Hei!
Minulla on ongelma joulukaktuksen kanssa. Se ikäänkuin lahoaa juuresta! Kaktus on todella vanha ja suuri, kukki komeasti vielä tänä jouluna (yli 100 kukkaa), mutta nyt se alkaa nuupahtaa :(
Kokeilin sitä juuresta, ja yksi oksa irtosi kokonaan. Huomasin sen olevan aivan laho ja hapero!
Mitä olen tehnyt väärin, ja onko enää mitään toivoa pelastaa kasvi? Kannattaisiko katkaista koko kasvi ja ottaa siitä pistokkaita?
Joulukaktus lahoaa
15+7
2
481
Vastaukset
- Eedenistä itään
Joulukaktus on saanut liikaa kastelua. Kai joku sienitauti on iskenyt. Voit ottaa pistokkaita ja lopettaa kastelut muutamaksi viikoksi.
- Pioni
Näin on käynyt minullekin joku vuosi sitten. Otin uudet pistokkaat, istutin ne tiuhaan uuteen ruukkuun ja seuraavana syksynä oli jo komeassa kukassa.
Tutkin silloin vanhan kasvin juuret ( n. 30 vuotta vanha )ja minusta näytti siltä, että joku tauti oli juuristossa, osa oli ihan mustunutta ja lahoa massaa. Luulen, että tauti oli tullut kesälevon aikana ulkona, jonne siirrän kaikki isot huonekasvit hallojen mentyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647