kokin palkat norjassa?

höpönöpö

Joo eli mikä tasosta palkkaa norjassa keskimäärin maksetaan kokki harjoittelijalle ja entä kokeneemmalle (parin vuoden kokemus?) Ja sitten vielä että onko norjasta vaikea löytää töitä ja millanen vero taso mahtaa olla? Ite aattelin sinne harjoittelijaks lähtee :)

6

3389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokkikolmonen1

Moro!

Ohessa linkki mitä minimissään pitäisi keittiössä työskenteleville Norjassa maksaa. Näyttäisi olevan siinä 150 NOK/tunti, eli noin 20€/tunti.

http://www.nhoreiseliv.no/wp-content/uploads/2012/05/Riksavtalen-_-Minstelnnssatser-per-1.-april-2012.pdf

Töitä voi etsiä paikallisen työkkärin sivuilta, ohessa linkki:

https://tjenester.nav.no/stillinger/stillinger?rpp=null&rv=null&s4=120394

tai...

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?sort=1&JOB_CATEGORY/CATEGORY=5405&JOB_CATEGORY/SUBCATEGORY=8214

Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että paras tapa työllistyä Norjaan on pakata reppu, matkustaa paikan päälle työnhakuun ja suoraan keittiöön/ravintolaan kysymään töitä. Ja verotus on ensimmäiseltä kahdelta vuodelta siinä 25% luokkaa, riippuu tietenkin tulotasosta mut jos nyt ajatellaan tätä kokin ammattia.

• ikke25%

verot varmaankin 36%

• kokkikolmonen1

Tjaa... Kahdelta ensimmäiseltä vuodelta me suomalaiset saadaan verohelpotus...ja veroprosentti asettuu tuonne 25% seudulle, jokatapauksessa alle 30%. Tai...minä ainakaan en maksanut enempää veroja eikä kukaan muukaan tuntemistani suomalaisista, eikä tullut jälkiveroja.

• ChristianTikkanen

Teidän tiedot ovt todella pahastikkin väärässä norjalainen palkka kokille ravintolassa on monta kertaa korkeampi kuin suomessa täällä palkka on aloittelialle 250 kruunua tunnissa ja vero 35 % . Keittiöpäälikölle kuten minulle se on 600 kruunua tunnissa ja sama vero. Eli kaikki se mitä suomessa luullaan olevan palkkataso kuten 150 kruunua tunnissa on norjalaisen lain mukaan alle lakisäädetyn palkkarajan joka on 160 kruunu tunnissa. tiedoksi vaan. Eli jos haluaa ansaita kunnon rahaa kannattaa muuttaa tänne koska vuosipalkka on 500 000 kruunun luokkaa ja sitä korkeampi mitä korkeampi virka sinulla on.

• Faktatietoa.palkoista

Nyt kyllä Christian liioittelee palkkoja! Olen ollut hotelli-ja ravintola-alalla Norjassa kymmenen vuotta ja tässä tulee linkki Norjan palkkoihin liiton sivuilta! http://www.nhoreiseliv.no/content/uploads/2015/04/Minstelønnssatser_2015.pdf
        Ja nämä luvut on virallista faktatietoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60