Joulupukki mielletään yleensä vanhana pukk. eiku ukkona. Kuinka vanhana? Olen monesti pitkän elämäni aikana kuullut mainittavan joulupukin iäksi jopa satoja vuosia.
Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä, että joulupukki olisi esim himpun verran vaille 100 vuotta, niin pitäisikö hänenkin eläkeikää nostaa, kun nyt työnantajat puuhaavat voimallisesti meidän tavallisten pulliaisten eläkeiän nostoa.
Me joulupukin "työnantajat" eli kaikki me, jotka odotamme joululahjoja emme vaadi mitään muuta, kuin sen, että joulupukki ei koskaan lähtisi eläkkeelle.
Mutta jos ajan henki vaatii, että joulupukinkin eläkeikää on nostettava on tulevaisuus vähintään kummastuttava.
Jaksaako jolulupukki enää niin vanhana kiertää sen "ison kierroksen" jouluaattona, kuin hän kiertää vai onko joulupukin siirryttävä hyvin ansaitsemalleen eläkkeelle? Ja mitä sen jälkeen?
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi tyytyä vain kaupan joulupukkiin, joka on pukeutunut Coca-colan-punaiseen kaapuun, jonka sisällä on joku nuori työtön häiskä?
Olisiko joulupukinkin eläkeikää nostettava?
9
91
Vastaukset
- hyvät joulut teille
osaa se pukkii käskyttää tonttulaumaansa ja muori muonittaa.Tonttuja riittää eduskuntaa ja hallitusta myöten. Saa jäädä pukki eläkkeelle heti ensi vuonna .
Voiohan joulun viettää ihan virtuaalisestikkin, osa näyttää niin tekevänkin. Eipä tarvii huolehtia kenenkään ruuista ja lahjoista saatikka leväänsä heilauttaa koneen äärestä joulun pyhinäkään, vaikka yöpuku päällä päivälläkin. On sitten mieliksi niillekkin jotka vouhkaa joulun kaupallisuudesta.- pikkuorava°
Eiväthän ne levät paljoa heilahtele jään alla, mitä nyt evät keinuttaa nätisti ohi lipuessaan:D
http://www.youtube.com/watch?v=ZL5hBrtuaH8 - jorava1
hellan duudelis
- *Kukkahame*
Joulupukin eläkeikää voi jatkaa vaikka eletyn verran, vanha hyvä konttikin kestää lahjojen paljouden.
Hyvä se on ollut ja hyvyyttä riittää varmasti vielä kauan, ja punainen väri pukee tuota huurupartaa.
Samalla voisi kyllä laittaa listaa kiertämään, koska se pukin syntymäpäivä lienee, jotain pientä jotain kaunista!
Pukille lävistys korvaan ja siihen pieni aito helmi, on se pukki sen arvoinen.
Voidaanhan sitä testata mitkä kukakin haluaa ja sitten niistä valikoida.
. - Ramoona*
Hauskaa, että suomalaisten vanhasta harmaasta joulupukista on jäljellä vielä sana pukki, vaikka olemus on muuttunut St. Nicolaus- pyhimyksen ja cokis-pukin hyväntahtoisuuteen ja kaupallisuuteen. Mikäs sen mukavampaa kuin että kulttuurit sekoittuvat ja ruokkivat toisiaan. Lastenkirjoista olen lukenut, että joulupukki syntyi jouluaattona 1500 vuotta sitten. Toivottavasti hyvä tahto ja lahjojen antaminen ei koskaan ajatuksena eläköidy, vaan edes kerran vuodessa saadaan uskoa joulun taikaan ja kapsahtaa joulupukin polvelle me isommatkin tytöt.
Joulupukinkin täytyy pysyä ajan hengessä, joten helmikorvis on oikein sopiva lahja, jospa joku meistä löytäisi vaikka Lapin joesta upean helmisimpukan ja lahjoittaisi sen . Joulupukin voisi viedä joulun jälkeen kylpylälomalle, jossa hierotaan ja hellitään maailmanlaajuisen urakan jälkeen.
* * * * * * *
* * * * *
* * * * *
* * * * * * *
Pehmeää pakkaslunta satelee, on todellinen valkea joulu alkamassa. Pian julistetaan joulurauha Suomen Turusta, illalla odotellaan meillekin joulupukkia lastenlasten iloksi. Pienimmät, 5- ja eilen 7 vuotta täyttänyt häneen uskoivatkin , kuten myös mumminsa.
Ehkä kaikkein rakkain joululaulu minulle on Maa on niin kaunis ja sen viimeiset sanat "Maassa rauha myös ihmisille" ...tärkeimpänä joulun toiveena tänäkin vuonna
.
Lumisateen innoittama laitan kuitenkin soimaan Let it snow.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mN7LW0Y00kE
Joulun rauhaa ja iloa jokaiselle ! - joulupukin apulainen
Minustakin "Maa on niin kaunis" on niitä kauneimpia ja hyvin muistorikas , usein lauletaan yhdessä joulukonserttien lopuksi.
http://www.youtube.com/watch?v=YPRDv2q8LMY
Onnellista joulua kaikille ! Joulupukki se ei varmaan kummoista eläkettä saa, kun on tuollainen pätkätyöläinen.
Yhden illan vuodessa vain töissä. No marketeissa niitä tietysti näkyy, mutta nehän ei varmaan ole Korvatunturilta.
Hauskaa Joulua kaikille, tuli sitten tuo pätkätyöläinen tai sitten ei- tanttu-tonttu
Eihän pukki jää koskaan eläkkeelle.
Meillä Suomessahan on cokis-pukin synnyinjuuret.
Hänethän loi Haddon Sundblom, jonka isä oli aikoinaan muuttanut Yhdysvaltoihin Ahvenanmaalta.
http://www.visitaland.com/fi/tietoa/artikkelit?articleid=2190 - kiltti mummo
Minä olen kilttinä ollut koko vuoden ja sain aamutakin, kirjan, lehden vuosikerran ,lahjakortin jalkahoitoon ja rukkaset aidolla almapaan karvalla sisältäpäin. Kyllä vaan pukki on olemassa ja muistaa meidät kiltit. Mitäpä sinulle pukki toi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124