Mooi
Elikkäs vaikka tässä on nyt viel aikaa tuohon syyslukukauden alkuun (oon nyt 6-luokalla) eli ongelma on siinä et muassa jännittää kauheesti mennä yläasteelle koulu pysyy samana ja kaveritkin, mutta silti. Lisko jotain vinkkei miten saisin lievennettyy tätä jännitystä. (:
seiskalle meno
9
144
Vastaukset
- haahaaaa
* oisko jotain vinkkejä
Ei kannata jännittää. Meno ihan rentoa. Ite menin vaan silä asenteella että kaverit ja opettajat näyttävät erinlaisilta, ja olen pärjännt hyvin. Ekana päivänä kun sinne meette varmaankin vaan tutustutte koulutaloon ja toisiinne. Ei kannata jännittää.
Suurin ero on vaan se että luokka vaihtuu joka tunnilla.Yläasteelle siirtyminen jännittää niinkuin kaikki uusi. Kuten sanoit, että kaverit ja koulurakennus pysyy samana niin tässähän sinulla on jo kaksi valttia kun pohdit yläasteen asioita. Koulusysteemi muuttuu hieman kun vaihdatte luokkaa eri aineiden mukaan, mutta onneksi sinun kanssasi kaikki muutkin ovat alussa vähän hukassa. Ja jos et tiedä tai löydä jotain paikkaa, niin aina voit sopia kaverin kanssa että kuljette yhdessä niin ei tarvitse yksin olla eksyksissä.
Yläaste on ihan koulu siinä missä ala-astekin, ainoastaan siellä tuo lukujärjestys ja luokkatilojen vaihto on hieman erilainen. Ja teillä varmasti kevään aikana järjestetään tutustuminen yläasteen puolelle niin silloinkin vähän näet millaista siellä on!Olen ollut jo puoli vuotta sekskalla. Seiskalla tottuu luokanvaihtoon melko pian. Itse olen tottunut jo ajat sitten. Meidän koulussa seiskoja kohdellaan samallain kuin muitakin. Meidän koulussa on 1 pakollinen ulkovälkkä, ja karkin syömisestä ei edes huomauteta. Ikävä kyllä moni polttaa yms. Mutta opet on tosi kivoja meillä.
atrytone kirjoitti:
Olen ollut jo puoli vuotta sekskalla. Seiskalla tottuu luokanvaihtoon melko pian. Itse olen tottunut jo ajat sitten. Meidän koulussa seiskoja kohdellaan samallain kuin muitakin. Meidän koulussa on 1 pakollinen ulkovälkkä, ja karkin syömisestä ei edes huomauteta. Ikävä kyllä moni polttaa yms. Mutta opet on tosi kivoja meillä.
Ja kännykkää saa käyttää. Välitunnilla.
- eiiiiiii
No joo kiitos vastauksista, laittakaa vaan silti viel lisää
- 13v jonneeeeee oon
Oon nyt seiskalla ja muakin vähän jännitti sinne meno. Mut kun siel on vähä aikaa ni se on paljon rennompaa ku ala-asteella.
- Vilmuskiina
Juuh tässä sulle sielunsisko. Muaki jännittää tosi paljon mut yritän sivuuttaa sen ja keskittyä urheiluun yms. Luokkia kouluun mihi oon siirtymässä on i:hin asti ja pelottaa et ei kukaa tuttu ilmesty samalle luokalle. Tsemppiä sulle :)
- 123kissapaskoo
Ei siin mitää ihmeellistä aluks se on aika 6 luokan asioiden kertaamista ja semi helppoa muutenki. 8 ja 9 luokkalaiset saattaa vähä isotella ja luokat vähä hukassa aluks mut siihe tottuu kuukaudessa
Meiä koulussa ekana syksynä 9 luokkalaiset murti yhe seiska käden ja toista seiskaa lyötii pää seinää :DD
Mut turhaa jännität yläaste on paljo parempi ku alaaste, enemmä oikeuksii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154