Tulin raskaaksi vahingossa poikayatävälleni, jonka kanssa olen ollut vajaa kaksi vuotta yhdessä. Käyn lukion ensimmäistä luokkaa ja lapsi ei sopisi tähän elämätilanteeseen mitenkään. Poikaystävänkin kanssa on mennyt jo pidempään huonosti, ja luulen että ero on tulossa. Kerroin äidilleni raskaudesta ja aikeistani tehdä abortin. Hän kertoi isälleni ja siitä syntyi kaikkien aikojen perheriita. Heidän moraaliinsa ei abortti kuulu, ja he uhkailevat minua nuoren ikäni takia. Olen tosiaan vasta 16-vuotias ja minulla on vielä aikaa täysi-ikäistymiseen. En tiedä mitä teen!
Onko vanhemmillani oikeutta tähän? Miten voisin saada heidät ymmärtämään?
Vanhempani kieltävät abortin
6
280
Vastaukset
- ota valta pois
Tuollaisesta asiasta nekään ei voi päättää, ei kukaan muukaan voi päättää tuosta asiasta kuin sinä. Kannattaa tehdä se abortti hyvin pian, järkikin sanoo että se on oikea ratkaisu. Kannattaa soittaa omatoimisesti lääkäriin/terveyskeskukseen.
- tärkeä ratkaisu
Jospa annat lapsen adoptioon tai jos vaikka vanhempasi voivat kasvattaa lasta sinun tukenasi.
Et taida itsekkään olla loppuun asti t abortin kannalla. - Smirnoff1
Mee tekee abortti ja kerro abortin jälkee vanhemmille tein abortin
Sinä määräät itse omasta raskaudestasi ja sinulla on oikeus tehdä abortti myös ilman vanhempien lupaa. Voit varata ajan terveyskeskuksen lääkäriltä tai käydä keskustelemassa koulusi terveydenhoitajan kanssa tai ota yhteyttä ehkäisyneuvolaan. He neuvovat sinua raskauteen ja aborttiin liittyvissä asioissa.
Raskaus ja abortti ovat molemmat valtavan isoja asioita, joten älä jää yksin näiden asioiden kanssa. Jos et pysty vanhempiesi kanssa keskustelemaan asiallisesti aiheesta, ota yhteyttä yllämainitsemiini paikkoihin- A-portti
Tuohon asiaan äitsi ja isäsi eivät voi vaikuttaa, paitsi jos nin itse päätät!
Sano niille että et halua vielä lasta ja valinta on sinun! He eivät saisi painostaaa tai tehdä mitään älytöntä, enkä usko että he rupevat pyssyn kanssa uhkailemaan joten mene rohkeasti tekemään abortti!!
Voimia sinne - Voie2
Ihan oikeassa vanhempasi ovat. Abortti on murha. Kanna vastuusi. Olisit miettinyt aikaisemmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154