Olen nuori koulupuolella työskentelevä ja vasta hiljattain valmistunut, ollut täysillä työelämässä vasta hiukan alle vuoden. Aiemmat työni ovat olleet kausiluontoisia/pienimuotoisia, eikä verokortin kanssa ole ollut ongelmia. Verokorttini a-vaihtoehdon tuloraja kuukaudessa on 1250 ja b-vaihtoehdon raja ajalla 1.2-31.12 on 13800. En ansaitse hurjasti, mutta tuloa kertyy aika tasaisesti ympäri vuoden. Tosin kesällä on katkoa reilusti :D Vaihtelua on kuitenkin kuukausien välillä. Joka kuukausi paukkuu selvästi yli 1250 tietenkin. Olen lukenut täällä verkossa erilaisia mielipiteitä ja nyt alkaa jo vilistä silmissä tuo tietomäärä. Kuluneen vuoden aikana käytössäni oli vuosituloraja. Olisiko kannattavampaa käyttää jatkossa kuukausittaista tulorajaa? Saanko toisella vaihtoehdolla helpommin reilumpia veronpalautuksia? Voiko tulla mätkyjä yllättäen? Voisiko joku vääntää rautalangasta vähän selvitystä. Ennemmin lainaisin rahaa valtiolle ja pitäisin lomarahat reilumpana jne. kuin, että saisin mätkyjä ja menettäisin paljon lomarahaa.
Verokortin vaihtoehdot
_Keltanokka_
1
122
Vastaukset
- Freelance-kortti
Kysäsepä verohallinnosta freenance-korttia! Hankin aikoinaan sellaisen ja siihen loppui jokavuotiset veromätkyt! Sitä voi kopioida vaikka sadalle eri palkanmaksajalle ja jokainen siis pidättää samat ennakot. Siihen voi määritellä joko kuukausitulorajan, tai vuositulorajan, tai sekäettä. Esim 2000€/kk perusprosentilla ja ylimenevät lisäprosentilla. Pidät vaann itse huolen siitä, ettei useista eri lähteistä tulevat tulot ylitä yhteensä 24000€ vuodessa...
Suosittelen lämpimästi =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625