Moi! Osaako joku sanoa, miten hyvin ÅA:ssa pärjää suomenkielisenä jos on pitkässä ruotsissa E-L-tasoa? Ja millaista opiskelu siellä on suomenkielisenä ja kuinka suuri määrä heitä on?
Vastauksista olisi paljon hyötyä!
Åbo Akademi
1
148
Vastaukset
- opiskelija2
Hyvin pärjää! Alku voi tietenkin olla hankala, mutta kyllä nopeasti pääsee ruotsin kieleen kiinni ja kuullunymmärtäminen ja puhuminen kehittyy aivan itsestään. Itse olen keskipitkän ruotsin kirjoittanut ja hyvin olen mukana pysynyt. :)
Alkuun kaikki on tietenkin paljon raskaampaa suomenkieliselle kuin ruotsinkieliselle, sillä tuohan kieli omat haasteensa. Mutta jos itse hyväksyy sen, että alussa on tehtävä muita hiukan enemmän töitä ja kaikkea ei ehkä ymmärrä niin pian voi jo unohtaa sankirjan ja ruotsin kielellä opiskelu tuntuu jo suht normaalilta. Itselläni on käynyt niin, että suomen kielellä opiskelu tuntuu jo ihan kummalliselta ajatukselta!
Suomenkielisiä on mielestäni yllättävän paljon. En tarkoita, että puolet tai muuta vastaavaa, mutta ajattelin, että siellä "ehkä saattaa hyvällä tuurilla olla joku muukin suomenkielinen", mutta onhan niitä siellä enemmänkin. Eli et kyllä olisi ainut. Kun itse aloitin, meitä oli yhteensä noin 25 ja niistä 3 suomenkielistä!
Kysy ihmeessä lisää, jos on kysyttävää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595