Tuhti mutta urheilullinen

Painoindeksi 33

Haluaisin helpot sukset. Olen kiinnostunut pitopohjasuksista niiden helppouden takia. Käykö ne ns yleissuksiksi? Tykkään hiihdellä omaan tahtiin enkä ole mikään teknisesti nopea. Tavallinen ylipainoinen vajaa kuusikymppinen nainen, joka käy kuntosalilla, pyöräilee ym eli jonkinlainen pohjakunto on olemassa.

6

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellu1231

Tuskinpa sillä, oletko tuhti vai et, on vaikutusta suksien valintaan. En nyt ole expertti, mutta käsittääkseni pitopohjat ei toimi hyvin kuivalla pakkaslumella, joten ei niitä ihan yleissuksina voi pitää niinkuin markkinamiehet väittävät. Kun selailet palstan aiheita, niin sieltä löytyy juttua nano/pitopohjasuksista.

• uusi yritys

Itselläni kokemusta nyt pari viikkoa nanogripeista.Aloitin hiihtämisen kireillä pakkaskeleillä(yli -10) ja kyllä aika nihkeetä oli meno,loivassa alamäessäkin sai lykkiä oikein urakalla.Tässä yksi päivä taas oli plussakeli ja nyt kyllä toimi aivan täydellisesti luisto, pitoakin kuitenkin löytyi ylämäessä. Oman kokemukseni mukaan toimii paremmin vähän lämpimässä kelissa...mutta itse aion kuitenkin "lykkiä" joka kelissa. Ja hiihtäminen on niin mainiota tässä suomen talvessa!

• Miten tavalliset voideltavat sukset ja pitoteippi niihin? Kustannusten kannalta ei ole suurta eroa sillä että ostaa pitopohja sukset tai voideltavat ja maksaa niiden huollosta liikkeeseen. Luistoa varmaan löytyy riittävästi, kun luistopinnat harjaa joskus (ostaa sen harjan suksien kanssa).

Ainakin valinnan varaa löytyy suksissa paremmin, mutta liikkeessä käydessä sen sitten tietää mitä löytää.

• Painoindeksi 33

Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK

• rasvaripåoika
        Painoindeksi 33 kirjoitti:

Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK

Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.

• ind35
        rasvaripåoika kirjoitti:

Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.

ota nanogripit ja nauti hiihdosta niin minäkin tein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe