Naiset punttisalille!

marsmarsmars

135

2428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koomakissa

ei ne jaksa. Mieheltä kyllä vaaditaan ulkonäölliseti vaikka mitä, vaikka itse ollaan pelkkää hytkyvää sellua.

• herhhyedrh

ihan vaan tiedoksi, että suomessa on paljon enemmän ylipainoisia miehiä kuin ylipainoisia naisia, joten sinuna en paljoa huutelisi naisten laiskuudesta tai vaatimuksista.

• ....-,
        herhhyedrh kirjoitti:

ihan vaan tiedoksi, että suomessa on paljon enemmän ylipainoisia miehiä kuin ylipainoisia naisia, joten sinuna en paljoa huutelisi naisten laiskuudesta tai vaatimuksista.

No joo miehistä on 2/3 ylipainoisia Wikipedian mukaan, mutta myös naisista yli puolet. Eiköhän tässä ole kyse jostain suomalaisesta laiskuudesta ja nollakiinnostuksesta omaan terveyteen.

• lifemocker
        herhhyedrh kirjoitti:

en tiedä katsooko sitä sitten ihmisiä eritavalla, mutta ainakin mun silmään sattuu enemmän niitä lihavia naisia kuin miehiä

• g74538i
        lifemocker kirjoitti:

en tiedä katsooko sitä sitten ihmisiä eritavalla, mutta ainakin mun silmään sattuu enemmän niitä lihavia naisia kuin miehiä

Se voi johtua siitä että nainen on lihava heti kun painaa 60kg, mutta mies on normaali vielä satakiloisenakin. Näin ikäänkuin kärjistetysti. Eli jos nainen ei ole hoikka, hän on lihava. Mies taas on lihava vasta kun ollaan reilusti ylipainon puolella. Ettet vain katselisi tällaisella ajatuksella ihmisiä? Valtaosa miehistä nimittäin katsoo.

• lifemocker
        g74538i kirjoitti:

Se voi johtua siitä että nainen on lihava heti kun painaa 60kg, mutta mies on normaali vielä satakiloisenakin. Näin ikäänkuin kärjistetysti. Eli jos nainen ei ole hoikka, hän on lihava. Mies taas on lihava vasta kun ollaan reilusti ylipainon puolella. Ettet vain katselisi tällaisella ajatuksella ihmisiä? Valtaosa miehistä nimittäin katsoo.

pyöreys kun ei ole "normaalia"

• peilipelastaa
        lifemocker kirjoitti:

pyöreys kun ei ole "normaalia"

katsoppa peilii, ei ainakaan oma namasi kovin solakalta näytä, hyvähän se on toisia arvostella vaikka itsellä kunnon pullaturpa riesana

• vcxvcxvxcvcx
        g74538i kirjoitti:

Tuo pitää ehdottomasti paikkansa. Miehet ovat ylipainoisempia, mutta eivät yleensä näytä siltä. Osa tästä selittyy myös lihasmassalla.

• Muutakin.
        ....-, kirjoitti:

No joo miehistä on 2/3 ylipainoisia Wikipedian mukaan, mutta myös naisista yli puolet. Eiköhän tässä ole kyse jostain suomalaisesta laiskuudesta ja nollakiinnostuksesta omaan terveyteen.

On siinä muustakin kyse kuin laiskuudesta. Olen 10 työvuoden aikana varastossa nostanut käsilläni 6000 - 6500 kiloa tavaraa joka ainoa päivä, viitenä päivänä viikossa, yli 200 työpäivänä joka vuosi. Nyt on päälle kolmekymppisenä selkä romuna. Jos nostaisi tavarat ergonomisesti oikein, selkä säästyisi, mutta kun on suoriteperusteinen työ niin on pidettävä kiirettä eikä ehdi nostamaan oikein, eikä se olisi edes mahdollistakaan läheskään aina. Ei ole löytynyt intoa lähteä enää töiden jälkeen kuntosalille.

• 11+3
        vcxvcxvxcvcx kirjoitti:

Tuo pitää ehdottomasti paikkansa. Miehet ovat ylipainoisempia, mutta eivät yleensä näytä siltä. Osa tästä selittyy myös lihasmassalla.

Suomalaisten Finriski-ylipainoprosentit (>25) kuitenkin perustuvat vain painoindeksi, mitä se sitten kertoo eripituisista ja eri lailla lihaksikkaista ihmisistä. Siis ulkonäöstä. Ainakin se on unisex-luku.

• joo, kattoo
        lifemocker kirjoitti:

Katot sä varmaan siinä mielessä, että ensinnäkin naisia on aina arvosteltu enemmän, siksi toisekseen, ei sua kiinnosta miehet. Eli katot ihan eri tavalla molemmista lähtökohdista.
        Samalla tavalla mun silmään sattuu enemmän huonokuntoiset ja lihavat miehet: säälittää suorastaan vähän. Mutta se johtuu siitä, että mun maailmassa miehet on vahvoja ja hyväkuntoisia ja mä katson niitä silläsilmällä.
        Naisten lihavuus on tietty suurena sillee, että "huhh-huh" mutta muuten mä en edes kiinnitä huomiota. Koska ei mua naisten lihavuus kiinnosta.

• Ngtj
        g74538i kirjoitti:

Jep

• kunnosta huolta
        Muutakin. kirjoitti:

On siinä muustakin kyse kuin laiskuudesta. Olen 10 työvuoden aikana varastossa nostanut käsilläni 6000 - 6500 kiloa tavaraa joka ainoa päivä, viitenä päivänä viikossa, yli 200 työpäivänä joka vuosi. Nyt on päälle kolmekymppisenä selkä romuna. Jos nostaisi tavarat ergonomisesti oikein, selkä säästyisi, mutta kun on suoriteperusteinen työ niin on pidettävä kiirettä eikä ehdi nostamaan oikein, eikä se olisi edes mahdollistakaan läheskään aina. Ei ole löytynyt intoa lähteä enää töiden jälkeen kuntosalille.

Eli ihan hyvin voi olla läski mies kun on huono selkä. Aha.

• ttooootoot
        kunnosta huolta kirjoitti:

Eli ihan hyvin voi olla läski mies kun on huono selkä. Aha.

Ennemminkin sillai päin, et jos olisit vahvistanut selkääsi kuntosalilla ton 10 vuoden ajan niin nyt ei olis niitä selkäkipuja. Eikä niitä läskejäkään....

• ManseGainer

Kuva kertoo tuttua tarinaa. Omakin vartalomalli muuttui silmissä 4kk salitreenin aloittamisesta, eli suosittelen myös miehille.

• parempiakuviakiitos

Kuvien kertomaa:

Kuva 1: erittäin urheilullinen, etten sanoisi jopa hieman maskuliininen kroppa. Vartalon malli on laatikko, eli H. Vyötärö yhtä paksu kuin lantio. Kuvattava poseeraa lantio työnnettynä aavistuksen eteen, jolloin pepun pieni löysyys ja pienilihaksisuus korostuu.

Kuva 2 : Sama nainen poseeraa peppu pitkällä ja selkä notkolla. Vartalo on hieman kiertynyt sivulle. Itseruskettavaa on levitetty iholle ennen öljyämistä.Näin luodaan illuusio vyötärönympäryksen ja lantionympäryksen isosta erosta. Sama laatikkomalli se silti on.

Kuvien yhdessä kertomaa : Kuvat valehtelevat ja luovat illuusioita miltei uskottavasti.

• mutta hei

naiset vois silti käydä salilla

• ruipeloperse

höpöhöpö.

tuosta vasemmanpuoleisesta ruipeloperseestä ei saa lihaksikasta ja kiinteää vaikka vääntäis mihin asentoon.

vai oletko sokea? jos et niin näet varmaan olkalihakset, selkälihakset, ojentajalihakset...joita vas. puoleisella laihaläskillä ei ole vielä nimeksikään.

taijat olla vähä kateelline

• parempiakuviakiitos
        ruipeloperse kirjoitti:

höpöhöpö.

tuosta vasemmanpuoleisesta ruipeloperseestä ei saa lihaksikasta ja kiinteää vaikka vääntäis mihin asentoon.

vai oletko sokea? jos et niin näet varmaan olkalihakset, selkälihakset, ojentajalihakset...joita vas. puoleisella laihaläskillä ei ole vielä nimeksikään.

taijat olla vähä kateelline

Vasemmanpuoleinen ei ole todellakaan lihakseton nainen.

Vartalo muistuttaa urheijan kroppaa.

Treenannut lapsesta saakka jotain ylävartaloa kuormittavaa lajia.

Hartiat ja selkä (ja muukin kroppa) kielii tarkemmin katsottuna voimistelusta. Keskittynyt varmaan telinevoimisteluun.

Miksi ihmeessä olisin kateellinen?
        On kyllä niin kulunut argumentti, että huh huh.

• lsndfn
        parempiakuviakiitos kirjoitti:

Hartiat ja selkä (ja muukin kroppa) kielii tarkemmin katsottuna voimistelusta. Keskittynyt varmaan telinevoimisteluun.

No nyt pomppas. Ai oikein keskittynyt telinevoimisteluun? Et vissiin sitten ole hirveästi tuntenut voimistelua harrastaneita tyttöjä? Voin kertoa, että ovat jo 10-vuotiaina lihaksikkaampia kuin tuo jälkeen-kuva.

• herratähden
        parempiakuviakiitos kirjoitti:

Voi JEESUS siunaa xD

vai että oikeen urheilijan kroppaa? Tuolla kropalla ei ole paljoa urheiltu, vaan pysytty suht kuosissa ja LAIHANA kun ei syödä mitään....

ryhti on huono ja näkeehän käsistäkin ja selästä että on täysin olemattomat lihakset.... tuommosen kropan saa kun ei syödä mitään ja maataan sohvalla.

ja tuo ruikkupeppu on 10 vuoden päästä vielä ruikumpi, jos nainen ei aloita kovaa treenaamista, ja pian.

• lihakset hyvä

Entiset 50cm reidet ovat muuttuneet 60cm reisiksi. Kiinteämmät toki. Lihaksikkaat naiset saa painaakin vähän enemmän. Ei tarvitse olla anorektisen kevyt. Esim. 58kg painava nainen näyttää 52kg painavalta, jos on hyvin lihasta.

• ELOELO

Helpottaisi, jos kuvan naiset olisivat edes samaa tyyppiä keskenään. Pelkkiä peppuja on miljoona erimallista. Ykköskuvan pepusta ei saa kakkoskuvan näköistä mitenkään.
      Mutta kannatan naisena itsekin sitä, että pidettäis kaikki itsemme kunnossa. Olen juuri aloittanut liikkumaan ja treenaamaan enemmän, jos sais löysyyttä pois.
      Normaalipainoinen olen ja hoikka timmi olis tavoite.

• noshhiittt

Hei Nainen, treenaa ensin ja tule vasta SITTEN sanomaan saako tuosta ruikkupepusta pyöreää ja kiinteää.

Voi teitä sohvaperunoita, ette ymmärrä miten paljon urheilu ja terveelliset elintavat voivat vaikuttaa ulkomuotoon - ja korvien väliin ;)

• treenimimmi

Itse olen parikymppinen nainen ja treenannu salilla kohta 2 vuotta, siis huom punttisalilla, isoilla painoilla. Mun perse oli alussa täysin olematon, en omista luonnostaan pyöreää takamusta (kiitos huonojen geenien), MUTTA nyt peppu muistuttaa oikeanpuoleista ja muutenkin kroppa on paljon sopusuhtaisempi ja TIMMI, lihakset oikeasti tuo kaunista pyöreyttä pakaroihin ja reisiin, oli lähtötaso mikä tahansa.

että hyvä vaan jos oot päättäny aloitaa urheilemisen, opit ja näät että sun tän hetkiset teoriat ihmisen anatomiasta ovat päin p*rsettä :)

• jos annat fyrkkaa

Miks kaikkien pitäis käydä salilla, voi sitää liikuntaa harrastaa muutenkin esim. käydä kävelyllä, pyöräillä tai käydä uimassa. Ei kaikilla ole varaa käydä kuntosalilla, se on aika kallista lystiä työttömälle ja pienituloiselle. On elämässä vähän tärkeämpiäkin asioita mihin laittaa rahansa kuin kuntosalikäynteihin.

• ELOELO

Edellisen kanssa samaa mieltä. Eihän salilla kenenkään tarvitse käydä saadakseen timmin kropan. Paljon liikkeitä voi harjoitella kotonakin ja lenkillä käynti on tehokasta myös.

• 16+11

seliseli...taas keksitään tekosyitä ettei tarvitse rehkiä "liikaa". Ei ihme että suomi on pullollaan lättäpeppuja, lihavia, laihaläskejä, ruipeloita...

• 12+20
        16+11 kirjoitti:

seliseli...taas keksitään tekosyitä ettei tarvitse rehkiä "liikaa". Ei ihme että suomi on pullollaan lättäpeppuja, lihavia, laihaläskejä, ruipeloita...

Siinä taas yksi neitipoika, jonka elämä pyörii ulkonäön ympärillä. Huoh!

• ELOELO

Mitä ihmeen tekosyitä? Jos rehkii niin ihan sama missä rehkii.
      Se, että suomi moni muukin maa btw, on pullollaan läskejä ja laihoja, ei ole kuntosalikäynneistä kiinni, vaan yleensäkin liikkumisen vähäisyydestä.

Ihan oikeasti, järkeä peliin!

• ulos peltikuoresta

Oikein! Suurin syy huonoon kuntoon on arkiliikunnan puute. Lapset opetetaan jo pienistä siihen, että joka paikkaan mennään jollain moottirivetoisella vekottimella, ensin isin ja äiskän kyydissä, 15-vuotiaasta alkaen itse ajaen. Sitten hyötyliikunnan puutetta pitää korvata kuntosaleilla ym. keinotekoisella korvikkeella, joihin niihinkin ajetaan autolla.

Hyötyliikkukaa älkääkä istuko velttoina peltikuoren sisällä! Oheistuotteena saa raitista ilmaa.

• ELOELO

noshhiittt: Hei Nainen, treenaa ensin ja tule vasta SITTEN sanomaan saako tuosta ruikkupepusta pyöreää ja kiinteää.

^^Mun peppuni on mukavan pyöreä ihan ilman treenaamistakin, joten tiedän kyllä mistä puhun. Siitä on tarkoitus treenaamalla muokata aavistuksen kiinteämpi vain. Jospa ei parin kommentin perusteella aina aliarvioitaisi toisten tietämyksiä asioista.

Jos ihmisellä ei ole pyöreää, suurta, peppua, niin sellaista ei tehdä treenaamalla. Siitä saa treenaamalla varmasti paremman näköisen ja kiinteämmän, mutta jos et tiennyt, niin peppuja on ERILAISIA joten niistä ei pelkällä treenillä saada millään SAMANLAISIA kaikista.

• herkkupeppu;)

kuka muu on väittänyt itsesi lisäksi että peppujen pitäis olla SAMANLAISIA?

sun peppus voi olla pyöreä silavasta mutta jollain muulla se voi olla pyöreä kasvaneestä lihaksesta.

Kyllä minäkin sen ymmärrän että jokainen yksilö on erilainen, mutta on naurettavaa väittää etteikö lättänäpepusta saisi pyöreää oikealla treenillä. Pakaralihas on lihas siinä missä muukin, ja se kasvaa ja saa muotoa samalla tavalla kun siihen kohdistuu riittävää rasitusta. Ei kaikille tule sitä J.Lo peppua, mutta lättänään ei kenenkään tarvitse tyytyä jos vaan on asenne ja treeni kohdillaan.

Toki moni (varsinkin nainen) treenaa liian kevyesti, joten ei ole mikään ihme että tämmöisiä väärinkäsityksiä syntyy, kun ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta lihasten KASVATTAMISESTA. ;)

terv. nainen joka on TREENANNUT itselleen pyöreän perberin ja on hemmetin ylpeä siitä!

• jefgrthyjgtdrsf

suosittelen todella naisia menemään sinne salille ja treenaamaan kunnon painoilla. kummasti saa sitä ryhtiä ja muotoa kroppaan!

mutta siitä olen kyllä samaa mieltä kuin joku tuossa ylempänäkin, että tuo kuva on tosi huono esimerkki. lähinnä eri asennossa poseeraus, rusketus ja valaistus tekevät eron noiden kuvien välille.

• Muotoilija

Tämä näkyy taas olevan ketju, jossa ainoa kriteeri on ulkonäkö.

Jos pelkästään sitä haluaa muokata, niin vaivattomimmin (vaan ei halvimmin) se onnistuu leikkausten kautta: vähän rasvaimua ja ehkä sen rasvan siirtelyä haluttuihin pyöristyskohtiin, silikoneja sinne sun tänne ja botoksia vielä päälle.

Toiseksi tehokkain tapa lienee se sali. Siellä kun voi vempaimilla treenata juuri sitä yhtä ainoaa lihasta, joka on hieman epäsuhtainen häiriten täydellistä ulkomuotoa.

Muun liikunnan (mm uinti, hiihto, pallopelit, ...) vaikutus kohdistuu valitettavasti tasapuolisemmin kaikkiin lihaksiin ja kropan muoto ei ole ihan yhtä hallittavissa ja säädeltävissä. Tosin näissä lajeissa voi sivuvaikutuksena saada vaikka raitista ilmaa tai muita vaarallisia asioita. Moni jopa nauttii niistä.

Mutta jos siis haetaan vain ulkonäköä, niin sitten se sali - ehkä - paras.

• 20-4

Taas näitä höpöhöpö -juttuja.

Kuntosali ja siellä tehtävä voimaharjoittelu on vähintään yhtä tärkeää kuin muukin liikunta. Hyvä lihaskunto ja lihasmassan suhteellisen suuri osuus kehonpainosta on terveydelle ainoastaan hyväksi, joten turha aliarvioida saliharrastuksen tärkeyttä terveyden edistämisessä.

Ja kuka idiootti treenaa salilla vain yhtä lihasryhmää? Ei se punttisali ole sama asia kuin kirurgin veitsi. Leikkaukseen on helppo marssia pinnalisten syiden takia jos vaan massia löytyy, mutta vain ulkonäöstään kiinnostunut henkilö ei jaksa treenata tarpeeksi kauan ja kovaa, siihen tarvitaan sitten muitakin motivaattoreita.

Se on myös ihmisen omaa tyhmyyttä jos ei tajua harrastaa liikuntaa monipuolisesti, punttitreeni ja aerobinen treeni tukevat toinen toisiaan, joten älytöntä aliarvioida toista.

• ELOELO

"kuka muu on väittänyt itsesi lisäksi että peppujen pitäis olla SAMANLAISIA?"
      ^^En ole näin väittänyt, jonka tiedät itsekin.
      Ja kyllä, lättäpepusta saa nimenomaan pyöreämmän treenaamalla, mutta puhuin noiden kuvien eroista. Ykköskuvan pepusta ei saa kakkoskuvan peppua, koska kakkosen lähtökohta on varmasti ollut erilainen.

Lihaskuntoa nimenomaan voi harjoittaa kotonakin, siihen ei tarvita kalliita laitteita. Ihan joka asiaa ei pystytä tekemään ilman vempeleitä, mutta todella paljon.

Siitä olen edelleen samaa mieltä, että enemmän pitäisi ihmisten käyttää aikaansa itsestään huolta pitämiseen.

• kfgjlskdjgsf

kerrotko mulle, miten teet tehokkaan pepputreenin kotona ilman suurempia rahallisia panostuksia?

• sdldflönj
        kfgjlskdjgsf kirjoitti:

kerrotko mulle, miten teet tehokkaan pepputreenin kotona ilman suurempia rahallisia panostuksia?

Kuka mitäkin suurena rahallisena panostuksena pitää....

Ostat riittävän painavat käsipainot ja teet niiden kanssa kyykkyjä sekä askelkyykkyjä eteen ja sivulle.

• squats!!!
        kfgjlskdjgsf kirjoitti:

Laita reppu täyteen kirjoja ja kyykkää se selässäsi. Mene selällesi lattialle, laita se samainen reppu lantion päälle ja tee lantionnostoja viidensekunnin pidolla. Askelkyykkyjä reppu selässä. Askelkyykkyjä ilman reppua, takajalka sohvanreunalla. Maastavetoa suorinjaloin kaksi vesiämpäriä painona. Askelkävelyä joustolla reppu selässä ympäri kämppää.

Haluatko lisää vai pääsetkö näillä alkuun? Ei se rahasta ole kiinni, vaan omasta itsestä.

• bodaajatytsy

No joo, suosittelen naisena kaikille naisille kuntosalia ainakin kerran viikossa. Olen itse luonnostani hyvin lihaksikas nainen. Minulla on luonnostaan iso selkä, voimakkaat reidet ja paksut käsivarret. Tämän lisäksi teen kovaa treenia 4 kertaa viikossa isoilla raudoilla. Tavoitteena tämänkaltainen kroppa:

http://www.fairfaxunderground.com/forum/file.php?40,file=54277,filename=1.jpg

• ei kiinnosta

Ne käykööt salilla joilla on ylimääräistä rahaa ja aikaa, me muut liikumme sitten muulla tavalla vaikka treenaamalla ihan kotosalla käsipainojen kera tai liikkumalla ulkosalla. Mulla ei ainakaan ole aikaa salilla käydä, kun ei ole sellasta ihan lähettyvillä, eikä liikaa rahaakaan maksaa siitä ett käyn kuntosalilla puntteja nostelemassa.

• seliseliseliseli

Ajan ja rahan puute on yleisimmät tekosyyt vältellä urheilua -ja noh, kuntosalilla käyntiä.

Mihin hyödyllisempään käyttäisit rahaa ja aikaasi, kuin kehosi ja mielesi huoltamiseen, terveytesi ja hyvinvointisi edistämiseen? miettikää nyt vähän...

• ei tuu mitään

Ei naiset osaa treenata. Mitä olen salilla katsellut niin naiset nostelee jotain kilon käsipainoja ja luulevat et lihakset kasvaa sillä.

• 6´5

joo, suomessa ei varmasti ole ainuttakaan naista, joka osaisi treenata, koska sinä et ole sellaista ikinä huomannut. kannattaisi muuten joskus kiinnittää huomiota siihen, kuinka "hyvin" miehet treenaa. taitaa mennä miehillä vähän toisinpäin tuo homma: treenataan aivan liian isoilla painoilla, koska ollaan niin kovia jätkiä, mutta tekniikasta ei ole tietoakaan. puhumattakaan tästä miesten taipumuksesta jättää jalatt treenaamatta milloin minkäkin tekosyyn varjolla.

• Sali2

Missä salilla oikein käyt :D tasaisesti miehet ja naiset molemmat treenaa väärin ja oikein. täälläpäin on ainakin kovakuntoisia naisia saleilla. Naisilla tavallisempaa on rohkeuden puute painojen lisäämisessä, miehet tekee useammin liikkeitä väärin. Joskus on naurattnut kun joku mies tulee asiantuntevasti opastamaan jotain ja opastaa ihan päin honkia.

• oikeamieseikahiiri

Kuntosaleilu on homojen hommaa.

• myaaasss
      • jhjkghkjghg

aika turhaa edes verrata kahden eri ihmisen peppuja. niistä kun ei samannäköisiä saisi, vaikka täsmälleen samalla tavalla treenaisi.

• joopajoo

Ja sitten se 10-20 vuotta ikäeroa myös? Ei nuoren ihmisen takapuoli roiku tuolla tavalla vaikka ei ikinä olisi mitään tehnyt.

• roikkuuroikuu
        joopajoo kirjoitti:

Ja sitten se 10-20 vuotta ikäeroa myös? Ei nuoren ihmisen takapuoli roiku tuolla tavalla vaikka ei ikinä olisi mitään tehnyt.

Tuo roikkopeppunainen on muuten alle kolmekymppinen. Että se siitä ikäerosta. Kyllä se perse roikkuu kun ei syödä oikein "linjojen säilymiseksi".

• Kuvia on sinällään melko turha tuijotella, koska se oma kehotyyppi (ektomorfi, mesomorfi, jne..) kuitenkin pitkältikkin ratkaisee miltä se lopputulos voi näyttää.

Eli vaikka keskiverto nainen asuisi siellä salilla koko elämänsä ja tekis kaiken oikein koskien treeniä ja ravintoa, niin tuskin silti pääsisi lähellekkään esim vaikkapa Jennifer Nicole Leetä:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Jennifer_Nicole_Lee_3.jpg

Mutta kysehän onkin sen oman potentiaalin optimoisesta. Ja siinä mielessä ehdottomasti jokaisen tulisi syödä ja treenata oikein. ;)

• hyi

Todella rumannäköistä, kun naisella ei ole lantiota. Liekö nainen aluperin ollenkaan.

• hyi kirjoitti:

Todella rumannäköistä, kun naisella ei ole lantiota. Liekö nainen aluperin ollenkaan.

Sulla on silmissä (ja todennäköisesti muuallakin) vikaa...

• TheTwenty

Voisitko vähän perustella miksi se keskivertonainen ei muka pääsisi kuvan naisen mittoihin treenaamalla kovaa ja syömällä oikein? Ei se Jennifer ole lähtökohdiltaan keskivertonaista kummempi ;)

• TheTwenty kirjoitti:

Voisitko vähän perustella miksi se keskivertonainen ei muka pääsisi kuvan naisen mittoihin treenaamalla kovaa ja syömällä oikein? Ei se Jennifer ole lähtökohdiltaan keskivertonaista kummempi ;)

Jos kehotyyppi ei lähtökohdiltaan ole oikeanlainen, niin lopputulos ei voi olla Jenniferin kaltainen.
        Valitettavasti geenit määräävät meidän jokaisen kohdalla sen mihin maksimissaan pystymme.
        Omia geneettisiä rajojaan ei voi ylittää, vaikka kuinka kovaa treenaisi ja söisi oikein jne... Muutenhan kenestä tahansa voisi teoriassa tulla minkä tahansa lajin huippu-urheilija. ;)

• TheOne kirjoitti:

Jos kehotyyppi ei lähtökohdiltaan ole oikeanlainen, niin lopputulos ei voi olla Jenniferin kaltainen.
        Valitettavasti geenit määräävät meidän jokaisen kohdalla sen mihin maksimissaan pystymme.
        Omia geneettisiä rajojaan ei voi ylittää, vaikka kuinka kovaa treenaisi ja söisi oikein jne... Muutenhan kenestä tahansa voisi teoriassa tulla minkä tahansa lajin huippu-urheilija. ;)

PS. Ja kyllä Jennifer on todellakin geeniperimänsä puolesta voittanut lotossa. Samaa ei voi sanoa meistä useimmista muista valitettavasti...
        Eli kyllä hän todellakin menee jo lähtökohdiltaan heittämällä keskivertonaisen ohi..

• Salatut voimavarat
        TheOne kirjoitti:

Ihminen voi ja pystyy ylittämään kaikki rajat, jotka hän HALUAA ylittää. Eikä se ole geeneistä kiinni. Halu ja tahto ovat mielen puolen juttuja ja mieli sekä asenne määräävät asioita paljon enemmän kuin ihmiset yleisesti osaavat arvatakaan.

Teoriassa kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa, jos hän haluaa tarpeeksi ja päättää tomerasti ja käyttää hyväksi alitajuntansa voimavaroja, niitä, joista vain hyvin harva tietää ja tajuaa yhtään mitään.

• Salatut voimavarat kirjoitti:

Ihminen voi ja pystyy ylittämään kaikki rajat, jotka hän HALUAA ylittää. Eikä se ole geeneistä kiinni. Halu ja tahto ovat mielen puolen juttuja ja mieli sekä asenne määräävät asioita paljon enemmän kuin ihmiset yleisesti osaavat arvatakaan.

Teoriassa kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa, jos hän haluaa tarpeeksi ja päättää tomerasti ja käyttää hyväksi alitajuntansa voimavaroja, niitä, joista vain hyvin harva tietää ja tajuaa yhtään mitään.

"Ihminen voi ja pystyy ylittämään kaikki rajat, jotka hän HALUAA ylittää. Eikä se ole geeneistä kiinni. "

-Paskanmarjat. Geneettistä perimääsi et pysty ylittämään. Se on FAKTA!

"Teoriassa kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa"

-Ei voi. Kenestä tahansa ei voi esim tulla minkä tahansa lajin huippu-urheilijaa jos ei ole jo alkujaan luontaisia lahjakkuuksia kyseiseen lajiin. Aivan sama kuinka paljon sitä haluaisi.. ;)

• Tahtotilaus
        TheOne kirjoitti:

"Ihminen voi ja pystyy ylittämään kaikki rajat, jotka hän HALUAA ylittää. Eikä se ole geeneistä kiinni. "

-Paskanmarjat. Geneettistä perimääsi et pysty ylittämään. Se on FAKTA!

"Teoriassa kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa"

-Ei voi. Kenestä tahansa ei voi esim tulla minkä tahansa lajin huippu-urheilijaa jos ei ole jo alkujaan luontaisia lahjakkuuksia kyseiseen lajiin. Aivan sama kuinka paljon sitä haluaisi.. ;)

Taidat olla tyhmä. Ihmisellä, joka haluaa ja tahtoo huippu-urheilijaksi, on siihen myös edellytykset, olkoot ne geenit tai ihan mitkä vain. Yleensä järkipäiset ihmiset haluavat ja tahtovat asioita, joihin omasta fysiikasta, ja ennen muuta mielestä ja lahjakkuudesta, löytyy edellytykset.

• gashyutryiyu8o0
        TheOne kirjoitti:

PS. Ja kyllä Jennifer on todellakin geeniperimänsä puolesta voittanut lotossa. Samaa ei voi sanoa meistä useimmista muista valitettavasti...
        Eli kyllä hän todellakin menee jo lähtökohdiltaan heittämällä keskivertonaisen ohi..

Oletko sä nähnyt jenniferin vanhoja kuvia? Se oli läski löllykkä, ihan samanlainen kun ne siiderivalaat joita tuolla k-kaupan jonossa näkee. Sen kroppa on nyt trimmattu ja treenattu huippukuntoon ja ihan siihen samaan kuntoon pääsee naapurin Irmelikin. Kerro nyt ihmeessä mitä sinun mielestäsi jenniferillä on sellaista mitä irmeleillä ei ole? Mikä siinä kropassa on sellainen jota ei kovalla treenillä voi saavuttaa? Kerro, minä haluan oikeasti tietää. Haba kasvaa ja rasva palaa taviksillakin ihan siinä missä jenniferillä :D

• gashyutryiyu8o0 kirjoitti:

Oletko sä nähnyt jenniferin vanhoja kuvia? Se oli läski löllykkä, ihan samanlainen kun ne siiderivalaat joita tuolla k-kaupan jonossa näkee. Sen kroppa on nyt trimmattu ja treenattu huippukuntoon ja ihan siihen samaan kuntoon pääsee naapurin Irmelikin. Kerro nyt ihmeessä mitä sinun mielestäsi jenniferillä on sellaista mitä irmeleillä ei ole? Mikä siinä kropassa on sellainen jota ei kovalla treenillä voi saavuttaa? Kerro, minä haluan oikeasti tietää. Haba kasvaa ja rasva palaa taviksillakin ihan siinä missä jenniferillä :D

"Oletko sä nähnyt jenniferin vanhoja kuvia?"

Olen nähnyt kyllä. ;)

Mutta täysin turhaa kuvitella, että kenestä tahansa siiderivalaasta voi kuoriutua pro fitness mallia jos ei ole jo lähtökohtaisesti geenejä siihen.
        Toki jokainen voi laihduttaa ja kiinteyttää ja jossain määrin rakentaa lihasmassaakin...mutta jos se vartalo on "väärän mallinen", niin ura fitness puolella jää haaveeksi. Näin se valitettavasti menee...

"Haba kasvaa ja rasva palaa taviksillakin ihan siinä missä jenniferillä"

-Niin miehillä kuin naisillakin ne geenit ennalta määrää mitä maksimissaan voit saavuttaa. On täyttä utopiaa kuvitella, että kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa. X)
        Se miten keho reagoi ärsykkeisiin, millainen luusto on, miten rasva varastoituu kehoon, jne jne...ovat kaikki asioita, joille ei voi mitään.
        Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kovalla treenillä ja oikeanlaisella ruokavaliolla saa tuloksia aikaiseksi, mutta vaan tiettyyn pisteeseen asti. Tämä on ihan fakta, ei mielipideasia.

Meistä kaikista ei voi tulla Jennifereitä ja Colemaneita, vaikka mitä tekisimme..

• Tahtotilaus kirjoitti:

Taidat olla tyhmä. Ihmisellä, joka haluaa ja tahtoo huippu-urheilijaksi, on siihen myös edellytykset, olkoot ne geenit tai ihan mitkä vain. Yleensä järkipäiset ihmiset haluavat ja tahtovat asioita, joihin omasta fysiikasta, ja ennen muuta mielestä ja lahjakkuudesta, löytyy edellytykset.

"Taidat olla tyhmä. "

-En, mutta realisti..ja sattumalta ammattiurheilija, joten kyseinen aihe on meikäläisellä varsin hyvin hallussa. ;)

" Ihmisellä, joka haluaa ja tahtoo huippu-urheilijaksi, on siihen myös edellytykset, olkoot ne geenit tai ihan mitkä vain."

-Karrikoidusti: Jos olet 150cm pitkä, ni lienee melkoisen turha haaveilla koripalloilijan urasta. vai ajattelitko kasvaa pituutta tahdonvoimalla..?! XD

On aivan yksi lysti mitä haluat ja toivot jos ei ole edellytyksiä kyseiseen asiaan. Siinä ei paljoa halu/tahto paina. X)

Mutta toki uskottele itsellesi ihan mitä haluat..realiteetteja se ei kuitenkaan tule muuttamaan yhtään mihinkään...

• Väärin ymmärretty
        TheOne kirjoitti:

"Taidat olla tyhmä. "

-En, mutta realisti..ja sattumalta ammattiurheilija, joten kyseinen aihe on meikäläisellä varsin hyvin hallussa. ;)

" Ihmisellä, joka haluaa ja tahtoo huippu-urheilijaksi, on siihen myös edellytykset, olkoot ne geenit tai ihan mitkä vain."

-Karrikoidusti: Jos olet 150cm pitkä, ni lienee melkoisen turha haaveilla koripalloilijan urasta. vai ajattelitko kasvaa pituutta tahdonvoimalla..?! XD

On aivan yksi lysti mitä haluat ja toivot jos ei ole edellytyksiä kyseiseen asiaan. Siinä ei paljoa halu/tahto paina. X)

Mutta toki uskottele itsellesi ihan mitä haluat..realiteetteja se ei kuitenkaan tule muuttamaan yhtään mihinkään...

No hyvin harva 150 cm:nen halajaa koripalloilijaksi. Ja jos joku halajaa, niin hänestä tulee hyvä muilla avuilla. Tiedätkö, mitä ne ovat, "ammattiurheilija"? Heh.

• Siideriaivoko oot ?
        TheOne kirjoitti:

"Oletko sä nähnyt jenniferin vanhoja kuvia?"

Olen nähnyt kyllä. ;)

Mutta täysin turhaa kuvitella, että kenestä tahansa siiderivalaasta voi kuoriutua pro fitness mallia jos ei ole jo lähtökohtaisesti geenejä siihen.
        Toki jokainen voi laihduttaa ja kiinteyttää ja jossain määrin rakentaa lihasmassaakin...mutta jos se vartalo on "väärän mallinen", niin ura fitness puolella jää haaveeksi. Näin se valitettavasti menee...

"Haba kasvaa ja rasva palaa taviksillakin ihan siinä missä jenniferillä"

-Niin miehillä kuin naisillakin ne geenit ennalta määrää mitä maksimissaan voit saavuttaa. On täyttä utopiaa kuvitella, että kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa. X)
        Se miten keho reagoi ärsykkeisiin, millainen luusto on, miten rasva varastoituu kehoon, jne jne...ovat kaikki asioita, joille ei voi mitään.
        Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kovalla treenillä ja oikeanlaisella ruokavaliolla saa tuloksia aikaiseksi, mutta vaan tiettyyn pisteeseen asti. Tämä on ihan fakta, ei mielipideasia.

Meistä kaikista ei voi tulla Jennifereitä ja Colemaneita, vaikka mitä tekisimme..

Luojalle kiitos siitä, että sinä et pysty sitä asiaa päättämään etkä mitenkään muutenkaan siihen vaikuttamaan.

• Siideriaivoko oot ? kirjoitti:

Luojalle kiitos siitä, että sinä et pysty sitä asiaa päättämään etkä mitenkään muutenkaan siihen vaikuttamaan.

"sinä et pysty sitä asiaa päättämään etkä mitenkään muutenkaan siihen vaikuttamaan. "

-Valitettavasti en. Edes minä en voi muokata jokaisesta ihmisestä upea kroppaista hlöä. Sen päättää geenit hyvinkin pitkälti...

• Väärin ymmärretty kirjoitti:

No hyvin harva 150 cm:nen halajaa koripalloilijaksi. Ja jos joku halajaa, niin hänestä tulee hyvä muilla avuilla. Tiedätkö, mitä ne ovat, "ammattiurheilija"? Heh.

"No hyvin harva 150 cm:nen halajaa koripalloilijaksi. Ja jos joku halajaa, niin hänestä tulee hyvä muilla avuilla."

-Millään avuilla hänestä ei tule hyvää, saati menestyvää koripalloilijaa. Piste.

• mies treenaaja

Yhtään lihavaa naista en ole nähnyt salilla parin vuoden aikana. Mistä se mahtaa johtuu? Miehiä sen sijaan on ylipainoisia ja tavallisia. Naiset ei kehtaa tulla salille läskeineen kun häpeävät ylipainoaan. Ei ne läskit siel koti sohvallakaan katoa, joten parempi vaan olis kehdat tulla sinne salille. Kadulla näkee paljonkin ylipainosia naisia mut ei ne vissin sinne salille jaksa tulla.

• juu,ihmettele vaan

Ehkä yks syy on myös se ett siellä käyminen ei ole ilmaista, eikä halpaa. Mun käsittääkseni siellä pitää sitoutua asiakkaaksi pidemmäksi aikaa ja pitää maksaa vaikka ei pystyisi jostain syystä sinne menemään. Miks siellä käy enimmäkseen niitä joilla ei ole paino-ongelmia eli kroppa on timmissä kunnossa muutenkin ja heillä on viimesimmän muodin mukaiset salikuteet päällä ja sykemittarit ranteessa ja vesipullo mukana. Salikäynnit on leimautunut paremmin toimeentulevien harrastukseksi, jossa käydään muutaman kerran viikossa näyttäytymässä. Heillä on tekorusketukset ett timmi kroppa näkyy vielä paremmin edukseen. Miten sellaseen paikkaan joku lihava nainen uskaltaa mennä toisten sekaan, hänethän haukutaan seläntakana elävältään, katsotaan nokkavartta pitkin, kun hän hikoilee ja ihmetellään kun hän ei jaksa vetää niin täysillä kuin ne timmit kanssasisaret. Juu, salithan on lihavien naisten unelma liikuntapaikkana. Ehkä pitäis olla erikseen paikka johon me tuhdimmatkin uskaltaisimme ilman toisten arvostellua mennä tai omat salivuorot erikseen timmeille ja lihaville.

• lifemocker
        juu,ihmettele vaan kirjoitti:

Ehkä yks syy on myös se ett siellä käyminen ei ole ilmaista, eikä halpaa. Mun käsittääkseni siellä pitää sitoutua asiakkaaksi pidemmäksi aikaa ja pitää maksaa vaikka ei pystyisi jostain syystä sinne menemään. Miks siellä käy enimmäkseen niitä joilla ei ole paino-ongelmia eli kroppa on timmissä kunnossa muutenkin ja heillä on viimesimmän muodin mukaiset salikuteet päällä ja sykemittarit ranteessa ja vesipullo mukana. Salikäynnit on leimautunut paremmin toimeentulevien harrastukseksi, jossa käydään muutaman kerran viikossa näyttäytymässä. Heillä on tekorusketukset ett timmi kroppa näkyy vielä paremmin edukseen. Miten sellaseen paikkaan joku lihava nainen uskaltaa mennä toisten sekaan, hänethän haukutaan seläntakana elävältään, katsotaan nokkavartta pitkin, kun hän hikoilee ja ihmetellään kun hän ei jaksa vetää niin täysillä kuin ne timmit kanssasisaret. Juu, salithan on lihavien naisten unelma liikuntapaikkana. Ehkä pitäis olla erikseen paikka johon me tuhdimmatkin uskaltaisimme ilman toisten arvostellua mennä tai omat salivuorot erikseen timmeille ja lihaville.

"Ehkä yks syy on myös se ett siellä käyminen ei ole ilmaista, eikä halpaa."

kuulostaako 50e/90e vuosikortit sinusta kalliilta? niitä kun on muitakin kuin niitä trendimestoja ;)

• tavis mies

Kaikki on kiinni siitä mihin haluaa rahansa pistää. Pääosin punttisalilla käyvät ihmiset joilla ei ole mahdollista ostaa punttisalilaitteita himaan ja asuvan kaupungeissa jossa ilmaisetkin liikuntamahdollisuuden ovat huomattavan pienet. Punttisalilla saa käydä näyttämässä rusketusta ja trendivaatteitaan jos sille tuntuu. Yleensä sinne kuitenkin mennään liikkumaan.

Kyllä minäkin lihavana miehenä kehtaan mennä punttisalille treenaamaan ja ei hävetä yhtään. Ei se kunto ja läskit minultakaan lähde kotona istumalla. Ei ole ketään vielä katsonut kieroon vaikka. Tähän mennessä kaikki ovat varmaan tajunneet että olen siellä parantamassa kuntoani.

Niin ja ei se sali nyt kuukaudessa niin kauhean kallis sijoitus ole. Ravintolassa voin vetää helposti muutamalla kympillä ruokaa.

• mies treenaaja

Minä käyn salilla jossa ei tarvii sitoutua minnekkään. Maksan kuukaudessa 54 euroa ja ei mihinkään tarvii sitoutua. Jos haluu laihtua niin sitten maksaa. Ei se eläminen muutenkaan ilmaista ole ja maksaa ne hampurilaiset ja pizzatkin mitä läskit syö joka kuukausi monta. Jos jättää ne karkit, pizzat ja kaljat ostamatta niin sillä rahalla voi mennä kuukaudeksi kuntosalille. Se on vaan halusta kiinni ja minusta lihavat on vaan laiskoja ihmisiä jotka eivät halua tehdä mitään muuta kuin valittaa huonoa kuntoaan. Minä voin syödä pizzaa mut tiedän et ne kalorit kuluu kuntosalilla. Se on vaan halusta kiinni.

• mies treenaaja
        mies treenaaja kirjoitti:

Minä käyn salilla jossa ei tarvii sitoutua minnekkään. Maksan kuukaudessa 54 euroa ja ei mihinkään tarvii sitoutua. Jos haluu laihtua niin sitten maksaa. Ei se eläminen muutenkaan ilmaista ole ja maksaa ne hampurilaiset ja pizzatkin mitä läskit syö joka kuukausi monta. Jos jättää ne karkit, pizzat ja kaljat ostamatta niin sillä rahalla voi mennä kuukaudeksi kuntosalille. Se on vaan halusta kiinni ja minusta lihavat on vaan laiskoja ihmisiä jotka eivät halua tehdä mitään muuta kuin valittaa huonoa kuntoaan. Minä voin syödä pizzaa mut tiedän et ne kalorit kuluu kuntosalilla. Se on vaan halusta kiinni.

Ja minä olen sitä paitsi työtön ollut jo kaks vuotta. Saan kelalta 550 egee kuussa

Miksi mulla on varaa käydä salilla joka kuukausi? Siksi koska en vedä sitä pizzaa ja kaljaa joka viikko.!

• juu,ihmettele vaan kirjoitti:

"Mun käsittääkseni siellä pitää sitoutua asiakkaaksi pidemmäksi aikaa ja pitää maksaa vaikka ei pystyisi jostain syystä sinne menemään. "

-Vain jos typeryyksissään valitsee sellaisen trendi/tekstiilisalin ja lukematta allekirjoittelee vuosisopimuksia. Saleissa on todellakin eroja.

"Miks siellä käy enimmäkseen niitä joilla ei ole paino-ongelmia eli kroppa on timmissä kunnossa muutenkin"

-Ei kukaan ole syntyjään timmissä kunnossa. Kyllä me kaikki joudumme sen eteen hikoilemaan. Siksi siellä salilla käydäänkin.

"heillä on viimesimmän muodin mukaiset salikuteet päällä ja sykemittarit ranteessa ja vesipullo mukana. "

-Sulla on varsin vääristynyt kuva saleista. kuten jo yllä mainitsin, ni saleissa ON TODELLAKIN EROJA.
        Ja juomapullo (nestetankkaus) kovan treenin aikana on yhtä olennainen kuin pyyhe suihkussa käynnin jälkeen. Vai onko sekin mielestäsi jotain feikkiä..?! X)

" jossa käydään muutaman kerran viikossa näyttäytymässä. "

-Nämä pellet, jotka käy saleilla vaan näyttäytymässä ovat nimenomaan niitä joille nauretaan..sekä päin naamaa, että selän takana. ;D ...ei ylipainoisille/huonokuntoisille irvailla. Päinvastoin heitä yleensä tuetaan, neuvotaan ja kannustetaan. =)

PS. nämä saleilla näyttäytymässä käyvät eivät muuten ole timmiä kuntoa nähneetkään. X) ...sitä timmiä kuntoa kun ei voi saavuttaa ilman kovaa ja kurinalaista ja pitkäjänteistä työtä.

• Sisko Timmi

Minua ei harmita yhtään se, että salilleni piti sitoutua pidemmäksi aikaa. Ei se läski nimittäin ihan hetkessä lähde, ja kun salilla käymisestä pitää maksaa käy siellä tai ei, niin tulee vähän useammin lähdettyä.

Lihavana naisena piti vain uskaltautua sinne toisten timmikroppaisten sekaan vaikka ei jaksanutkaan vetää timmimpien kanssasisariensa tahtiin. Unelmapaikka se silti oli, tai sellainen siitä tuli. Nyt yli 30 kiloa hoikempana olen juuri se timmissä kunnossa oleva kanssasisaresi, jolla on pokkaa vetää ne viimeisen muodin mukaiset salikuteet päälle, jolla on se sykemittari ja vesipullo. Vesipullo on toivottavasti myös sinulla!

Toivotan sinut tervetulleeksi salille. Minulla eikä kenelläkään muulla ei ole tarvetta haukkua ketään selän takana elävältä tai katsoa nokanvarttaan pitkin. Niin sitä vain liikojen kilojensa sisällä luulee, nimittäin lihavaa ei huomaa kukaan. Se timmikroppainen huomataan.

• dgjsfkö

Sulla on aika kumma käsitys kuntosaleista. Minä käyn salilla viidesti viikossa, maksan siitä kuukausittain 35e, eikä siellä käy yhtäkään tekoruskettunutta poseeraajaa. Paljon lihavia kyllä, itsekin olin 25kg painavampi kun sinne ekan kerran menin. Kukaan ei katsonut pitkin nokanvartta silloin eikä katso tänäkään päivänä.
        Lakkaa selittelemästä itsellesi ja mene salille. Kukaan ei siellä ketään arvostele.

• naiset liikkumaan

Pullamössö lattapersiistä on mahdollista todellakin päästä hotiksi. Se vain vaatii työtä. Punttisalikaan ei ole pakollista jos hankkiin kunnon painot himaan ja osaa liikkua kotonakin. Lisäksi lenkille meno ei ole vaikeaa. Fakta on kuitenkin että liikuntaa on harrastetta melko paljon päivässä ja sen pitää selkeästi tuntua että tulee tuloksia. Netistä naiset nyt lukemaan miten pitää liikkua ja mitä suurinpiirtein pitäisi syödä.

• yks pullamössö

Pitää meitä pullamössö lattaperseitäkin olla, ketä sitten haukkuisitte, jos kaikki muijat pyöris saleilla treenaamassa ja kaikki olisivat niitä timmejä hottikseja. Mihin vertaisitte, jos kaikki muijat olis yhtä laihoja. Vaikka läski olenkin, niin en syö pizzaa, enkä hampurilaisia, enkä vedä olutta tai siideriäkään kaksin käsin kitusiin. Nyt tällä hetkellä ei ole mahiksia pahemmin kuntoilla, läheisen omaishoito on kokopäivästä hommaa, ei voi jättää sairasta ihmistä hetkeksikään yksin kotia, kun hän ei pysty huolehtimaan ollenkaan itsestään. Iltaisin olen niin väsynyt etten jaksa edes harrastaa liikuntaa. Reilusti voin sanoa, ett tulee syötyä makeaa sen takia, koska läheisen sairaus masentaa mieltä aika rankasti. Ehkä sitten, kun hänestä aikaa jättää voin keskittyä itsestäni huolehtimiseen, nyt keskityn toisesta huolehtimiseen. Tälläsessä elämäntilanteessa osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, mulle on tärkeintä läheisestäni huolehtiminen ja teille on tärkeintä omasta kropasta huolehtiminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

• lopetapajo
        yks pullamössö kirjoitti:

Pitää meitä pullamössö lattaperseitäkin olla, ketä sitten haukkuisitte, jos kaikki muijat pyöris saleilla treenaamassa ja kaikki olisivat niitä timmejä hottikseja. Mihin vertaisitte, jos kaikki muijat olis yhtä laihoja. Vaikka läski olenkin, niin en syö pizzaa, enkä hampurilaisia, enkä vedä olutta tai siideriäkään kaksin käsin kitusiin. Nyt tällä hetkellä ei ole mahiksia pahemmin kuntoilla, läheisen omaishoito on kokopäivästä hommaa, ei voi jättää sairasta ihmistä hetkeksikään yksin kotia, kun hän ei pysty huolehtimaan ollenkaan itsestään. Iltaisin olen niin väsynyt etten jaksa edes harrastaa liikuntaa. Reilusti voin sanoa, ett tulee syötyä makeaa sen takia, koska läheisen sairaus masentaa mieltä aika rankasti. Ehkä sitten, kun hänestä aikaa jättää voin keskittyä itsestäni huolehtimiseen, nyt keskityn toisesta huolehtimiseen. Tälläsessä elämäntilanteessa osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, mulle on tärkeintä läheisestäni huolehtiminen ja teille on tärkeintä omasta kropasta huolehtiminen. Jokainen taaplaa tyylillään.

Syömällä sitä sokeripaskaa sä ruokit masennustasi. Esitit listallisen tekosyitä, et ainoatakaan oikeaa syytä olla huolehtimatta omasta kropastasi, eli omasta terveydestäsi. Miten meinaat jaksaa sitä läheistäsi hoitaa jos ja kun et itsekään ole kunnossa? Mikään ei estä sinua syömästä terveellisesti ja harrastamasta edes hyötyliikuntaa. Lopeta se selitteleminen ja tee jotain itsellesi.

• niin teenkin
        lopetapajo kirjoitti:

Syömällä sitä sokeripaskaa sä ruokit masennustasi. Esitit listallisen tekosyitä, et ainoatakaan oikeaa syytä olla huolehtimatta omasta kropastasi, eli omasta terveydestäsi. Miten meinaat jaksaa sitä läheistäsi hoitaa jos ja kun et itsekään ole kunnossa? Mikään ei estä sinua syömästä terveellisesti ja harrastamasta edes hyötyliikuntaa. Lopeta se selitteleminen ja tee jotain itsellesi.

Ajattelinkin että vedän itseni narunjakeeksi, sitten kun omainen pääsee jatkuvaan hoitoon ja sairaus etenee loppuunsa eli hän pääsee iäseen rauhaan. Mun on turha miettiä syömisiä tai liikkumisia, kun läheisen sairastama alzheimer saattaa olla periytyvää eli suvussa on aikasemminkin ollut samantyyppistä sairautta muutama sukupolvi aikasemmin. Alzheimeriin kun ei auta lääkkeet, ei syömiset, ei liikunta vaan se etenee pikkuhiljaa ja johtaa kuolemaan. Tuskin olen ainoa, joka masentuu, ei jaksa hoitaa omaa kuntoaan, kun läheinen sairastuu alzheimeriin. Ei siinä jouda, ei ehdi ajatella omaa vointiaan tyyliin, että minäpä lähden lenkille, kyllä se muistisairas pärjää sen reilut pari tuntia ihan yksinänsä ja jos ei pärjää, niin kaipa se joskus jostain metsästä löytyy muutaman kuukauden päästä, mitä sillä on väliä, mun pitää päästä lenkille... kyllä huomaa ettei joillakin ole muuta kuin kusta pään sisällä ja etteivät itse ole yksinänsä hoitaneet sairasta läheistä saatana. perkele!!!

• Liike on lääke

Yeap, meirän muorikin käy. Kun lihaskunto heikkenee, liikuntakykykin huononee ja joutuu ottamaan kepin, rollaattorin, kelkan, tms. vempaimen tasapainon tueksi. Harkka kannattaa aina ja muustakin syystä kuin timmistä olemuksesta.

• ei aina

Mun äitimuori oli kova liikkumaan,timmissä kunnossa ja huolehti muutenkin itsestään, mutta eipä se estänyt muistisairauteen sairastumista. Sairauden myötä laihtui entisestään, ryhti painui kasaan ja kävelykin on vaikeutunut. Liikkuminen välillä tuskaista nivelvaivojen takia, kävely muuttunut töpöttelyksi sairauden takia, entisestä kovasta liikkujasta on enää varjo jäljellä =,(. Joten eipä se liikuntakaan estä fyysisen kunnon romahtamista sairauden sattuessa kohdalle. Pitää huolehtia muutenkin terveydestään, ei pelkästään liikuntaa harrastamalla pysy kunnossa.

• Kuka muuta väitti
        ei aina kirjoitti:

Mun äitimuori oli kova liikkumaan,timmissä kunnossa ja huolehti muutenkin itsestään, mutta eipä se estänyt muistisairauteen sairastumista. Sairauden myötä laihtui entisestään, ryhti painui kasaan ja kävelykin on vaikeutunut. Liikkuminen välillä tuskaista nivelvaivojen takia, kävely muuttunut töpöttelyksi sairauden takia, entisestä kovasta liikkujasta on enää varjo jäljellä =,(. Joten eipä se liikuntakaan estä fyysisen kunnon romahtamista sairauden sattuessa kohdalle. Pitää huolehtia muutenkin terveydestään, ei pelkästään liikuntaa harrastamalla pysy kunnossa.

No voi hyvää päivää! Perusjutut; ravintorikas ruoka, riittävästi unta ja säännöllinen liikunta. Sitten kaikki muu tiedon, taidon, mielen ja oman olotilan mukainen itsensä hoitaminen ja huolehtiminen hyvinvoinnista.

Ja totta, näistä huolimatta voi / saattaa sairastua, joka sekin vaatii rutkasti tietoa ja taitoa, jotta pystyy elämään mahdollisimman tasapainoista ja hyvää elämää sairaudesta huolimatta.

• Hah !
        Kuka muuta väitti kirjoitti:

No voi hyvää päivää! Perusjutut; ravintorikas ruoka, riittävästi unta ja säännöllinen liikunta. Sitten kaikki muu tiedon, taidon, mielen ja oman olotilan mukainen itsensä hoitaminen ja huolehtiminen hyvinvoinnista.

Ja totta, näistä huolimatta voi / saattaa sairastua, joka sekin vaatii rutkasti tietoa ja taitoa, jotta pystyy elämään mahdollisimman tasapainoista ja hyvää elämää sairaudesta huolimatta.

Miikka tarkoittanee, että ymmärrys ei yltänyt.

• Haha! Mitä tässä mistään lihavuudesta ja hoikkuudesta puhutaan. Itse painan jotain 55kiloa ja rehkin salilla 4 kertaa viikossa. Syön enemmän kuin minua 70 kiloa painavamman miehen terveellinen suositus.

Jotenkin vituttaa kuulla aina naisten suusta, että pitää olla lihaksikas mies ja 185cm pituutta, kun itse korkeintaan lenkkeilevät sen kerran viikossa.

Onneksi on nainen, joka tekee kehonsa eteen töitä monta tuntia viikossa ja elää muutenkin terveellistä elämää :)

Eksä istui koneella ja söi paskaruokaa joka päivä, eikä tehnyt kehonsa eteen mitään, mutta pysyi hoikkana ja oli todella kaunis meikit naamassa. Petti sitten kehonrakentajan kanssa. Nyt osaan arvostaa, ettei menny enää pidemmälle.

Onhan se todistettu jo moneen otteeseen, että suomalaisen naisen ei tarvisi muutakun olla ja ansaitsee silti aina sen unelmien prinssin! ainakin omasta mielestään :D

• niijustiiii

Täällä kans salityttö!
        joka painaa 56kg ja pituutta 155cm... mutta olen tosiaanki timmissä kunnossa, vaikka syön 6 ISOA ateriaa päivittäin ja aina hieman yli kulutuksen. Treenaan runsaasti eli näen kyllä vaivaa oman kuntoni eteen.

Se on kyllä välillä harmi, että joka nainen pysyy suht hyvännäkösenä vaikka söis ties mitä roskaa eikä harrastais liikuntaa (kaikki kaverini), mutta ei se liikunta ole pelkkää ulkonäköä, vaan kertoo ylneesä ihmisen arvoista ja mielenkiinnonkohteista, sekä itsekurista ja halusta pitää huolta itsestään. Näitä asioita arvostan myös miehessä, joten sohvaperunaa tai jotain bilettäjää en mieheks huolisi.

• gsdgsdgsdsd

Siis oletko sinä lesbonainen? Eihän salillatreenaava mies voi painaa 55kiloa?

• m21...

Juujuu naiset salille!! JA PERKELE SITÄ PAINOA NIIHIN MAASTAVETO- JA KYYKKYTANKOIHIN.
      On hienoa että näkee salilla naisia treenailemassa ja näin, mutta ettekö te oikeasti tajua laittaa esim juuri maastavetoon enemmän kuin sen 20kg 5kg 5kg. Ja jos treenaa esim. kaksi kertaa viikossa niin ei ole pelkoa että tulisi "liian lihaksikkaaksi". Aloitin juuri opastamaan siskoa salilla ja pistin sitten kunnolla painoa mave tankoon, tottakai usean tekniikkatreenin jälkeen, niin sisko tokasi että "en mä jaksa nostaa tota ja mitä jos mulle kasvaa liikaa lihasta" ja muuta paskaa. Sanoin, että nyt se turpa kiinni ja nostat nyt ainakin kymmenen kertaa.

Tulee vielä kiittämään minua.

• No eipä tiälläkää näytä mittää tunkua olevan järjenjättiläisistä. vitun tyhymii & yksinkertasii immeisii on joka saatanan puolella nii että oikein hävettää.

• Kilon poliisi

Toteaa henkilö, joka kirjoittaa murteella. Et sä tsennaa miten daijuu on skrivaa niinku landet bamlaa? Yleiskieli on sitä varten, että sillä kirjoitetaan.

• Kilon poliisi kirjoitti:

Toteaa henkilö, joka kirjoittaa murteella. Et sä tsennaa miten daijuu on skrivaa niinku landet bamlaa? Yleiskieli on sitä varten, että sillä kirjoitetaan.

No vittuuko minnuu kiinnostaa! oonpaha ylypee murteestani. Se on ihan sama millä hiton kielellä taikka murteella tän assiin ilimottaa, sisältö ei muutu. Ei siullakaa taija kovin hohdokas elämä olla ku tuollalailla pilikkuu nussit.

• groovybaby kirjoitti:

No vittuuko minnuu kiinnostaa! oonpaha ylypee murteestani. Se on ihan sama millä hiton kielellä taikka murteella tän assiin ilimottaa, sisältö ei muutu. Ei siullakaa taija kovin hohdokas elämä olla ku tuollalailla pilikkuu nussit.

No mutta tuo toki oma kortesi kekoon (muutenkin kuin vain haukkumalla muita), ni ehkä keskustelun taso nousee.. ;)

• ;D ;D ;D

Nyt on tullut tietoa tutkimuksista ettei ylipaino välttämättä johdukkaan vääristä ruokatottumuksista vaan elimistön bakteerikannasta eli enterobakteereista. Tohtori Tolosen nettisivuilla löytyy tarkempaa tietoa jos kiinnostaa. Eli probioottitabletteja syömään niin saa elimistön bakteerikannan kuntoon ja saattaa laihtuakin siinä sivussa.

• Tri Tolonen on myynyt sielunsa lisäravinne markkinoille.
        Kyseisen "tohtorin" kaikki artikkelit pyrkivät pääasiallisesti lisäämään hänen tuotteidensa myyntiä.
        Että pientä skeptismiä kannattaa harjoittaa hänen juttuja lukiessaan.. ;)

• Helppoa elämää joillakin

Olisipa minullakin aikaa ja tilaisuuksia hypätä punttisalilla tai edes jossain.
      Olisipa minullakin sinun murheesi.

• Jos ei ole neliraajahalvausta, niin jokainen ihminen ehtii kyllä treenaamaan.
        Turha käyttää tekosyinä ajan ja/tai rahanpuutetta. Treenata voi ilmaiseksi ihan kotonakin
        Kyse on vain priorisoinnista. Jos jokin asia on itselle tarpeeksi tärkeä, ni sille kyllä löytää aikaa.

TheOne kirjoitti:

Jos ei ole neliraajahalvausta, niin jokainen ihminen ehtii kyllä treenaamaan.
        Turha käyttää tekosyinä ajan ja/tai rahanpuutetta. Treenata voi ilmaiseksi ihan kotonakin
        Kyse on vain priorisoinnista. Jos jokin asia on itselle tarpeeksi tärkeä, ni sille kyllä löytää aikaa.

No, ei noiden pienten taaperoiden kanssa vaan jää koskaan sitä omaa aikaa yhtään mihinkään, eikä niitä oikein viitti ottaa punttisalille mukaan:-D
        Mutta on minulla käsipainot kotona, niillä treenaan kyllä joka päivä. Olisin saanut tutulta vanhan kuntopyöränkin ilmaiseksi, mutta kun ei millään mahdu meidän tosi pieneen ja ahtaaseen vuokra-asuntoon, kyllä harmitti:-(

• ei intoa kuntoiluun
        Helppoa elämää joillakin kirjoitti:

No, ei noiden pienten taaperoiden kanssa vaan jää koskaan sitä omaa aikaa yhtään mihinkään, eikä niitä oikein viitti ottaa punttisalille mukaan:-D
        Mutta on minulla käsipainot kotona, niillä treenaan kyllä joka päivä. Olisin saanut tutulta vanhan kuntopyöränkin ilmaiseksi, mutta kun ei millään mahdu meidän tosi pieneen ja ahtaaseen vuokra-asuntoon, kyllä harmitti:-(

Mullakaan ei aikaa löydy punttisalilla käymiseen, kun hoidan sairasta läheistäni. Siinä on pitänyt pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja mulle on tärkeintä se ett huolehdin toisesta sen aikaa kun hän hoivaa tarvitsee. Sitten kun se aika tulee että hänen vointi menee sellaseksi etten itse pysty häntä enää hoitamaan ja hän pääsee hoitokotiin, niin sitten ehkä saatan taas keskittyä itseeni ja kuntoiluun. Nykyään iltasin on niin puhki, ettei jaksa muuta kuin nukkua silloin kun pystyy ja unta riittää.

• Helppoa elämää joillakin kirjoitti:

"Mutta on minulla käsipainot kotona, niillä treenaan kyllä joka päivä."

-Eli onhan sulla sitten aikaa. =)

Ei se sali ole mikään ainoa autuuaksi tekevä. Kotikonsteinkin pääsee jo varsin pitkälle. ;)

TheOne kirjoitti:

"Mutta on minulla käsipainot kotona, niillä treenaan kyllä joka päivä."

-Eli onhan sulla sitten aikaa. =)

Ei se sali ole mikään ainoa autuuaksi tekevä. Kotikonsteinkin pääsee jo varsin pitkälle. ;)

On vähän pakko repiä jostain hetki siihen että ehtii vähän treenata. On niin paljon lihassärkyjä, mutta pienikin treeni auttaa ja vetreyttää lihaksia. Ja kyllä suunnitelmissa on treenata ja muutenkin liikkua vähän enemmän sitten kun muksut on isompia, eivätkä tarvitse äitiä koko ajan.

• Ei oikoteitä onneen

Suosittelen myös kuntosalia kaiken kokoisille naisille! Itse olen normaalipainoinen parikymppinen nainen ja olen käynyt nyt puoli vuotta ahkerasti salilla. Missään vaiheessa en ylipainoinen ole ollut, mutta turhat selluliitit lähtivät kuukaudessa, samoin muotoutui takapuoli roikkuvasta naisellisen pyöreäksi. Rintani roikkuivat aikaisemmin rumasti, mutta nyt olen saanut niitä kohotettua terhakammiksi ilman että ovat pienentyneet. Lisäksi yleiskuntoni ja -mielialani ovat kohonneet. En käy siis salilla laihduttaakseni tai kasvattaakseni muskeleita, vaan ylläpitääkseni naisellisia muotojani ja terveyttäni. Tuntuu, että monet naiset karttavat kuntosaleja sillä tekosyyllä etteivät halua näyttää lihaksikkailta. Voin väittää että kukaan ei vahingossa huomaamattaan muutu normaalista kehonrakentajan mittoihin vaikka vähän tekisi lihaskuntoharjoituksia.

Suosittelen lämpimästi varsinkin niille naisille, jotka etsivät apua selluliittien hävittämiseen joistakin voiteista tai popsivat ateriankorvikkeita laihtuakseen yms.. kokeilkaa ja voin luvata ettei se ole niin kamalaa ;)

Ja lopettakaa se iniseminen että "kävisin mutta ei ole aikaa" Jos elämäsi on niin kiireistä, että sinulla ei ole aikaa hoitaa omaa terveyttäsi, olisi paikallaan katsoa peiliin ja miettiä vähän elämän tärkeysjärjestystä.

• 21-vuotiastyttö

Itse olen urheiluhullu, tulee tyylii vierotusoireita jos en pääse pelaamaan fudista tai salille...

Suosittelen liikunnan lisäämistä sekä miehille ja naisille, eikä se kuntosali ole ainoa vaihtoehto.. Reippaat säännölliset kävelylenkitkin ovat hyväksi tai sitten kyllähän niitä lajeja löytyy vaikka millä mitalla... uinti, palloilu, karting, pilates...

Ei tarvitse olla välttämättä otsa kurtussa tekemistä..

Toisaalta miehien on "helppo" laittaa näitä painorajoja naisille kun eivät usein edes tiedä minkä verran joku nainen oikeasti painaa, pitävät vaikka 65 kilosia läskeinä, tietysti riippuu pituudesta

• lalalalala2013

Hohhoijakkaa =)
      Vasen kuva;
      -ei seiso ryhdikkäästi, olla möllöttää niin sanotusti
      -ei poseeraa mitenkään
      -kuvakulma on suoraan takaa

Oikea kuva;
      -jännittää aam ruumiin osiaan..
      -poseeraa = seisoo puoliksi sivuttain
      -on ruskettunut..

Näitä kahta kuvaa ei niin voi edes vertailla!

• terveisin miehet

Voipa vertailla. Rupea nyt vaan sinäkin huolehtimaan terveydestäsi.

• 9+3

Ei seiso ryhdikkäästi, koska lihaskunto on p*ska. Vaikea silloin kunnon ryhtiä edes pitää. Ja mitä sitä poseeraamaankaan, huonolta näyttää silti.

Toisessa kuvassa, kroppaa on treenattu, laitettu, ja varmasti esitelty ulkonakin ja panostettu muutenkin ulkonäköön; rusketus, on jotain millä poseerata.

sinä taidat olla sokea tai sohvaperuna, ehkä molempia

:)

• 3+16

No ei mulla kyllä tuollaista parannusta tapahdu pelkällä poseerauksella ja kuvakulman muutoksella. Jos sulla tapahtuu niin ei voi kuin onnitella, mutta luulisin tuon kuvan pointin olevan silti ihan oikeassa ja kaikkien ymmärrettävissä: punttitreeni ja treeni yleensä muokkaa vartaloa ja saa esim. takapuolen ja reidet näyttämään paremmilta.

• 1+9

Mitäs te selitätte hinnoista?:) Olen opiskelija vielä kesän alkuun asti (lukio päättyy) ja sain siis opiskelija hinnalla kausikortin helsingin kisiksen "uudelle punttikselle" huimalla 47 e / 4kk hinnalla. ei se ehkä elixiaa voita mutta siellä saan tehtyä perus jutut. Jos ei oikeasti ole kunnolla rahaa niin uimahalleilla on halvat punttikset. Tietty sekin on totta että voi tehdä muutakin.

Mulle periaatteessa sopis paremmin kaikki muu kuin sali kun nivelet on ihan yliliikkuvat ja hyppii pois paikoiltaan milloin mistäkin syystä mutta koitan siitä huolimatta käydä. ei kannata turhaan keksiä tekosyitä

Mulla kävi tuuri geenien kanssa, lääkäri joka totes nivelten yliliikkuvuuden luuli että olen käynyt salilla jo pari vuotta säännöllisesti. Ja kuulun niihin kamaliin tyttöihin joilla on solkku bruna meikit ja kireet trikoot. voin sanoa etten sielä ketään arvostele eikä muiden touhu pahemmin kiinnosta että se on kyllä omasta huonosta itseluottamuksesta kiinni jos antaa muiden ulkonäön haitata.

• niinpäniin

Voi elämän kevät teitä "ei ole aikaa/rahaa"-tyyppejä. Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa ikäluokkaa, eli opiskelija. Asun Helsingissä ja silti on rahaa käydä salilla pari kertaa viikossa.
      Mun isosiskollakin on aikaa käydä salilla - 3 lasta (vanhin vasta 7v) ja vuorotyö (kuten myös aviomiehellään). On pudottanut painoa n. 2 kilon viikkovauhtia.

• 6h35a7j46s8k9

Kai sä tiedät ettei rasvaa pala kahden kilon viikkovauhtia? Kyllä siitä siskostas on lähtenyt jotain muuta kuin rasvaa.

• sinkkumies.

nätti peppu ja muutenkin hyvä vartalo. Panisin oitis.

• sinkkumies.

Minä oon työtön ja maksan 54 euroa kuukaudessa salikortista. Jos mulla on varaa käydä salilla niin miksei muilla. Vuoden jäsenyys maksaisi 470 euroo ja olen maksanut kerran kuussa 54 euroo ja se tekee vuodes 648. Olisin siis säästänyt paljon rahaa mut työttömällä ei ole varaa ostaa vuoden jäsenyyttä kerralla. Työtönkin sais alennusta 9 euroa mut en ole sitä alennusta käyttänyt hyväksi vaan olen aina maksanut sen 54 euroo.

• Ei se vielä mitään
        sinkkumies. kirjoitti:

Minä oon työtön ja maksan 54 euroa kuukaudessa salikortista. Jos mulla on varaa käydä salilla niin miksei muilla. Vuoden jäsenyys maksaisi 470 euroo ja olen maksanut kerran kuussa 54 euroo ja se tekee vuodes 648. Olisin siis säästänyt paljon rahaa mut työttömällä ei ole varaa ostaa vuoden jäsenyyttä kerralla. Työtönkin sais alennusta 9 euroa mut en ole sitä alennusta käyttänyt hyväksi vaan olen aina maksanut sen 54 euroo.

Mulla jää toimeentulotuesta (-40%alennettu) vuokran, laskujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen se 50euroa ruokaan ja muuhun välttämättömään. Eli arvaa tuhlaanko sen kuntosalilla? Kannattaa hankkia kotiin kuntoiluvälineitä, tulee halvemmaksi. Eli joo on sua köyhempiä. Terv:toinen työtön

• w4hj86jk76,i9lrop
        Ei se vielä mitään kirjoitti:

Mulla jää toimeentulotuesta (-40%alennettu) vuokran, laskujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen se 50euroa ruokaan ja muuhun välttämättömään. Eli arvaa tuhlaanko sen kuntosalilla? Kannattaa hankkia kotiin kuntoiluvälineitä, tulee halvemmaksi. Eli joo on sua köyhempiä. Terv:toinen työtön

No miksi sitä toimeentulotukea on alennettu? Olet kieltäytynyt työnhausta tai muuta vastaavaa, oma vika se aina on jos sitä leikataan. Kannattaisiko ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja tehdä asioille jotakin, voisi sitä rahaakin sitten joskus olla enemmän.

Ja kyllä sitä voi treenata ihan oman kehonkin painolla, sali ei ole välttämättömyys eivätkä kuntoiluvälineetkään. Laita reppu täyteen kirjoja ja kyykkää se selässäsi, juokse rappusia ja punnerra. Nostele vaikka vesiämpäriä. Ajanpuutteestahan se treenaaminen ei teillä työttömillä ole kiinni, mielikuvitusta peliin ja lenkille sieltä.

• Ei se vielä mitään
        w4hj86jk76,i9lrop kirjoitti:

No miksi sitä toimeentulotukea on alennettu? Olet kieltäytynyt työnhausta tai muuta vastaavaa, oma vika se aina on jos sitä leikataan. Kannattaisiko ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja tehdä asioille jotakin, voisi sitä rahaakin sitten joskus olla enemmän.

Ja kyllä sitä voi treenata ihan oman kehonkin painolla, sali ei ole välttämättömyys eivätkä kuntoiluvälineetkään. Laita reppu täyteen kirjoja ja kyykkää se selässäsi, juokse rappusia ja punnerra. Nostele vaikka vesiämpäriä. Ajanpuutteestahan se treenaaminen ei teillä työttömillä ole kiinni, mielikuvitusta peliin ja lenkille sieltä.

Syyt on painavat miksi ja mistä on kieltäydytty ja miksi se alennus on. Mutta se ei kuulu tänne palstalle, ja on asian kannalta epäoleellista.

Nostin asian esille vain siksi että kuntosalille ei rahat riittäisi, mutta ei haittaa kun kotonakin voi treenata.

Niin meillä työttömillä on aina vain aikaa. Meillä ei voi olla mitään kiireitä, eikä velvollisuuksia, ei pieniä lapsia tai mitään.
        Juu näin se menee. Olet varmasti aivan oikeassa;-)

• w4hj86jk76,i9lrop
        Ei se vielä mitään kirjoitti:

Syyt on painavat miksi ja mistä on kieltäydytty ja miksi se alennus on. Mutta se ei kuulu tänne palstalle, ja on asian kannalta epäoleellista.

Nostin asian esille vain siksi että kuntosalille ei rahat riittäisi, mutta ei haittaa kun kotonakin voi treenata.

Niin meillä työttömillä on aina vain aikaa. Meillä ei voi olla mitään kiireitä, eikä velvollisuuksia, ei pieniä lapsia tai mitään.
        Juu näin se menee. Olet varmasti aivan oikeassa;-)

Toki teillä voi olla kiireitä, velvollisuuksia ja pieniä lapsia, mutta en usko ettei treenaamiselle löytyisi aikaa. Minullakin on kiireitä, velvollisuuksia, pieniä lapsia sekä päivätyö, mutta treenaan silti säännöllisesti. Älä jaksa selitellä.

Onko se elämäsi työttömänä muka niin kiireistä ettet ehdi kolmea varttia käyttää kroppasi hoitamiseen neljänä päivänä viikossa? En usko.

• nainen941

Olen nainen. Kyllä arvostan tuota naista joka on jaksanut kuntoilla ja pitää itsestään noin hyvää huolta, hyvä peppu tossa tokassa kuvassa, haaveena itsellekin samallainen :) Mutta, hyvä kannustus, tosin olisit voinut asian ilmaista hivenen naisystävällisemmin :D

• Dino Rex

Mitä on naisystävällisyys? Jotain erilaista kuin miesystävällisyys? Onko niin että naisille näitä asioita ei saa suoraan sanoa?

• nainen941

No hienotunteisuus pitää aina muistaa :D Voin kuvitella kun joku pullukampi naishenkilö lukee ton alotuksen ja vetää herneet nenään xD

• Dino Rex

Ei kun mun mielestä hyvä vaan että asiat ilmaistaan noin suoraan. Se pistää ihmiset miettimään paljon enemmän kuin kiertoilmaukset. Mitä se kertoo jos ei kestä suoraa puhetta asiassa? Ehkä sitä että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.

• nainen941

No olen kyllä erimieltä juuri siitä että kannattaako asiat aina sanoa suoraan. Liian suoraan puhuminen kertoo huonoista käytöstavoista ja epäsosiaalisuudesta. Mutta, vain minun mielipide, vain miten minut on kasvatettu ja miten elämä on opettanut :)

• Dino Rex

Oikea elämä on asia erikseen. Välillä kannattaa siellä miettiä että mitä pitää sisällään. Sen sijaan ihannenainen-palstalla on hyvä että ihmiset saa suoraan kuulla sen, mitä heille ei kasvokkain mainitsemistasi syistä sanota. Samalla tavalla firmatkin palkkaa konsultteja, että joku kertoo suoraan että mikä hommassa mättää. Vain sillä tavalla sitä kehitystä alkaa todella tapahtua.

• nainen941
        Dino Rex kirjoitti:

Oikea elämä on asia erikseen. Välillä kannattaa siellä miettiä että mitä pitää sisällään. Sen sijaan ihannenainen-palstalla on hyvä että ihmiset saa suoraan kuulla sen, mitä heille ei kasvokkain mainitsemistasi syistä sanota. Samalla tavalla firmatkin palkkaa konsultteja, että joku kertoo suoraan että mikä hommassa mättää. Vain sillä tavalla sitä kehitystä alkaa todella tapahtua.

No, ehkä tuo toimi hieman mun kohdalla, sillä haluun tollasen perseen!!! :D Kaikkea voi ostaa kaupasta mut ... mä haluun ton pepun! :D

• aggert

Laihalla pissiksellä nyrkkeilyhanskat kädessä :D Tuo ei takuulla jaksa edes nostaa noita hanskoja, saati sitten lyödä niillä :D

• Naiset JA miehet

Tilastollisesti suomimiehet tarttisivat salia vielä naisiakin enemmän :) Salilta ne komeimmat miehetkin löytyvät, ei kaljakuppilasta tai kotisohvalta. Tuopin ääressä on pahimmat arvostelijat, joilla oma kroppa kaukana ihanteista. Katukuvassa kun katsoo niin on 100x helpompi löytää nätti nainen kuin komea mies. Mutta naisethan on vapaata riistaa arvostelulle, miehet saa pöhöttyä rauhassa.

• lmlvön

Taisin taas klikata väärää linkkiä kun luulin meneväni ihannenainen-palstalle, mutta tulinkin ihannemies-palstalle. Voisi ylläpito panostaa tuohon linkkien sijoitteluun, ettei aina osuisi väärään.

• 30v "neitonen"

kun ihminen kerta jo kesäisin pyöräilee, lenkkeilee, pelaa erilaisia sekalaisia pallopelejä, vaeltaa

talvisin retkiluistelee, hiihtää, laskettelee, pelaa sekalaisia sisäpallopelejä

tämän lisäksi hän ui, käy pilateksessa ja joogassa, tanssii, juoksee koiran perässä agikentällä, jne, jne, jne

Teen siis kaikkea tuota ja vielä lisää, sekalaisesti, en millään tarkalla aikataululla, vaan mitä tekee milloinkin mieli tehdä, vähintään 5 kertaa viikossa. Ihan jokaisena päivänä lenkitän koirat kolme kertaa päivässä. Teen myös pihatöitä, talvisin myös lumitöitä. Lisäksi työnikin on osin ruumiillista, painavia nostoja yms.

Kerro nyt mulle, että mihin hittoon mä tarviin punttisalia. On muuten sitten turhinta ja ehdottomasti tylsintä puuhaa, johon mä olen tähän menessä törmänny. Tattis

• edellinen

ai niin, tulin muuten just töistä ... yöpala, nyt nukkumaan ... hyvät yöt!

• "Kerro nyt mulle, että mihin hittoon mä tarviin punttisalia"

-Lihaskuntoa ei mikään mainitsemistasi aktiviteeteista paranna tai edes ylläpidä. Lihaskuntoa voi toki treenata muuallakin kuin salilla. Ihan vaikka kotona.
        Mutta usko huviksesi, että kun ikää alkaa tulla, ni se on nimenomaan se heikko lihaskunto joka johtaa siihen muun kunnon rappeutumiseen ja liikuntakyvyn heikkenimiseen. Tämän osoittaa kiistatta useat tutkimukset ja ihan itsekkin on asia tullut todettua omien asiakkaideni kanssa.

• klafden
        TheOne kirjoitti:

"Kerro nyt mulle, että mihin hittoon mä tarviin punttisalia"

-Lihaskuntoa ei mikään mainitsemistasi aktiviteeteista paranna tai edes ylläpidä. Lihaskuntoa voi toki treenata muuallakin kuin salilla. Ihan vaikka kotona.
        Mutta usko huviksesi, että kun ikää alkaa tulla, ni se on nimenomaan se heikko lihaskunto joka johtaa siihen muun kunnon rappeutumiseen ja liikuntakyvyn heikkenimiseen. Tämän osoittaa kiistatta useat tutkimukset ja ihan itsekkin on asia tullut todettua omien asiakkaideni kanssa.

"Mutta usko huviksesi, että kun ikää alkaa tulla, ni se on nimenomaan se heikko lihaskunto joka johtaa siihen muun kunnon rappeutumiseen ja liikuntakyvyn heikkenimiseen."

Tämä on kyllä kiistaton fakta. Yhdenkään mummon tai papan kauppareissut eivät kaadu siihen, ettei aerobinen hapenottokyky riitä lähikauppaan tai taksille. Liikuntakyvyn rappio alkaa siitä kun lihaskunton ei enää mahdollista _turvallista_ liikkumista. Ensin lopetetaan kävely talvella kun pelätään kaatumista ja sitten ei päästä ulos kesälläkään kun jalat eivät kanna ja käsivoimat eivät riitä rollaattorin kanssa kulkemiseen tarpeeksi pitkiä matkoja.

• Malelena
        TheOne kirjoitti:

"Kerro nyt mulle, että mihin hittoon mä tarviin punttisalia"

Antaisitko pikakurssin kotitreeniin? Mitä liikkeitä ja kuinka paljon?

• Malelena kirjoitti:

Antaisitko pikakurssin kotitreeniin? Mitä liikkeitä ja kuinka paljon?

Olisi varsin vastuutonta antaa sokeasti netin kautta jollekkin treeni ja/tai ravintovinkkejä tietämättä hänen sairaushistoriaa, liikuntatottumuksia, jne jne..

Suosittelen ottamaan yhteyttä PÄTEVÄÄN personal traineriin omalta paikkakunnaltasi ja noudattmaan hänen neuvojaan. Ei sen PT:n kanssa tarvitse pelkästään siellä salilla riehua. ;)

• 14+15
    • terve mies

Kesä alkaa tulemaan pikkuhiljaa. Itse lähden nyt taas hölkälle ja toivon että moni nainenkin jaksaa tehdä kuntonsa eteen jotain.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe