Elikkäs, olen ruvennut ajattelemaan muuttoa yhdysvaltoihin. Tosin on tällä hetkellä vasta mietinitävaiheessa, mutta olen jo 17-vuotias, joten kannattaa sitäkin suunnitella ajoissa jos meinasi jotain saada aikaan. Ei, en tarvitse viisumia, koska olen puoliksi yhdysvaltojen kansalainen. Mutta tässä on suurin murheeni. Mitä kannattaisi opiskella Suomessa ensin? Onko esim. Merkonomi koulutus siellä yhtä tyhjän kanssa? Tradenomi?
Muutto yhdysvaltoihin.
6
603
Vastaukset
- oikeat termit
Ei semmoista olekaan kuin "puoleksi Yhdysvaltojen kansalainen", sinulla taitaa olla kaksoiskansalaisuus.
Merkonoomeista ja tradenoomeista ei USAssa tiedeta mitaan, eivat ole yliopistotutkintoja. Lukio/ylioppilastutkinto on taalla minimivaatimus. - Haaveilijako?
Jos virallisesti olet kaksoiskansalainen, niin et tosiaan tarvitse viisumia Yhdysvaltoihin. Kaksoiskansalaisuuden olet teoriassa voinut saada syntymällä Yhdysvalloissa ja muuttamalla Suomeen, asumalla Yhdysvalloissa ulkomaalaisessa tietyn aikaa, ja hakemalla kansalaisuutta, vanhempien (lähes poikkeuksetta äidin) kautta.
Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa, eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään. Korkeakoulua toki arvostetaan ja se onkin usein vaatimus tuollaisiin töihin. Kyllä kauppakorkeakoulua arvostetaan, mutta suorita se ensin Yhdysvalloissa tai Suomessa. Yhdysvalloissa maksaa todella paljon, Suomessa vähän.- puteljgdambcz
>Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa,
>eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään.
En olisi ihan yhtä tiukka tuon tradenomin kanssa, sillä se on Bachelor of Business Administration (BBA), joka kylläkin tunnetaan USA:ssa ja on ihan asiallinen tutkinto.
Ongelma Yhdysvalloissa on se, että tutkinnon hyvyys riippuu koulusta ja sama tutkintonimike eri kouluista voi avata ovet työpaikkoihin eri tavoin. Ulkomaiset koulut ovat tässä heikoilla ja niistä pitää olla yleensä astetta parempi tutkinto. Esimerkiksi BBA -tutkinto suomalaisesta ammattikorkeakoulusta ei ole kovin vahva valttikortti haettaessa töihin USA:laisiin yrityksiin. Toisaalta jos on USA:n kansalaisuus niin se voi auttaa huomattavasti.
- jenney pop
Älä opiskele suomessa mitään on paras vaihtoehto.
Suurin osa suomessa käydyistä koulutuksista on ihan tyhjänkanssa jenkeissä ja jos on joku parempikin koulu käyty niin sen tutkinnon saaminen päteväksi atlannin takana on todella vaikeata ja työlästä lisäksi pahimmillaan outuu uusimaan paljon kursseja yms.
Tiedän koska asia on minulle tuttu. - Jappervokki
Yhdysvallat:tiin ei kannata muuttaa, se on ihan hullu maa.
- Ferre Alexander
Kirjoita mulle sawaoxbo@gmail.com , oon myös kiinnostunut tästä .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657