Lapset häädetään tehoharrastajien tieltä laduilla

voi elämän kevät

24

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Impivaarasta

Taisi itse tehosuorittaja avata median myötäprovosoiman julistuksen!

Hiidellässäni en ole havainnut hiihtoaharrastavien keskuudessa muuta kun kannustavia kommentteja aloitteleville harrastajille.

Koirankusettajat ja muut asiattomat ladutallaajat saavat kuulla kunniansa.

• Näkökulmia

Jos lapsia häätävä tehosuorittaja havaitaan, hänet minäkin voin työntää syrjään, jos hiihtäessäni sellaisen näen.

Mutta enpä minäkään koskaan ole moiseen laduilla törmännyt, vaikka vuosikymmeniä olen latuja kuluttanut.

Aloitus on tyypillinen provo.

• Sinä lapsesi kanssa suksilla ! Anna lapsesi näkyä takaa tuleville, ettet sählää itse ! Älä vie mäkiin lasta nurin menemään ! Opeta helpommalla laduilla hiihtotasapainoa ! Jotta takaa tuleville tulee yllätyksenä !
        hiihtokouluja useilla paikoilla, jossa kysytte hiihtotapa- ja käytös ohjeita !
        Sitten tasapainoa ja etenemistä oppineena muiden sekaan, aina oikealla latuuralla pysyen ! Sitten ei asiattomat konfliktit pilaa hiihdon hurmaa ! Eikun iloa ja innokasta lylyä lykkimän ! Ilonpilaajille pysykää poissa kiusanteoista !

• Hyviä hiihtoja
        mylvijä kirjoitti:

Sinä lapsesi kanssa suksilla ! Anna lapsesi näkyä takaa tuleville, ettet sählää itse ! Älä vie mäkiin lasta nurin menemään ! Opeta helpommalla laduilla hiihtotasapainoa ! Jotta takaa tuleville tulee yllätyksenä !
        hiihtokouluja useilla paikoilla, jossa kysytte hiihtotapa- ja käytös ohjeita !
        Sitten tasapainoa ja etenemistä oppineena muiden sekaan, aina oikealla latuuralla pysyen ! Sitten ei asiattomat konfliktit pilaa hiihdon hurmaa ! Eikun iloa ja innokasta lylyä lykkimän ! Ilonpilaajille pysykää poissa kiusanteoista !

Lapset saa paraimmat elämykset niistä isojen mäkien laskuista sen kovan kiipeemisen jälkeen ja se on se joka alku opettelussa vetää hiihdon pariin ehkä myöhemminkin.
        Nuoria ei pelota isotkaan mäet siinä menee korkeintaan mukkelis/makkelis?
        Kalkkiksien ei kannata ottaa mallia naksahtelee raajat/poikkelis?

• arvostelukykyä

Kyllä sellainen vanhemmuudella siunattu aikuinen, joka vie lapsensa kilpaladulle opettelemaan hiihtoa, on täysin kyseenalainen henkilö ottamaan vastuuta lapsen kasvatuksesta ja yleensäkään koko vanhemmuudesta.

Hiihdon perustekniikka opetetaan tasaisilla tai loivilla hiihtoalueilla.

Näin lausuu kolmen hiihtoa harrastavan varhaisnuoren äiti.

• Toinen Äippä

Kilpalatuja on vain suljetuissa hiihtokilpailuissa muuten ne ovat kaikkien hiihtäjien käytössä.

• turku.fi
        Toinen Äippä kirjoitti:

Kilpalatuja on vain suljetuissa hiihtokilpailuissa muuten ne ovat kaikkien hiihtäjien käytössä.

lasten hiihdonharrastusta ei millään tavalla haluta estää, vaan koululaisryhmiä halutaan ohjata turvalliseen liikkumisympäristöön.

Toivotamme mukavaa talviliikuntakautta kaikille!

Liikuntapaikkapäällikkö Marjaana Risku
        Liikuntapaikkamestari Jukka Virtanen

Turun kaupungin liikuntapalvelukeskus
        Turun kaupungin vapaa-aikatoimiala

• jdjfjdls

Pitäsköhän äipän viedä muksut hiihtokouluun että pääsevät opettelemaan suksienpäällä olemista... Hiihtokoulussa sentään lapset pääsee mäkeen..

• trolololo1
        Toinen Äippä kirjoitti:

Juu niin on, mutta joissakin laduilla ihan kuule käy pelkästään kilpailiat. harrastelioille on kaikenlaisia latuja ympäri ämpäri suomea! semmossia esimerkiksi puistoissa jne...!!!!

• Turun kirje

Selvästikin tuo Turun kaupungin opettajille kirje on jäänyt eri palstoille tuohtuneina kirjoittavilta lukematta. Turun liikuntapalvelukeskuksen oikaisu asiasta löytyy osoitteesta

http://www.turku.fi/public/default.aspx?contentid=414870&nodeid=8799#.UPgNWNd7Wgo.facebook

Kirje on erittäin asiallinen ehdotus opettajille, jotka eivät välttämättä tunne latuverkkoa eivätkä itse juuri harrasta hiihtoa. Siksi he saattavat viedä hiihtoa vasta opettelevat pienet lapset maastoon, joka on näille liian hankala (liian isoja ylä- tai alamäkiä, jyrkkiä mutkia alamäissä). Tällaiseen maastoon joutuminen heti ensimmäisillä hiihtokerroilla ei ymmärrettävästikään ole omiaan herättämään innostusta hiihtoon.

Samaa tapahtuu tietysti muuallakin kuin Turussa Helsingissäkin ala-asteen alimpien luokkien oppilaita näkee vietävän laduille, joiden latuprofiili sopii pikemminkin kilpahiihtoon. Samalla alueella kuitenkin kiertelee latuja, jotka paljon sopisivat lapsille paljon helpommin.

Turun Sanomien jutun (http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/438512/Turku haluaa lapset pois latuja tukkimasta) ja etenkin Ilta-Sanomien (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011816570890_uu.shtml) jutun toimittajat eivät selvästikään ole tajunneet mistä asiasta on kyse. Lööppijournalismissa vain haetaan lisää klikkauksia raflaavalla otsikolla ja yritetään synnyttää täysin perusteetonta älämölöä keskustelupalstoilla. Tämä hiihtojuttuhan on vain yksi esimerkki tällaisesta iltapäivälehtiotsikoinnista, joka tuppaa leviämään muuannekin.

• ULN

Tuntuu siltä, että toimittajat itse pyrkivät käynnistämään debatin omasta tyhjästä reväistystä jutustaan keskustelupalstoilla. Tähän viittaa se, että heti erilaisten kohujuttujen (kohu = on haastatltu yhtä ihmistä ja revitään lööppiotsikko "kohusta", "sodasta", "riidasta") verkon eri keskustelupalstoille ilmaantuu uusi aihe likipitäen samoilla sanamuodoilla.

• Just niin

Nämä toimittajat yleensä inhoavat lajia nimeltä hiihto.

Kittaavat olutta ja fanittavat jotain lätkä- tai potkupallojoukkuetta ja huutavat rivouksia muiden mukana.

• Hahahaa

Mää harrastan hiihtoo ja käyn kisoissa ! mut ei hyväne aika ! käyn joka päivä hiihtääs nii onse aika rasittavaa ku laskee jonku vaarallisen mäen nii siellä on joku pikkunan kumollaan ! sehän on ihan vaarallista meininkiä. sempä takia kaikki valittavat.

• vetelin keppana

Hahahaa sun kisas on mäyräkoiran raiskausta?
        Eitkä nykysuksilla pysys ees pystyssä.

• haahaaa!!!

vetelin keppana! tuo oli pötyä! mää harrastan hiihtoa, ja käyn kuule iha kisoissa ja näin, että pidä säävaa se pääs kii josset tiiä mitää! ja nykysuksilla pysyy juuri pystyssä!!! ja lapsille on iha omii latuja puistoissa jne..!!

• asasdfg

ps. että ei ole kauhean kiva että sanot että mäyräkoiran raiskausta. kuule oon kisoissa 3 parhaa joukos aina!! et mee sää roskii

• Vetelin keppana

Nyky nuoret hiihtää ympyrää sun vauhdissas se on fakta!

• asddh

mää oon nuori?!

• Hiljaa jo!

Vetelin keppana, nyt minun on pakko kyllä sanoa että voi luoja. mistä voit tietää minkän ikäinen tämä tyyppi on jonka kanssa väittelet, hän voi olla vaikka 30 v. ja todella nopea hiihtämään. että sinuna en puhuisi mitään hitaasta hiihtämisestä koska uskon että sinä hiihdät kuin pieni lapsi. Ja puhuuhan "haahaa" ihan totta. Se on vaarallista jos lapset kaatuu jossin todella vaarallisessa mäessä, niin eihän siinä mitään ehdi jarruttamaan kun pikkuinen on ladulla makaamassa. että haahaa varmasti tarkoitti ihan sitä vain että se on vaarallista, niin sinä alat haastamaan heti riitaa.

• Boy15-v.

Vetelin keppana "Nyky nuoret hiihtää ympyrää sun vauhdissas se on fakta!" "hahahaa" vastasi tuohon että mää oon nuori!? nyt kyllä sut vetelin kepana servattiin todella hyvin!:DDD lol epic fail!

• asdfghj4

Lol sinä vetelin keppana oot iha vitu tyhmä!

• Staffel

keskustelun taso on nyt absoluuttisessa nollapisteessä :-) nostakaa tasoa armoitetut "hiihtäjät"

• astdfghju
        Staffel kirjoitti:

keskustelun taso on nyt absoluuttisessa nollapisteessä :-) nostakaa tasoa armoitetut "hiihtäjät"

just..?!

• swdefrgt

ok mikä ongelma sulla nyt on staffeli? jos täällä kerran on hiihtäjiä niin mitä sä laitat "hiihtäjät" koska tuskinpa sä olet yhtään sen parempi hiihtäjä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe