Tämä henkilö vastasi vuokra-asuntohakemukseeni verkossa:
petersonkevin@nokiamail.com.
Hän tarjosi Helsingin Kaartinkaupungista pitkäaikaiselle vuokralle erittäin halpavuokraista yksiötä korkeatasoisten kuvien kera. Osoite oli Kasarmikatu 42.
Otin selville isännöitsijäntoimiston ja sain tietää että osoitteessa sijaitsee Suomen Oikeusministeriö eikä lainkaan asuinhuoneistoja.
"Kevin" lähetti viestin, jossa pyytää maksamaan moneybookersin kautta 1 kk vuokran takuuvuokran. Sen jälkeen hän lähettää avaimen osoitteen kansainvälisen kuljetusfirman kautta. Hän sanoo että rahoihin ei kukaan pääse käsiksi, ennen kuin olen hyväksynyt asunnon tai lähettänyt avaimen takaisin.
Selvääkin selvempi huijausyritys. Nyt en tiedä, tekisinkö hänestä ilmoituksen poliisille, kun rikosta ei ole minun kohdalla tapahtunut, koska varmistin taustan. Mutta jonkun toisen kohdalla hän voi onnistua.
Todennäköisesti hän käyttää kertakäyttöisiä sähköposteja, joten jäljitys voi olla vaikeaa. Miten minun kannattaisi toimia?
Varokaa huijareita
asunnnonhakija4
2
257
Vastaukset
- juku3
hei
minä sain saman tarjouksen, mutta heti tajusin, että 400 eur ei edes kata hänen yhtiövastikettaan...en vastannut siihen onneksi. en tiedä kenelle siitä ilmoittaisin. toisaalta olen poistanut hänen meilinsä. onneksi et maksanut mitään. - mirtz3
Rikosilmoitusta ehdottomasti, jos hyvin käy saavat henkilöllisyyden selville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023494
- 623147
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342654- 802443
- 852418
- 962096
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686