Ensi kertaa Afrikkaan, malarialääkityksen tarpeellisuus?

mama botswana

Suhtaudun estolääkkeisiin suurella varauksella, koska aikaisemmin on tullut oireita ja lisänä vielä rytmihäiriöt. Estolääkityskään ei takaa tartunnalta suojaa, ja onhan se aikamoinen lääketeollisuuden bisneskin. Mutta kun kaikkialla suositellaan tai melkein pakotetaan ottamaan Gambiaan lääkitys, niin.. Kukaan ei voi tietenkään päättää toisen puolesta, mutta löytyykö täältä muita uhkarohkeita kuin minä, jotka eivät ole syöneet estolääkitystä?

3

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakava juttu

Minulla on muutama ystävä, jotka käyvät Gambiassa 2-3 kertaa vuodessa. Eivät ole käyttäneet estolääkitystä, mutta vain sen takia, että " ne maksavat " liikaa. Tuota pointtia en kyllä oikein ymmärrä, mutta jokainen tyylillään.
      Naapurin rouva sai malarian Gambian matkallaan, siitä seurasi loppujen lopuksi munuaisten vajaatoiminta ja nyt joutuu käymään säännöllisesti dialyysissä.
      Ei käyttänyt malarian estolääkitystä sillä matkalla, aiemmilla matkoilla käytti kyllä.

• minä.

Olen ollut Gambiassa monta kertaa, en ole ikinä syönyt estolääkkeitä. Malarian olen saanut kerran muualla Afrikassa vuosia sitten. Pari tuttua on saanut malarian, vaikka ovat "estolääkkeitä" syöneet.

• beetel1

Minä asuin Gambiassa 9kk (menin sadekaudella). En syönyt estolääkettä enkä ihme kyllä malariaa saanut.
      Lariamia en olisi suostunut kyllä syömäänkään ja Malarone olisi tullut jumalattoman kalliiksi.
      Jos sen malarian saa niin siihen on kyllä Gambiassa lääkettä.Malarian voi saada vaikka sitä estolääkettä vetelis kaksin käsin.
      Olen menossa taas nyt tammikuussa sinne pariksi kuukaudeksi enkä mitään estolääkitystä aio ottaa nyttenkään.
      Off (ja muut hyttyskarkoitteet) ja citronella öljy,permetriini suihke hyttysverkkoihin ja pitkä hihaiset/lahkeiset vaatteet, siinä mun aseet joilla mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1438
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1358
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      1027
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      888
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      857
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      63
      835
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      31
      758
    10. Onko ikävä

Yhtään?
      Ikävä
      46
      696
    Aihe