Meidän 1v 1kk tyttö aloittaa päiväkodissa. Hakemusta olen tekemässä ja mietin, kannattaako hakea ryhmään
a) 12 lasta 1-3vuotiaita
b) 12lasta 1-2vuotiaita
Ensikäteen ajattelin, että vaihtoehtoon b, mutta eikös ole hoitajille helpompaa, jos ryhmässä on jo ns. itsenäisempiä lapsia eli noita kolmevuotiaita? Jäisi sitten hieman enemmän aikaa näille pienemmille..
1-vuotias päiväkotiin- auttakaa ryhmän valinnassa
5
266
Vastaukset
- lh...
Ehdottomasti haette a:n. Hoitajille on todellakin helpompaa kun osa on isompia. Mitä enemmän on ihan pieniä, sitä vähemmän jää aikaa pitää sylissä heitä.
- ihmetteleväiiro
Missä ihmeessä voi hakea tiettyyn ryhmään? Yleensähän haetaan päiväkotipaikkaa ja siellä esimies sitten sijoittaa lapset ryhmään missä on tilaa.
- 12/3
Juuri näin. Ei vanhemmat voi hakea tiettyyn ryhmään, vaan päätöksen ryhmästä tekee päiväkodin johtaja. Ja se että, jossain esitteessä kerrotaan lasten ja aikuisten suhdeluku, ei käytännössä pidä paikkaansa. Ryhmään on buukattu liikaa lapsia, ja hoitajia ei ole riittävästi.
- yks tätsy
Voihan sitä aina laittaa toiveen ensisijaisesta ryhmästä, kyllä meillä ainakin huomioidaan vanhempien toiveet mahdollisuuksien mukaan.
- kaikkikunniaan
voihan sitä esittää toiveita, mutta pääsääntöisesti sinne laitetaan, missä tilaa on. Mitähän siitäkin tulisi, jos kaikki saisivat valita mihin ryhmään lapsia halutaan. Eikä sitä paitsi joka vuosi ole samanlaiset ryhmät. Jos nyt lukee että on 1-3 vuotiaiden ryhmä ja 1-2 vuotiaiden ryhmä, ei asia välttämättä ole enää näin ensi syksynä. Riippuu ihan minkä ikäisiä lapsia on hoitoon tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670