Muutto yhdysvaltoihin.

pekonimunalla

Elikkäs, olen ruvennut ajattelemaan muuttoa yhdysvaltoihin. Tosin on tällä hetkellä vasta mietinitävaiheessa, mutta olen jo 17-vuotias, joten kannattaa sitäkin suunnitella ajoissa jos meinasi jotain saada aikaan. Ei, en tarvitse viisumia, koska olen puoliksi yhdysvaltojen kansalainen. Mutta tässä on suurin murheeni. Mitä kannattaisi opiskella Suomessa ensin? Onko esim. Merkonomi koulutus siellä yhtä tyhjän kanssa? Tradenomi?

6

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeat termit

Ei semmoista olekaan kuin "puoleksi Yhdysvaltojen kansalainen", sinulla taitaa olla kaksoiskansalaisuus.
      Merkonoomeista ja tradenoomeista ei USAssa tiedeta mitaan, eivat ole yliopistotutkintoja. Lukio/ylioppilastutkinto on taalla minimivaatimus.

• Haaveilijako?

Jos virallisesti olet kaksoiskansalainen, niin et tosiaan tarvitse viisumia Yhdysvaltoihin. Kaksoiskansalaisuuden olet teoriassa voinut saada syntymällä Yhdysvalloissa ja muuttamalla Suomeen, asumalla Yhdysvalloissa ulkomaalaisessa tietyn aikaa, ja hakemalla kansalaisuutta, vanhempien (lähes poikkeuksetta äidin) kautta.

Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa, eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään. Korkeakoulua toki arvostetaan ja se onkin usein vaatimus tuollaisiin töihin. Kyllä kauppakorkeakoulua arvostetaan, mutta suorita se ensin Yhdysvalloissa tai Suomessa. Yhdysvalloissa maksaa todella paljon, Suomessa vähän.

• puteljgdambcz

>Merkonomi ja tradenomi tosiaan ovat USA:ssa yhtä tyhjän kanssa,
        >eivät nuo nimikkeet heille sano varmaan mitään.

En olisi ihan yhtä tiukka tuon tradenomin kanssa, sillä se on Bachelor of Business Administration (BBA), joka kylläkin tunnetaan USA:ssa ja on ihan asiallinen tutkinto.

Ongelma Yhdysvalloissa on se, että tutkinnon hyvyys riippuu koulusta ja sama tutkintonimike eri kouluista voi avata ovet työpaikkoihin eri tavoin. Ulkomaiset koulut ovat tässä heikoilla ja niistä pitää olla yleensä astetta parempi tutkinto. Esimerkiksi BBA -tutkinto suomalaisesta ammattikorkeakoulusta ei ole kovin vahva valttikortti haettaessa töihin USA:laisiin yrityksiin. Toisaalta jos on USA:n kansalaisuus niin se voi auttaa huomattavasti.

• jenney pop

Älä opiskele suomessa mitään on paras vaihtoehto.
      Suurin osa suomessa käydyistä koulutuksista on ihan tyhjänkanssa jenkeissä ja jos on joku parempikin koulu käyty niin sen tutkinnon saaminen päteväksi atlannin takana on todella vaikeata ja työlästä lisäksi pahimmillaan outuu uusimaan paljon kursseja yms.
      Tiedän koska asia on minulle tuttu.

• Jappervokki

Yhdysvallat:tiin ei kannata muuttaa, se on ihan hullu maa.

• Ferre Alexander

Kirjoita mulle sawaoxbo@gmail.com , oon myös kiinnostunut tästä .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60