Moikka!
Minulla on 4 vuotias tytär josta minulla on yksinhuoltajuus, olen uudessa parisuhteessa ja minulla on uuden mieheni kanssa 7kk ikäinen pieni poika. Ongelmani on tyttäreni isä, hän ei ole ollut koskaan oikeen aktiivinen tyttärensä suhteen. Ei soittele tyttärelleen, ei ota luokseen eikä mitään muutakaan. Tässä pari viikkoa sitten hän ilmoitti minulle tekstiviestillä että: " asia on nyt niin että hän ottaa tyttärensä jouluksi eikä asiasta keskustella". Soitin miehelle ja kyselin että mikäs nyt oikeen on niin sain vastauksen et on kuulemma hänen vuoro....olen joka joulu tähän asti aina kysynyt jos tyttäreni saisi/voisi viettää joulun hänen suvun kanssa, vastaus aina ollut sama: "ei se oikeen oo hyvä idea, kun me kumminki juodaan vähän viiniä ja sellasta". Mites tämä joulu eroaa niistä muista??
Olen yrittänyt sopia meihen kanssa että hän saisi tyttären sun 23.12 ja minä hakisin hänet jouluaattona joskus päivällä jotta hän ehtisi tehdä meidän kanssa kaikkea kivaa jota olemme sunnitelleet. Mies haluaisi pitää tytön jouluaatto iltaan asti jolloin jouluaatto meidän kanssa jäisi lyhyeen. Onko minun pakko joustaa tässä asiassa ja muuttaa sunnitelmia? Varsinkin kun tyttäreni ei itse tahdo mennä isänsä luokse vaan olla meidän kanssa.
Joulu ahdistusta :/
37
2624
Vastaukset
- joulujouluu
Minusta lapsen kuunteleminen on tärkeintä. Jos lapsi haluaa olla joulun tutussa ja hänelle mielekkäässä paikassa niin minusta se tulisi hänelle sallia. Lapsen sydän on se kaikista viattomin..
- kiiak1
Et tietenkään anna jos olet yksinhuoltaja!!! Joudut aika kovaan syyniin jos tytölle jotain sattuu, ja sossut saa tietää. Jos häntä ei ole tähänkään asti kiinnostanut niin sinulla ei ole mitään syytä antaa tyttöä hänelle jouluaatoksi.
- sossupaholainen
kiiak1 kirjoitti:
Et tietenkään anna jos olet yksinhuoltaja!!! Joudut aika kovaan syyniin jos tytölle jotain sattuu, ja sossut saa tietää. Jos häntä ei ole tähänkään asti kiinnostanut niin sinulla ei ole mitään syytä antaa tyttöä hänelle jouluaatoksi.
Ei yksinhuoltajuus tuohon mitenkään vaikuta, vaan se onko teillä olemassa vahvistettu tapaamissopimus ja mitä siellä lukee. Jos siellä lukee että joulu 2012 tai esim parilliset joulut lapsi viettää isällään, niin sitten sinulla ei ole asiaan mitään sanomista. Jos sopimusta jouluista ei ole, ei sinulla ole velvollisuutta antaa lasta isälle jouluksi. Eikä sossut tapaamisasioihin mitenkään puutu, turha meillä on joka asiassa pelotella. Tapaamissa noudetaan sopimusta, yhteisymärryksessä vahvistetusta sopimuksesta voi poiketa, mutta toinen ei voi yksin päättää muutoksista. Jos vahvistettua sopimusta ei ole, tapaamisoikeuttakaan ei vastoin lähivanhemman tahtoa ole.
- mummi
sossupaholainen kirjoitti:
Ei yksinhuoltajuus tuohon mitenkään vaikuta, vaan se onko teillä olemassa vahvistettu tapaamissopimus ja mitä siellä lukee. Jos siellä lukee että joulu 2012 tai esim parilliset joulut lapsi viettää isällään, niin sitten sinulla ei ole asiaan mitään sanomista. Jos sopimusta jouluista ei ole, ei sinulla ole velvollisuutta antaa lasta isälle jouluksi. Eikä sossut tapaamisasioihin mitenkään puutu, turha meillä on joka asiassa pelotella. Tapaamissa noudetaan sopimusta, yhteisymärryksessä vahvistetusta sopimuksesta voi poiketa, mutta toinen ei voi yksin päättää muutoksista. Jos vahvistettua sopimusta ei ole, tapaamisoikeuttakaan ei vastoin lähivanhemman tahtoa ole.
lapsen etu on kaikkein tärkein ja lapsen pakka on kotona tutussa ja turvallisessa ilmapiirissä.
- varpunen jouluaamuna
Olisiko mahdollista,
että lapsesi vain vierailisi isänsä sukulaisten luona jouluaattona,
ehdottomasti jonkin tutun, luotettavan aikuisen kanssa yhdessä?
Nämä ovat vaikeita asioita, mutta kuuntele lastasi. Nelivuotias osaa jo kertoa, mitä hän ajattelee, (mikäli hän ei ole joutunut kuulemaan parisuhderiitoja tai isänsä suvun arvostelua).
Rauhallista ja rakkaudellista joulua kaikille! - näinonnäreet
kiiak1 kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät laittakaapa nyt naiset asiat tärkeys järjestykseen.ENSIMMÄISEKSI älkää puhuko nyt on isällä uusi nainen, sinulla itselläsi on uusi mies ja olet jo tehnyt lapsen sille, ja kerkiät monta kertaa viellä vatvoa jouluja jos tulee tämänkin kanssa ero kohta olet yksin joulun.Älkää heti ruvetko niitä lapsia tekeen kun ero tulee ettei lapset kärsi.Sinunkin lapsi on vasta 4v. et ole kauan ollut erossa kun uuden olet ottanut ja heti maha täyteen vaan onko se niin että se mies pysyy ei kun se on päin vastoin.Kyllä minä olen onnellinen kun en ole ollut noin lepsu alapääni kanssa että heti lapsi kun mennyt vihille , kaksi olen tehnyt ja yksi sama isä molemmilla ei ole ollut riitaa missä joulu ollaan.Nyt on jo heillä lapset ja niin isoja että tietävät missä joulun ovat kaikki mummolassa vuoro vuosin toisen ja toisen .Ja sitä minä ihmettelen että täytyy mennä naimisiin siis 12.12.12 että muistaa minä muistan vaikka muut aina unohtuukin , jos ei muisteta hääpäivää muuten olkaa yksin.Siitä huolimati missä olette Hyvää ja rauhallista ja nimenomaan raitista joulua antakaa lapsille raitis joulu.
- alojttaja
Kiitos vastauksista, tytärtäni ajjon kuunnella ja parhaani mukaan hänen toiveensa täyttää :)
Meillä ei ole mitään sopimusta milloin isä saa tyttärensä ja milloin ei, tämä johtuu siitä että isä ei itse omien sanojensa mukaan "pysty" /halua ottaa lastaan esim. joka toinen v-loppu tai muutakaan sovittua. Vaan asiat ovat menneet niin että hän voi itse soittaa ja kysyä jos hän haluaa tavata tytärtään, koskaan en ole hänen pyynnöstään kieltäytynyt. Harmi vaan että isä soittelee n. 6kk välein ja haluaa tyttöä nähdä...olen jopa itse soitellut hänelle ja yrittänyt järjestää tapaamisia ja jopa ajellut edestakaisin viemässä ja hakemassa tyttöä kun isä ei kuulemma pysty kun ei ole rahaa tankata autoa. Joten minun mielestä olen kaikkeni tehnyt sen eteen viimeiset 4 vuotta että tytöllä olisi jonkinlainen suhde isäänsä, mutta vaikeeta on pakottaa joku olemaan isä jos ei henkilö itse ole yhtään kiinnostunut muuta kun sen yhden päivän 6kk välein.- äitikkä
Ei tuonne lasta voi heittää millään. Olisi karmeaa olla lapsesi, jos yhtäkkiä pitäisi joulua viettää melkein tuikituntemattoman luona vaikka sillä miehellä nyt olisikin oikeus lapseensa niin lapsella on oikeus tuttuihin ympäröihin ja rauhaan jouluna.
- nyt jo voiton puolel
aika rankkaa lapselle jos isä yhtäkkiä haluaa pitää myös yön yli ja lapsi on ollu siellä vaan joskus muutaman tunnin.miten mahtaa sujua kaikki normaalit iltarutiinit,siis niitähän ei ole sinne edes luotu.
ekaa kertaa eron jälkeen kun jätin lapseni isänsä luokse niin hän huuti . 20min oven takana että äiti älä jätä.se oli kamalaa kuunneltavaa.likka oli silloin 3v ja erosta oli aikaa kuitenkin vaan kuukausi,ja silti tommoinnen reaktio.
- murhe pois
Pistä puhelin kiinni. Ei ole pakko vastata kenenkään puheluihin JA yhteys lastenvalvojaan minne menette tekemään tilannekatsauksen. Jos isä ei ole ollut tyttären kanssa vuosiin ei voi noin vain ottaa lasta itselleen. Tyhjä ämpäri kolisee aina eniten, eli murheet pois ja iloa mieleen. Ei isä voi ihan miten vaan lastaan luokseen vaatia. Toki hänelle siihen oikeutensa on, mutta SOPIMUKSELLA.
- Uusi nainen asialla
Siellä on iskällä selvästi uusi nainen, jonka edessä yrittää leikkiä hyvää ja huolehtivaa isää :/. Uuteen naiseen tekee hyvän vaikutuksen, että mies on "perhekeskeinen" yms. sontaa.
- Niinkö?
Koeta päästä tuosta "uusi nainen" pakkomielteestäsi eroon.
- no joh
Jospa se isä on nyt hoksannut että hän on isä. En ymmärrä tälläistä, lapsi on sinun kanssa ollut joka joulu ja nyt et antaisi isälle, kun isäkin haluaa. Lapsella on kaksi vanhempaa, halusit sinä sitä tai et. Vai onko sinun suunnitelmat tärkeämpiä kuin lapsen joulu ?
- leppis:P
No mites sitten kun sanottiin jo ettei lapsi halua edes mennä isänsä luokse jouluksi, niin ängetäänkö se lapsi silti vasten omaa tahtoaan sinne joulua viettämään? Onko se silloinkin sitten "lapsen joulu"?
- lapsen etu?
Hei, tottakai on järkevää yrittää sovussa järjestää asioita, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä enää tuossa isän touhussa. Vaadi häntä, että jos hän oikeasti haluaa olla isä lapselle, että tekee tapaamissopimuksen, jota sitten noudattaa. Onhan se lapsenkin etu, että lapsi saa kunnolla tutustua isäänsä. Tuollainen puolivuosittainen näkeminen vain saattaa pelottaa ja ahdistaa lasta, kun lapsi itsekin sanoo, ettei haluaisi mennä. Tai sitten asetat nyt selkeät rajat, klo ajat milloin hakee lapsen ja milloin tuo takaisin. Kyllähän isän kuuluu ymmärtää, että te olette voineet sopia muuta ja hänen kuuluu myöskin kunnioittaa teidän Joulua ja elämää. Tuo kyllä kieltämättä kuulostaa vain kiusanteolta isän puolelta. Kyllähän se pitäisi tärkeintä olla, mitä lapsi itse haluaa.
- huruakka12
ei tarvitse ollenkaan huomioida kyseistä viestiä tytön joulun vietto olkoon sinun luonasi.EIkö teillä ole sovittuja tapaamis aikoja sovittu lastenvalvojan luona jos ei niin otat heti vuoden alussa yhteyttä lasten valvojaan ja teette kirjallisen sopimuksen tapaamisista ja juhlapäivien vietoista kenen luona lapsi ne milloinkin viettää yleistä on että vuoron perään esim.joulut ei yhtääkkiä tehdyllä ilmoituksella.Ja vaatimuksella.
- näitä lukiessa
olen onnellinen yksinelosta (oma valinta).
Itsellä ei nuppi kestäisi tuota sotaa.- YH:s out of finland
Ei sitä paremmin enää voisi sanoa.
YH:t ovat kaikki hyväksikäyttäviä horoja, todennäköisesti isä on yrittänyt saada lastaan luokseen joka joulu, vaikka akka muuta koittaakin muille uskotella.
YH äidit karkotettava ahvenanmaalle mustalaisten kanssa. - yh--yksinhuoraaja
YH:s out of finland kirjoitti:
Ei sitä paremmin enää voisi sanoa.
YH:t ovat kaikki hyväksikäyttäviä horoja, todennäköisesti isä on yrittänyt saada lastaan luokseen joka joulu, vaikka akka muuta koittaakin muille uskotella.
YH äidit karkotettava ahvenanmaalle mustalaisten kanssa.Puhuit vähän,mutta asiaa.
- yh-horo täälläkin
yh--yksinhuoraaja kirjoitti:
Puhuit vähän,mutta asiaa.
Itseasiassa tätä olisi hauska jatkaa siellä Ahvenanmaalla. Muun Suomen kapakit ja ukot alkaa olla koluttu.
- ahvenmaako
yh-horo täälläkin kirjoitti:
Itseasiassa tätä olisi hauska jatkaa siellä Ahvenanmaalla. Muun Suomen kapakit ja ukot alkaa olla koluttu.
No kaikki osaakin sut kiertää kaukaa horoperse täällä somalilandiassa,päätit kokeilla uutta reviiriä missä maineesi ei ole vielä tiedossa.
- se yh-h
ahvenmaako kirjoitti:
No kaikki osaakin sut kiertää kaukaa horoperse täällä somalilandiassa,päätit kokeilla uutta reviiriä missä maineesi ei ole vielä tiedossa.
Niin juuri, kiitos tuosta ideasta! Aivan mahtavaa, kun joillakuilla vielä leikkaa!!
- oravanhäntä
Jos olet saanut yksinhultajuuden niin jotain on takana siinä. Ja tapaamisoikeudet pitäisi olla sovittu.
Otat yhteyden lastenvalvojaan ja keskustelet asiasta.
Minusta jouluaattoiltaan ei ole paha juttu.
Iskä tuntuu oleva tietyllä tavalla järkimiehiä, että ymmärtää, että viinihöyryihin ei lasta oteta.
Sinunkin pitää tulla vastaan asiassa hieman.
Ethän ole halventanut iskää lapsen kuullen. Se on kauheaa, katkeran akan puhetta. Luulen, että iskä oikeasti yrittää olla
selvänä joulun tyttärelleen ja tarjota omaa jouluaan.
Lapsi ansaitsee isän ja mummin myös isän puolelta. - elv5
Yleinen vaiettu ongelma on, että vanhemmat hylkäävät lapsensa uusien rakkauksien tieltä.
- hyvää joulua eerika
En antaisi lasta jouluksi , hän ei ole mikään joulupaketti.
Isä voi aikaa voi viettää muulloinkin hänen kanssaan, säännöllisesti.
Lapsi ei kerran halua edes mennä hänen luokseen joulun viettoon, niin aika lapatossu on kysyjä kun vielä jahkailee että pitäisköhän... ja kyselee neuvoja nettipalstalta tuntemattomilta.
Pitäkää muutenkin tarkkaa huolta ja valvokaa lapsienne turvallisuutta kun annatte lastanne yllättäen lapsen olemassolosta kiinnostuneille exillenne, isukeille ja äitipuolille/isipuolille--- on teidän tehtävänne huolehtia lapsestanne kun olette hänet tällaiseen maailmaan synnyttäneet. - sirkusta yhtä
Pakko kertoa täällä! Oppilaistani (9) kertoilee usein vapaahetkinään toisileen kotioloja. Lapsista vain 1 asuu ydinperheessä.. Kaikki muut ovat joulun alla tuoneet esille, etttä olet ainoa onnellinen. Halusivat isin ja äidin olevan yhdessä. Vaikka ne riitelikin paljon.. Yksit tyttö viidennellä sanoi, että hänellä on kolme kotia. Äitipuolen koti, isän koti ja äidin koti. Eikä hän vielä tiedä missä on joulun. Ennen oli vain isän ja äidin riita, nyt kolmen perheen kesken riitaa missä hän voi olla ja minä päivänä. Nykyaikaa ja onnellisuutta? Pääasia et aikuiset saa asua kenen kanssa tahtoo, milloin tahtoo, tehdä mitä tahtoo.. Vastuu pienen lapsen hyvinvoinnista. ,, niin toissijainene juttu sitten. Kun oma joulu on järjestetty mieleiseksi. Mut hyvää joulua kaikenlaisiin perheisiin. Lapsen etu on tärkein.
- Arpoli
Ihana olla lapseton sinkku. Ei mitään huolia, eikä murheita. Ei todellakaan pää kestäisi tuollaista säätämistä. Oman ulko-oven kun sulkee, niin alkaa tämä harras hiljaisuus ja kaiken kattava rauha.
- Moro
Täällä on kyllä kaikkia valopäitä neuvomassa. Lapsella on oikeus moilempiin vanhempiinsa. Ei voi tietää keskustelun aloittajan elämäntilannetta ja lapsen isän elämäntilannetta. Minun mielestäni voi olla tuosa tilanteessa vaikeaa uskoa että lapsen etu voi olla se että pääsee isälleen Joukuksi koska pidemmän päälle on varmasti parasta jos lapsella on hyvät suhteet molempiin vanhempiinsa. Jos isä haluaa parantaa välejään vasta pitkän ajan kuluttua niin suotakoon se hänelle. Hyvä niin koska lapsi saa silloin itselleen molemmat vanhemmat.
joopajoo,,,
- I hate takinkääntö
Antaa lapsen olla kotona. Olen itsekin miehenä ollut saman kaltaisessa tilanteessa, mutta siis siten, etten voinut / halunnut säännöllistä tapaamista joka toinen viikonloppu jne. Koska näin oli, ei mulla edes käynyt mielessä, että alkaisin kinuamaan lasta minun luo ainoastaan silloin kun mulle sopii, vaan tapaamiset ja ajat järjestettiin niin kuin exälle sopi. Tottakai juhlapyhät kotona, saattaa muuten tulla lapsellekin irtonainen olo ja sillä voi olla pidempään merkitystä...
- HALOOOOX
Kuule ap! Lapselle on TRAUMAATTISTA että hän yhtäkkiä heitetään isälleen kun isä haluaa.. Ei se niin mene! Lapsi on joulun siellä missä ennenkin eli teillä. Ensivuonna aitten tapatte sossussa, sossu tekee uuden katroituskäynnin isän kotiin, vaadi että isä tapaa laataan ensin valvotuati ja kerralla aluksi vain pari tuntia. Ei voi heittää lastasi hänelle oudun miehen luokse tunneiksi etkä varsinkaan jouluna etkä edes tiedä mitä isän mielessä liikkuu etkä asunolosuhteita. Haloo, elä anna sumuttaa itseäsi. Pahimmassa tapauksessa isän äkkinäinen tapaamishalu on itsetuhoista, tappaa itsensä ja siinä samalla tyttären... Ensivuonna rauhassa selvittele sossun kanssa asioita. Ei isä voi vaatia lastaan itselleen EDES poliisin kanssa. Jos pollarit tulee, sano ettein lapis ole tavannut isäänsä vuosiin ei edes puh soitellut ja muut tässä olevat, niin ei hekään lasta sinne voi raahata. TIEDÄN Asian, sano sille isälle, et katotaan ensi vuonna ja unoha sitten koko ukko. Seuraa lastasmene hänen kanssaan ulos jen, ettei jää itsekseen pihalle, isänsä voi tulla vaikka sieppaamaan lapsesi, jos sillä jotain katkeria suunnitelmia.
- mäykkytyttö
" asia on nyt niin että hän ottaa tyttärensä jouluksi eikä asiasta keskustella"
Älä missään nimessä anna tyttären mennä isän luo. Lapsi jouluaattona tutun perheensä kanssa ja vaikka välipäivinä isällä, jos mies edes haluaa tytön joulun jälkeen.
Koko tilanne kuulostaa epäilyttävältä jos ukko ei ole ollut kiinnostunut tytöstä ja yhtäkkiä alkaa vaatimaan itselleen.. - h,k.
muistakaa että lapsi syytön kaikeen,, ja kuiteskii muistaa hyvin vanhat jutut sitten isompana ,, siis rauha maassa ,, ei pidä käyttää lyömäkapulana syytöntä koskaan,kaikille rauhalista joulun aikaa toivottaa,,kolmen lapsen yh isä,ps,, tiedän mist' puhun,,
- Joulupitsa
Kannattaa muuten muistaa, että joulua voi viettää muulloinkin kuin juuri jouluaattona. Meillä lapsista on yhteishuoltajuus, joten joka toinen joulu lapset ovat äidillään, joka toinen isällään. Vaikkei siis lapset olekaan luonani kuin joka toinen joulu, niin esim. 23. tai 25. päivä ollaan tehty jotakin kivaa esim. paistettu pipareita ja torttuja ja sen jälkeen laulettu joululauluja ja avattu lahjat kuusen alta. Samoin voi koristella kuusta tai vaikka tehdä voipaperista leikkaamalla lumitähtiä ikkunaan.
Toki AP:n tilanteessa on se huono puoli, että tytär on jo vieraantunut isästään. Siksi esim. yökylään meno voi olla pelottavaa varsinkin, jos siihen liittyy isän puolelta tissuttelua. Sen vuoksi paljon parempi idea on se, että lapsi käy esim. aattoaamuna isällään ja sillä aikaa sinä ehdit laittaa ruokia valmiiksi ja kun ruoat on valmiina, käyt hakemassa tytön kotiin. - ei karkit päältä
Hahaa, mua aina niin huvittaa nämä isät jotka "syö karkit päältä".
Tottakai hän on isä ja saa viettää lapsensa kanssa aikaa, mutta ennenkaikkea arjessa. Hän saa ilomielin olla se joka kuskaa harrastuksiin ja herää aamuisin viemään päiväkotiin. Viikonloppuisin saa viedä reissuille ja keksiä kaikkea kivaa kun on se tapaamissopimus.
Jospa vaikka vastaisit lapsen isälle, että katsotaanpa seuraavia jouluja kun olet hoitanut pakolliset velvoitteet isänä ARJESSA ja luonut oikean suhteen lapseesi, niin voi olla eri ääni kellossa tulevina vuosina. Meillä ei tarvitse tulla oven taakse jouluna ja syntymäpäivinä tuomaan suurinta lahjaa mitä kaupasta löytyy. Ei se vanhemmuus ole mikään parin tunnin leikki satunnaisesti juhlapyhinä. Ne juhlapyhät just kuuluu viettää sen vanhemman kanssa joka tekee kaikkensa lapsen eteen just sen harmaan arjen keskellä.- jhfdjfdfdgfdfdgfdgfd
Hitto mitä jeesustelua teidän yhäriruikkujen yhteisääneen!!!!
Se on kuulkaa niin että vaikka kuinka te yhärit jotka ootte lapsen mielen manipuloijia niin se ei jätä teidän omatuntoanne rauhaan! Ei vaikka kuinka jatkatte tuota lapsen mielen myrkyttämistä omilla "totuuksillanne" hamaan tappiin asti!!!!!!!!!
Jossain vaiheessa tuo itsensä uhriksi esittäminen ja isän syyllisyyden esittäminen räjähtää käsiin ja mitä syvemmälle sen viette niin sitä enemmän tulette itse kärsimään......
Valheen taakse on helppo piiloutua kun apuna on se viaton lapsi..........
- YYhyy
Toivottavasti et suostunut ex-miehesi vaatimuksiin. Mikäli isä oikeasti haluaa viettää aikaa lapsen kanssa ja tutustua häneen,niin sen voi aloittaa muulloinkin kuin jouluna eikä noin ykskaks jouluna "asiasta ei keskustella"-asenteella. Jotenkin ymmärsin,ettei tarkoituksesi ole heittäytyä poikkiteloin isän ja tytön tapaamisten suhteen, päinvastoin. Ajankohta ja tapaa hoitaa asioita oli isän puolelta huono. Eikä se ois mun mielestä lapsen edun mukaista pistää häntä etäisen isän luo suoraan yökylään, vaan ensin voisi tulla tutummaksi isän kanssa muutenkin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046