Mulle tehtiin lähete nyt joulukuun alussa leikkaukseeen ja mietinkin että meneekö siihen se puoli vuotta odottamiseen? Harkitsen myös yksityistä puolta johon varmasti pääsisi nopeammin, meneekö toipumiseen kuukausia? lähetteen tehnyt lääkäri puhui muutamista viikoista, en sitten tiedä käsittääkö se aika kokonaisen toipumisen. Kokemuksia kiva lukea
Kuinka nopeasti rintojen pienennykseen pääsee?
8
456
Vastaukset
- Valitettavaa mutta..
Eikö lähetteen kirjoittanut lääkäri kertonut oletettavaa jonotusajan pituutta? Vai sanoiko hän jonotusajaksi 6 kk? Koska kyseessä ei ole kiireellinen leikkaus, jonotus voi todellakin olla täydet 6 kk.
- donethat...
Ensin odotat 2-6 kk et pääset polille lääkärille joka sut laittaa jonoon (jos niin päättää) ja sitten max 6 kk leikkaukseen.
Toipuminen työkuntoon kestää 4 vk -> x kk, ihan sen mukaan miten haavat paranevat. Joillain tosi nopeaa, toisilla hitaammin. Eli varaisin toipumiseen 2 kk, vuoden päästä rinnat vasta ihan parantuneet. Ei kai enää tarvitse sairaalan lääkärin jonoon laittaa jos lähete on kerta jo tehty? kuulostaa kummalliselta. Ei maininnut mitään jonoajasta ehkä koska sain yksityiseltä lähetteen ja tietysti ottavat mielellään itse potilaaksi, voi olla että päädynkin yksityiseen, täytyy soittaa sairaalaan ja tiedustella jonotilannetta.
- Joutuu jonottamaan
Jos käy yksityislääkärillä valittamassa vaivojaan jotka edellyttää leikkausta ja haluaa sen tehtäväksi julkisella puolella, yksityislääkäri kirjoittaa lähetteen julkisen puolen sairaalaan arviointiin. Yleensä tuo lähete ohjautuu ao. hoitolinjan poliklinikalle johon sitten aikanaan kutsutaan lääkärin tutkittavaksi. Vasta tämä julkisen puolen lääkäri asettaa leikkausjonoon, yksityislääkäri ei tee julkisen puolen sairaalan leikkauspäätöksiä.
Paikkakunnasta, sairaalan jonotilanteesta ja leikkauksesta riippuen, joka välissä joutuu jonottamaan joitakin kuukausia. Poliklinikalle pitää päästä 3 kk kuluessa tutkittavaksi ja sen jälkeen 6 kuukauden sisällä leikkaukseen. Poliklinikkakäynti voi vielä aiheuttaa viivästystä jos siellä joudutaan tekemään joitakin tutkimuksia ja lääkärin pitää ottaa niihin kantaa ennen leikkauspäätöksen tekemistä.
- donethat...
Lähete yleensä tarkoittaa sitä että laitetaan jollekin erikoislääkärille arvioitavaksi. Jos käyt yksityisellä joka leikkaa sut sitten julkisella niin hänhän vaan asettaa sut jonoon. Julkisella ensin jonotetaan arvioon, sitten leikkaukseen. Julkisella puolella pienennykset on niitä "turhimpia" leikkauksia, eli ei kovin paljon esim. viikossa leikata missään sairaalassa. Yksityisellä puolella pääset leikkaukseen varmaan parissa viikossa.
- jonoista
Yksityisellä muutama viikko, julkisella alle vuosi.
- eima 63
Itse kävin julkisella puolella niin että ensin oli lähete sairaalan fysiarille tules vaivojen vuoksi. häneltä pyysin lähetteen sairaalan plastiikkakirurgille rintojen pienennykseen. Tämä kutsu hänen vastaanotolle tuli 2 kk päästä sillä plastiikkakirurgia ei ole samassa puolen vuoden hoitotakuussa mukana, jonot heille lyhyempiä, riippuu tietysti paikkakunnasta. Tästä käynnistä n.2 kk tuli aika leikkaukseen, eli kaiken kaikkiaan meni 4 kk siitä kun "leikkiin lähdin"ja uudet rinnat oli tehty
Kokemuksia yksityisten hinnoista? vaihtelevatko minkä verran, pääkaupunkiseudulle en ole menossa, 5500e näyttäisi olevan ainakin. Mikähän tulee kokonaiskustannus olemaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864