... suurin piirtein, vai vaihteleeko summa paljonkin lukioittain?
Missä suuruusluokassa liikkuu esimerkiksi äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan palkkio, jos hän korjaa vaikkapa 40 kokelaan kokeet (eli 3 x 40 tekstitaidon vastausta ja 40 esseetä)?
Kertokaa jotakin suuntaa-antavia lukuja tietämättömälle, kiitos!
Paljonko yo-kokeiden korjauksesta maksetaan...
1
3456
Vastaukset
- mtkan
Yo-kokeiden korjaus maksetaan ns. lukioresurssista, jonka jaosta päättää kaiketi rehtori toki opettajakuntaa asiassa kuullen. Jos kunnan talous on heikoissa kantimissa, lukioresurssista saatetaan käyttää vain pieni osa yo-kokeiden korjaamiseen. Korjauskorvausten käytäntö vaihtelee koulukohtaisesti: joissain kouluissa korjausvastuusta jaetaan suoraan vuosiviikkotunteja, joissain kouluissa taas eri aineiden yo-kokeiden korjauksesta saa erilaisia pisteytyksiä, joiden perusteella saa tietyn osuuden koko korjauspotista (ilmeisesti könttäkorvauksena korjaustyön jälkeen).
Luulisin, että keskiverto lukion opettaja, jolla on korjausvastuu yo-kokeissa, kuittaa korvausta 0,5-1,5 vuosiviikkotuntia. Tämä tarkoittaa noin 700-2500 euron rahamäärää vuositasolla. Yksiselitteisesti on kuitenkin vaikea sanoa, mikä on itse korjaustyön osuus, sillä yo-kokeisiin liittyy opettajilla paljon muutakin kuin korjaustyötä.
Äikän opettajan työmäärä yo-kokeiden korjaamisessa edustaa varmaankin kärkipäätä, joten aloittajan mainitsemasta työmäärästä korvaus lienee yhden vuosiviikkotunnin luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645