Hiihtolatujen vieressä olevat "luisteluradat"

mitämitä1

Saako siis kaupungin ylläpitämien hiihtolatujen vieressä olevilla luisteluradoilla kävellä? Itse olen kävellyt koska muuten en voi kotini lähellä olevalla kuntoradalla ollenkaan talvella ulkoilla. Mielestäni on ihan kohtuullista jos siellä joku hiihtäjä on että ohittaa ladun kautta. Osaan myös itse väistää sivumpaan jos siinä joku luistellen minut ohittaa, Mäethän hiihtäjät laskevat aina latuja pitkin, joten törmäysvaaraa ei ole. Haluaisin kuitenkin tietää mitä laki asiasta sanoo/mitä mieltä ihmiset asiasta on?

11

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lättysyöttö

Raipe moro tuu kiekkokaukaloon vaan mutta lustimet jalassa!

Sama se on suolijärven hiihto lenkillä sukset jalassa!

Ei pitäs olla liian vaikeeta?

• 8+3=9

Osta sukset pölvästi, niin voit kuntoilla kotisi lähellä olevalla kuntoradalla.
      On sellaisia mäkiä, joita ei lasketa latu-uraa pitkin, joten törmäysvaara on.

• Silloin kun lain mukaan siellä ei saa kävellä ja tulee kolari, niin viulut maksaa se joka menee sääntöjä vastaan. Toisilla latu-urilla on kiertosuunta ohjeistettu ja mäissä laskijat eivät osaa odottaa kävelijöitä.

Noista on joskus käyty oikeutta ja maanomistajan luvalla ylläpidetyllä ladulla ladulla kävelijä on joutunut kärsimään itse sairaalakulunsa. Kannattaa käyttää tervettä järkeä laduilla liikkuessa.

• Ella

"ladut eivät ole kevyenliikenteen väylillä, vaan kuntoilureiteillä. Kesällä ko reittejä pitkin voi kävellä, talvella ne ovat hiihtokäytössä."

Ja pyh, puolet vuodesta pelkästään hiihtäjien käytössä ja puolet kaikkien muiden. Ei kuulosta reilulta minun korvaani. Totta, laki sanoo ettei saa kävellä, mutta kaikkien tulisi muistaa että laki ei ole aina oikeassa.

• latukone

Paitsi jos jäät hiihtäjän jyräämäksi tai toisinpäin. Sinä maksat.

On se kumma että nämä "ammatti" kävelijät ja valittajat ei muita väyliä löydä kun hiihtoladut. Minäkin käyn hiihdon lisäksi kävelemässä ja löydän aina muita reittejä.

• rotta3

Ihmeen turhista asioista ihmiset jaksaa riidellä.

• Näkökulmia

Juuri niin.

Taitavat asiat olla tässä maassa tosi hyvin, kun tuollaisesta kinastellaan.

• zz-zz

Tosi on, mielestäni pitäisi saada kävellä myös ajoradalla. Ainakin moottoritiellä, kun siellä on kaksi kaistaa. Kyllä muiden pitäisi kävelijöitä väistää, molemmat on veron maksajia.

• Jamppasen Tiska

Just noin, on se kumma että sinne hiihtoväylälle pitää päästä suorittamaan sitä kävelylenkkiä vaikka teitä ja kevyen liikenteen väyliä on pilvin pimein!!

• joka talvi

Aina tästä väännetään, joka talvi. Talvella on niin helvetisti innokkaita kävelijöitä. Kun huhtikuussa luemt sulaa ja ulkoilutiet vapautuu kävelijöiden käyttöön on sitten hiljaista, melkein yksin saa lenkkeillä. Mistähän johtuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe