Olin tässä jokunen vuosi sitten kaveriporukan kanssa xprssillä päiväristeilyllä
ja sain todeta matkan jälkeen että käytän tästä eteenpäin ainoastaan suomalaisia laivoja (eckerö) Niin töykeää henkilökunta kyllä xprssillä oli.. Olimme tilaamassa ruokaa ravintolassa ja siinä tilauksessa myyjä oli jotenkin tuiman oloinen, no ei siinä mitään saimme ruuat ja etsimme pöytää mutta yhtään vapaata pöytää ei ollut.. Suurin osa istui vain huvikseen eikä ollut ostanut mitään ravintolasta.. kaikki matkatavarat oli osalla ladottu pöydälle joka vei tilaa paljon..
No yksi vapaa paikka näytti olevan tosin siinäkin oli joku laukku lattialla niin ei kerennyt edes istua kun joku venäjää molottava mieshenkilö molotti venäjää.. ilmeisesti tarkoitti että hänen paikkansa.. ( ei ollut ostanut yhtään mitään raflasta..
No menimme syömään tiskille kun ei paikkaa löytynyt.. sitten myyjä ärähti meille että siirtykääs pois siitä että muutkin pääsee.. Sanottiin ettei ole paikkoja, nainen vain siihen että ei voi mitään.. Syötiin siinä nurkassa sitten ruuat ei auttanut muu.. Antoi kyllä sellasen kuvan että ikinä en mene tuolle xprssille! Enkä tallinkin laivoille... palvelu siellä samanlaista töykeää!
Ainut jota käytän on eckerö line siellä palvelu todella ystävällistä ja suomalainen henkilökunta!
Viking Xprssillä töykeä palvelu!
19
481
Vastaukset
- hellanlettas juu
oli se ihan kamalaa kun monta vuotte meni siitä reissusta toipumiseen, taitaa olla kyllä muiden reissajien oneeksi että ei ole sinuakana laivoilla nökyny thäiritsemässä muita
- aska13
Totta
- aska13
Paska puhetta. Älä valita kaikesta itkupilli.
- voijeeee
Sinä et ole matkustanut laivalla ikinä, etkä matkusta, äiti ei päästä.
- Mitä vastasi
Mitä varustamo vastasi reklamaatioosi?
- Näin meillä
Jos minulta kysyt, niin ei vielä mitään. Tein reklaamation ala-arvoisesta palvelusta Viking Mariellalla 18.12.12. Ensimmäistäkään kuittausta edes palautteen lukemisesta en ole saanut.
No eipä tässä enää ole kiirekään, ainakaan Vikingin laivoille. - luukku3
Näin meillä kirjoitti:
Jos minulta kysyt, niin ei vielä mitään. Tein reklaamation ala-arvoisesta palvelusta Viking Mariellalla 18.12.12. Ensimmäistäkään kuittausta edes palautteen lukemisesta en ole saanut.
No eipä tässä enää ole kiirekään, ainakaan Vikingin laivoille.Laitoitko sähköpostin kautta reklamaation viikkarin sivuilta,kyllä yleensä vastaavat jo viikossa,pistä vaan sama reklamaatio uudelleen,kyllä niiden on pakko tietää,mitä siellä laivalla henkilökunta käyttäytyy.
Viikkarilla on viime aikoina ollut aika pahaa mainetta asiakaspalvelusta,siis kaikilla laivoilla,eikä se kuulosta hyvältä,ainakaan viikkarin tulevaisuutta ajatellen,nyt kun uusikin laiva pitäisi jollain tavalla alkaa makselemaan.... - Näin meillä
luukku3 kirjoitti:
Laitoitko sähköpostin kautta reklamaation viikkarin sivuilta,kyllä yleensä vastaavat jo viikossa,pistä vaan sama reklamaatio uudelleen,kyllä niiden on pakko tietää,mitä siellä laivalla henkilökunta käyttäytyy.
Viikkarilla on viime aikoina ollut aika pahaa mainetta asiakaspalvelusta,siis kaikilla laivoilla,eikä se kuulosta hyvältä,ainakaan viikkarin tulevaisuutta ajatellen,nyt kun uusikin laiva pitäisi jollain tavalla alkaa makselemaan....Laitoin sähköpostia työosoitteesta kaikin yhteystiedoin. Kävin asiallisesti läpi myös positiiviset kokemukset matkasta. Ei tunnu Vikingiä vain palaute kiinnostavan.
- Mitä vastasi
Näin meillä kirjoitti:
Jos minulta kysyt, niin ei vielä mitään. Tein reklaamation ala-arvoisesta palvelusta Viking Mariellalla 18.12.12. Ensimmäistäkään kuittausta edes palautteen lukemisesta en ole saanut.
No eipä tässä enää ole kiirekään, ainakaan Vikingin laivoille.Ja nyt huutelet keskeneräisestä asiasta!
- Näin meillä
Mitä vastasi kirjoitti:
Ja nyt huutelet keskeneräisestä asiasta!
Ja miksi en? Edellinen palaute suoraan web-lomakkeella joskus 4 viikkoa sitten on myöskin samassa tilassa, eli ei mitään reaktiota. Lienevätköhän edes lukeneet sepustustani ennen deletointia(?)
Mutta kuten totesin, kiirettä ei enää ole. Kirjoittelen sitten tänne miten hommat etenevät Vikingin kanssa, vaikka tuo pahaa verta tuntuukin nostavan pintaan muutamissa.
- Pitkä lanka
Kesti jokunen vuosi tähän palautteeseen..., vai nytkö päätit kun eekkerö sai tuoreemman paatin liikenteeseen?
- eckero1
palaute 2.1.2013 m/s Finlandia Eckeröline Oy
Tervehdys,
ette varmaankaan olleet ihan vielä valmiita vastaanottamaan "uutta" risteilijää käyttöönne?
Varasin matkan, ajalle 1.1.2013 tallinna-Hki lähdölle, "uudelle" laivallenne.
Autokannella ei toiminut portaikkoon johtavat ovet sillä puolella, johon parkkeerasimme joten saimme kiertää kuraisten rekkojen välissä toiselle puolelle, jotta pääsimme portaikkoon. Hissi luonnollisesti ei toiminut.
Varasin Junior-Suiten koska ajattelin, että voisimme ystävän kanssa nauttia hieman korkealuokkaisemmasta matkasta..
Kuitenkin käytävillä vaelteleva viemärin tuoksu, hyttikäytävien useat rikotut lamppujen kuvut, myymälän lattialla lojuva maalipurkki pensseileineen ja kanssamatkustajien tuskailevat kirosanat kertoivat jo omaa tarinaansa etsiessämme hyttiämme.
Kun olimme aikamme etsineet oma-alotteisesti tuota junior-suitea:mme päätimme kysyä vastaantulevalta siivoajalta tietä hyttiimme.
Ystävällinen siivoaja hetken mietittyään sanoi, että näyttääkö hän nyt siltä, että hän tietäisi missä hyttimme on, koska aloitti vasta tänään vuoronsa ja laivakin on vasta tullut heille.
Tämän jälkeen hän jatkoi toisen siivoajan "sättimistä" hitaudesta ja kertoi infotiskin tytölle, joka oli ohjaamassa asiakkaita uuteen hyttiinsä, että eikö tämä voisi viedä asiakkaita niihin hytteihin, jotka ovat jo siivottuina. Hän kuitenkin hieman terävöitti kieltänsä ja huusi "täällä on vittu puoli laivaa siivottu, niin etkö ny jumalauta saa niitä asiakkaita näihin siivottuihin hytteihin"
Mielestä oli onni, että nämä hukassa olevat asiakkaat olivat Venäläisiä, eivätkä ymmärtäneet siivoojaan käyttämää kieltä ja meitä nuoria miehiähän tuo vain siis huvitti.- eckero2
Se, että emme löytäneet hyttiämme heti johtui siitä, että hyttien numerointi loppui kuin seinään ja seinähän siinä vastassa olikin, nimittäin paloseinä, joka oli mennyt kiinni, koska palo-ovea pitänyt magneetti oli repsahtanut irti seinästä.
Tämän palo-oven kun älysimme avata, niin hyttimme vihdoin löytyi:)
Hytistä täytyy todeta heti, että olen ollut paremmassakin suite-luokassa joskus.
Ovi ei meinannut aueta, televisiossa ei näy yksikään kanava, lamput oli kauniisti vedetty "pintajohdotuksilla", sängynreunasta puuttui maalit, seinissä painaumia, vaatekaapin pinnasta oli hakattu paloja irti, ilmastointihormista oli tukittu jollakin? ja siitä puuttui kansi, vanhassa hetekassa on paksumpi patja, kuin suite-luokan sängyissä, kokolattiamatto täynnä likaläiskiä (ei siis mitään pieniä tahroja), radio ei toimi..jne jne..
Sukka jää kiinni kokolattiamattoon ja seinässä/sängyssä valuu joku tahmea ja ruskea kastike?? EI TÄNNE VOI JÄÄDÄ-siispä infoon.
Mutta ovipa ei aukeakaan.. Soitetaas infoon, mutta puhelin ei kuulu ja myöhemmin selviää infotytöiltä, että laivallamme, eikä varsinkaan siellä nurkassa puhelimen kuulukaan toimia? okei, no ei sitten;)
Aikani räplättyäni tuota hyttimme ovea ja hieman väkivaltaa käyttäen saamme oven auki ja pääsemme pinteestä.
Yritin saada selvyyden oven toimimattomuuteen ja katsoin lukkopesää, joka oli aiemmin väännetty auki väkivalloin, ilmeisesti sorkkarautaa käyttäen ja vaurioitunut lukko oli korjattu yhdellä ruuvilla, joka jumitti tuon lukkopesän, joten jäimme hetkellisesti hyttimme vangiksi tästä johtuen.
Menimme kysymään infosta, että onko räjähtänyt hyttimme normaali asia Eckerölinelle vai onko se vain jäänyt siivoamatta..? Pieni hetki, sanoo infotyttö ja kutsuu radiopuhelimella siivoajat paikalle, jotka eivät nyt heti osaa sanoa, että onko junior-suitet siivottu vai ei.
Samaan aikaan infotiskille saapuu neljän eri hytin asiakkaat, joille on annettu avaimet, jotka johtavat jo varattuihin hytteihin tai avaimet eivät toimi ollenkaan.
Kaikessa kiireessä asiamme unohtuu hetkeksi selvittää, koska infotyttöjen pitää hälyttää laivan turvamies avaamaan hyttejä, koska HEI EIVÄT SAA TEHDÄ INFOSSA UUSIA AVAIMIA?!:D
Tässä kohtaa pitää antaa kuitenkin kiitos infotytöille, jotka osasivat työnsä todella loistavasti ja asiakaspalvelu oli hyvää loppuun asti! - ecker3
eckero2 kirjoitti:
Se, että emme löytäneet hyttiämme heti johtui siitä, että hyttien numerointi loppui kuin seinään ja seinähän siinä vastassa olikin, nimittäin paloseinä, joka oli mennyt kiinni, koska palo-ovea pitänyt magneetti oli repsahtanut irti seinästä.
Tämän palo-oven kun älysimme avata, niin hyttimme vihdoin löytyi:)
Hytistä täytyy todeta heti, että olen ollut paremmassakin suite-luokassa joskus.
Ovi ei meinannut aueta, televisiossa ei näy yksikään kanava, lamput oli kauniisti vedetty "pintajohdotuksilla", sängynreunasta puuttui maalit, seinissä painaumia, vaatekaapin pinnasta oli hakattu paloja irti, ilmastointihormista oli tukittu jollakin? ja siitä puuttui kansi, vanhassa hetekassa on paksumpi patja, kuin suite-luokan sängyissä, kokolattiamatto täynnä likaläiskiä (ei siis mitään pieniä tahroja), radio ei toimi..jne jne..
Sukka jää kiinni kokolattiamattoon ja seinässä/sängyssä valuu joku tahmea ja ruskea kastike?? EI TÄNNE VOI JÄÄDÄ-siispä infoon.
Mutta ovipa ei aukeakaan.. Soitetaas infoon, mutta puhelin ei kuulu ja myöhemmin selviää infotytöiltä, että laivallamme, eikä varsinkaan siellä nurkassa puhelimen kuulukaan toimia? okei, no ei sitten;)
Aikani räplättyäni tuota hyttimme ovea ja hieman väkivaltaa käyttäen saamme oven auki ja pääsemme pinteestä.
Yritin saada selvyyden oven toimimattomuuteen ja katsoin lukkopesää, joka oli aiemmin väännetty auki väkivalloin, ilmeisesti sorkkarautaa käyttäen ja vaurioitunut lukko oli korjattu yhdellä ruuvilla, joka jumitti tuon lukkopesän, joten jäimme hetkellisesti hyttimme vangiksi tästä johtuen.
Menimme kysymään infosta, että onko räjähtänyt hyttimme normaali asia Eckerölinelle vai onko se vain jäänyt siivoamatta..? Pieni hetki, sanoo infotyttö ja kutsuu radiopuhelimella siivoajat paikalle, jotka eivät nyt heti osaa sanoa, että onko junior-suitet siivottu vai ei.
Samaan aikaan infotiskille saapuu neljän eri hytin asiakkaat, joille on annettu avaimet, jotka johtavat jo varattuihin hytteihin tai avaimet eivät toimi ollenkaan.
Kaikessa kiireessä asiamme unohtuu hetkeksi selvittää, koska infotyttöjen pitää hälyttää laivan turvamies avaamaan hyttejä, koska HEI EIVÄT SAA TEHDÄ INFOSSA UUSIA AVAIMIA?!:D
Tässä kohtaa pitää antaa kuitenkin kiitos infotytöille, jotka osasivat työnsä todella loistavasti ja asiakaspalvelu oli hyvää loppuun asti!Tytöt pahoittelevat asiakkaille asiaa, että he eivät saa tehdä nyt hytteihin avaimia, koska avainvastaava on jo kotona ja nukkumassa, mutta infotytöillä on ratkaisu valmiina;) tehdään siis näin:
turvamies avaa oven ja käytte sitten vuorotellen ulkona hytistä, niin ette tarvitse avaimia.
Kello kiirii jo yli yhden yöllä ja herätys olisi kuitenkin jo viimeistään 7:00 joten tiedustelen mahdollisuutta saada vastaavaa hyttiä käyttöömme, kuin mistä olen jo maksanut ja mikä on käyttökelvoton.
Noh, laivamme paras hytti eli Owners Cabin (Sviitti) olisi vapaana, kertoo infotyttö.
Kysyn, voitko antaa avaimen, niin haemme tavaramme Juniorista ja siirrymme Owners cabiniin nukkumaan..
Saamme avaimen ilman opastusta, missä hytti lienee.. Numero on 9999 ja etsimme sitä 9-kannelta, sitten 8-kannelta ja lopuksi seiska kannelta.. sitten takaisin infotyttöjen luo: ei löydy hyttiä, voitteko kertoa missä tämä on?
hmm, tämä on kyllä niin sekainen kartta, mutta katsotaan, sanoo tyttö. Se on kerros ylöspäin ja oikealle, siinä ei ole mitään numeroa ovessa, vaan lukee Owners dayroom, sanoo tyttö.
Lähdemme etsimään tätä dayroom:ia ja löydettyämme sen ei tietenkään avain toimi-takaisin infoon.
Infoon saapuu kolmas ja neljäs tyttö päivittelemään tilannetta ja myös yksi siivooja, jonka pitää tässä välissä saada ostettua kolme kartonkia röökiä. Noh, odotellaan sen aikaa..;)
Yksi tytöistä kertoo, että avainta ei tietenkään saa tehtyä, koska järjestelmä sanoo, että kyseessä ei ole hytti laisinkaan?
Aha, no tehtäisikö vanha kunnon turvamiestemppu, kysyn? Juu, huippuidea sanoo tyttö ja pyydämme turvamiehen avaamaan oven.
Turvamies on saanut saman puhekoulutuksen ja saatettuaan meidät hyttiin, sanoo että, jos haluatte poistua hytistä niin ottakaa kaikki tavarat mukaan ja jättäkää, vaikka kenkä oven väiin tai toi kieleke kätsysti silleen auki, niin pääsette sitten takaisin hyttin, koska teillähän ei ole sitä avainta.
Siis mitä kummaa:D Pitääkö siis laivan hienoimmassa hytissä jättää "vaikka kenkä oven väliin"?:D
Sama, ennalta arvattava meno jatkuu: "hyttien kuninkuusluokassa" televisio ei toimi, jääkaappi on kiinni tai muuten vaan lämmin, sähköjohdon paljaat päät näkyy, kun joku laite on poistettu hieman brutaalista työpöydältä, "uudessa" pyyhkeessä on mustia tahroja, hytti on kauttaaltaan hyvin, hyvin kulunut ja pieniä kauneusvirheitä täynnä. ymmärtäisin, jos olisimme 70-luvun viikkarilla säästöluokassa, mutta ei. Nyt olemme siis 2000-luvun, premium hyttiluokassa, siinä parhaimmassa.
Toisin kuin laivan matkasuunnitelmissa, laiva yöpyy Tallinnan satamassa, Viking xprs:n kyljessä.. Tuo toisen laivan läsnäolo ei muuten haittaisi, mutta sen hohtavat valot valaisee koko owners-suite hyttimme, koska luonnollisesti hyttimme ikkunoissa ei ole vielä verhoja!
Kylpyhuoneeseen eli vessaan täytyy mennä kengät jalassa, koska lattialla on hyvin runsaasti vettä, johtuen siitä, että kaadot ovat lattialla väärään suuntaan tai sitten kosteus on nostanut viemärin kohdan ylemmäksi.
Katossa oleva puhallin pitää niin kovaa melua, että ei ole toivettakaan ruveta nukkumaan. Eikä sitä myöskään saa säädettyäkään, koska se on vaurioitunut ja ilmeisesti puhallinosa hieman kirraa johonkin kiinni.
Ei muuta kuin puhaltimen reunoille pyyhe hieman pehmittämään tuota rosoista ujellusta, joka oli siis oikeasti todella, todella häiritsevä!
Kellon ollessa jo kolme on aikaa mahdolliselle yöunelle, ennen satamaan saapumista, 4tuntia 45 minuuttia. Yrityksestä huolimatta, puhaltimen roisoinen ujellus ja Viikkarin valot häiritsevät yöunet ja jäämme odottelemaan Helsinkiin pääsyä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, jos kerron, että suihkun kaivo ei vetänyt eli se oli jollakin tapaa tukossa ja suihkun lattia lainehtii suihkun aikana.
Tietysti poistettu suihkuverho oli omiaan edesauttamaan veden leviämistä ympäri kylpyhuone / WC yhdistelmää.
En äkkiä voi suositella Finlandiaa kenellekään, vielä. Eckeröline tarvitsee ehkä hieman lisää aikaa ja on pienien remonttien jälkeen entistä uljaammassa kunnossa.
Myös siivoojat tarvitsevat pienen kielikylvyn tai ainakin huomautuksen, mitä kirosanoja saa päästellä asiakkaiden aikana ja onko korrektia haukkua alaisiaan asiakkaiden kuullen.
Minulle tarjottiin hyvitykseksi infotiskiltä seuraavan matkan jotakin alennuskuponkia, mutta kieltäydyin kohteliaasti, koska en todennäköisesti tarvitse alennuskuponkia laivayhtiöllenne.
Mikäli tämä on se paljon mainostettu "Eckerö Linen uusi aika" niin kehotan kyllä nopeasti kääntämään kelloa siihen vanhaan aikaan.
Ps. antakaa nyt hyvät esimiehet henkilökunnalle avaimet hytteihinsä ja henkilökunnan tiloihin etteivät he joudu infotiskillä enää ruinaamaan, että viitsisikö joku tulla avaamaan:)
Rautavaaran sanoin "ja tämä tarina on tosi" - Hiioppelihoiiii
ecker3 kirjoitti:
Tytöt pahoittelevat asiakkaille asiaa, että he eivät saa tehdä nyt hytteihin avaimia, koska avainvastaava on jo kotona ja nukkumassa, mutta infotytöillä on ratkaisu valmiina;) tehdään siis näin:
turvamies avaa oven ja käytte sitten vuorotellen ulkona hytistä, niin ette tarvitse avaimia.
Kello kiirii jo yli yhden yöllä ja herätys olisi kuitenkin jo viimeistään 7:00 joten tiedustelen mahdollisuutta saada vastaavaa hyttiä käyttöömme, kuin mistä olen jo maksanut ja mikä on käyttökelvoton.
Noh, laivamme paras hytti eli Owners Cabin (Sviitti) olisi vapaana, kertoo infotyttö.
Kysyn, voitko antaa avaimen, niin haemme tavaramme Juniorista ja siirrymme Owners cabiniin nukkumaan..
Saamme avaimen ilman opastusta, missä hytti lienee.. Numero on 9999 ja etsimme sitä 9-kannelta, sitten 8-kannelta ja lopuksi seiska kannelta.. sitten takaisin infotyttöjen luo: ei löydy hyttiä, voitteko kertoa missä tämä on?
hmm, tämä on kyllä niin sekainen kartta, mutta katsotaan, sanoo tyttö. Se on kerros ylöspäin ja oikealle, siinä ei ole mitään numeroa ovessa, vaan lukee Owners dayroom, sanoo tyttö.
Lähdemme etsimään tätä dayroom:ia ja löydettyämme sen ei tietenkään avain toimi-takaisin infoon.
Infoon saapuu kolmas ja neljäs tyttö päivittelemään tilannetta ja myös yksi siivooja, jonka pitää tässä välissä saada ostettua kolme kartonkia röökiä. Noh, odotellaan sen aikaa..;)
Yksi tytöistä kertoo, että avainta ei tietenkään saa tehtyä, koska järjestelmä sanoo, että kyseessä ei ole hytti laisinkaan?
Aha, no tehtäisikö vanha kunnon turvamiestemppu, kysyn? Juu, huippuidea sanoo tyttö ja pyydämme turvamiehen avaamaan oven.
Turvamies on saanut saman puhekoulutuksen ja saatettuaan meidät hyttiin, sanoo että, jos haluatte poistua hytistä niin ottakaa kaikki tavarat mukaan ja jättäkää, vaikka kenkä oven väiin tai toi kieleke kätsysti silleen auki, niin pääsette sitten takaisin hyttin, koska teillähän ei ole sitä avainta.
Siis mitä kummaa:D Pitääkö siis laivan hienoimmassa hytissä jättää "vaikka kenkä oven väliin"?:D
Sama, ennalta arvattava meno jatkuu: "hyttien kuninkuusluokassa" televisio ei toimi, jääkaappi on kiinni tai muuten vaan lämmin, sähköjohdon paljaat päät näkyy, kun joku laite on poistettu hieman brutaalista työpöydältä, "uudessa" pyyhkeessä on mustia tahroja, hytti on kauttaaltaan hyvin, hyvin kulunut ja pieniä kauneusvirheitä täynnä. ymmärtäisin, jos olisimme 70-luvun viikkarilla säästöluokassa, mutta ei. Nyt olemme siis 2000-luvun, premium hyttiluokassa, siinä parhaimmassa.
Toisin kuin laivan matkasuunnitelmissa, laiva yöpyy Tallinnan satamassa, Viking xprs:n kyljessä.. Tuo toisen laivan läsnäolo ei muuten haittaisi, mutta sen hohtavat valot valaisee koko owners-suite hyttimme, koska luonnollisesti hyttimme ikkunoissa ei ole vielä verhoja!
Kylpyhuoneeseen eli vessaan täytyy mennä kengät jalassa, koska lattialla on hyvin runsaasti vettä, johtuen siitä, että kaadot ovat lattialla väärään suuntaan tai sitten kosteus on nostanut viemärin kohdan ylemmäksi.
Katossa oleva puhallin pitää niin kovaa melua, että ei ole toivettakaan ruveta nukkumaan. Eikä sitä myöskään saa säädettyäkään, koska se on vaurioitunut ja ilmeisesti puhallinosa hieman kirraa johonkin kiinni.
Ei muuta kuin puhaltimen reunoille pyyhe hieman pehmittämään tuota rosoista ujellusta, joka oli siis oikeasti todella, todella häiritsevä!
Kellon ollessa jo kolme on aikaa mahdolliselle yöunelle, ennen satamaan saapumista, 4tuntia 45 minuuttia. Yrityksestä huolimatta, puhaltimen roisoinen ujellus ja Viikkarin valot häiritsevät yöunet ja jäämme odottelemaan Helsinkiin pääsyä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, jos kerron, että suihkun kaivo ei vetänyt eli se oli jollakin tapaa tukossa ja suihkun lattia lainehtii suihkun aikana.
Tietysti poistettu suihkuverho oli omiaan edesauttamaan veden leviämistä ympäri kylpyhuone / WC yhdistelmää.
En äkkiä voi suositella Finlandiaa kenellekään, vielä. Eckeröline tarvitsee ehkä hieman lisää aikaa ja on pienien remonttien jälkeen entistä uljaammassa kunnossa.
Myös siivoojat tarvitsevat pienen kielikylvyn tai ainakin huomautuksen, mitä kirosanoja saa päästellä asiakkaiden aikana ja onko korrektia haukkua alaisiaan asiakkaiden kuullen.
Minulle tarjottiin hyvitykseksi infotiskiltä seuraavan matkan jotakin alennuskuponkia, mutta kieltäydyin kohteliaasti, koska en todennäköisesti tarvitse alennuskuponkia laivayhtiöllenne.
Mikäli tämä on se paljon mainostettu "Eckerö Linen uusi aika" niin kehotan kyllä nopeasti kääntämään kelloa siihen vanhaan aikaan.
Ps. antakaa nyt hyvät esimiehet henkilökunnalle avaimet hytteihinsä ja henkilökunnan tiloihin etteivät he joudu infotiskillä enää ruinaamaan, että viitsisikö joku tulla avaamaan:)
Rautavaaran sanoin "ja tämä tarina on tosi"Onko Finlandian sisutus ja samanlainen kuin Tallinkin starilla?
- merimimmi
Hiioppelihoiiii kirjoitti:
Onko Finlandian sisutus ja samanlainen kuin Tallinkin starilla?
Ainakin pitkät ja ahtaat hyttikäytävät, joita joutuu tallaamaan jos aikoo päästä laivan toisesta päästä toiseen.
Pieni perfumeria ja huono valikoima, mutta ihanan ystävällinen henkilökunta sikäli kun kassatyöltään joutavat opastamaan.
Vinkkinä varustamolle....hankkikaa parempi laite voileipien foliolla peittämiseen....ovat tosi suttuisen ja huolimattoman näköisiä. Buffetissa lohenleikkaaja taisi olla pahalla tuulella kun graavilohivati oli täytetty kuin ämpärillä kaataen...meni vähän aikaa ennen kuin siletä sai kaivettua siivuja....:) - vanha oli parempi
ecker3 kirjoitti:
Tytöt pahoittelevat asiakkaille asiaa, että he eivät saa tehdä nyt hytteihin avaimia, koska avainvastaava on jo kotona ja nukkumassa, mutta infotytöillä on ratkaisu valmiina;) tehdään siis näin:
turvamies avaa oven ja käytte sitten vuorotellen ulkona hytistä, niin ette tarvitse avaimia.
Kello kiirii jo yli yhden yöllä ja herätys olisi kuitenkin jo viimeistään 7:00 joten tiedustelen mahdollisuutta saada vastaavaa hyttiä käyttöömme, kuin mistä olen jo maksanut ja mikä on käyttökelvoton.
Noh, laivamme paras hytti eli Owners Cabin (Sviitti) olisi vapaana, kertoo infotyttö.
Kysyn, voitko antaa avaimen, niin haemme tavaramme Juniorista ja siirrymme Owners cabiniin nukkumaan..
Saamme avaimen ilman opastusta, missä hytti lienee.. Numero on 9999 ja etsimme sitä 9-kannelta, sitten 8-kannelta ja lopuksi seiska kannelta.. sitten takaisin infotyttöjen luo: ei löydy hyttiä, voitteko kertoa missä tämä on?
hmm, tämä on kyllä niin sekainen kartta, mutta katsotaan, sanoo tyttö. Se on kerros ylöspäin ja oikealle, siinä ei ole mitään numeroa ovessa, vaan lukee Owners dayroom, sanoo tyttö.
Lähdemme etsimään tätä dayroom:ia ja löydettyämme sen ei tietenkään avain toimi-takaisin infoon.
Infoon saapuu kolmas ja neljäs tyttö päivittelemään tilannetta ja myös yksi siivooja, jonka pitää tässä välissä saada ostettua kolme kartonkia röökiä. Noh, odotellaan sen aikaa..;)
Yksi tytöistä kertoo, että avainta ei tietenkään saa tehtyä, koska järjestelmä sanoo, että kyseessä ei ole hytti laisinkaan?
Aha, no tehtäisikö vanha kunnon turvamiestemppu, kysyn? Juu, huippuidea sanoo tyttö ja pyydämme turvamiehen avaamaan oven.
Turvamies on saanut saman puhekoulutuksen ja saatettuaan meidät hyttiin, sanoo että, jos haluatte poistua hytistä niin ottakaa kaikki tavarat mukaan ja jättäkää, vaikka kenkä oven väiin tai toi kieleke kätsysti silleen auki, niin pääsette sitten takaisin hyttin, koska teillähän ei ole sitä avainta.
Siis mitä kummaa:D Pitääkö siis laivan hienoimmassa hytissä jättää "vaikka kenkä oven väliin"?:D
Sama, ennalta arvattava meno jatkuu: "hyttien kuninkuusluokassa" televisio ei toimi, jääkaappi on kiinni tai muuten vaan lämmin, sähköjohdon paljaat päät näkyy, kun joku laite on poistettu hieman brutaalista työpöydältä, "uudessa" pyyhkeessä on mustia tahroja, hytti on kauttaaltaan hyvin, hyvin kulunut ja pieniä kauneusvirheitä täynnä. ymmärtäisin, jos olisimme 70-luvun viikkarilla säästöluokassa, mutta ei. Nyt olemme siis 2000-luvun, premium hyttiluokassa, siinä parhaimmassa.
Toisin kuin laivan matkasuunnitelmissa, laiva yöpyy Tallinnan satamassa, Viking xprs:n kyljessä.. Tuo toisen laivan läsnäolo ei muuten haittaisi, mutta sen hohtavat valot valaisee koko owners-suite hyttimme, koska luonnollisesti hyttimme ikkunoissa ei ole vielä verhoja!
Kylpyhuoneeseen eli vessaan täytyy mennä kengät jalassa, koska lattialla on hyvin runsaasti vettä, johtuen siitä, että kaadot ovat lattialla väärään suuntaan tai sitten kosteus on nostanut viemärin kohdan ylemmäksi.
Katossa oleva puhallin pitää niin kovaa melua, että ei ole toivettakaan ruveta nukkumaan. Eikä sitä myöskään saa säädettyäkään, koska se on vaurioitunut ja ilmeisesti puhallinosa hieman kirraa johonkin kiinni.
Ei muuta kuin puhaltimen reunoille pyyhe hieman pehmittämään tuota rosoista ujellusta, joka oli siis oikeasti todella, todella häiritsevä!
Kellon ollessa jo kolme on aikaa mahdolliselle yöunelle, ennen satamaan saapumista, 4tuntia 45 minuuttia. Yrityksestä huolimatta, puhaltimen roisoinen ujellus ja Viikkarin valot häiritsevät yöunet ja jäämme odottelemaan Helsinkiin pääsyä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, jos kerron, että suihkun kaivo ei vetänyt eli se oli jollakin tapaa tukossa ja suihkun lattia lainehtii suihkun aikana.
Tietysti poistettu suihkuverho oli omiaan edesauttamaan veden leviämistä ympäri kylpyhuone / WC yhdistelmää.
En äkkiä voi suositella Finlandiaa kenellekään, vielä. Eckeröline tarvitsee ehkä hieman lisää aikaa ja on pienien remonttien jälkeen entistä uljaammassa kunnossa.
Myös siivoojat tarvitsevat pienen kielikylvyn tai ainakin huomautuksen, mitä kirosanoja saa päästellä asiakkaiden aikana ja onko korrektia haukkua alaisiaan asiakkaiden kuullen.
Minulle tarjottiin hyvitykseksi infotiskiltä seuraavan matkan jotakin alennuskuponkia, mutta kieltäydyin kohteliaasti, koska en todennäköisesti tarvitse alennuskuponkia laivayhtiöllenne.
Mikäli tämä on se paljon mainostettu "Eckerö Linen uusi aika" niin kehotan kyllä nopeasti kääntämään kelloa siihen vanhaan aikaan.
Ps. antakaa nyt hyvät esimiehet henkilökunnalle avaimet hytteihinsä ja henkilökunnan tiloihin etteivät he joudu infotiskillä enää ruinaamaan, että viitsisikö joku tulla avaamaan:)
Rautavaaran sanoin "ja tämä tarina on tosi"Olimme Finlandialla 22.01. Hyttimme oli siivoamatta,saimme infosta uuden hytin jossa vessa ei toiminut.Hyttissä oli viemärin haju.Laiva muutenkin suttuinen ja kulahtanut.
- Näin on!
Kun itkette näitä todennäköisesti kuviteltuja kauhujuttujanne tänne, niin kertokaa myös aina, mitä reklamaatioonne vastattiin.
Jos reklamaatiota ei ole tehty, on ihan turha marista yhtään mitään, sillä siinäpä tuli samalla todettua, mistä huono kohtelu johtui. - paskaa paskoille
sääli on sairautta ja ei sitä huonosti käyttäyviä asiakkaita kyllä yhtään sääliä saat, jos oot paskamainen niin sen mukan saat takasin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911