mikä olisi hyvä huonekasvi mikä pärjäis vähän vähemmällä valolla?kun mun huushollissa ei oikein oo valoisia paikkoja
mikä kasvi
6
218
Vastaukset
- Wildemar
Palmuvehka, tuonenkielo, vihreälehtinen muratti, viirivehka (ei kuki kovin varjoisassa paikassa), vuoripalmu, malakanvehka, vihreälehtinen rönsylilja, vihreälehtiset juorut
- Iso talven pärjäävä?
En ole alkuperäinen kysyjä, mutta hyviä vinkkejä minullekin. Osaisiko joku sanoa, mikä olisi vähään valoon tyytyvä iso viherkasvi (korkeus 1,5 - 2 m). Olohuoneessa on sellaista yritetty kasvattaa. Jukka-palmu menestyi kohtalaisesti, vaikka osa siitä talvella kuoli. Kuolinpesältä saatu komea limoviikuna menestyi hyvin kesän, mutta kuoli talvella. Nyt siinä on iso kahvipensas ja sillä lisävalo talvella. Muuten OK, mutta lisävalo kasvattaa sähkölaskua vähän liikaa. Asutaan korkealla kerrostalossa ja ikkuna on länteen. Kesällä valoa on yllin kyllin, mutta talvella kaikki kuolevat valon puutteeseen.
- ,,,
Traakkipuista voisi löytyä teille sopiva korkeaksi kasvava viherkasvi.
http://puutarha.net/artikkelit/5731/traakkipuut_tutuksi.htm
- Iso talven pärjäävä?
Traakkipuu kuulostaa mielenkiintoiselta. Kiitos vinkistä. Suuntaan kukkakauppaan.
- pihlajainen33
Apostolinmiekka ainakin, hyväkasvuinen, eikä saa millään hengiltä!
- tuittuponi
palmuvehka on hyvä kunhan sitä ei vaihda liian isoon ruukkuun... samoin monet anopinkielet viihtyy varjossa ja niukalla kastelulla...ja yleensäkin kaikki yksiväriset vihreet kestää varjoa paremmin kuin kirjavalehtiset :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667