutui ja yllättäen korva alkoi lurpottaa. Kyseltiin eläinlääkäriltä, haittaako tuo koiraa tulevaisuudessa, kannattaisiko mieluummin amputoida kokonaan pois? No eipä kuulemma haittaa, ei kuulon eikä minkään muunkaan vuoksi. Ja hyvin tuo koira on edelleen toiminut agilityssä sekä tokossa, ei mitään ongelmaa.
Jos verikorva on aiheuttanut korvanm kuulon heikkenemisen, on se silloin levinynt kyllä jo korvakäytävän puolelle. Ettet vaan olisi ite mennyt puhkomaan raukan korvia.
- koirala2
Olet valinnut väärän näköisen koiran, silmät auki kun valitset koiraa.
- Sisselx
Fifi sai Milanossa korvakorut ja nenärenkaan. Ihqua.
- AINO HELENA
EI HELVETTI! tämä on jo liian paksua, koira ei ole mokään esine.tiedän että maailma on tullut hulluksi ja ne vaatettaa floridan helteessä koiria. anna koirasi pois HETI ja kaunista vaan omaa napaasi!!
- voi apua
Eikös toi ole jo eläinrääkkäystä:(
- VANHA VAAKKU
Antakaa eläinten olla sellaisia kun ovat. Ihmisellä ei ole oikeutta muokata
eläintä omien fantasioiden mukaan. Miusta se on jo eläirääkkäystä.
On itsellä jotain ongelmia joita kannattaa selvittää jos esim: koira ei kel_
paa sellaisena kun on. - Kallen tyttö
No johan on karmea ajatus! En tiedä oletko mies, vai nainen, rikas turhautunut leidi vai mikä mutta aivan sairas ajatus. Olet varmaan itse joka varvasta myöten täydellinen. Omaa kuvaasiko koirasta hae? Vie koirasi jonnekin eläinsuojeluyhdistykseen ja äkkiä. Kerro että ulkonäkö nyt vai ei sovi imagooni. Yleensä ne siellä löytävät hyvän kodin joka eläimelle. Kodin jossa hyväksytään niin ihmisten kuin eläintenkin erilaisuus. Provosoitu kysymys tai ei... voi että tulin vihaiseksi :(
- hevi2
ei niitä voi hyväksyä!!!!!! muuta kuin terveydellisistä syistä. ihmiset on itsekkäitä kun laittavat lemmikkejä tuollaisiin koitoksiin... silpokaa itteenne niin paljon kun huvittaa mutta helekutti sentään jättäkää jo eläimet tämmösten ulkopuolelle. hommaa semmoinen koira joka sun silmää vois miellyttää. en ainakaan omissa koirissa näe "kauneusvirheitä",viat tekevät koirasta omanlaisensa,niinkuin ihmisistäkin. on sinussakin varmaan vikoja eikä koiraasi ne häiritse...
- Koiria ei leikellä!!
Olet sairas kun edes tuollaisia kyselet!!!!!!!
Ehdotan käyntiä psykologille.... ei siis koiralle vaan omistajalle
- anna koiran olla
en hyväksy! lahjoittakaa moiseen hömppään menevät rahat mielummin hyväntekeväisyyteen...
- ??????????????
tää on huonoin provo mitä oon koko elämässäni varmaan lukenu..tai sit maailma on vaan muuttunu niin mielisairaaks....en keksi enää mitää sanottavaa on niin omituista tää nykymeno !!!
- ...
Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että kuvottava ajatus. Ja jotenkin vähän epäilen, onko aloitus ihan aitokaan.. Mutta vastaan silti kysymykseesi. En usko, että tehdään, koska koirien hampaillekaan ei tehdä toimenpiteitä kosmeettisista syistä vaan ainoastaan terveydellisistä. Ja hyvä, että Suomessa on tällainen kanta asiaan. Itsellensä voi tehdä ihan mitä huvittaa, oli siinä järkeä tai ei, mutta muut luontokappaleet voi jättää rauhaan.
- päivänselvää
" rotikkaman", sinulla ei varmaan ole lääkitys kohdallaan.
- vellu3
Anna koira pois äläkä koskaan ota koiraa jos harkitset "kauneusleikkausta" koiralle jos se ei miellytä silmää. Kysy muuten äijältäs mitä mieltä se on plastiikkakirurgiasta jos sun ulkonäköä ehostettaisiin.
- Köh!
HEI HALOO IHMISET!!! TÄMÄ ON PROVO!!!
- eläimet tuntee
Koira pois. Älä edes ajattele uutta koiraa. Sillä olisi sama kohtalo.
- Mörkö
Ihminen tehköön itselleen mitä lystää, mutta jättäköön eläimet rauhaan tällaisilta hullutuksilta. Onhan nähty, mihin liiallinen koirien jalostus saattaa johtaa, tauteihin, hengitysvaikeuksiin, lonkkavikoihin, melkeinpä epämuodostumiin. Sekin homma pitäisi lopettaa ja antaa rotujen sekoittua niin tulisi (toivottavasti) terveempiä koiria.
- Koiranpää
Jos joku ei tajua että tämä on provo ja vielä erittäin huono sellainen, niin on kyllä todellinen idiootti.
Mitäpä jos silpoisit ihan omaa pärstääsi, ja jätät eläin rukan rauhaan..
Toivon todella että tämä on sairas trolli, tuollaisilla ihmisillä pitäisi olla eläintenpito kielto, ja psykiatrista hoitoa suosittelen sinulle myös.
Koira rotuja kun on niin paljon, että siwltä kyllä löytyy koira jokaiseen makuun !!- Kenttäsallu
Hai silposhan sitä,mutta siinä saattapi mennä koko Viipurin lääni ja toinen käsivarsikin.
- EI VOI OLLA TOTTA
Minkälaisia sekopäitä tänne oiken kirjoittelee?? Kysy rakiltasi, miellytätkö sinä sen silmää? Mene hoitoon.
voi juxxxxlxxxa näitä teidän ihme asioita,eikö teillä tosiaan ole mitään pään sisällä,,,tyhjää hömppää vaan,,täytyy nyt kyllä lopettaa tämä 24,,on aiheet ja murheet tosi isoja,,tyyliin laitanko mustat vai harmaat sukat tänään,,voi vxxxu.
- Tuskinpa.
Kauneusleikkauksia tehdään koirille. Ainoastaan laitetaan hammasimblantteja vioittuneiden hampaiden tilalle ja jotkut saattavat käyttää koiraansa tatuoitavana parantaakseen koiran pigmenttiä huulissa ja nenässä. Koiran kauneutta parannetaan ainoastaan hoitamalla hyvin koiran turkkia ja huolehtimalla hyvästä ruuusta ja antamalla riittävästi koiralle liikuntaa ja aktivideetteja.
- oikea doperman men
itse ottaisin dopermannin mutta en halua loppakorva doopermannia.minulla on jo yksi loppakorva mäyris.olen aina nähnyt dopermannin pystykorvaisena ja on koiran näköinen.jos haluaa loppakorvan niitä on muistakkseni lappis beagle mäyräkoira ajokoira ja paljon lisää.mutta jos joku tietää mistä saa oikeita doopermanneja pystykorvaisia se olis jotain
- stfu !
Mee luppakorva Alaskaan kattomaan susia.
Siellä on vielä niitä "oikeita" eläimiä, jotka kuuluu luontoon,
eikä mitään ihmisen jalostamaa paskaa !
- gfkhb+587+850w
Ihan hullua tää on. Jos sulla on niin paljon rahaa tuhlata,lahjoita mielummin köyhille jouluksi.
- koira lähde karkuun!
Kyseessä on henkilö jolla on liikaa rahaa, liian vähän ongelmia ja joka on kajahtanut.
- 465644454
Haista kuule paska ja revi silmät irti sun päästäs. Jos et ite revi niin joku muu tulee ja tekee sen. Kipuhan tulee olemaan uskomaton mut tollaselle kusipäälle se on ihan oikein.
- Paviaanilemmikkinä
Kyllähän sitä tosissaan korvia on jo iät ajat leikelty koirilta, samoin kuin häntää typistelty. Yhtä kaikki, helvetin sairasta touhua ylipäänsä koirien pito, ellei sitten ole jotain hyötykäyttöä, kuten metsästys yms... Vituttaa kun nykyään joka toisella on koira, jota syötetään niin että sekin kuolee diabetekseen yms paskaan, hävetkää koko porukka, kun ette osaa antaa eläinten olla rauhassa metsässä!
- no??
Elääkö koirasi sinun takiasi?
- hahahahaaac
Päivän parhaat naurut.
- Z5444
Kyllähän Suomessa tehdään jo nyt kauneusleikkauksia koirille, jos sellaisina voidaan pitää rodunjalostuksesta syntyneiden vikojen korjaamista. Tylppänokkaisten koirien pehmeää kitalakea lyhennetään kirurgisesti, etteivät koirat tukehtuisi siihen. Riippuvia silmäluomia korjataan, jotta silmään ei joutuisi roskia aiheuttaen vaikeita silmätulehduksia. Hammasvikoja hoidetaan, koska rotuja on jalostettu siten, ettei normaali määrä hampaita enää mahdu koiran suuhun. Lisäksi on muistettava sektiot, joita rutiininomaisesti joudutaan tekemään tietyille roduille, joiden pennut eivät enää pysty syntymään normaalia tietä, koska ihminen on jalostanut ne niin suuripäisiksi. Koirien rodunjalostus on sairasta puuhaa ja monet kennel-ihmiset tekevät sitä pelkästään rahan takia, eläimen kärsimyksistä välittämättä.
- FSÖF
Ei ole muuta kuin yksisana tähänKIN ketjuun: SAIRASTA.
- järjetöntä!
Silvoppa vain itseäsi!
Tämän on pakko olla provo, kukaan terve ihminen ei edes ajattele
tuollaisia!
Jos koira on mielestäsi ruma ja vastenmielinen niin jätä ottamatta! - evr1
Sairaaksi menee!
Pitäiskö sut vain pistää polvilleen ampua nappi päähän - joku raja!
Koiraa ei ole tehty miellyttämään sinun ULKOISIA makumieltymyksiä varten (esim. typistykset). Kauneusleikkaus voi olla pahaa eläinrääkkäystä kipuineen ja jälkituntemuksineen. Koira on valmis sellaisenaan korvineen ja häntineen, ja suomalainen eläinlääkäri auttaa hyvin pitkälle terveysasioissa. Voisi olla parempi että luovut koirasta, jos koet sen epäsopivaksi itsellesi ja mietit "kauneusleikkauksia". On rotuja joilla on valmiiksi erilainen ulkomuoto, ilman leikkauksia. Koira on tunteva olento, kuin lapsi ja luottaa omistajaansa. Koiran hyväksikäyttö piittaamatta vain omiin tarkoituksiin on sairasta. Ajatelkaa joskus muita kuin itseä tässä maailmassa, on aika kasvaa aikuiseksi jokaisen. Häntä on tasapainossa ja tunteiden ilmaisussa ym tärkeä -osa koiraa, korvalehdet suojaavat korvia. Et sinäkään kättäsi amputoisi kauneuden vuoksi, jos niin tekisit, olisi kiire psykologille. Ulkomailla tehdään siis edelleen näitä koirille, joka on huolestuttavaa ja eläinsuojelijoita peräänkuuluttaisin asiaa tutkimaan.
Koira ei ole auto. Koira ei ole myöskään k*:n jatke, vaan terve ego lähtee ihan muualta omasta itsestä. Jos ei ulkomuoto tosiaan ole ok sinulle, niin koira pitää luovuttaa parempaan kotiin ja sun etsiä eri rotu. Mieluummin ole ilman koiraa. Kiitos. - esa18
Mistä näitä eläinrääkkääjiä oikein sikiää?
- SmileSlime
Bulldogista et saa Marilyn Monroeta vaikka haluaisit.
Tosin taitaa olla vaan trolli taas proviolemassa. - Älytöntä
Mitä väliä, minkä näköinen koira on, koska se on ulkonäöstä huolimatta täydellinen.
Kauneusleikkaus on koiran julmaa silpomista, On paljon koiria, jotka tarvitsevat terveydellisistä syistä leikkauksia, mutta eivät kauneusleikkauksia.
Aika hölmöä edes ajatella viattoman olennon silpomista omaksi mieliksi. - Robot Guy
Aloittaja voisi ostaa mittatilauksesta tehdyn robottilelukoiran, jos haluaa jotain tuunauskamaa.
- Onko aito?
Voiko tämä olla aito aloitus?? jos on niin suosittelen psykiatrista hoitoa ja nopeasti.
Kyllä on harhoissa elävä ihminen siis jos on tosissaan. - fsdafdsaf
Parempi vaihtoehto on poistaa itseltäsi silmät. Sen jälkeen koiran ulkonäkö ei häiritse ollenkaan.
- mitänyttaaas
Siis ei jumalauta kuka kusipääidiootti edes tuollaista kysyy! Jätä koirasi rauhaan ja suksi helvettiin, kiitos.
Kuvitteleeko joku saavuttavansa siinä jotain hienoa esim. voittaa maailmanluokan koiranäyttelyt. Turha luulo.
Eikö se jo riitä että on koiria väkisin jalostettu jos minkä näköisiksi kurttukuonoiksi. Antaa koirienkin vain olla ihan sellaisia kuin ovat. Vai ajattelitko passittaa myös kumppanisikin välittömästi kauneusleikkaukseen kun huomaat hänessä muutamia kauneusvirheitä?!
Vittukun ottaa vain päähän tälläiset. - Hupsistakeikkaavaan
Ettekö tajua, että tämä on provo!!!!!
- provo1
Provo, taitaa suomi24 porukka väsätä näitä, aina saman tyylisiä.
- 9+12
Hei. Kannattaa muistaa että koirallekkin tulee kipeää jos sitä leikellään. Ei koira ole koira jos sille laitetaan esim. ihmisen nenä tai jotain. Koira on semmoinen kun on. Jos et tykkää koirastasi voit miettiä seuraavan kerran ''paremman'' näköisen koiran ja luulisin että, voi olla ostamatta koiraa jos osto hetkellä huomaa koiran olevankin vähän oudon näköinen mielestäsi. En sallisi noita eläinten kauneusleikkauksia, sillä kaiken maailman kauneusleikkaukset ihmisille/eläimille tuo pahaa jälkeä.
- mee hoitoon!
ei saatana! nyt rupee jo menee liian pitkälle... jos koiran ulkonäkö ei mielytä niin sitä koiraa ei tarvitse hankkia eikä pidä ottaa!
omalle keholles saat tehdä mitä haluat, mutta älä helvetissä rupea koiraa muokkaamaan! - juu4
::::::::::::::::::D
- Näyttelyissä kävijä
Käyn ajoittain koiranäyttelyissä koirieni kanssa. Se on harrastus rennolla fiiliksellä. Näyttelyissä tosin huokuu se voittamisen tahto ja osa hyvin pinnakiereinä liikkeellä.
En ollut tullut ajatelleksikaan koirien kauneusleikkauksia ennen kuin vuosi sitten näyttelyssä ollessa kuuntelin vieressä olevien ihmisten keskustelua.
Nainen oli erittäin ylpeä omasta koirastaan ja kyllähän se voittikin oman rotunsa. Nainen alkoi neuvomaan keskustelussa mukanava olevalle miehelle kuinka mies saisi koiran liikkumaan paremmin kehässä ja samalla arvosteli tämän koiraa. Positiivista palautetta kuului, kunnes korviini särähti, "oletko miettinyt korjauttaa koirasi silmät? Pienellä korjauksella silmät olisivat paljon symmetrisemmät".
Hieman jäi itsellä suu auki siinä vaiheessa!
Jäin miettimään kauneuleikkauksia ja tulevia jälkipolvia. Leikellyn koiran geenit eivät muutu. Ne häiritsevät tekijät voivat periytyä seuraaville.... Tosin pitää muistaa, että kauneus on katsojan silmissä. Ne "virheet" voivat toisen mielestä olla osa persoonallisuutta! Hyi saatana. Sairaat ihmiset!
- no ioo
no joo leikellään koirasta kissannököinen otus ja sit kissasta jäniksen näköinen ja voisihan sen lapsen kultakaloista tehdä vähän hain näköisiä otuksia.mitä vielä no voisihan vaikka hevosen varsan ja aasin pään vaihtaa keskenään
- Kissanainen
Nimimerkistä päätellen kyseessä olisi rottweilerin omistava mieshenkilö.
Ensimmäisenä rodusta mieleen tulee hännän typistäminen. Tämähän toimenpide on täysin kosmeettinen, ulkonäön takia tehtävä. Sitäkö aloittaja on vailla?
Suomessa kyseinen operaatio (myös korvien typistäminen) on laitonta, tietääkseni myös muualla Euroopassa. Amerikassa vielä harjoittavat tätä.
Tuo "kauneusleikkaus" saa HIUKAN ymmärrystä, onhan se ollut jo vuosien ajan tapana tehdä rotikoille ja dobermanneille. Sen tekotapa saa kuitenkin täyden tuomion. Eli, jos kyseistä operaatiota mietit, pidä huoli että koirasi nukutetaan toimenpiteen ajaksi ja se saa riittävän määrän kipu-ja antibioottilääkkeitä mukaan.
Jos tämä ei ollut operaatio mitä oot vailla, ehdottaisin antamaan koiran perheeseen jossa sitä arvostetaan sellaisenaan. - rtnrnhr
Jos oikeasti välität lemmikistäsi, pidät siitä sellaisena kuin se on. Vai vaatisitko sinä mahdollista miestäsi tai vaimoasikin plastiikkakirurgille?
Kauneusvirheet ja onnettomuuksien jäljet ovat asioita joista ei ole koiralle itselleen yleensä haittaa, joten ei pitäisi olla silloin omistajallekaan.
Jos et kestä katsoa koiraasi, anna hänet jollekin joka rakastaa sitä sellaisenaan, ottajia löytyy varmasti.
Muistutanpa vielä senkin, että leikkaukset ovat AINA enemmän tai vähemmän riskialttiita. Haluatko todella vaarantaa toisen hengen oman itsekkyytesi vuoksi? - Lopotomia 1.1
Mitä jos luovuttaisit koiran pois ja hakeutuisit hoitoon ,pieni pähkinän hoonaus korvien välissä olis paikallaan !
Sairasta
- pierupirkko
olet k u s i p ä ä !!!!!
miellyttääköhän sinun kroppasi / pärstäsi ketään?
luonteessasi ainakin tuntuu olevan vikaa etkä taida kuuluua järjenjättiläisten joukkoon. - pee4
jo pelkkä ajatus on koominen. toki jos on koiralta saatu myöntävä vastaus operaatioon, nii mikäs siinä.
- rotikkaman------
rotikkaman.
hirtä ittes.,.,.,., - yksi snautseri
niin idioottimainen kysymys, ettei tuohon voi sanoa kuin että: Hanki elämä ensin itsellesi ja harkitse sitten jotain pehmolelua
- .....
Typerä trolli...
- surullista
Oksettava ajatus. Miten pitkälle ihmisen pinnallisuus voikaan mennä... Viattomat eläinraukat sijaiskärsijöinä.
- Kisuli6
Ymmärrän jos terveydellisistä syistä koiraa leikellään. Esim. ruttunaamaisilla koirilla saattaa haitata näkökykyä ja poimut jopa tulehtua. Mutta silloin pitäisikin miettiä, kannattiko suosia moista rodunjalostusta...
Cockerspanieleilla raskaat korvat aiheuttaa korvatulehduksia, pitbullin typistetyt korvat päästää sateella veden korvakäytävään jne jne jne. Voi meitä ihmisiä ja rodunjalostusta...jumalan leikkimisestä ei hyvää seuraa.- Kisuli6
Omalta koiralta kyllä poistatin viattoman rasvakasvaimen rintakehästä, kun haittasi silmää ja oli niin iso ja irtonainen, että talvella ärtyi. Pelkäsin voiko muuttua pahanlaatuiseksi..
Ja toiseltakin koiralta olen kohdunpoiston (märkäkohtu) ja rintakasvaimen leikkaamisen yhteydessä poistattanut muutaman iän tuoman luomen/syylän, jotka pari tikkiä vaatineet.
- Tohtori Sykerö
Koiran operoiminen esteettisistä syistä on Suomessa on kiellettyä, eikä yksikään ell siihen suostu. Valitettavasti näitä kuitenkin kysellään klinikalta silloin tällöin. Jalostuksella luotuja esim edellä mainittuja liian pitkiä pehmeitä kitalakeja ja roikkuvia silmiäkin ell tekevät pitkin hampain.
Jenkeissähän leikellään äänihuulia pois, ettei koirat haukkuisi ja kastroinnin jälkeen asetetaan kivespusseihin silikoni-implantit ym. Naurettavaa.
Ja turha puolustella operaatiota sillä, että koiran toimintakyky palautuisi (kuulo huonontunut). Tekemällä esteettisen leikkauksen korvaan, et saa kuuloa takaisin.
Ja sinä Real Doberman Man, joka kyselit mistä saa niitä OIKEITA dobbereita typistetyillä korvilla. Et ehkä tiennyt että nekin on laittomia Suomessa, korvien silpominen puuduttamatta/nukuttamatta pentuna esteettisistä syistä on eläinrääkkäystä.
Kokemuksesta voin kertoa, että nämä ihmiset täällä eivät ole edes urpoimmasta päästä.. valitettavasti. Kaikkea sitä on vuosien varrella nähnyt alan hommissa. - mioyu
Mitä väliä sillä koiran ulkonäöllä on väliä!?!?!?!?
- Viiksipuoli
Jos oikeasti rakastaa lemmikkiään, ei sen ulkonäöllä ole väliä.
En ikinä hyväksyisi lemmikin kauneusleikkausta. Tietenkin, jos lemmikille on haittaa jostain sen rakenteesta, esim. onnettomuuden takia, asia voidaan korjata. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin omistajan haluama kauneusleikkaus, kun lemmikki ei miellytä silmää... Silloin ei omistaja oikeasti rakasta lemmikkiään. - ei näin!!!
Viestin aloittaja haluaa vain koiralleen korvan korjausleikkauksen. eihän se nyt niin hirveää ole. pikku juttu vain
- eläin fani
Jokaine eläin on kaunis sellaisena kuin on.
Jos elukkasi ei kelpaa sinulle sellaisena kuin se on, niin anna se jollekin, jolle kelpaa, ja ala metsästää täydellisen näköistä koiraa itsellesi.
- gerhäjän,ärtk
Oletkohan ajatellut että ehkä koirasi silmää ei miellytä sinun ulkonäkösi?! Mitäs jos pinnallisena ihmisenä säästäisit rahasi oman naamasi muotoiluun sen sijaan..
- smummelix
Vastustan eläinten kauneusleikkauksia. Minusta on hullua, että nykyään koiran hampaita oikaistaan näyttelyitä varten. Ei ulkonäkö vaan luonne ja terveys ovat tärkeimmät asiat koiralle.
- Kysy itseltäsi!!!
Minä olen sitä mieltä, että eläinten "kauneusleikkaukset" pitäisi kieltää laissa! Jos koirasi ulkonäkö ei miellytä, niin voit hyvin kysyä itseltäsi; Miksi otin juuri tämän rodun? Miksen ensin katsonut netistä yms: Googlesta, miltä tämä rotu näyttää sitten vanhempana?
PS: Minusta KAIKKI koira muut eläinrodut ovat ihan kunnolisen näköisiä! - ...?
Laissa on kielletty koiran korvien ja hännän typistäminen sekä muu yksinomaan eläimen ulkonäön muuttamista tarkoittava leikkaus.
- Annalt91
No siis jos eläimellä on joku sen normaalia ja onnelistä elämää häiritsevä tai vaikeuttava ruumiinosa tai ongelma, sillon, jos mahdollista on oikeutettua viedä leikkaukseen tai muihin hoitoihin.
Mutta jos kyseessä on vaan joku "virhe" joka ei millään tavalla vaikeuta koiran elämää jne. ei siihen kuuluisi puuttua..
Vain silloin saa puuttua jos se on koiralle vaaraksi, haitaksi tai muuta vastaavaa! Aina tulisi kuitenkin ajatella, että eläimellä on hyvä olla. Eikä sitä onko se nyt miun silmään nätti tai kaunis. Jos ei kestä katsoa eläintä, antaa sen sitten sellaiseen kotiin jossa sitä kestetään katsella ja jossa sen ulkonäkö on toissijainen asia! - bulldog beauty
Kannattaks ylipäätänsä mennä hankkimaan joku susiruma piski?
- 24hrs
Joko taas mua huijattiin.... voi pius neljasosa.
- Doggy Style
PRO-VO!
10 pistettä. - stfu !
Ei tollasta ihmistä pitäis edes päästää eläinten lähelle !
Eläimet kuuluu luontoon, mutta ihminen ei edes kuulu
tälle planeetalle, eikä mihinkään muuallekaan ! - Eläintenhoitaja
Cesar Milania("koirakuiskaajaa") lainatakseni: Koirat elävät hetkessä, ihminen menneisyydessä.
Kannattaa vaikka katsella Milanin ohjelmaa jota itse pyrin katsomaan vaikken koiraa itse omistakkaan. Monesti toitottaa ettää itse koirassa ei ole mitään vikaa vaan ihminen itse aiheuttaa mm. koiran pelkoaktiivisen käytöksen yms jutut.
En usko että koirasi kuulo on yhtään huonontunut siitä mitä se on ennen teidän mitälie onnettomuutta ollut. Verikorvassa kun kyse on veren hyytymisestä/kasaantumisesta siihen korvalehteen jolloin se voidaan tyhjentää esim ruiskulla kuten olen nähnyt tai sitten koiran korva sidotaan, kuten olen päässyt harjoittelemaan terveillä eläimillä. Ja vielä näin loppuun: jokaisella koiralla on luppakorvat pentuna (Y), ja kuten kaverin koira sokeutui, niin sen toinen aisti sitten korvasi näön, vaikka koirasi ei kuulisi mitään, niin kyllä se nyt herranen aika sentään näkee ja haistaa sekä tuntee jollei muuta...- Ehkä kuitenkin
kannattaisi omistaa koira ennenkuin tulee huutelemaan palstoille mitään... Meinaatko etten tietäisi itse tuosta verikorvasta tuota mitä kerroit? Kyllä tiedän, vähän enemmänkin ja lisäksi omistan sen koiran. Mitä sitten jos pennulla on luppakorvat? Nyt on kyse aikuisesta koirasta ja sen kyvystä käyttää korviaan äänen tulosuunnan aistimiseen saalista paikantaessa.
Tämä kyky on nyt alentunut ja sen korjausta joskus ajatustasolla mietin. Tämän kaltaisen mahdollisen syyn olemassaoloon aloittajan esittämän kysymykseen ensimmäisenä vastanneen kommenttiin heitin.
Ja te perkeleen idiootit otatte täällä kantaa tällaisiin asioihin edes ajattelematta koko asiaa kunnolla loppuun. - Tollo mikä tollo
Ehkä kuitenkin kirjoitti:
kannattaisi omistaa koira ennenkuin tulee huutelemaan palstoille mitään... Meinaatko etten tietäisi itse tuosta verikorvasta tuota mitä kerroit? Kyllä tiedän, vähän enemmänkin ja lisäksi omistan sen koiran. Mitä sitten jos pennulla on luppakorvat? Nyt on kyse aikuisesta koirasta ja sen kyvystä käyttää korviaan äänen tulosuunnan aistimiseen saalista paikantaessa.
Tämä kyky on nyt alentunut ja sen korjausta joskus ajatustasolla mietin. Tämän kaltaisen mahdollisen syyn olemassaoloon aloittajan esittämän kysymykseen ensimmäisenä vastanneen kommenttiin heitin.
Ja te perkeleen idiootit otatte täällä kantaa tällaisiin asioihin edes ajattelematta koko asiaa kunnolla loppuun.Eiköhän se idiootti ole se, joka tällaisella palstalla kyselee neuvoja tuollaiseen asiaan. Eläinlääkäri on oikea osoite. Eihän täällä kukaan voi tietää kokonaistilannetta ja odotitko saavasi tukea kauneusleikkaukselle...Itsekkäitä omia pettymyksiään ja turhautumiaan koiraan purkavia ihmisiä on paljon ja kun oma elämä ei tyydytä, vika on vaikka koiran ulkonäössä, jos ei muuta keksi. Koira pitäisi ottaa sillä periaatteella, että mitä annettavaa ihmisellä on sille ja miten se voi mahdollisimman hyvin sekä itselle sopiva rotu, niin että koira saa toteuttaa itseään ja samalla ihminen saa seuraa ja iloa koirasta eikä turhaudu ja tylsisty osaamattoman ihmisen uhrina.
- Eläintenhoitaja
Ehkä kuitenkin kirjoitti:
Ja te perkeleen idiootit otatte täällä kantaa tällaisiin asioihin edes ajattelematta koko asiaa kunnolla loppuun.Nyt kyllä repesin ja pahasti. Sinä kuvittelet voivasi tuomita minut sen perusteella etten tällä hetkellä omista koiraa. Anteeksi nyt vain, mutta kun synnyin, perheessäni oli jo silloin koira jota olen saanut elämäni aikana paljon hoitaa. Lisäksi myöhemmin myös toinen koira oli osana elämääni toisen vanhempani luona jota kanssa tuli paljon hoidettua, valitettavasti vain kumpikin näistä koirista on kuollut. Myös monella muulla sukulaisellani on yksi tai useampi koira ollut tai on edelleenkin joiden hoitamisessa olen ollut mukana ja tämän vuoden alku puolella syntyneestä pentueesta toinen vanhemmistani otti uudestaan koiran toivuttuaan vanhemman koiran lopettamisesta. Lisäksi usealla kaverillanikin on myös koiria joiden kynsiä tulee leikattua, harjailtua, lenkitettyä yms. Että koska et tunne minua pierun vertaakaan, ei kannata alkaa urputtamaan jostain noinkin tyhmästä kuin "kannattaisi omistaa koira". Ehkä jos tuo koira ei olekaan sinun juttusi, kannattaisi ennemmin omistaa kissa, jyrsiä, kala tai jtn. Että minä ainakin olen tullut hyvin omien kissojeni kanssa toimeen sekä muiden ihmisten lemmikkien kanssa.
Että, kannattaa miettiä sinun kahdesti ennen kun rupeat muiden kokemuksista puhumaan ja jos nimike eläintenhoitaja ei sinulle mitään sanonut, niin olen ihan sellaiseksi OPISKELLUT ja opiskeluun kuuluu laaja kirjoisesti eri eläin lajien tuntemus niin eläimenä kuin hoidon puolesta.
Mutta tosiaankin jos sinua tai sinun mielestäsi koiraasi se korva häiritsee on oikea paikka eläinlääkäri, tyhmää alkaa edes netissä mitään kyselemään mitä sellaisen asian suhteen tulisi tehdä. Kai sinäkin menet ensin lääkärille jos et tiedä mitä tekisit oman terveytesi kanssa ja näin..
- Olet itsekä paska
Jos koira tai muu kotieläin on SAIRAS, se viedään eläinlääkärille eikä mihinkään kauneusleikkaukseen. "jos sen ulkonäkö ei miellytä silmää..." Miellyttääkö sinun ulkonäkösi kaikkien silmää, pitäisikö sinun ulkonäköäsi korjata kauneusleikkauksella. Olet ihan sairas, kun edes mietit tuollaista. Sinulla ei pitäisi olla koiraa eikä mitään eläintä, koska et hyväksy sitä sellaisena kuin se on. Ehdottomasti pitäisi olla eläintenpitokielto tuollaisille pinnallisille paskiaisille, jotka leikkivät eläinten elämällä. Hanki se tekokarvasta ommeltu koira, niin saat juuri sellaisen, joka miellyttää silmääsi. HÄPEÄ!!!!
- hkhgbk
mää en ymmärrä sitä miksei nykyään saa esim. typistää koiran häntää, sehän voi olla joillekki koirille ihan hyväksikki, ja kyllähän se on aika ärsyttävää ku tulevat huiskii sillä hännällä, pölkylle vaa ja poikki ni loppuu se hännänheilutus... töpöhännät on sitäpaitti aika söpöjä :)) ja joittenki koirien suupielille vois kans tehä jottain ku ne roikkuu rumasti...
- Aivoton idiootti!!!
Jospa typistettäis ensin sinun korvasi ja muokattaisiin aivojasi ymmärtämään eläimiä ja sitä, miten paljon turhaa kärsimystä niille on aiheutettu ihmisten itsekkäistä syistä johtuneilla leikkauksilla. Vai oliko tämä vitsi!!!!!
- äläs jatka moista
Täyttä provosointia nuo sinun jutut mutta aihe on aika arveluttava kun suomen laki on asiassa oikein hyvä!!!!!!
- Eläintenhoitaja
Sinusta siis varmaan olisi hyväksyttävää myös typistää pentutehtailian tavoin kuolion lailla koiran häntä. Pistetään nippusidettä tai kumilenkkiä häntään niin että joskus se sitten vielä tippuu kuolioituneena pois kun veri ei siinä enää kierrä.
Ja kuten jokaisen ihmisen yleissivistävästi olisi hyvä tietää: koirarotuja on paljon erilaisia. Ja nämä "roikkuhuuliset" koirat on nimenomaan jalostettu niin että niillä niitä huulia riittää. Kyllä minä näkisin hyvin outona ilmestyksenä perhoskoiraa jolla huulet läpättää ilmassa ja roikkuu kun mitkäkin tai berniä jolla siro kuono jolla ei huulet yhtään lerpattaisi. Ja jokainen ihminenkin on erilainen niin miksei koiratkin saisi olla sellaisia kun ovat syntyjään, olemme mekin. Minä en ainakaan tykkää yhtään feikatuista ihmisistä, niin miksi pitäisin piloille leikellyistä koiristakaan...
- sirkka4
haista kuule iso paska....eikö ole mitään muuta tekemistä...leikkauta aivosi ja anna koirasi olla
- Puudelman
Olet vain ottanut kumppaniksesi möhömahan ruman rotikan joka ei tee mitään muutakuin röhnöttää sohvalla sipsejä syöden ja siideriä juoden. Hae ulkomailta uusi kumppani. Vaikka Puolasta, Virosta, Thaimaasta tai Venäjältä.
- cbvskbv
kyllähän millä tahansa koiralla alkaa huulet roikkua ku ikää tulee ja se on ärsyttävää ku ne kuolaa... omat koirani ei saa olla mun lähellä suu auki, lentävät ja nopiaa jos nii tekevät... ja monastihan se on niin että koirat muistuttaa jollakin lailla omistajaansa, eli jos on semmonen ihminen joka ei huolehdi edes omasta ulkonäöstään nii koiraki näyttää kamalalta sitä tuskin etes harjataan... minulla on ihan päinvastoin näytän itsekkin hyvältä ja niin koiranikin...
- caninefamiglia
Niin tämä vanha kunnon urbaani legenda tältä palstalta että lihavilla omistajilla on lihavia koiria. Ja omistajilla jotka eivät huolehdi itsestään on huolimattoman näköisiä koiria.
No niinpä tietenkin.
Itse en käytä meikkiä, en käy kampaajalla ja suurimman osan ajasta kuljen verkkareissa tai toppahousuissa. Sinun silmissäsi olen varmasti kauhistus. Mutta koirani on hyvässä kunnossa. Jaloissa on selvät lihakset eikä koira ole mikään ylisyötetty hurtta (eikä myöskään aliravittu) joka ei jaksa kävellä minnekään ja koira harjataan aina kun sillä on karvan lähtö ja sitä irtoaakin sitten ihan kiitettävästi.
Et viitsisi koiranomistajana yleistää. Sitä tekevät jo koiravihaajat ihan tarpeeksi tällä palstalla. - ...
caninefamiglia kirjoitti:
Niin tämä vanha kunnon urbaani legenda tältä palstalta että lihavilla omistajilla on lihavia koiria. Ja omistajilla jotka eivät huolehdi itsestään on huolimattoman näköisiä koiria.
No niinpä tietenkin.
Itse en käytä meikkiä, en käy kampaajalla ja suurimman osan ajasta kuljen verkkareissa tai toppahousuissa. Sinun silmissäsi olen varmasti kauhistus. Mutta koirani on hyvässä kunnossa. Jaloissa on selvät lihakset eikä koira ole mikään ylisyötetty hurtta (eikä myöskään aliravittu) joka ei jaksa kävellä minnekään ja koira harjataan aina kun sillä on karvan lähtö ja sitä irtoaakin sitten ihan kiitettävästi.
Et viitsisi koiranomistajana yleistää. Sitä tekevät jo koiravihaajat ihan tarpeeksi tällä palstalla.No onpa legenda, ainakin omalta osaltani voin todeta täysin perättömäksi: Olen itse oluella turvotetulla vatsalla varustettu ja siitä vitut veisaava, koiraani pyöräilytän, uitan ja juoksutan umpihangessa aivan sen terveydentilan vuoksi, se ei voi siitä itse ottaa vastuuta, toisin kuin minä, joka hyväksyn itse hankitun kuolemani n.55-vuoden iässä. Kovasti on eläinlääkärissä erikseen koiran lihaksistoa kehuttu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154