Onko "Laten" uskoontulo ihme?

Vanginvartija

Vankeinhoitoviranomaiset suhtautuvat kokemuksesta näihin väitettyihin uskoontuloihin realistisen kriittisesti.

Ihminen voi toki muuttaa tapansa omalla päätöksellään, niin kuin valitettavan harvoin on tapahtunutkin. Uskontoa voidaan käyttää myös laskelmoivasti hyväksi. Herättäähän väitetty Jumalan tekemä ihme ainakin fundisuskovien piireissä hyvin suurta arvostusta koska uskoontullut murhamies on monien mielestä "todistus" Jumalasta ja hänen muuttavasta voimastaan.

Vapaakirkoissa rikokset katsotaan jopa meriitiksi ja niinpä entinen murhamies voi nousta ilman koulutusta seurakunnan johtajaksi mikäli hän vielä osaa soittaa kitaraa ja on hyvä puhumaan ja vedättämään kuulijoitaan karismallaan.

Kerrotaan että entinen KRS:n evankelistanakin toiminut "Klinu" palasi vanhoihin kuvioihinsa Lapin perukoilla suosionsa laskiessa ja ryhtyi ottamaan kuppia kunnes kuolema hänet siitä erotti. En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta jos pitää niin aivan syystä siitä on vaiettu.

84

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen nainen

Sitä halutaan pitää ihmeenä, mutta oikeastihan Late ei ole muuttunut. Hän ei kadu murhia vaan on sanonut uhriensa olleen itse syyllisiä. Hän on myös ihan rehellisesti kertonut tekevänsä vielä huumekauppaa, mutta harkitsee lopettavansa sen.

Ja kukaan ei puutu siihen.

Latesta on tehty sankari, uskovaisten toimesta. Kertoo uskovaisista paljon.

• oletko ap ?

• aikuinen nainen
        oletko ap ? kirjoitti:

http://itauusimaa.vartti.fi/itauusimaa/uutiset/lauri_late_johansson_metro-lehdelle_sami_huhtimon/

" Hän on myös ihan rehellisesti kertonut tekevänsä vielä huumekauppaa, mutta harkitsee lopettavansa sen."

laita linkki ?

Iltalehdestä sen luin, mahdollisuus muutokseen-tapahtuma aikaan kuvattiin video.

Ja tuossa sinun linkissäsi late sanoo että syyllisyys on 60-40%:n luokkaa, joten ei kadu eikä ole muuttunut.

Järkytyin kun jostain luin laten haastattelun jossa hän kertoi yksityiskohtia Remun veljen murhasta.

Hän oli ladannut asetta ja kysynyt "Uskotko sinä Jumalaan?"

Sellaista se laten usko on -ollut aina. Ja sellaista miestä te uskovaiset palvotte, hyi yök.

Laten ajatusmaailma on katumattoman tappajan ajatusmaailma, ja hän varmaan kuvittelee että häntä ihaillaan sen vuoksi mitä hän teki.

Ei kadu.

• edesa
        aikuinen nainen kirjoitti:

Iltalehdestä sen luin, mahdollisuus muutokseen-tapahtuma aikaan kuvattiin video.

Ja tuossa sinun linkissäsi late sanoo että syyllisyys on 60-40%:n luokkaa, joten ei kadu eikä ole muuttunut.

Järkytyin kun jostain luin laten haastattelun jossa hän kertoi yksityiskohtia Remun veljen murhasta.

Hän oli ladannut asetta ja kysynyt "Uskotko sinä Jumalaan?"

Sellaista se laten usko on -ollut aina. Ja sellaista miestä te uskovaiset palvotte, hyi yök.

Laten ajatusmaailma on katumattoman tappajan ajatusmaailma, ja hän varmaan kuvittelee että häntä ihaillaan sen vuoksi mitä hän teki.

Ei kadu.

"Ja tuossa sinun linkissäsi late sanoo että syyllisyys on 60-40%:n luokkaa, joten ei kadu eikä ole muuttunut."

Viittaamaltasi sivulta:
        "Katson kuitenkin, että henkirikostapauksissani syyllisyyteni on sellaista 50–60 prosentin luokkaa."

Laten syyllisyys on tietenkin täydet sata prosenttia siihen mitä teki, mutta hänellä on oikeus arvioida tapahtumia ja analysoida mitkä tekijät johtivat mihinkin seuraamuksiin:
        "Osallisina olivat myös muut, se maailma missä elettiin ja sen lainalaisuudet."

Hän siis pyrkii katsomaan tapahatumaa kokonaisuutena, mikä on myös ihan oikea tapa. Kenties hänen tapansa ilmaista asia vain ärsytti ja järkytti, koska moinen saattaa viestiä myös vastuun kieltämisestä ja välinpitämättömyydestä, kuten tämäkin:

"Tein väärin, mutta Jumala on antanut mulle anteeksi. Antavatko muut ihmiset enää anteeksi, on oikeastaan samantekevää."

Tuo kommenttinsa särähti kieltämättä ikävästi. Jotenkin toivoisi, että uskoon tullut murhaaja osoittaisi katumuksensa myös myötätunnolla. Erityisesti Laten uhrien omaisia voi haavoittaa syvästi se, että murhaaja julistaa kristillisessä tilaisuudessa välinpitämättömyyttänsä. Ymmärrän kyllä, että Jumalan anteeksianto Latelle on tälle tietenkin kaikkein tärkeintä, aivan kuten syntien anteeksisaaminen on sitä meille muillekin. Jumalan anteeksianto ei riipu millään tavoin siitä antavatko muut anteeksi vai eivät.

- "sellaista miestä te uskovaiset palvotte"
        - "hyi yök"
        - "Laten ajatusmaailma on katumattoman tappajan ajatusmaailma"

Kiviä satelee ja olet ainoa jonka kädet heiluvat. Mitähän siitä pitäisi ajatella?

• aikuinen nainen
        edesa kirjoitti:

"Ja tuossa sinun linkissäsi late sanoo että syyllisyys on 60-40%:n luokkaa, joten ei kadu eikä ole muuttunut."

Viittaamaltasi sivulta:
        "Katson kuitenkin, että henkirikostapauksissani syyllisyyteni on sellaista 50–60 prosentin luokkaa."

Laten syyllisyys on tietenkin täydet sata prosenttia siihen mitä teki, mutta hänellä on oikeus arvioida tapahtumia ja analysoida mitkä tekijät johtivat mihinkin seuraamuksiin:

Hän siis pyrkii katsomaan tapahatumaa kokonaisuutena, mikä on myös ihan oikea tapa. Kenties hänen tapansa ilmaista asia vain ärsytti ja järkytti, koska moinen saattaa viestiä myös vastuun kieltämisestä ja välinpitämättömyydestä, kuten tämäkin:

"Tein väärin, mutta Jumala on antanut mulle anteeksi. Antavatko muut ihmiset enää anteeksi, on oikeastaan samantekevää."

Tuo kommenttinsa särähti kieltämättä ikävästi. Jotenkin toivoisi, että uskoon tullut murhaaja osoittaisi katumuksensa myös myötätunnolla. Erityisesti Laten uhrien omaisia voi haavoittaa syvästi se, että murhaaja julistaa kristillisessä tilaisuudessa välinpitämättömyyttänsä. Ymmärrän kyllä, että Jumalan anteeksianto Latelle on tälle tietenkin kaikkein tärkeintä, aivan kuten syntien anteeksisaaminen on sitä meille muillekin. Jumalan anteeksianto ei riipu millään tavoin siitä antavatko muut anteeksi vai eivät.

- "hyi yök"

Kiviä satelee ja olet ainoa jonka kädet heiluvat. Mitähän siitä pitäisi ajatella?

Aivan, Laten syyllisyys on täydet 100%.

Minä vain jotenkin pystyn samaistumaan siihen Laten uhriin, oliko se nyt Jari, jolta Late kysyi auton takapenkillä"uskotko Jumalaan?"ja samalla latasi asetta.

Jari on varmasti säikähtänyt, ja ei ole päässyt liikkuvasta autosta, parka, mihinkään.

Kumpa Late olisi siinä ajatellut, ja pistänyt aseen pois. Mutta ei, hän eteni loppuun asti.

Tunnustaessaan hän sai armon, häntä ei rankaista.

Ilmeisesti saa tehdä tuollaista, eikä uhrin kärsimykset paina.

"Kiviä satelee ja olet ainoa jonka kädet heiluvat."

On muitakin jotka ajattelevat samoin, es.aloittaja

• edesa

Aivan, Laten syyllisyys on täydet 100%.

Minä vain jotenkin pystyn samaistumaan siihen Laten uhriin, oliko se nyt Jari, jolta Late kysyi auton takapenkillä"uskotko Jumalaan?"ja samalla latasi asetta.

Jari on varmasti säikähtänyt, ja ei ole päässyt liikkuvasta autosta, parka, mihinkään.

Kumpa Late olisi siinä ajatellut, ja pistänyt aseen pois. Mutta ei, hän eteni loppuun asti.

Tunnustaessaan hän sai armon, häntä ei rankaista.

Ilmeisesti saa tehdä tuollaista, eikä uhrin kärsimykset paina.

"Kiviä satelee ja olet ainoa jonka kädet heiluvat."

On muitakin jotka ajattelevat samoin, es.aloittaja

"Aivan, Laten syyllisyys on täydet 100%."

Ethän tyydy poimimaan kirjoittamastani otteita saadaksesi kyhättyä itsellesi mieluisia puolitotuuksia? Kirjoitin nimittäin näin:

"Laten syyllisyys on tietenkin täydet sata prosenttia siihen mitä teki, mutta hänellä on oikeus arvioida tapahtumia ja analysoida mitkä tekijät johtivat mihinkin seuraamuksiin:

Hän siis pyrkii katsomaan tapahtumaa kokonaisuutena, mikä on myös ihan oikea tapa"

"Tunnustaessaan hän sai armon, häntä ei rankaista."

Vankilatuomion lisäksi hänellä on tällainen riesa:

" Johansson rikkoi itse laatimaansa NBK-sääntöä, jonka mukaan ns. vasikoimisesta poliisille menettää henkensä. Sama uhka koskee myös tällaisen jäsenen läheisiä. Johansson sai tämän vuoksi vankilassa uhkauksia ja hänet jouduttiin siirtämään vankilan turvaosastolle kärsimään elinkautistaan.[14]"
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauri_Johansson

"On muitakin jotka ajattelevat samoin, es.aloittaja"

Aloittaja on huhupuheita levittävä kertanikki:
        "En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta jos pitää niin aivan syystä siitä on vaiettu."

Kirjoitan noin, mutta voin tunnustaa miten itse suhtaudun epäilevästi Johanssoniin, vaikka hän tunnustikin kaksi selvittämätöntä murhaa:

"Lauri Johansson myönsi rikoslehti Alibille haastattelun, joka julkaistiin lehdessä vuoden 2008 ensimmäisessä numerossa. Haastattelussa Johansson kertoi tulleensa uskoon ja tunnusti tehneensä kaksi selvittämättömäksi jäänyttä henkirikosta."

En epäile etteikö hän olisi tullut uskoon, mutta voin myöntää miten jokin hänen käytöksessään kiusaa minua - en osaa varmuudella jäsentää mikä. Ehkä Latesta tulee assosiaatio Tony Halmeeseen:

"Halme tuli uskoon tavatessaan pastori-kansanedustaja Lauri Oinosen (kesk) taloon tuomia vieraita, joiden joukossa oli mm. helluntaiseurakunnan edustajia. Halmeen mukaan kääntymys ei ollut äkillinen herätys, vaan se oli kypsynyt ampumisjupakan ja sitä seuranneen raittiuden tuloksena.

- Kunhan nyt annoin Herran tulla sydämeeni. Katsotaan, pysyykö se siellä ja onko se vastaus minulle, Halme sanoi."
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336417065.html

"Oikeustieteellisen ruumiinavauksen mukaan Halme kuoli kaksi päivää ennen löytymistään, 8. tammikuuta. Kuolinsyy oli itseaiheutettu ampumavamma.[23][24] Halmeen kuolleena löytänyt ystävä epäili 7 päivää -lehdessä[25], että Halmeen ase olisi lauennut vahingossa tai että jos teko oli itsemurha, oli se kroonisista kivuista johtunut hetken päähänpisto."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tony_Halme#Kuolema

Haluan silti korostaa, ettei meillä ole mitään oikeutta ja nähdäkseni perustettakaan väittää Laten uskoa vääräksi. Tuhlaajapojan isä antoi ehdoitta kotiin palanneelle anteeksi ja järjesti suuret juhlat tuon onnellisen tapahtuman johdosta, mutta kuuliainen isoveli on koko ajan ollut veljeksistä luotetumpi sillä kyllähän isä poikiensa tavat tuntee.

• aikuinen nainen
        edesa kirjoitti:

"Aivan, Laten syyllisyys on täydet 100%."

Ethän tyydy poimimaan kirjoittamastani otteita saadaksesi kyhättyä itsellesi mieluisia puolitotuuksia? Kirjoitin nimittäin näin:

"Laten syyllisyys on tietenkin täydet sata prosenttia siihen mitä teki, mutta hänellä on oikeus arvioida tapahtumia ja analysoida mitkä tekijät johtivat mihinkin seuraamuksiin:

Hän siis pyrkii katsomaan tapahtumaa kokonaisuutena, mikä on myös ihan oikea tapa"

"Tunnustaessaan hän sai armon, häntä ei rankaista."

Vankilatuomion lisäksi hänellä on tällainen riesa:

" Johansson rikkoi itse laatimaansa NBK-sääntöä, jonka mukaan ns. vasikoimisesta poliisille menettää henkensä. Sama uhka koskee myös tällaisen jäsenen läheisiä. Johansson sai tämän vuoksi vankilassa uhkauksia ja hänet jouduttiin siirtämään vankilan turvaosastolle kärsimään elinkautistaan.[14]"

"On muitakin jotka ajattelevat samoin, es.aloittaja"

Aloittaja on huhupuheita levittävä kertanikki:
        "En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta jos pitää niin aivan syystä siitä on vaiettu."

Kirjoitan noin, mutta voin tunnustaa miten itse suhtaudun epäilevästi Johanssoniin, vaikka hän tunnustikin kaksi selvittämätöntä murhaa:

"Lauri Johansson myönsi rikoslehti Alibille haastattelun, joka julkaistiin lehdessä vuoden 2008 ensimmäisessä numerossa. Haastattelussa Johansson kertoi tulleensa uskoon ja tunnusti tehneensä kaksi selvittämättömäksi jäänyttä henkirikosta."

En epäile etteikö hän olisi tullut uskoon, mutta voin myöntää miten jokin hänen käytöksessään kiusaa minua - en osaa varmuudella jäsentää mikä. Ehkä Latesta tulee assosiaatio Tony Halmeeseen:

"Halme tuli uskoon tavatessaan pastori-kansanedustaja Lauri Oinosen (kesk) taloon tuomia vieraita, joiden joukossa oli mm. helluntaiseurakunnan edustajia. Halmeen mukaan kääntymys ei ollut äkillinen herätys, vaan se oli kypsynyt ampumisjupakan ja sitä seuranneen raittiuden tuloksena.

- Kunhan nyt annoin Herran tulla sydämeeni. Katsotaan, pysyykö se siellä ja onko se vastaus minulle, Halme sanoi."
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336417065.html

"Oikeustieteellisen ruumiinavauksen mukaan Halme kuoli kaksi päivää ennen löytymistään, 8. tammikuuta. Kuolinsyy oli itseaiheutettu ampumavamma.[23][24] Halmeen kuolleena löytänyt ystävä epäili 7 päivää -lehdessä[25], että Halmeen ase olisi lauennut vahingossa tai että jos teko oli itsemurha, oli se kroonisista kivuista johtunut hetken päähänpisto."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tony_Halme#Kuolema

Haluan silti korostaa, ettei meillä ole mitään oikeutta ja nähdäkseni perustettakaan väittää Laten uskoa vääräksi. Tuhlaajapojan isä antoi ehdoitta kotiin palanneelle anteeksi ja järjesti suuret juhlat tuon onnellisen tapahtuman johdosta, mutta kuuliainen isoveli on koko ajan ollut veljeksistä luotetumpi sillä kyllähän isä poikiensa tavat tuntee.

Tuosta alakulttuurista.

Ihminen joka ajattelee että murhan tunnustaminen taikka toisen tekemästä murhasta poliisille kertominen on vakavampi asia kuin itse murha, on läpeensä paha ja paatunut ihminen, joka ei ajattele uhria.

Sitä varten on sitten oikeusjärjestelmä. Joka automaattisesti asettuu uhrin puolelle. Onneksi.

Olen käsittänyt tuon"vasikoimisen"niin että toisten tekemiä rikoksia ei saa kannella poliisille.

Mutta näköjään tunnustaminenkin on sitten käsitetty rikkeeksi, josta voi uhkailla.

Tony Halmeen kuolinsyystä minulla ei ollutkaan ennestään tietoa. Nyt on, on aseella leikkinyt.

Kyllä tuo sinun vertaus kertoi että et sinäkään rikollisuutta niin hyvänä pidä mikä onkin ihan positiivista.

• edesa

Tuosta alakulttuurista.

Ihminen joka ajattelee että murhan tunnustaminen taikka toisen tekemästä murhasta poliisille kertominen on vakavampi asia kuin itse murha, on läpeensä paha ja paatunut ihminen, joka ei ajattele uhria.

Sitä varten on sitten oikeusjärjestelmä. Joka automaattisesti asettuu uhrin puolelle. Onneksi.

Olen käsittänyt tuon"vasikoimisen"niin että toisten tekemiä rikoksia ei saa kannella poliisille.

Mutta näköjään tunnustaminenkin on sitten käsitetty rikkeeksi, josta voi uhkailla.

Tony Halmeen kuolinsyystä minulla ei ollutkaan ennestään tietoa. Nyt on, on aseella leikkinyt.

Kyllä tuo sinun vertaus kertoi että et sinäkään rikollisuutta niin hyvänä pidä mikä onkin ihan positiivista.

"Ihminen joka ajattelee että murhan tunnustaminen taikka toisen tekemästä murhasta poliisille kertominen on vakavampi asia kuin itse murha, on läpeensä paha ja paatunut ihminen, joka ei ajattele uhria."

Johansson ei ollut tuolloin vielä uskossa. Otathan myös huomioon, että hän päätti rikkoa tuota itse laatimaansa sääntöä tunnustaessaan tekonsa. Samalla hän veti päällensä itse laatimansa tappotuomion.

"Olen käsittänyt tuon"vasikoimisen"niin että toisten tekemiä rikoksia ei saa kannella poliisille."

- "Johansson on julkisuudessa sanonut, että jengin pääsyvaatimuksena on tehty selvittämätön henkirikos."

- "Tunnustusten seurauksena NBK:n jäsenet syrjäyttivät Johanssonin pois johdosta. Syrjäytys johtui siitä, että Johansson rikkoi itse laatimaansa NBK-sääntöä, jonka mukaan ns. vasikoimisesta poliisille menettää henkensä. Sama uhka koskee myös tällaisen jäsenen läheisiä. Johansson sai tämän vuoksi vankilassa uhkauksia ja hänet jouduttiin siirtämään vankilan turvaosastolle kärsimään elinkautistaan.[14]"

Jengiläiset eivät katso hyvällä kun joutuvat Johanssonin takia luupin alle. Johanssonhan väitti miten sen kaikki jäsenet ovat murhaajia.

"Mutta näköjään tunnustaminenkin on sitten käsitetty rikkeeksi, josta voi uhkailla."

Jo vain:

"MASONIC OATH
        "... binding myself under no less penalty than to have my throat cut across, my tongue torn out by the roots ..."

MORMON OATH
        "We and each of us, covenant and promise that we will not reveal any secrets of this... Should we do so, we agree that our throats be cut from ear to ear and our tongues torn out by their roots.""

http://www.mormonismi.net/temppeli/endowmentti_vapaamuurarit.shtml

Eivät olleet nuo NBK:n hyvän käytöksen kirjasta, vaan vapaamuurarien ja toisaalta mormonien vannomista valoista. Järjestäytynyt pahuus pyrkii hallitsemaan pelolla.

"Kyllä tuo sinun vertaus kertoi että et sinäkään rikollisuutta niin hyvänä pidä mikä onkin ihan positiivista."

Kiitos näistä sanoista. Tiedä sitten yllättikö havaintosi enemmän itsesi vaiko minut ;)

• oletko ap
        oletko ap ? kirjoitti:

http://itauusimaa.vartti.fi/itauusimaa/uutiset/lauri_late_johansson_metro-lehdelle_sami_huhtimon/

" Hän on myös ihan rehellisesti kertonut tekevänsä vielä huumekauppaa, mutta harkitsee lopettavansa sen."

laita linkki ?

laita linkki ? "

Linkkiä ei näy ei kuulu. Ja tiedoksesi, en ihaile häntä tai kaltaisiaan pätkääkään, mutta Jumalan armo on sama jokaiselle katuvalle.

Mutta en myöskään pidä valheiden levittämisestä, todista väitteesi.

• aikuinen nainen
        oletko ap kirjoitti:

laita linkki ? "

Linkkiä ei näy ei kuulu. Ja tiedoksesi, en ihaile häntä tai kaltaisiaan pätkääkään, mutta Jumalan armo on sama jokaiselle katuvalle.

Mutta en myöskään pidä valheiden levittämisestä, todista väitteesi.

Minulla menisi monta tuntia jos alkaisin käymään iltasanomien ja iltalehden arkistoja läpi.

En valehtele jonkun Laten takia

• dikduk
        edesa kirjoitti:

Viittaamaltasi sivulta:

- "hyi yök"

Teot joilla joku on vahingoittanut toista ihmistä voi antaa anteeksi vain teon kohde ei mikään kolmas osapuoli.

• aikuinen nainen
        edesa kirjoitti:

"Ihminen joka ajattelee että murhan tunnustaminen taikka toisen tekemästä murhasta poliisille kertominen on vakavampi asia kuin itse murha, on läpeensä paha ja paatunut ihminen, joka ei ajattele uhria."

Johansson ei ollut tuolloin vielä uskossa. Otathan myös huomioon, että hän päätti rikkoa tuota itse laatimaansa sääntöä tunnustaessaan tekonsa. Samalla hän veti päällensä itse laatimansa tappotuomion.

"Olen käsittänyt tuon"vasikoimisen"niin että toisten tekemiä rikoksia ei saa kannella poliisille."

- "Johansson on julkisuudessa sanonut, että jengin pääsyvaatimuksena on tehty selvittämätön henkirikos."

- "Tunnustusten seurauksena NBK:n jäsenet syrjäyttivät Johanssonin pois johdosta. Syrjäytys johtui siitä, että Johansson rikkoi itse laatimaansa NBK-sääntöä, jonka mukaan ns. vasikoimisesta poliisille menettää henkensä. Sama uhka koskee myös tällaisen jäsenen läheisiä. Johansson sai tämän vuoksi vankilassa uhkauksia ja hänet jouduttiin siirtämään vankilan turvaosastolle kärsimään elinkautistaan.[14]"

Jengiläiset eivät katso hyvällä kun joutuvat Johanssonin takia luupin alle. Johanssonhan väitti miten sen kaikki jäsenet ovat murhaajia.

"Mutta näköjään tunnustaminenkin on sitten käsitetty rikkeeksi, josta voi uhkailla."

Jo vain:

"MASONIC OATH
        "... binding myself under no less penalty than to have my throat cut across, my tongue torn out by the roots ..."

MORMON OATH
        "We and each of us, covenant and promise that we will not reveal any secrets of this... Should we do so, we agree that our throats be cut from ear to ear and our tongues torn out by their roots.""

http://www.mormonismi.net/temppeli/endowmentti_vapaamuurarit.shtml

Eivät olleet nuo NBK:n hyvän käytöksen kirjasta, vaan vapaamuurarien ja toisaalta mormonien vannomista valoista. Järjestäytynyt pahuus pyrkii hallitsemaan pelolla.

"Kyllä tuo sinun vertaus kertoi että et sinäkään rikollisuutta niin hyvänä pidä mikä onkin ihan positiivista."

Kiitos näistä sanoista. Tiedä sitten yllättikö havaintosi enemmän itsesi vaiko minut ;)

Sen minkä minä tiedän tuosta NBK:sta on se että Late päätti sen perustamisesta vankiMIELISAIRAALASSA.

Hän oli siellä nuoruudessaan neljä vuotta kun oli yrittänyt tappaa jonkun.

Mieheni, joka on tehnyt parannuksen, kertoi käyneensä samalla huoltiksella jossa Laten jengi oli. Hän oli silloin tavallinen pikkurikollinen joka myi huumeita siellä essolla.

Hänen jengiinsä kuului silloin vain noin 5-6 jäsentä.

Ja sen minkä minä tiedän jäsenmäärä ei koskaan noussut sen korkeammaksi.

Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä. Sitä se aikuisuus teettää. Se mikä nuorena tuntuu hyvältä on aikuisen järjellä ajateltuna väärin.

Nuo säännöt Late on kopsannut suoraan isommista jengeistä, kuten Helvetin Enkelit alajärjestöineen.

Mutta tosiaan: mielisairaalassa Late tuon idean NBK:ssa keksi, ja touhu oli sitten sen mukaista.

• edesa

Sen minkä minä tiedän tuosta NBK:sta on se että Late päätti sen perustamisesta vankiMIELISAIRAALASSA.

Hän oli siellä nuoruudessaan neljä vuotta kun oli yrittänyt tappaa jonkun.

Mieheni, joka on tehnyt parannuksen, kertoi käyneensä samalla huoltiksella jossa Laten jengi oli. Hän oli silloin tavallinen pikkurikollinen joka myi huumeita siellä essolla.

Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä. Sitä se aikuisuus teettää. Se mikä nuorena tuntuu hyvältä on aikuisen järjellä ajateltuna väärin.

Nuo säännöt Late on kopsannut suoraan isommista jengeistä, kuten Helvetin Enkelit alajärjestöineen.

Mutta tosiaan: mielisairaalassa Late tuon idean NBK:ssa keksi, ja touhu oli sitten sen mukaista.

- "Mutta tosiaan: mielisairaalassa Late tuon idean NBK:ssa keksi, ja touhu oli sitten sen mukaista."

- "Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä. Sitä se aikuisuus teettää. Se mikä nuorena tuntuu hyvältä on aikuisen järjellä ajateltuna väärin."

Totta.

"NBK:n perustamisen tarkoitus oli turvata liiketoimet kovalla organisaatiolla. Jälkikäteen katsoen jengiliivit ja julkisuus eivät olleet strategioista fiksuin. Poliisi vain kiinnostui Johanssonin touhuista entistä enemmän."

"Hän kertoo sairastavansa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, maanisdepressiivisyyttä. Sairaus vaatii jatkuvaa lääkitystä.

Kun Johansson löysi Jeesuksen, hän jätti pillerit syömättä. Hän uumoili Pyhän Hengen pitävän hänet kunnossa.

"Pamahdin hirveään psykoosiin. Katsoin maapalloa avaruudesta ja Lordilla oli siellä juhlat. Kuulostaa ehkä hauskalta, mutta sitä se ei ollut.""

...

"Nyt viimein hän hyväksyy pysyvän lääkityksen. Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään.

Hoidossa hän on ollut monet kerrat ennenkin. Hän itse asiassa keksi Natural Born Killersin ollessaan hoidossa Niuvanniemellä 1999."

http://www.city.fi/artikkeli/Lauri Johansson/2640/

"Mieheni, joka on tehnyt parannuksen, kertoi käyneensä samalla huoltiksella jossa Laten jengi oli. Hän oli silloin tavallinen pikkurikollinen joka myi huumeita siellä essolla.

Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä"

Sorry että leikin kielipoliisia, muttet halua jättää ketään käsitykseen miten miehesi, kirjoittamasi mukaan entinen pikkurikollinen, on tappanut jonkun.

Kirjoitin tässä ketjussa sinulle näin:

"En epäile etteikö hän olisi tullut uskoon, mutta voin myöntää miten jokin hänen käytöksessään kiusaa minua - en osaa varmuudella jäsentää mikä. Ehkä Latesta tulee assosiaatio Tony Halmeeseen".

Tuumailin tässä hieman... Molemmat ovat rikkinäisistä perheistä. Isänmalli puuttui ja miehenmallia omaksuttiin siitä kulttuurista missä pörrättiin ja mediakin tarjosi nälkäisille jotakin. Halmeen omaelämän kerran nimihän on Jumala armahtaa - minä en.

Liekö sattumaa? :

- "God Forgives... I Don't! (Italian: Dio perdona... io no!) also known as Blood River is a 1967 spaghetti Western by Giuseppe Colizzi."

- "Film critic Dennis Schwartz panned the film, writing, "It's the first of 19 times that Terence Hill and Bud Spencer would be paired together. This muddled film is one of their poorer efforts--it's poorly paced, overlong, tedious and humorless. I didn't find a thing about it enjoyable. But those who have a strong stomach for all the dumb violence and can overlook the awkward execution of the story, may be the ones best suited for this bloody awful film."[2]"

http://en.wikipedia.org/wiki/God_Forgives..._I_Don't!

• aikuinen nainen
        edesa kirjoitti:

- "Mutta tosiaan: mielisairaalassa Late tuon idean NBK:ssa keksi, ja touhu oli sitten sen mukaista."

- "Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä. Sitä se aikuisuus teettää. Se mikä nuorena tuntuu hyvältä on aikuisen järjellä ajateltuna väärin."

Totta.

"NBK:n perustamisen tarkoitus oli turvata liiketoimet kovalla organisaatiolla. Jälkikäteen katsoen jengiliivit ja julkisuus eivät olleet strategioista fiksuin. Poliisi vain kiinnostui Johanssonin touhuista entistä enemmän."

"Hän kertoo sairastavansa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, maanisdepressiivisyyttä. Sairaus vaatii jatkuvaa lääkitystä.

Kun Johansson löysi Jeesuksen, hän jätti pillerit syömättä. Hän uumoili Pyhän Hengen pitävän hänet kunnossa.

"Pamahdin hirveään psykoosiin. Katsoin maapalloa avaruudesta ja Lordilla oli siellä juhlat. Kuulostaa ehkä hauskalta, mutta sitä se ei ollut.""

...

"Nyt viimein hän hyväksyy pysyvän lääkityksen. Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään.

Hoidossa hän on ollut monet kerrat ennenkin. Hän itse asiassa keksi Natural Born Killersin ollessaan hoidossa Niuvanniemellä 1999."

"Mieheni, joka on tehnyt parannuksen, kertoi käyneensä samalla huoltiksella jossa Laten jengi oli. Hän oli silloin tavallinen pikkurikollinen joka myi huumeita siellä essolla.

Yhden jäsenen hän tappoi kun hänkin tahtoi erota jengistä"

Sorry että leikin kielipoliisia, muttet halua jättää ketään käsitykseen miten miehesi, kirjoittamasi mukaan entinen pikkurikollinen, on tappanut jonkun.

Kirjoitin tässä ketjussa sinulle näin:

"En epäile etteikö hän olisi tullut uskoon, mutta voin myöntää miten jokin hänen käytöksessään kiusaa minua - en osaa varmuudella jäsentää mikä. Ehkä Latesta tulee assosiaatio Tony Halmeeseen".

Tuumailin tässä hieman... Molemmat ovat rikkinäisistä perheistä. Isänmalli puuttui ja miehenmallia omaksuttiin siitä kulttuurista missä pörrättiin ja mediakin tarjosi nälkäisille jotakin. Halmeen omaelämän kerran nimihän on Jumala armahtaa - minä en.

Liekö sattumaa? :

- "God Forgives... I Don't! (Italian: Dio perdona... io no!) also known as Blood River is a 1967 spaghetti Western by Giuseppe Colizzi."

- "Film critic Dennis Schwartz panned the film, writing, "It's the first of 19 times that Terence Hill and Bud Spencer would be paired together. This muddled film is one of their poorer efforts--it's poorly paced, overlong, tedious and humorless. I didn't find a thing about it enjoyable. But those who have a strong stomach for all the dumb violence and can overlook the awkward execution of the story, may be the ones best suited for this bloody awful film."[2]"

http://en.wikipedia.org/wiki/God_Forgives..._I_Don't!

"Isänmalli puuttui".. näinhän Late tuossa luminarskun linkittämässä haastattelussa sanoo.

Oiskohan tuota Tony Halmeen omaelämänkertaa suomeksi?

Miehelläni on jengitaustaa. Hän oli Dragon MC:n varapresidentti, nuorena, ennen kuin meni töihin, ja tutustui minuun.

Yksissä illanistujaisissa olin, ja tuli hyvin selväksi miten nämä jengiläiset ajattelevat. Heistä poliisin pahoinpitely oli sankariteko.

Meillä meinasi tuonillan jälkeen tulla ero, sillä se arvomaailma on noissa jengeissä on niin nurinkurinen. En halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa.

Mieheni vaihtoi puhelinnumeron ja nyt niistä ei ole kuulunut mitään moneen vuoteen. Eivät saa yhteyttä ja asustelevat Espoossa missä siis se Latekin pyöri.

Eri paikkakunnalla, onneksi.

Surullinen on Laten uhrien tarina ja Tony Halmeen tarina, vielä surullisempi.

Voi käydä toisinkin, kuten miehelleni kävi, siitä voi nousta, kun vain ottaa itseään niskasta kiinni ja vaihtaa kaveriporukkaa.

Tiedä sitten jos todella lapsesta asti opetetaan vääriä arvoja, oppiiko niitä oikeita arvoja koskaan.

• ed.

Minulla menisi monta tuntia jos alkaisin käymään iltasanomien ja iltalehden arkistoja läpi.

Iltasanomat ja iltalehtikö sinun lukemistoasi ovat ? Eli linkkiä ei ole.

• luminarsku.

"Isänmalli puuttui".. näinhän Late tuossa luminarskun linkittämässä haastattelussa sanoo.

Miehelläni on jengitaustaa. Hän oli Dragon MC:n varapresidentti, nuorena, ennen kuin meni töihin, ja tutustui minuun.

Yksissä illanistujaisissa olin, ja tuli hyvin selväksi miten nämä jengiläiset ajattelevat. Heistä poliisin pahoinpitely oli sankariteko.

Meillä meinasi tuonillan jälkeen tulla ero, sillä se arvomaailma on noissa jengeissä on niin nurinkurinen. En halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa.

Mieheni vaihtoi puhelinnumeron ja nyt niistä ei ole kuulunut mitään moneen vuoteen. Eivät saa yhteyttä ja asustelevat Espoossa missä siis se Latekin pyöri.

Voi käydä toisinkin, kuten miehelleni kävi, siitä voi nousta, kun vain ottaa itseään niskasta kiinni ja vaihtaa kaveriporukkaa.

Tiedä sitten jos todella lapsesta asti opetetaan vääriä arvoja, oppiiko niitä oikeita arvoja koskaan.

>Voi käydä toisinkin, kuten miehelleni kävi, siitä voi nousta, kun vain ottaa itseään niskasta kiinni ja vaihtaa kaveriporukkaa. <

Anna siis Latellekin muutoksen mahdollisuus.

• luminarsku.

aikuinen nainen,

Rikollinen ajattelu ja bisnekset jäi uskoontulossa, vaikka vielä sen jälkeen otti huumeita, mutta se ei ollut enää varsinaista narkkausta, hän kertoo videolla kohdassa 11.47 . Saatat muistaa lukemasi väärin tai lehti on vääristellyt Laten sanomisia. Hän sanoo ettei ole koskaan ollut näin vähän rahaa mutta ei ole ollut koskaan näin onnellinen.
        http://www.koemuutos.fi/murhamies-tuli-tunnontuskiin/

• edesa
        dikduk kirjoitti:

Teot joilla joku on vahingoittanut toista ihmistä voi antaa anteeksi vain teon kohde ei mikään kolmas osapuoli.

"Teot joilla joku on vahingoittanut toista ihmistä voi antaa anteeksi vain teon kohde ei mikään kolmas osapuoli."

Matteus 18

12 Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        13 Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
        14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
        15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
        16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
        18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
        19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
        21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
        23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
        24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
        25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
        26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
        27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
        28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
        29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
        30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

Hyvää uutta vuotta!

• edesa

"Oiskohan tuota Tony Halmeen omaelämänkertaa suomeksi?"

ISBN 9789525170023

• aikuinen nainen
        luminarsku. kirjoitti:

aikuinen nainen,

Rikollinen ajattelu ja bisnekset jäi uskoontulossa, vaikka vielä sen jälkeen otti huumeita, mutta se ei ollut enää varsinaista narkkausta, hän kertoo videolla kohdassa 11.47 . Saatat muistaa lukemasi väärin tai lehti on vääristellyt Laten sanomisia. Hän sanoo ettei ole koskaan ollut näin vähän rahaa mutta ei ole ollut koskaan näin onnellinen.

"ei ole ollut koskaan näin onnellinen."

Mistä sitä tietää miten onnellinen hän oli silloin kuin ampui Jari Aaltosen aivot auton takapenkille. Tai kun ilmoitti ihmettelevälle kuskille:"Nyt tuli ruumis."

Varsinainen kaveri. Ja sinä vielä kehtaat puolustaa.

Uskonasioistahan silloinkin juteltiin: Late tahtoi tietää ennen ampumista Jarilta uskoiko tämä Jumalaan.

Hyi helkkari. Ja sinä hehekutat kuinka pyhä ja hyvä mies hän on.

Olosuhteet ovat hänellä muuttuneet, mutta ei luonne.

• !!!

Hei älä tuollaista kirjoita!Laten äiti saattaa lukea näitä ketjuja ja pahoittaa mielensä. Missä iaurwen, haloo, tulepas tänne antamaan kommenttisi asiattomasta viestistä!

• kaikki

Ai nyt vanginvartija, ent. hengenmies ja mikä milloinkin vapaakirkon mollaaja, sun juttus on kuule nähty, ei päätä ei häntää palkkää TROLLAUSTA.

• Ex-kräsäläinen

Trollihuutelijako se siellä taas Vivamosta. Eikä taaskaan mitään asiaa, muuta kuin sättii muita palstan kirjoittajia.

• ariakkila

ikävää jos klinulle on noin käynyt. ite oon ollut uskossa kohta 6v ja kokenut nousuja ja laskuja suosiossa,eihä ne alamäet ole kivoja,mutta joka keotuksen kestää,vai miten se meni..niin pärjää?
      mutta nekin tutut jtka retkahtaa juomaan suruunsa,he on tunneihmisiä ja heitä pitää hoivata,eikös Raamatussa sanotkkin,että te vahvauskoiset hoivatkaa heikkoja.
      tässä se salaisuus,eli hoivatkaa tekin ,ihan omien kykyjen mukaan

• kakola
      • jup jup

hyvä nimimerkki kakola!

• seitakki

AAPEELLA ON , VIMMATTU HALU MUSTAMAALATA USKOVIA, olet enneki tehny näin , etsit REIKIÄ koko ajan! mutta Jumala joka on rakkaus rakastaa sinua.

• Mirka ..........

Pitäähän teille ylimielisille ja tekopyhille uskovaisille totuus kertoa. Vankilamme on muuten täynnä uskovaisia. Uskovaisia vankeja on yli 40x enemmän kuin ateistivankeja.

• tt11

Vaikka Latekin kuinka horjuisi uskossaan, niin silti rukouksemme on, että itse Jumala antaa hänelle voimaa uskon tiellä ja voimaa kulkea Herramme Jeesuksen todistajana. On selvää, että uskovakin aina lankeaa, mutta kun lankeaa niin nousee jälleen ylös kuin tuhlaajapoika konsanaan.

Rukoilemme kaikki Laten ym. syvältä pelastuneiden puolesta, että kohtaavat Jumalan armon ja rakkauden Jeesuksessa Kristuksessa joka päivä elämänsä loppuun saakka. Amen

• aikuinen nainen

Late on murhannut, siinä hänen meriittinsä.

Uskovaisten oma kultapoju.

• luminarsku.

Late on murhannut, siinä hänen meriittinsä.

Uskovaisten oma kultapoju.

Jumala ei katso meriittejä vaan Hän tarjoaa armoaan, jonka Late on ottanut vastaan.

Hän katuu tekojaan (vaikka väität ettei kadu), minkä pitäisi kertoa ettei peittele omaa osuuttaan.

Hänen uhrinsa olivat rikoskavereita, siksi tuo prosenttiosuus-määritelmänsä. Late kertoo, ettei hän unohda tekojaan, ne tulevat hänen uniinsa. Eli ei hän syytä muita. Voi olla, että sanomisissaan on vielä nuoren uskovan kypsymättömyyttä, mutta tietenkin tuollaisten hirmutekojen jälkeen kokema Jumalan anteeksianto on niin huikeaa, että omaisten anteeksiantamattomuus ei todellakaan tunnu tässä vaiheessa kaikkein tärkeimmältä.

Kun Jumala unohtaa Latenkin pahat teot, myös ihmisten tulisi niin tehdä eli omaisille toivon anteeksiantavaa mieltä, ihan heidän itsensä takia. Syöhän anteeksiantamattomuus valtavasti henkisiä voimavaroja ja voi jopa sairastuttaa fyysisesti.

Se maailma, jossa hän eli, oli niin kova ja raaka, että yhtä hyvin hän voisi olla mullan alla. Siinä maailmassa ammutaan ja tapetaan oikeasti. Latea on yritetty räjäyttää, häntä on ammuttu, puukotettu, lyöty putkella takaapäin.
        http://www.youtube.com/watch?v=KUE4lCJutpQ

Minusta mies on vilpitön.

• aikuinen nainen
        luminarsku. kirjoitti:

Jumala ei katso meriittejä vaan Hän tarjoaa armoaan, jonka Late on ottanut vastaan.

Hän katuu tekojaan (vaikka väität ettei kadu), minkä pitäisi kertoa ettei peittele omaa osuuttaan.

Hänen uhrinsa olivat rikoskavereita, siksi tuo prosenttiosuus-määritelmänsä. Late kertoo, ettei hän unohda tekojaan, ne tulevat hänen uniinsa. Eli ei hän syytä muita. Voi olla, että sanomisissaan on vielä nuoren uskovan kypsymättömyyttä, mutta tietenkin tuollaisten hirmutekojen jälkeen kokema Jumalan anteeksianto on niin huikeaa, että omaisten anteeksiantamattomuus ei todellakaan tunnu tässä vaiheessa kaikkein tärkeimmältä.

Kun Jumala unohtaa Latenkin pahat teot, myös ihmisten tulisi niin tehdä eli omaisille toivon anteeksiantavaa mieltä, ihan heidän itsensä takia. Syöhän anteeksiantamattomuus valtavasti henkisiä voimavaroja ja voi jopa sairastuttaa fyysisesti.

Se maailma, jossa hän eli, oli niin kova ja raaka, että yhtä hyvin hän voisi olla mullan alla. Siinä maailmassa ammutaan ja tapetaan oikeasti. Latea on yritetty räjäyttää, häntä on ammuttu, puukotettu, lyöty putkella takaapäin.
        http://www.youtube.com/watch?v=KUE4lCJutpQ

Minusta mies on vilpitön.

"Hänen uhrinsa olivat rikoskavereita."

Sekö on sinusta lieventävä asianhaara?

Eli olet samaa mieltä Laten kanssa että tottahan nyt rikoskaverin saa tappaa. Vai?

• pellonpää

kukaan ei kanna tosisten syntejä ei atskut eikä utskot

• Sparttakus

Höpö,höpö hihhulit .Minne Kilu unohtu . Jäbä oli niin uskis että veti legurinkin vipuun . Vapauduttuaan jeesusteli jonkin aikaa ja sit sama retkuilu jatku ,veti shivaa onneks nii et henki lähti. Samanlainen pelle se on latekin . Jäbä perusti järjestön josta ei voi erota,niin ei voi silloin tappo sieltä pois yrittäneen. Pysököön vaan kopissaan ja Jeesustelkoon siellä pää asia on ettei vapaudu ikinä. Maisemia voi katsella kun siirretään linnasta Niuvaan niin kuin Jammu Siltavuori molemmat yhtä kipeitä pysyvästi.

• Jumala tehköön

no kävi miten kävi, ei ole meidän tuomittavissa tuokaan.

• joku ei täsmää

Miten Jeesuksen kuolema poistaa murhaajan synnin? Mitä jos murhattu ei uskonut Jeesukseen? Kristillisen teologian mukaan murhattu joutuu helvettiin ja murhaaja joka on tullut uskoon pääsee taivaaseen nauttimaan herransa kanssa ikuisesta elämästä?

• reko a

meneekö kaikki ohi mitä opetetaan , aivan ,kuin seula.
        Jos parannus ---> taivas.

• "meneekö kaikki ohi mitä opetetaan , aivan ,kuin seula.
      Jos parannus ---> taivas."

Pöh! Et ole viellä tajunnut että satua koko "opetus" - uppoaa hitaisiin :)
      Herää pahvi!

• reko a

iot-iot; jos tilaat pahvia ,saat pahvia , jos tilaat Jumalan saat Jumalan, its so simple , just understund!

• Realisti..

Kyllähän Mika Myllyläki ehti tulla uskoon hetkeksi ennen kun jatkoi ryyppäämistä ja loppujen lopuksi tappoi itsensä.luultavasti tässäkin on kyseessä ihan samanlainen mediatemppu jolla pyritään saamaan muutama vuosi pois elinkautisesta.

• Ilman omaatuntoa

Uskoon tuleminen tai oikeammin sanottuna uskoontulemisen teeskentely on murhaajalle oikeastaan ainut tapa päästä hyväksyttäväksi yhteiskunnan jäseneksi ja noissa piireissä murhaajia suorastaan palvotaan. Uskovaiset on herkkäuskoisia ihmisiä muutenkin ja itse uskovat, ettei kukaan voi olla niin törkeä, että vedättää uskonasioilla. Mutta psykopaatti on niin törkeä.

On kyse persoonallisuushäiriöisistä, psykopaateista ihmisistä, jotka pystyvät huijaamaan ihmisiä teeskentelemällä heille mitä toiset vaan haluvat. Heidän mukaansa on syy aina muissa kuin itsessä, viimekädessä syytetään vaikka demoneita ja muita henkiolentoja. Psykopaatti ei tunne katumusta tekemistään murhista, eikä siitä, että teeskentelee sen jälkeen uskovaista. Hän nauttii muiden huiputtamisesta, ei tunne katumusta, sääliä empatiaa eikä psykopaatilla ole minkäänlaista omaatuntoa, mikä sanoo mikä on oikein ja mikä väärin.

Kun haastatellaan vankilassa istuvia ihmisiä ja kysytään, että miksi istut täällä on vaikea löytää ketään rikokseen syyllistynyttä, kaikki ovat vahingossa joutuneet istumaan. Amerikkalaisten, vaarallisten vankien vankiloista kertovia ohjelmia on tullut paljonkin telkusta. Väkivaltarikollisilla on selitys aina suunnilleen tällainen: JOUDUIN ammuskeluun, jossa kuoli ihmisiä ja jonka seurauksena MINÄ JOUDUIN tänne. Koskaan ei kukaan sano, että mitä MINÄ olen tehnyt. Tapahtumat esitetään passiivissa ja itse ollaan kuin sivustakatselija, joka vahingossa on joutunut paikalle. Ja jokainen syyllistyy väkivaltarikokseen, jos vain ei istu elinkautista.

Suomeen pitää saada oikeat elinkautiset tuomiot, missä rikolliset eristetään lopullisesti. Kukaan psykopaatti ei parane vaan syyllistyy uudelleen rikoksiin.

• Vanginvartija

Ilman omaatuntoa

Näin minäkin olen tämän asian nähnyt.

• anna jo olla
        Vanginvartija kirjoitti:

Ilman omaatuntoa

Näin minäkin olen tämän asian nähnyt.

" Näin minäkin olen tämän asian nähnyt. "

oletko ollut vankilassa näkemässä ? Kerot kai omasta kokemuksestasi ? Sinähä trollaat täällä jatkuvasti "hengenmies, vanginvartija jne. " henkiä on vain monenlaisia, kuten on nähty.

• Filunkia

Valitettavasti nämä vankilakundit ovat usein psykopaatteja jotka eivät pysty katumaan tekojaan vaan käyttävät kaikkea ja kaikkia vain hyväkseen ja vaihtavat naamaria hämätäkseen yksinkertaista väkeä. Ja sitten kun taas seuraava murha tapahtuu sanotaan ettei hän ollutkaan uskossa juuri sillä hetkellä.

• luminarsku.

Aloittajan yksinäinen sota uskovia vastaan on yhtä toivotonta kuin on rikollisten sota yhteiskuntaa vastaan.

Kun elämä alkaa mennä jo lapsuudesta vinoon (ekat 12 vuotta sai joka päivä selkään isältään joka katkeroitti) ja elämän potkuriksi tulevat huumeet, on väistämätön seuraus henkirikokset. Onneton sattuma oli myös, että ensimmäisellä vankilareissullaan joutui samaan selliin ammattirikollisen kanssa, jolta oppi alan niksit. Late myöntää nyt silmien auettua, miten huumeet ja siihen liittyvä rikollisuus tuhosi hänen elämänsä. Aaltosen murha on painanut häntä ihan alusta asti. Tuomitsijoilla ei silmät näy avautuvan. Kerran rikollinen, aina rikollinen vaikka olisi sovittanutkin rikoksensa. Teeskennellä voi uskoontuloa mutta ei muuttaa omaa sisintään niin, että se näkyy ulkonäössä kuten Latelle on tapahtunut. Ennen uskoontuloa olevat haastattelut kertovat karua kieltään siitä sisäisestä kovuudesta, mitä huume- ja rikollishelvetissä eläminen aiheuttaa. Uskoontulo on pehmittänyt miestä sisältä päin ja se näkyy ulkoisessa olemuksessa. Hän on kokeillut heroiinia, kokaiinia ja amfetamiinia mutta mistään niistä ei saanut niin hyviä fiiliksiä kuin uskosta.

Jos on rikollisten elämänpiiri armotonta, sitä näyttää olevan myös tavallista elämää elävien normikansalaisten; rikollisille ei suostuta antamaan muutoksen mahdollisuuttakaan vaan tuomitaan teeskentelijöiksi.

Late sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Se ei ole sama asia kuin psykopaatti. Varmasti aivokemian epätasapaino on ollut yksi tekijä rikolliselle polulle suistumiseen. Late sanoo olleensa pelkkä pelle perustaessaan killer-järjestönsä, ilmeisesti maniavaiheessa Niuvanniemessä ollessaan.

"Lauri ei ylpeile menneisyydellään vaan kertoo rehellisesti, millainen hän on ollut ja mitä tehnyt. Menneisyyttä kun ei voi muuttaa, vaikka haluaisi.
      – Sitä vain olisin toivonut, että päässäni olisi ollut sama järki kuin on nyt. Olisi jäänyt nuokin asiat tekemättä, hän toteaa."
      http://www.nuotta.com/lauri-johansson/ex-rikollispomo-lauri-johansson-huumeiden-viihdekayttoa-ei-ole-0

Nimimerkille 'aikuinen nainen' tietopläjäys tässä:

"Totta kai mä kadun ja ne murhat olis saanu jäädä tekemättä, ei ketään saa tappaa. Mutta ne lainalaisuudet oli sellaisia, että mä katson että jos mussa oli 60 prosenttia vikaa niin uhreissa oli 40."

Eli hän näkee sen viitekehyksen, jossa on elänyt. Sinä näet vain "taas uskoontuloa teeskentelevän rikollisen, jota uskovaiset palvovat". Itse en palvo ihmisiä enkä usko, että kukaan muukaan uskovista niin tekee.

• aikuinen nainen

En usko että Late teeskentelee. Kiinnostuisin asiasta jos Late lopettaisi muiden syyttämisen ja myöntäisi olevansa 100% syyllinen.

Tosin silloinkin ajattelisin uhrien kannalta asian. Haluisivatko he että Laten teot unohdettaisiin?

• aikuinen mies

En usko että Late teeskentelee. Kiinnostuisin asiasta jos Late lopettaisi muiden syyttämisen ja myöntäisi olevansa 100% syyllinen.

Tosin silloinkin ajattelisin uhrien kannalta asian. Haluisivatko he että Laten teot unohdettaisiin?

Sain kesällä tilaisuuden kuunnella Latelta henkilökohtaisen todistuksen monikymmenpäisen kuulijajoukon edessä ja myös keskustella hänen kanssaan. Voin vakuuttaa, että Jumalan armo on tehnyt työn Laten sydämessä ja hän on uudestisyntynyt mies.

• Hmmm...

"Eli hän näkee sen viitekehyksen, jossa on elänyt"

Eli kun aivan tavallinen työssäkäyvä kunnollinen ihminen tekee murhan, hänen osuutensa tekoon on 100 prosenttia. Mutta kun rikollisuuden viitekehyksessä elävä tekee saman, niin hänen osuutensa on vain esimerkiksi 60 prosenttia.

Tuota ajatusta pitä hieman sulatella. Rikollisen tekemä rikos on lievempi asia kuin kunnon ihmisen tekemä rikos?

• aikuinen nainen
        aikuinen mies kirjoitti:

Sain kesällä tilaisuuden kuunnella Latelta henkilökohtaisen todistuksen monikymmenpäisen kuulijajoukon edessä ja myös keskustella hänen kanssaan. Voin vakuuttaa, että Jumalan armo on tehnyt työn Laten sydämessä ja hän on uudestisyntynyt mies.

Meillä on se ero että sinä uskovaisena asetut murhaajan puolelle ja näet mikä murhaajalle on eduksi, ja minä ei-uskovaisena näen asian uhrien kannalta.

Tosin ei maallinen oikeuskaan pitänyt tekoja minään, eihän Late saanut edes tuomiota kahdesta murhasta, ne painettiin villasella.

Saattaa olla että se tehtiin niin jotta hän ei pelkäisi tunnustaa lisää murhia.

• edesa

Meillä on se ero että sinä uskovaisena asetut murhaajan puolelle ja näet mikä murhaajalle on eduksi, ja minä ei-uskovaisena näen asian uhrien kannalta.

Tosin ei maallinen oikeuskaan pitänyt tekoja minään, eihän Late saanut edes tuomiota kahdesta murhasta, ne painettiin villasella.

Saattaa olla että se tehtiin niin jotta hän ei pelkäisi tunnustaa lisää murhia.

"Meillä on se ero että sinä uskovaisena asetut murhaajan puolelle ja näet mikä murhaajalle on eduksi, ja minä ei-uskovaisena näen asian uhrien kannalta."

Tuo ei ole totta. Hän ei ole sanonut asettuvansa murhaajan puolelle ja sinulla ei ole oikeutta vihjailla miten hän ei näe / osaa nähdä asiaa uhrien kannalta.

Silti kommenttinsa siitä miten Late on muuttunut mies ei täysin minua vakuuta.

Late Johansson: "Kun olen ekstrovertti ja narsisti, totta kai meilläkin piti olla liivit, että kaikki näkevät."

'Olen' - preesens, 'meilläkin piti olla' - imperfekti. Onko hän siis narsisti edelleen eli oliko tuo lipsahdus, vai viaton kielellinen kömmähdys? Ainakaan hänen taustoillansa ei pitäisi laskea leikkiä narsismista. Jos hän nimittäin on narsisti, hän ei todellakaan ole uudelleensyntynyt kristitty, vaan valeveli, joka osaa hyödyntää toisten ihmisten luottamusta omiin päämääriinsä.

Hän kyllä tunnusti murhat, joista ei ollut jäänyt kiinni, mutta jopa sellaisesta voi joku laskelmoida saavansa hyötyä.

• edesa
        Hmmm... kirjoitti:

Eli kun aivan tavallinen työssäkäyvä kunnollinen ihminen tekee murhan, hänen osuutensa tekoon on 100 prosenttia. Mutta kun rikollisuuden viitekehyksessä elävä tekee saman, niin hänen osuutensa on vain esimerkiksi 60 prosenttia.

Tuota ajatusta pitä hieman sulatella. Rikollisen tekemä rikos on lievempi asia kuin kunnon ihmisen tekemä rikos?

"Tuota ajatusta pitä hieman sulatella. Rikollisen tekemä rikos on lievempi asia kuin kunnon ihmisen tekemä rikos?"

Luminarskua siteerasit:

Lakitekstissäkin voi lukea lieventävistä asianhaaroista. Ne ovat niitä tapauskohtaisia tekijöitä, jotka tulee ottaa huomioon oikean tuomion saamiseksi.

• lumianrsku.
        edesa kirjoitti:

"Meillä on se ero että sinä uskovaisena asetut murhaajan puolelle ja näet mikä murhaajalle on eduksi, ja minä ei-uskovaisena näen asian uhrien kannalta."

Tuo ei ole totta. Hän ei ole sanonut asettuvansa murhaajan puolelle ja sinulla ei ole oikeutta vihjailla miten hän ei näe / osaa nähdä asiaa uhrien kannalta.

Late Johansson: "Kun olen ekstrovertti ja narsisti, totta kai meilläkin piti olla liivit, että kaikki näkevät."

'Olen' - preesens, 'meilläkin piti olla' - imperfekti. Onko hän siis narsisti edelleen eli oliko tuo lipsahdus, vai viaton kielellinen kömmähdys? Ainakaan hänen taustoillansa ei pitäisi laskea leikkiä narsismista. Jos hän nimittäin on narsisti, hän ei todellakaan ole uudelleensyntynyt kristitty, vaan valeveli, joka osaa hyödyntää toisten ihmisten luottamusta omiin päämääriinsä.

Hän kyllä tunnusti murhat, joista ei ollut jäänyt kiinni, mutta jopa sellaisesta voi joku laskelmoida saavansa hyötyä.

>Jos hän nimittäin on narsisti, hän ei todellakaan ole uudelleensyntynyt kristitty, <

Miksi ei?
        Tietenkin narsistikin voi olla uudestisyntynyt kristitty.

Kuten myös skeptikkokin.

• aikuinen nainen
        edesa kirjoitti:

-Yhteiskunta päästi Laten vankimielisairaalasta, tämän yritettyä tappaa ihminen.

Se oli virhe.

Nyt Late kertoo tappaneensa yhden sijasta kolme ihmistä, ja ei saa siitä mitään rangaistusta, ja viiden vuoden päästä hän on vapaalla.

Täytyy vain toivoa, meidän kaikkien, ettei enempää uhreja tule.

• luminarsku.
        Hmmm... kirjoitti:

Hmmm...,

Kyllä Laten osuus murhiin on tasan 100 prossaa, mutta ymmärrä nyt arvon kansalainen, että kyseessä on rikoskaverit, jotka ovat jättäneet maksamatta huumevelkojaan, jonka seurauksena murhat ovat tapahtuneet. Jos rikoskumppanit olisivat maksaneet velkansa, ei murhia olisi tapahtunut. Tämä on se viitekehys, jonka ymmärrän Laten tarkoittaneen tuolla prossaosuus-määritelmällään.

Älä siis vääristele vaan Ymmärrä.

• aikuinen nainen
        luminarsku. kirjoitti:

Hmmm...,

Kyllä Laten osuus murhiin on tasan 100 prossaa, mutta ymmärrä nyt arvon kansalainen, että kyseessä on rikoskaverit, jotka ovat jättäneet maksamatta huumevelkojaan, jonka seurauksena murhat ovat tapahtuneet. Jos rikoskumppanit olisivat maksaneet velkansa, ei murhia olisi tapahtunut. Tämä on se viitekehys, jonka ymmärrän Laten tarkoittaneen tuolla prossaosuus-määritelmällään.

Älä siis vääristele vaan Ymmärrä.

Minulla on jonkin verran kokemusta tuosta mitä nimität "viitekehykseksi".

Rikollisissa(puhutaan järjestäytyneestä rikollisuudesta) piireissäkin murhaan syyllistyy äärimmäisen harva.

Sitä ei voi oikein selittää silläkään.

• Case cloused

-Yhteiskunta päästi Laten vankimielisairaalasta, tämän yritettyä tappaa ihminen.

Se oli virhe.

Nyt Late kertoo tappaneensa yhden sijasta kolme ihmistä, ja ei saa siitä mitään rangaistusta, ja viiden vuoden päästä hän on vapaalla.

No huh huh, Suomen laissa ei tunneta, kuin yksi elinkautinen.
        Sellainen Latella oli, tunnustettuaan kaksi muuta = ei tuomiota, koskapa laki ei tunne muuta kuin elinkautisen, sitä ei voi kerrata mitenkään, vuosissa tuo tarkoittaa yleisemmin 12 - 15v.
        Case coused.

• luminarsku.

Se oli virhe.

aikuenn nainen,

"Johansson on istunut elinkautistuomiotaan 10 vuotta ja 5 kuukautta. Elinkautistuomion pituus on Suomessa minimissään 12 vuotta, mutta Johansson tietää, että ei tule selviämään niin vähällä.
        - Kaikki nyt ymmärtää, että en mä selviä sillä kahdellatoista, kun mulla on niin monta juttua ja tämä tausta. Mutta ei tässä mitään. Neljästä kuuteen vuotta on ehkä karkeasti jäljellä."
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031615334940_uu.shtml

• porsaanreikä laissa
        edesa kirjoitti:

"Hän kyllä tunnusti murhat, joista ei ollut jäänyt kiinni, mutta jopa sellaisesta voi joku laskelmoida saavansa hyötyä."

Joku oikeusoppinut arvioi näiden tunnustusten pidentävän tuomiota n. 2 vuotta. Toinen vaihtoehto olisi ollut, etttä poliisi olisi selvittänyt tapaukset vaikkapa 10 vuoden päästä. Silloin vaikutus olisi ollut toinen. Se olisi ollut vähintään 10 vuotta lisää....

• edesa
        lumianrsku. kirjoitti:

>Jos hän nimittäin on narsisti, hän ei todellakaan ole uudelleensyntynyt kristitty, <

Miksi ei?
        Tietenkin narsistikin voi olla uudestisyntynyt kristitty.

Kuten myös skeptikkokin.

"Tietenkin narsistikin voi olla uudestisyntynyt kristitty.
        Kuten myös skeptikkokin."

Käytän sanaa narsismi toisin kuin Wikipedia enkä siis liitä siihen mitään positiivisia määreitä. Terve minäkuva ja itsensä rakastaminen ovat todellakin eri asioita kuin itserakkaus ja itseihailu, tai vaikkapa toisten painaminen saadakseen itsellensä nostetta.

Skeptikoista:
        Tuomas epäili. Siitä ei pidä tehdä johtopäätöstä kuinka aina tulisi intoilla uskon kanssa, vaan päätä saa ja pitää käyttää. Tuomaksen epäusko vain oli aiheetonta. Hänhän oli nähnyt yhtä sun toista Jeesuksen opetuslapsena. Sitä taustaa vasten hänen ei olisi pitänyt torjua hänelle kerrottua.

Meillä jokaisella on itsellemme ominaiset helmasyntimme, joista koemme kuinka niistä on vaikea päästä eroon, mutta lukaisepa seuraava ja kerro sitten miten uudelleensyntynyt kristitty voi olla narsisti:

"Narsistilla ei ole lähes ollenkaan tai ollenkaan myötäelämisen ja empatian kykyjä ja häneltä puuttuu syyllisyydentunne. Tämän vuoksi hän kokee toisiin ihmisiin kohdistamansa loukkaukset hyväksyttäviksi. Empatian puute tekee narsistista erityisen julman muita ihmisiä kohtaan. Hän tiedostaa loukkaavansa ja satuttavansa muita, mutta hän ei välitä tästä, sillä hänellä on mielestään täysi oikeus loukata ihmisiä tarvittaessa. Hän saattaa kokea esimerkiksi velvollisuudekseen sanoa, mikä toisessa ei miellytä, koska muut eivät uskalla puhua tästä suoraan. Narsisti ei kadu tekemisiään tai sanomisiaan.

Narsisti ei tee mitään mistä hän ei hyödy, sillä toisen hätä ei narsistia kiinnosta. Narsisti osaa kuitenkin teeskennellä empatiaa ja esiintyä vapaaehtoisena hyväntekijänä, aina auttavana ystävänä, jos hän kokee saavansa palveluksia tehdessään hyvityksenä ainutlaatuisuuden ja ihailun tunnetta. Narsisti ei taas itse yleensä kykene ottamaan vastaan apua, sillä hän ei kykene myöntämään huonommuuttaan tai avun tarvettaan missään asiassa. Narsisti tekee tai ainakin väittää tekevänsä kaiken itse, koska tekee kaiken mielestään paremmin kuin muut. Narsisti uskoo olevansa korvaamaton ja nero silloinkin, kun hän on todellisuudessa älyllisesti keskiverto."

http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/raimo_makela/__new_page_-124159/

Ennen kuin vastaat, lukaise se vielä uudestaan läpi, mutta vaihda narsisti-sanan tilalle kristitty.

• dikduk

Ihme? Ei vaan Late on hyvä näytelijä ja laskee uskovaksi julistautuneena saavansa armahduksen aikaisemmin kuin muuten saisi.

• hjikhjikhjik

Pelkkää teatteria Laten uskoontulo. Late on kolmesti diagnosoitu psykopaatiksi. Tila on peruuttamaton eikä psykopaatti edes osaa katua, eikä tunnusta ketään yläpuolellaan.
        "Psykopatia[lle]... ominaisia piirteitä ovat... mm. pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute."

• edesa
        hjikhjikhjik kirjoitti:

Pelkkää teatteria Laten uskoontulo. Late on kolmesti diagnosoitu psykopaatiksi. Tila on peruuttamaton eikä psykopaatti edes osaa katua, eikä tunnusta ketään yläpuolellaan.
        "Psykopatia[lle]... ominaisia piirteitä ovat... mm. pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute."

"Late on kolmesti diagnosoitu psykopaatiksi."

Laittaisitko linkkiä?

• hjikhjikhjik
        edesa kirjoitti:

"Late on kolmesti diagnosoitu psykopaatiksi."

Laittaisitko linkkiä?

"Käräjäoikeus totesi, että A:n mielentilatutkimuksessa oli tehty seuraavat diagnoosit: skitsoaffektiivinen häiriö, maaninen muoto, antisosiaalinen persoonallisuus, monimuotoinen päihderiippuvuus (amfetamiini, kokaiini)."
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2004/20040119?search[type]=pika&search[pika]=murha

• hjikhjikhjik
        hjikhjikhjik kirjoitti:

"Käräjäoikeus totesi, että A:n mielentilatutkimuksessa oli tehty seuraavat diagnoosit: skitsoaffektiivinen häiriö, maaninen muoto, antisosiaalinen persoonallisuus, monimuotoinen päihderiippuvuus (amfetamiini, kokaiini)."
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2004/20040119?search[type]=pika&search[pika]=murha

"Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö [eli antisosiaalinen persoonallisuushäiriö] on persoonallisuushäiriö, jonka kantaja ei ymmärrä toisten tunteita tai erillisyyttä omasta itsestä samoin kuin muut, tai vaihtoehtoisesti ei kykene ottamaan niitä huomioon tavalliseen tapaan. Hän voi olla älykäs ja ymmärtää lain sekä käytöstavat sääntöinä, mutta ei pysty samastumaan niihin tunteiden tasolla. Hän ei pysty yleistämään käytössääntöjä tai toimimaan vastavuoroisesti, vaan toimii suoran, yksilöllisen, hetkellisen etunsa hyväksi. Rangaistukset tehoavat huonosti tai ei ollenkaan."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuushäiriö

• luminarsku.
        hjikhjikhjik kirjoitti:

"Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö [eli antisosiaalinen persoonallisuushäiriö] on persoonallisuushäiriö, jonka kantaja ei ymmärrä toisten tunteita tai erillisyyttä omasta itsestä samoin kuin muut, tai vaihtoehtoisesti ei kykene ottamaan niitä huomioon tavalliseen tapaan. Hän voi olla älykäs ja ymmärtää lain sekä käytöstavat sääntöinä, mutta ei pysty samastumaan niihin tunteiden tasolla. Hän ei pysty yleistämään käytössääntöjä tai toimimaan vastavuoroisesti, vaan toimii suoran, yksilöllisen, hetkellisen etunsa hyväksi. Rangaistukset tehoavat huonosti tai ei ollenkaan."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuushäiriö

# ”On suurempiakin syntisiä armahdettu”, Johansson sanoo ja lehteilee Raamattuaan. Sen hän osaa. Seiska on jäänyt lukemistosta pois. Viisi vuotta hän on lukenut Raamattua joka päivä, nykyään aamulla kuudesta seitsemään. Nyt kun hän yrittää taivuttaa suurta egoaan Kristuksen tahtoon ja elää niin kuin Raamatussa kehotetaan. Myös säännöllisessä päivärytmissä. Harjoitusta tarvitaan. ”Nöyrtymistä”, Johansson myöntää. ”Sillä elämä on tähän asti toiminut minun ehdoillani.” #
        http://www.kuopionseurakunnat.fi/files/kuopio/KirkkojaKoti/KK-2112-netti.pdf

Älkää teilatko ihmistä, joka yrittää elää Kristuksen mielen mukaan.

• aikuinen nainen
        luminarsku. kirjoitti:

# ”On suurempiakin syntisiä armahdettu”, Johansson sanoo ja lehteilee Raamattuaan. Sen hän osaa. Seiska on jäänyt lukemistosta pois. Viisi vuotta hän on lukenut Raamattua joka päivä, nykyään aamulla kuudesta seitsemään. Nyt kun hän yrittää taivuttaa suurta egoaan Kristuksen tahtoon ja elää niin kuin Raamatussa kehotetaan. Myös säännöllisessä päivärytmissä. Harjoitusta tarvitaan. ”Nöyrtymistä”, Johansson myöntää. ”Sillä elämä on tähän asti toiminut minun ehdoillani.” #
        http://www.kuopionseurakunnat.fi/files/kuopio/KirkkojaKoti/KK-2112-netti.pdf

Älkää teilatko ihmistä, joka yrittää elää Kristuksen mielen mukaan.

Älkää teilatko ihmistä joka on ampunut kolmen ihmisen aivot pihalle, luminarsku.

• adrs

Lukemattomat rangaistusvangit ovat kääntyneet ja parantuneet.
      Tämä on epäuskoisille ja ateisteille niin vaikea pala että on turvauduttava totuuden vääristelyyn.
      Kenestäkään ei kuitenkaan tule pyhimystä, vaan lankeemuksia voi sattua. Mutta niistä noustaan vahvistuneina. Alkoholisti ei voi elinaikanaan raitistua lopullisesti eikä synnintekijä välttyä kiusauksilta. Heitä vahvistaa Jeesuksen lähettämä Pyhä henki.

• hjikhjikhjik

Mutta Late on ja pysyy psykopaattina. Silmätön ei voi nähdä eikä omatunnoton voi katua. Olisi erittäin hyvä, jos tuo Laten ja muiden psykopaattien "muutos" olisi mahdollista, mutta mahdoton on mahdotonta.

• adrs
        hjikhjikhjik kirjoitti:

Mutta Late on ja pysyy psykopaattina. Silmätön ei voi nähdä eikä omatunnoton voi katua. Olisi erittäin hyvä, jos tuo Laten ja muiden psykopaattien "muutos" olisi mahdollista, mutta mahdoton on mahdotonta.

Late esiintyy mediassa. Etkö usko silmiäsi ja korviasi?

• hjikhjikhjik
        adrs kirjoitti:

Late esiintyy mediassa. Etkö usko silmiäsi ja korviasi?

Te hyväntahtoiset uskovat höppänät uskotte kaiken, mitä teille kerrotaan totena. Vaikka sen, että peruuttamaton persoonallisuushäiriöinen ja omatunnoton psykopaatti ihmepelastuu, tulee uskoon ja parantaa tapansa. Narsistinen sosiopaatti, kuten Late, ei koe eikä ole kokenut olevansa mitenkään viallinen tai kummallinen. Päinvastoin, Late on aina ollut mielestään Kuningas.

• luminarsku.
        hjikhjikhjik kirjoitti:

Te hyväntahtoiset uskovat höppänät uskotte kaiken, mitä teille kerrotaan totena. Vaikka sen, että peruuttamaton persoonallisuushäiriöinen ja omatunnoton psykopaatti ihmepelastuu, tulee uskoon ja parantaa tapansa. Narsistinen sosiopaatti, kuten Late, ei koe eikä ole kokenut olevansa mitenkään viallinen tai kummallinen. Päinvastoin, Late on aina ollut mielestään Kuningas.

En ainakaan sinun totuuttasi usko. Joten en katso olevani hyväntahtoinen höppänä. :)

Miksi meidän pitäisi uskoa sinun tulkintaasi kun et sinäkään usko toisten omia kokemuksia, jotka sentään painavat vaa'assa enemmän kuin sinun tulkintasi?

>Mutta Late on ja pysyy psykopaattina<

Onko hänet nimenomaan psykopaatiksi luokiteltu?

"Vaikka suurin osa psykopaateista täyttääkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön kriteerit, merkittävä osuus antisosiaalisista ei ole psykopaatteja." (Wiki)

Antisosiaaliseen persoonallisuuteen kuuluu mm. katumuksen puute. Late on osoittanut katumusta teoistaan: "Totta kai mä kadun ja ne murhat olisi saanut jäädä tekemättä, ei ketään saa tappaa." Muutos on mahdollinen joten jankkaaminen psykopaatista osoittaa vaan pelkkää ymmärtämättömyyttä.

"Antisosiaalinen käyttäytyminen on kaikkein korostuneinta varhaisina aikuisvuosina, ja vähenee asteittain ikääntymisen myötä. Sopivalla ammatilla jossa on ylikompensointimahdollisuudet tai hyvällä avioliitolla/kumppanuudella voi olla suotuisia vaikutuksia. Persoonallisuuden kypsymistä saattaa myös tapahtua."
        http://myrskykari.tripod.com/psykiatria/antisosiaalinen.html

Myös uskoontulolla on suotuisia vaikutuksia.

• Näetkö sinä ?
        hjikhjikhjik kirjoitti:

Jumalalle on KAIKKI mahdollista, ja HÄN muuttaa jos, ihminen haluaa muuttua.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 9

Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus." 6. ... Silloin naapurit ja ne, jotka ennen olivat nähneet hänet kerjääjänä, sanoivat: " Eikö ... hän syntinen, sitä en tiedä; sen vain tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen".

• ottakaa vastaan
        Näetkö sinä ? kirjoitti:

Jumalalle on KAIKKI mahdollista, ja HÄN muuttaa jos, ihminen haluaa muuttua.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 9

Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus." 6. ... Silloin naapurit ja ne, jotka ennen olivat nähneet hänet kerjääjänä, sanoivat: " Eikö ... hän syntinen, sitä en tiedä; sen vain tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen".

Voidaan vielä jatkaa Joh 1:12

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

• adrs

Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Jeesuksen sanoja Vuorisaarnasta:

Matt 5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
      5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

• hjikhjikhjik

Latewn "uskoontulo" olisi liki lääketieteellinen ihme.

• adrs

Uskoontulleita on lukemattomia. Samanlaisia "ihmeitä" kaikki. Tavallisissa tallaajissa muutos ei näy niin selvästi kuin ent päihteidenkäyttäjissä, mutta näkyy kuitenkin.
      Usko Jeesukseen perustuu myös rationaalisuuteen. Yksikään psykiatri ei voi poistaa syyllisyyttä, joka johtuu itse tehdyistä vääristä teoista. Jeesus voi.

• hjikhjikhjik

Ei. Tavallinen tallaja ja psykopaatti on eri asioita. Psykopatia on peruuttamaton olotila.
        Muille muutos on mahdollinen.

• ............

Jumalalle mahdottomia tapauksia/ asioita EI ole!

• perheenäiti vm-61

Tietenkin sielunvihollinen yrittää pitää omistaan kiinni.
      Eli uskoontullut vasta joutuukin pirun hyökkäyksen kohteeksi. Hengellisesti kylmä saa olla aika lailla rauhassa, koska on sielunvihollisen jengiä. Tästä nämä uskovien retkahdukset pitkälti johtuvat.
      Olen itse taistellut parikymmentä vuotta kaikenlaisten "taipumusten" kanssa. En sentään ole tappanut ketään. Minulla on paikka helvetissä taattu ilman Jeesuksen sovitustyötä.

• ....................

Voit miettiä tällaisia, ja kysymys on hyvä. Muista että Lauri myös tunnusti murhia joista ei ollut jäänyt kiinni lisäten omaan kakkuunsa. Näin ei toimi mies, joka käyttää keppihevosena Jeesusta päästäkseen ulos vankilasta.

• Olikohan "Latella" suurempi tarve:

a) Antaa tekonsa anteeksi itselleen?
      b) Saada anteeksi Jumalalta?

Ken tietää mutta piittaamattomat, jopa kylmät lausunnot kuinka vähän uhrien omaisten tunteet häntä liikkuttavat ja omien tekojen tietynlainen vähättely viittaavat siihen, että itselleen anteeksi antaminen on onnistunut oikein hyvin. Tai ainakin siihen ettei usko ole empatiakykyä tuonut.

Tulevana helluntailaisevankelistana hän saa ainakin mitä narsisti toivookin: ihailua ja ablodeja. Ehkä nämä yhteisöt vetävät osin tämänkin vuoksi puoleensa.

• aikuinen nainen

Late opn ihminen jonka arvomaailma on toisenlainen kuin muilla. Hän saattoi tunnustaa murhat siksikin että kuvitteli sillä saavansa lisää ihailua ja ablodeja.

Noissa alajärjestöjen jengeissähän tappamista ihannoidaan.

Jari Aaltosen murha oli surullinen siksikin että hänen tyttöystävänsä petti hänet kirjoittamalla Latelle kirjeen jossa sanoo itsekkin tulleensa uskoon, ja antaneensa anteeksi.

Samoin veljensä Remu Aaltonen on toikkaroinut uskonkokouksissa veljensä kuoleman jälkeen, ja Late on kertonut julkisuudessa että myös Remu on antanut hänelle anteeksi.

Vähiin käy ne ihmiset, jotka ajattelevat asian uhrin kannalta. Ateistit lähinnä, joiden arvostelukykyä käsite "armo"ei ole heikentänyt.

Minä olen nuoruudessani tavannut Laten, samoin kuin mieheni. Olin 19-vuotias ja jengi tuli käymään luonani. Late erottui joukosta harhailevan katseen takia, hän ei oikein ollut"läsnä", vaan oli muissa maailmoissa.

Jo silloin ihmettelin miksi toiset eivät hänen kuntoaan nähneet, vaan ottivat hänen puheensa(mihin seuraavaksi piti päästä)kuin jonkun johtajan puheena. Minulle hän ei sanonut sanaakaan, oli kuin ei huomaisi vaikka oli minun luona kylässä. Hän oli aivan muissa maailmassa ja kuin tylsämielinen.

Kuulin juttua hänestä miten väkivaltainen hän on, ja muuta hänestä ei puhuttukaan.

Olen aina inhonnut tuota ihmistä. Mielenvikainen.

Ihmiset kai pitävät sellaisista.

• Uskoexvenkula

Vain itse Herra tietää onko Laten parannus aitoa vai ei. Joitakin huolestuttavia piirteitä on tietenkin nuo ettei oteta vieläkään vastuuta omista teoista 100 % itselleen. Itse entisenä rikollisena ja nykyisenä uskovaisena miehenä olen kyllä saanut syntini Herralta anteeksi. Mutta kyllä kaikki teot on myös nöyränä, häpeissään ja omatuntoa painaen myös pyydetty vilpittömästi anteeksi kaikilta joita tekoni aikoinaan satutti. Ja tämän koin myös tärkeänä asiana tehdä uskoontulon jälkeen. Ja ymmärsin myös ettei ihmiset päivässä tai vuosienkaan jälkeen hyväksy minua joka paikassa tekojeni takia. Latelta kuuluttaisin samaa asennetta omaisia ym kohtaan. Tunnen kumminkin Laten nykyisen vaimon joka ei hänkään aina ole ollut uskossa. Ja tämänkin takia totisesti toivon ja rukoilen että Laten parannus on aitoa. Ei tyttö rukka kumminkaan voi käsittää mitä voi seurata jos kaikki olikin vain näytelmää Laten siviiliin pääsyn koittaessa. Mutta rukoillaan kaikki yhdessä että nämä kaikki spekulaatiot ovat turhaa ja Herra on oikeasti täyttänyt myös Laten pyhällä hengellä ja antanut tälle syntinsä anteeksi!

• 316

Voi voi teidän ihmisten kanssa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe