Opetusalan avoimet työpaikat?

nopeope1

Olen vuoden päästä valmistuva aineenopettaja. Missään vaiheessa opintojani ei ole puhuttu opettajien työnhausta, joten osaisiko joku vastata minulle: ilmoitetaanko kaikki opettajan työt (pitemmät sijaisuudet ja virat) mol.fissa? Jos ei, mistä voin niitä seurata? Haluaisin ennen valmistumistani seurailla avoimia työpaikkoja, jotta olisin viisaampi työtilanteesta valmistuessani.

6

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

Meidän kaupungissa avoimet virat ja sijaisuudet ovat oman kaupungin rekrysivulla. En ole katsonut, ovatko ne myös mol.fi sivuilla. Kunnilla on myös yhteinen kuntarekry.fi, jossa on avoimia virkoja ja sijaisuuksia.

• opettajatyössä

mol.fi... virat on oltava aina haussa. kauoungwilla on omiakin sivuja, joista löytynee lisäämtietoa. virat ovat yleensä haussa tammikuusta kevääseen. lopoukeväästä seuraavan vuoden sijaisuudet. pätkäsijaisuuksia ympäri vuoden.

• kysynpä nyt

Hyödynnänpä tätä ketjua ja kysyn, onko teidän kokemusten mukaan virat aina "pedattu" jollekin jo koulussa työskennellelle? Ns. suosituisssa yliopistokaupungeissa taatusti on, mutta mikä mahtaa olla tilanne esim. Uudenmaan pikkukunnissa?

• äinon

ei periaatteesa, mutta jos hakijana ihminen joka sitä on tehnyt, se sen saa...

• uskohrraanjatprnns

Jos aloittajan mukaan missään vaiheessa koulutusta ei kerrottu mitään työnhausta, niin se kertoo jo aika paljon paikkakunnan opettajarekrytoinnista: kaikki tai melkein kaikki paikat jaetaan suhteilla hyväveliverkostojen kautta. Jos sinulla on opettajasukulaisia tai kuulut paikkakunnan valtapuolueeseen niin sitten vain lähettämään ruskeita kirjekuoria näille sukulaisille ja politrukeille. Varsinkin sivistyslautakunnan jäseniin kannattaa olla hyvissä väleissä. Äärimmäisiä mielipiteitä ja sidonnaisuuksia kannattaa välttää esim. vasemmistoliitto, seta, animalia, greenpeace tai joku vastaava. Hyvä olisi jos sinulla olisi yrittäjäsukulaisia, joilta voisit myös saada tukea (muutakin kuin rahallista).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60