Aikuinen lapsi

Pitääkö mielestäsi kaukana asuvalle aikuiselle lapselle soitella usein? Entä jos huomaa aikuisen lapsen tekevän vääriä valintoja pitääkö siihen puuttua?Ja pitääkö ylipäätään sekaantua aikuisen lapsen elämään ja perhe elämään vai onko parempi olla sekaantumatta ollenkaan?

3

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 42es

Kannattaa holhota koska ei se mihinkään pahaan johda :-)

• turistiii1

mielestäni soitteleminen on molemmin puolista ei vain vanhemman. riippuu miten avoin suhde on lapseensa ja siihen miten paljon voi puuttua lapsensa elämään. jos avoimesti ja ilman kritiikkiä voi hänen valinnoista puhua niin se on mielestäni ok. kaikkihan riippuu siitä miten mielipiteensä ilmaisee. tuskin monikaan hyväksyy määräilevää ja kritisoivaa tyyliä.
      kunnioitus toisen yksityiselään on tärkeä muistaa... ja kysellä itseltään miten sitä itse reagoisi jos joku puuttuisi omaan eläänsä ja valintoihin.

• ero sanalla

Tämä on hyvin vaikea asia. Jokaisen lapsenhan pitäisi pystyä suomalaisen näkökannan mukaan saada jalkansa kantamaan.
      Toisissa kulttuureissa yhdeydenpito on jokapäiväistä ja lapset keskustelevat kaikesta , kuten vanhammatkin keskenään. Heille suku on kaikki kaikessa.

Tätä toivoisin Suomeenkin, nyt on käynyt niin, että lapset Suomessa jotenkin kasvatetaan halveksimaan vanhempiaan, vaikka suurin tuki elämässä on suvun yhteishenki, pahatkin asiat käydään yhdessä läpi ja elämässä jaksaa paljon paremmin.

Sen sanon, että äiti ei pysty koskaan hylkäämään lastaan, hän tahtoisi niin mielellään olla yhdeydessä ja nähdä lapsiaan, tietenkin on hyvä jos lapsi osaa elää elämäänsä ja näyttää onnelliselta, minusta sekin onnnistuu paremmin jos hyväksyy sukunsa ja ennenkaikkea vanhemapansa.
      Te sanotte sitä holhoamiseksi, minä en, se on välittämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe