Käykö muille niin että joskus kun lähtee hiihtämään, niin sykkeet on heti korkealla ja hengästyy nopeasti, eikä vaan jaksa hiihtää. En tiedä onko flunssaa vai mitä mutta tänää oli pakko lopettaa hiihto, kun jalat tärisi ja ei vaan jaksanut mitään.
Joskus ei jaksa hiihtää
12
1496
Vastaukset
- näin ON,
No se on merkki esim. siitä että kroppa ei ole palautunut edellisestä treenistä.Silloin pitää huilia.Näin. jk. lepo on myös treeniä (silloin kroppaa palautuu uuteen treeniin).
- Russian ski
Suomalaiset muuta kun huilaa vaan kun muut kuntoilee lopputulos on näkyvissä.
- Einari Pitopohja
Totta! Johan edesmennyt loistava Spede Pasanenkin vastasi katsojien kyselyyn millä hän on hommannut loistavan naruhyppykuntonsa että hän nukkuu niin raskaasti että kun hän herää niin on ihan hiestä märkä...No loppujen lopuksi ei se Speden kunto/terveys ollutkaan niin mahtava (oli kuulemma kova tupakkamies ja golf ainoa urheiluharrastus). No hieno lähtö: "saappaat jalassa ja rakkaan harrastuksen parissa" Vai mitä???
- toi on
Einari Pitopohja kirjoitti:
Totta! Johan edesmennyt loistava Spede Pasanenkin vastasi katsojien kyselyyn millä hän on hommannut loistavan naruhyppykuntonsa että hän nukkuu niin raskaasti että kun hän herää niin on ihan hiestä märkä...No loppujen lopuksi ei se Speden kunto/terveys ollutkaan niin mahtava (oli kuulemma kova tupakkamies ja golf ainoa urheiluharrastus). No hieno lähtö: "saappaat jalassa ja rakkaan harrastuksen parissa" Vai mitä???
off topic :-)
- 'åäöioluky
toi on kirjoitti:
off topic :-)
no liittyyhän tuo siihen että onko "fiksua" hiihtää jos sykkeet korkealla, heikottaa ja jalat tärisee.. voi olla merkki elimistössä piilevästä vakavammastakin sairaudesta. mm. sydänlihastulehdus ei leikin asia.
- pito5
mulla joka kerta sama homma jot ei heti jaksa,mut ku muutaman kilsan on saanu hiihettyy ja pikku hien pintaan niin jaksaa taas mennä...
- ssooppii
Tavallisesti se menee niin, että alku on helppoa ja kevyttä ja alkaa siitä sitten vähitellen lenkin mittaan muuttua raskaammaksi.
Nämä erinomaiset kelit ovat varmaan saaneet monet väsymyksen rajoille.
Välissä pitäisi olla myös hapottomia päiviä, laktaatti nollaan ( vaikka sitä ei mitenkään mittaisikaan, sen kyllä tuntee). Sen jälkeen on helppo jälleen jatkaa vähän paremmalta kuntotasolta.
Palauttelevakin hiihto on mahdollista. Yrittää mennä niin hiljaa kuin mahdollista mutta niin että tekniikka säilyy kuitenkin formussaan. Jos osaa mennä hiljaa, niin jossain vaiheessa voi kulkea myös todella kovaa. Tyylittelyä helpolla osuudella, ylämäet hyvin rauhallisesti.
Hidas hiihto mittaa, onko tekniikka hallussa.
Hyvä idea on myös olla hiihtämättä välillä, pitää välipäiviä, kuten tuolla mainittiinkin. - huhhahheii
Monta voi olla syytä näihin heikotuksiin, mutta jos ei ole kipeäksi tulossa, eikä liikaa reenannut, voi olla sekin tärinän syy, että nesteytys ei ole kunnossa, eli on vain lähtenyt liian kuivana liikenteeseen.
Toissäpäivänä kun hiihtelin, niin kulki hyvin kyllä, mutta se otti päähän, kun illalla nauttimani runsaahko määrä rommia haisi joka uloshengityksellä ällöttävän imelälle... - baarista kuntoa
Mulla kans joskus sunnuntaiaamulla, kun lähtee hiihteleen, niin tulee semmoinen heikko olo vähän niin kuin haikia huomen, huojuttaa ja jano ihan hirveä....vissyllä oon sen saanut korjattua. Lenkin jälkeen saunaan ja pari-kolme kaljaa huiviin ja sohvalle huilaileen, niin tuntuu jo keskipäivältä siltä, että radalle täytyis päästä.
- Eikä ihme
Pitää osata hiihtää välillä kevyttä vauhtia tai vain levätä..tuolla laduilla näyttää siltä ett luisteluhiihtelijöistä 95%ei osaa mennä pk lenkkivauhtia. Hosutaan kuokalla kykyihin nähden hirveätä vauhtia sykkeet vk:lla ja jopa maksimilla naama irvessä.
Sitten kotona maataan puolikuolleena joka lenkin jälkeen ja ihmetellään kun kunto ei nouse vaikka joka päivä vedän täysillä....siinä kun itsensä vetää oikein kunnon ylirasitustilaan niin se on viikkojen paussi liikunnasta jopa kuukausien.Ylikunto periaatteessa on mahdollinen. Tiedä sitten kuinka monella suomalaisella tulee liikaa VK:ta. Omassa kuntoilussa ja varsinkin hiihdossa tuo turhan kovaa vetäminen on helposti riskinä. Ainakin alkutalvesta hiihto kulkee hitaammin, menee kovemmilla sykkeillä. Toinen on että esim. 3h viikottaisella kuntoilulla ylikunto ei ole niin äkkiä riskinä, kun ehtii palautuun.
Vähän ja kovaa ei ole mikään tarkoitus. Lumitöissä saa nyt sellaista sopivaa PK-alueen kuntoilua. Käytännössä helposti alle, jos ei pidä vauhtia.
- SAS*
Pitkänmatkan hiihtäjän kultainen sääntö on: aloita niin hitaasti, että tulee hiki ennen kuin hengästyt.
Tämä tulee mieleeni aina aloittaessani, vaikka nykyään hiihdän vain 10-15 km kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286