kysymys lihoamisesta, miten se tapahtuu??

rinkku2

eli jos syön vaikkapa 5 isoa pitsaa ja menen puntarille ja se näyttää 100kg, sitten menen nukkumaan ja punnitten itseni taas aamulla niin voinko painaa yli 100kg?

20

1224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinse on

Elä ihmessä nuku koska nukkuessa pizzojen määrä kaksikertaistuu, jos on kinkkupizaa niin triplaantuu, ota mielummin vaikka salamia ja kebappia. Pizza tietää milloinka nukut ja tadaa--aamulla painat 150kg.

• ????????????????????

En myöskään ole kuullut lihoamisesta. Tarkoitatko lihomista?

• joku mies

Sokeria ja rasvaa syömällä ihminen lihoo jos ei harrasta liikuntaa tarpeeksi. Eli mm limsassa on paljon sekeria ja kaikissa pullissa ja makeissa herkuissa on paljon kaloreita. Rasvasissa ruuissa on paljon rasvaa ja kaloreita joten jos syöt liikaa kaloreita niin lihot. Jos syö 5 pizzaa niin se periaattessa olet silloin painavampi kuin enne niitä 5 pizzaa koska mahasi on täynnä varmasti. 5 pizzassa on paljon kaloreita ja jos et kuluta niitä niin lihot ja sulle tulee läskimaha. Rasva kun alkaa kertymaan vyötärölle niin lihot tasaisen tappavasti

• lihoamisesta

En minäkään ymmärrä, miten ihminen voi lihoa (tai lihottaa itsensä),
        jos syö vähemmän, kuin kuluttaa ja liikkuu riittävästi.
        Mahdotonta!

• faktoja
        lihoamisesta kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miten ihminen voi lihoa (tai lihottaa itsensä),
        jos syö vähemmän, kuin kuluttaa ja liikkuu riittävästi.
        Mahdotonta!

Ei se onnistukkaan, jos ei kuluta sitä mitä syö. Turha on syyttää lihavuusgeeniä, koska samallalailla se sillä geenilläkin toimii, lihavuusgeeni ei ole = ihminen on läski. Syö vähemmän ja liikkuu enemmän, niin ei takuulla liho.

Ja ei ole olemassa mitään raskauskiloja, ei ole olemassa mitään ikäkiloja, ne on tekosyitä syödä enemmän kuin kuluttaa.

• hoikka2

Olen aina ollut hoikka niin ihmetyttää se,että mitä pitää syödä ja kuinka paljon, että tulisin lihavaksi.

• lihoava lahoava

Jos punnittet pitsat ennen lihoamista, tulee sinusta tuskin isona ainakaan kirjailijaa. 5 pitsaa kerralla syövästä tulee tosin isona melko iso.

• sosiaalisisko.

yön aikana siusta haihtuu nestettä ainakin 2l (korjatkaa jos määrä on väärä) joten puntari näyttää aamulla vähemmän kuin illalla.

mitä enemmän syöt hiilihydraatteja, sitä enemmän lihot

• newtonit sekaisin?

Oon huomannu saman, omituinen juttu.. Samoin oletko huomannut, että kahvikupillinen (n.200g) voi nostaa painoa jopa 500g (kun siis juoja punnittu just ennen ja just jälkeen sen juomisen)

• anu87

Liikasyömisellä tietenkin, liialla alkoholinkäytöllä, vähäisellä liikunnalla. Haloo?

• Siepparikalle

Ihminen lihoaa tai laihtuaa jos syö liikaa tai iian vähän.

• Hiilihappea sappeen

Jos juo vaan kaljaa nii joko lihoaa taikka laihtuu koko aika.

• 666yy6y6y6

Jos laskuista jätetään pois sairaudet jne. niin ainut syy lihomiseen on se, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa.

• no ei ihan

Itse asiassa asia ei ole ihan noin. On havaittu että on olemassa identtisiä kaksoslapsia, joilla on aivan sama perimä, jotka elävät samassa kodissa ja syövät ja liikkuvat yhtä paljon, mutta joiden paino eroaa toisistaan.

Se tarkoittaa että syödyn kalorimäärän, liikunnan ja perimän lisäksi on muitakin painoon vaikuttavia tekijöitä.

Ne muut tekijät ovat esim. ns. nälkähormoni eli leptiini, joka säätelee nälkää ja painoa. Lisäksi on useita muitakin hormoneja, jotka vaikuttavat eri tavoin painoon, esim. greliini, kortisoli, yms.

• No ei se ainakaan enempää näytä kuin 100kg, mistä olisit yön aikana kerännyt lisää materiaa itseesi??? Ihan fysiikan lakien mukaisesti se ihminenkin lihavoituu. Eli vaikka syöt kilon voita tai lyijyä niin painosi ei voi nousta ainakaan enempää. Lisäksi ihmisen hyötysuhde ei ole 100% joten kukaan ei pysty hyödyntämään kaikkea syömäänsä, joten paino ei voi nousta edes läheskään syömäsi ruoan verran kuin hetkeksi.

Jos käyttäisit kaiken ravinnon 100% et kävisi vessassa koskaan, et hikoilisi et lammittäisi ympäristöä jne.....

Syö pitsasi huoleti ja käy aamulla pötkäyttämässä 80% pizzan painosta pöntön pohjalle. Loppu 20% on haihtunut hikenä ja lämpönä makuuhuoneen seinille. Eli ihminen ei liho yhdestä syömisestä kuin häviävän vähän, et edes koti vaa-alla varmaan pysty mittaamaan ellet nyt aivan älyttömiä määriä ala mättämään.

• nipo1

minä lihon, sinä lihot, hän lihoo, me lihomme, te lihotte, he lihovat. Siis, mitä on lihoaminen???? En tunne suomenkielestä sanaa lihoaminen. Vai onko äidinkielen
      tunnilla jäänyt jotain huomaamatta?

• Ketä käyttää

tällaista sanaa kuin lihoaminen. Joku perskoulun tasonen junti.

• rikkiviisas2013
        Ketä käyttää kirjoitti:

tällaista sanaa kuin lihoaminen. Joku perskoulun tasonen junti.

Varmaan samanlainen henkilö, kuin se, joka kysyy KETÄ käyttää? (!! kuka !!)

• pizzapoeka

hyväst lihovat vakket syö ku 5 pizzaaa päivässä yhteensä, niin ja kolome litroo limssoo piälle! Ee mittee onkelmoo. Anna männä vua.

• syösyö!

lihavat on lepposia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3247
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2957
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2480
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2293
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1813
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe