Käsittääkseni täältä päin Gambiaan lentelee enimmäkseen ainakin tuo Thomas Cook, jolla itsekin olemme menossa. Painoraja on onneton 20kg käsimatkatavaroineen. Ovatko kuinka tarkkoja ja punnitaanko käsimatkatavaratkin aina, molemmissa päissä? Haluaisin ostaa lisäkiloja sen 5kg, mutta en löydä Airshopista sellaista kohtaa.. Entä onko jollain tietoa, paljonko ylimenevistä kiloista joutuu maksamaan? Matkalaukkukin jo yksistään painaa 5,8kg.
Hotellimme on Kombo Beach. Onko kenelläkään kokemusta? Ainakaan näissä keskusteluissa en ole huomannut mitään kommenttia kyseisestä paikasta. Sijaitsee siis Kotussa. Onkohan Kotun ranta millainen?
Jos nyt sitten kävisi niin, että ostettavaa löytyisi, niin onko kukaan koskaan lähetellyt postina pakettia kotiin? Onko kuinka kallista? Ja tuleeko varmasti perille?
Thomas Cook & Kombo Beach & Paketti kotiin..
11
457
Vastaukset
- lisäkilot
Airshopista löytyy puhelinnumero, josta voi ostaa lisäkiloja. Jos lähtö on ensi perjantaina, kilot pitää ostaa maanantai-aamuna viim. klo 10.
Postin kautta en laittaisi mitään. - koomboot
Kombo beach hotelli on hyvä hotelli. Pääsisäänkäynnillä vartija, samoin rannan puolella. Bumsterit eivät pääse hottelialueelle.
Aamupala on monipuolinen.
Hotellissa on ohjelmaa iltaisin.
Ravintolat ovat hyviä.
Hotelli paloi pri vuotta sitten uutena vuotena ja on nyt uusittu. Paikalliset ampuivat raketteja olkikatolle. - hks1
Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy siis yrittää huomen-aamulla ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
- Putipati
Ainakin viime talvena alin lisäkilomäärä Gambiaan oli 10 kg, mutta sen pystyi jakamaan matkakumppanin kanssa niin, että molemmat saivat sen 5 kiloa.
Käsimatkatavaroita ei ole punnittu,
Ei parin viikon reissulle tarvitse koko omaisuuttaan raahata, olen itse onnistunut 3 viikon reissullakin pysymään suhtkoht sallituissa kiloissa, eikä pienestä ylimääräisestä ole korvaa lotkautettu.
Paketin lähettäminen on friskaapelia, en ryhtyisi yrittämään. Saattaa olla hyvin kallistakin, koska Suomestakin sinne päin pienikin (1 kg) nyytti maksaa monta kymppiä.Viime vuonna meillä oli 1,8 kg ylimääräistä; jouduttiin maksamaan 16 e eli 8 e/ kilo. Olimme Tjären matkalla.
- hks1
No jos käsimatkatavaroita ei punnata niin eiköhän tuo 20kg riitä. Ei ole tarkoituskaan koko omaisuutta mukaan ottaa ja esim. pesuaineita otetaan sen verran, että tyhjät purkit voi sitten jättää sinne. Ja jos liikakiloja on niin maksetaan sitten niistä.
- hks1
Ajattelin itse ottaa repun matkustamoon.. Ja siis aika vähillä sinne lähdetään, mutta tuliaisia ja matkamuistoja olisi kiva ostella. Mitenkähän se niin on, että toisinaan punnataan käsimatkatavarat ja toisinaan ei.. Kai sitten riippuu virkailijasta.
- Kanunteh
Käsimatkatavarat on punnittu ainakin minulla, joten suosilla ostan sen 10 lisäkiloa hintaan 60 euroa. Helposti kertyy painoa esim lahjoista joita ystävät siellä antaa, puuveistoksia ym. Ja tosiaan tämä 10 kg on sitten voimassa myös paluulennolla. Ja pitäähän tuliaisia viedä!
- metteNN
Kanunteh kirjoitti:
Käsimatkatavarat on punnittu ainakin minulla, joten suosilla ostan sen 10 lisäkiloa hintaan 60 euroa. Helposti kertyy painoa esim lahjoista joita ystävät siellä antaa, puuveistoksia ym. Ja tosiaan tämä 10 kg on sitten voimassa myös paluulennolla. Ja pitäähän tuliaisia viedä!
Ollaan käyty kymmenen kertaa Gambiassa vuosien kuluessa, mutta vain yhden kerran on käsimatkatavarat punnittu Banjulista lähtiessä.
- jeppeniilo
Virkailijasta ja tuurista kiinni, punnitaanko käsimatkatavarat. kerran jouduin jopa Gambian päässä maksamaan ekstraa. Kalliiksi tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864