Tästä tuli mielenkiintoinen keskustelu eilen kaveriporukassa ja rupesi kiinnostamaan sitten tehdä tällainen pieni galluppi aiheesta.
1. Luetko kumppanisi viestejä? Miksi? Mikä mielestäsi oikeuttaa tähän?
2.Loukkaatko muilla tavoin kumppanisi yksityisyyttä (facebook kyttääminen,sähköpostin lukeminen..)
3.Oletko epävarma itsestäsi/onko sinua petetty aiemmassa suhteessa?
4. Saako suhteessa mielestänne olla yksityisyyttä?
5.Saako kumppanillanne olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita/ystäviä, joita hän voi tavata myös itsekseen tai harrastusten parissa?
Minua nimittäin pidettiin todella outona kun en lue kumppanini viestejä ja kunnioitan hänen yksityisyyttään, minua ei stressaa naispuoliset kaverit ja kyllä, minua on petetty edellisessä suhteessani mutta omaan kuitenkin terveen itsetunnon. Mielestäni suhteessakin pitää olla yksityisyys jota molempien osapuolien kuuluu kunnioittaa, ilman luottamusta ei ole parisuhdetta.. vai miten? Olen siis seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta, josta avopuolisoina viimeiset 3 vuotta. Tahtoisin myös spekulointia siitä miksi ihmiset kyttäävät puolisoitaan?
Epäluottamuslause
19
282
Vastaukset
1. En lue, mielestäni mikään ei oikeuta tähän
2. En, on omatkin facebook tilit ja sähköpostit, pidän niistä huolen ;)
3.On petetty mutta en ole epävarma itsestäni
4.suhteessa pitää olla yksityisyyttä!
5.Ihan vapaasti, kunhan osaa pitää ystävät ystävinä. Itsellänikin on miespuolisia ystäviä joita voin tavata sekä kumppanin kanssa että ilman häntä.
Veikkaisin että tähän kyttäämiseen liittyy huono itsetunto todella vahvasti.. tätä palstaa lukeneena olen huomannut ettei kukaan oikein luota kumppaniinsa ja jatkuvasti kytätään nimenomaan facebookkia tai puhelimen viestejä.- lifemocker
joo näillä mennään
Jep jep
Paitsi
2. exän kanssa oli yhteinen kotipostilaatikko - molemmat luki viestejä. No siis ei ehkä ihan kyttäämistä.
3. Ei ole petetty. Jos pettää, niin se on sitten siinä goodbye.
Sanoisin että ap on ihan normaali ja tervejärkinen, mutta kaverit jotka kyttäävät tekstareita ja FB viestejä ovat vähän pihalla. Luottamus ja vapaus pitää toimia suhteessa. Kas kun superkyylät eivät ole keksineet ihon alle asetettavaa GPS kapselia tai jotain metsästyskoiran radiopantaa kaverinsa niskaan.
No huh huh
- ~csi~
En lue kumppanin viestejä, koska ne eivät mulle kuulu. Sitä paitsi se olisi rikos, mikä ei sinänsä mua pidättelisi, vaan toisen kunnioittaminen on se juttu.
- elämää mittarissa jo
En koskaan lukenut viestejä (eelei pyytänyt), en seurannut kännyä. En epäillyt, vakoillut tai arvellut. Luotin 100%.
En ollut petetty tai pettänyt itse. Eikä mies.
Sitten tulin petetyksi. Enkä ollut tajunnut missään vaiheessa, että miehelläni olisi toinen nainen.
Kyttäänkö nyt? En. Alussa pettämisen selvittyä jonkin verran, puolihysteerissä olotilassa se auttoi. Kerroin kyllä aina jälkikäteen jos olin katsonut tekstarit tms. Sitten se alkoi tuntua pahalta omassa päässä. Itseni kannalta oli parempi lopettaa.
Ja saman miehen kanssa olen.
Kyttäminen ei siis suoraan liity petetyksi tulemiseen tai pettämiseen. Ainakaan mulla.
Haluan uskoa ihmisistä edelleen hyvää. Se on tavallaan valinta, tahto enemmänkin kuin ominaisuus. Kuten ehkä sekin, että kunnioitan yksityisyyttä. Omaani, lasten ja puolisoni.
Ja vaikka olenkin varmaan useimman mielestä naiivi ja hölmö, niin mittarissa on jo sen verran ikää, ja avioliittoakin takana kohta 20v, että uskallan olla tällainen.
Aikuinen ihminen kun mielestäni kantaa itsensä ja omat tekonsa ja valintansa. Olen äiti vain lapsilleni, ja heidänkään menojaan ja ajatuksiaan en kyttää. He kertovat kyllä kyttäämättäkin, ja mitä eivät kerro, en saa sitä vakoilemallakaan selville. Pakko luottaa, että kasvavat hyviksi ihmisiksi ja oppivat kemään oikeita valintoja. Sama miehen kanssa. Ei kukaan ole uskollinen sen vuoksi, että puoliso kyttää. Uskollisena ollaan jos tahdotaan. Joten kyttäily on turhaa ajan haaskuuta. - Purkautumisteistä:
Tällaiset tunnepohjaiset keskustelufoorumit vetävät kirjoittajiksi enimmäkseen ihmisiä, joilla on joko a) tarve saada tukea omille epäilyksilleen tai b) tarve purkaa epäilyksen ja pettymyksen aiheuttamaa pahaa mieltä, jne.
Ei taida kuulua suomalaiseen kulttuuriinkaan tulla "keskustelemaan" nettiin omasta onnellisuudesta tai onnistumisesta, enemmän tätäkin kanavaa käytetään vain negatiivisten kokemusten jakamiseen, vertailuun ja taivasteluun ja vastauksena niihin opettavaisella asenteella motkottamiseen, syyllistämiseen tai sympatialla komppaamiseen.
Yksi nykyajan konsti tukea myös itse omaa epävarmuutta on alentua lapsen tasolle, tutkimaan kaverin tavaroita ja yksityisasioita eli hakea vahvistusta omille negatiivisille aavistuksille. Siinä annetaan tunteelle kaikki valta ja järjenkäyttö laahaa perässä.
Toisaalta se on (varsinkin nuorille) yksi tapa oppia käsittelemään myös pettymyksiä, joiden kanssa ei ehkä joutuisi koskaan nokakkain, ellei olisi näitä todistusaineistoksi kelpaavia apuvälineitä. - mulla on oikeus
Kerran luin kun epäilin naiseni pettävän minua. Ja se pettikin kun luin sen viestejä kännykästä. Suhde loppui siihen saman tien vaikka exäni ei ymmärtänyt muka yhtään et miksi mä jätän sen. Sanoin sille sitten että tiedän et se on pettänyt ja tuntien päästä se sitten myönsi.
- Ei salattavaa
En kyllä mielelläni toisen puhelimeen koske, sillä haluaisin luottaa kumppaniini. Exäni joka tapauksessa oli muiden asioiden johdosta epäluotettava ja erään sattuman kautta näin hänen puhelimeensa tulleen hyvinkin kiihkeän ja iloisen ja kiittävän viestin, jonka johdosta menetin luottamukseni täysin.
Tämän jälkeen otin vaivihkaa kauttarantain asiaa puheeksi, kyselin siis sen kaltaisia asioita, että sain vastauksena siihen tietynlaisen katseen ja kakistellun valheellisen kiertolauseen. Huomasin tietysti vastauksista kaikki valheet.
Tämän suhteen jälkeen haluaisin kyllä täydellistä luottamusta kaikkinensa. Haluaisin jakaa itse asiani ja toivoisin sitä myös toiselta. - kndsf
1. En lue. Minun mielestä systemaattinen toisen puhelimen selailu on merkki sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. En ole varma että tutkisinko toisen puhelin jos epäilisin että toinen pettää, enkä myöskään silloin pidä selailua maailman suurimpana syntinä. Itse olen sanonut että minun puhelimen saa pyydettäessä tutkia, jos epäilee että petän. Itsekkin samanlaisessa tilanteessa varmaan kysyisin että saanko katsoa.
2. En
3. Olen epävarma välillä, ja minua ei ole petetty.
4. Totta kai, mahdotontahan se olisi elää ilman jonkinlaista yksityisyyttä. Toisaalta voihan sitä olla liikaakin, eli niin että sulkee toisen lähes täysin pois elämästään.
5. Saa ja saa tavata. Toki rajojakin on, eli jos kyseinen ystävä olisi tunnustanut vaikkapa ihastuksensa miestä kohtaan, niin pyytäisin todennäköisesti etteivät tapaisi ainakaan kovin usein. Tosin oma mies tajuaisi sen pyytämättäkin.
Minun mielestä todella monet asiat riippuvat tilanteesta ja suhteesta. Kukin itse kumppaninsa kanssa määrittelee suhteessaan omat pelisäännöt. Mikäpä siinä on kukaan ulkopuolinen neuvomaan miten siinä suhteessa kuuluisi olla, jos esim molemmat haluavat lukea toistensa luureja ja eivätkä ole asiasta moksiskaan. - nanna8
Minä taas olen sitä mieltä, että jos ei ole mitään salattavaa, niin mitä väliä on vastaako toisen puhelimeen, jos se soi, tai katsooko esim . tulleen tekstarin.
Systemaattinen kyttääminen on kyllä sitten sairaalloista, mutta jos toinen kiihkeästi vartioi kännyä tai äkkiä lopettaa esim. juttelun FB:ssä, jos toinen sattuu paikalle,niin kyllä siinä sitten jotain salattavaa parisuhteen osalta on.
Koskaan ei ole mua petetty, pitkässä onnellisessa parisuhteessa olen, olen itsevarma, mun mielestäni kyllä vastakkaisen sukupuolen KAHDESTAAN kahvittelu tai kaljoittelu, on kyllä melkeen treffit, en tykkäisi, eikä mieheni sellaista teekään."mun mielestäni kyllä vastakkaisen sukupuolen KAHDESTAAN kahvittelu tai kaljoittelu, on kyllä melkeen treffit, en tykkäisi, eikä mieheni sellaista teekään.¨"
Jokainen tosiaan näköjään taaplaa tyylillään, olen mä sitten ilmeisesti monen miehen kanssa treffeillä ollut vaikka ei kyllä mitään romanttista tai seksuaalista ole mielessä käynytkään...- 3+10
mis.sy kirjoitti:
"mun mielestäni kyllä vastakkaisen sukupuolen KAHDESTAAN kahvittelu tai kaljoittelu, on kyllä melkeen treffit, en tykkäisi, eikä mieheni sellaista teekään.¨"
Jokainen tosiaan näköjään taaplaa tyylillään, olen mä sitten ilmeisesti monen miehen kanssa treffeillä ollut vaikka ei kyllä mitään romanttista tai seksuaalista ole mielessä käynytkään...Mä varmaan vedän pohjat tässä luottamusjutussa, mutta mun mies saa saunoa exien ja naispuolisten kavereiden kanssa tai nukkua yhdessä ja puristella niiden rintoja ja suudella...mut pettää ei saa.
3+10 kirjoitti:
Mä varmaan vedän pohjat tässä luottamusjutussa, mutta mun mies saa saunoa exien ja naispuolisten kavereiden kanssa tai nukkua yhdessä ja puristella niiden rintoja ja suudella...mut pettää ei saa.
Menikö överiksi? :)
Jos vertaat kahvin juomista rintojen puristeluun niin jotakin on pielessä. Ei tietenkään saa nukkua toisen vieressä tai käydä naisten kanssa saunassa mutta kyllä nyt perkele pitää voida kahvia juoda :D- 10+3
mis.sy kirjoitti:
Menikö överiksi? :)
Jos vertaat kahvin juomista rintojen puristeluun niin jotakin on pielessä. Ei tietenkään saa nukkua toisen vieressä tai käydä naisten kanssa saunassa mutta kyllä nyt perkele pitää voida kahvia juoda :DAi se ei ole ok? Annankohan mä liikaa sitten vapauksia
- niinpäniin...
mis.sy kirjoitti:
"mun mielestäni kyllä vastakkaisen sukupuolen KAHDESTAAN kahvittelu tai kaljoittelu, on kyllä melkeen treffit, en tykkäisi, eikä mieheni sellaista teekään.¨"
Jokainen tosiaan näköjään taaplaa tyylillään, olen mä sitten ilmeisesti monen miehen kanssa treffeillä ollut vaikka ei kyllä mitään romanttista tai seksuaalista ole mielessä käynytkään..."Jokainen tosiaan näköjään taaplaa tyylillään, olen mä sitten ilmeisesti monen miehen kanssa treffeillä ollut vaikka ei kyllä mitään romanttista tai seksuaalista ole mielessä käynytkään... "
Ei ehkä sulla...
Ei miehet jaksa katsella rumia naispuolisia kavereita ja jos ne kaverit eivät ole ruvia, niin kyllä pieni sutina aina piristäisi. niinpäniin... kirjoitti:
"Jokainen tosiaan näköjään taaplaa tyylillään, olen mä sitten ilmeisesti monen miehen kanssa treffeillä ollut vaikka ei kyllä mitään romanttista tai seksuaalista ole mielessä käynytkään... "
Ei ehkä sulla...
Ei miehet jaksa katsella rumia naispuolisia kavereita ja jos ne kaverit eivät ole ruvia, niin kyllä pieni sutina aina piristäisi.Että joko pitää olla ruma tai sitten olla sutinaa kaikkien kanssa?
En kyllä itseäni minään rumana pidä vaan ihan sievänä nuorena naisena. :) Tuskimpa noilla miespuolisilla ystävilläkään on käynyt mitään mielessä kun ovat suurinosa onnellisesti varattuja tai jos on mielessä käynyt niin ovat älynneet pitääkkin sen vain siellä omassa mielessään : )
- hköäh
1. Luetko kumppanisi viestejä? Miksi? Mikä mielestäsi oikeuttaa tähän?
- En enää, mutta luin. Epäilin, että miehellä oli teerenpeliä ja sellaista löytyi. Lähetteli itsestään alastonkuvia (aina oli kumminkin peittänyt heijarinsa) "kulta olet tärkeä minulle"-viestejä etc.
2.Loukkaatko muilla tavoin kumppanisi yksityisyyttä (facebook kyttääminen,sähköpostin lukeminen..)
Kävin myös facebook-profiilissa. Tämä ennen txt-lukemista. Löytyi samanlaisia viestejä, jonka takia epäilin myös txt löytyvän sellaisia.
3.Oletko epävarma itsestäsi/onko sinua petetty aiemmassa suhteessa?
Olen epävarma ja kyllä minua on petetty aiemmin. Olen myös ollut tietoinen, että mies on pettänyt aiemmin.
4. Saako suhteessa mielestänne olla yksityisyyttä?
Saa.
5.Saako kumppanillanne olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita/ystäviä, joita hän voi tavata myös itsekseen tai harrastusten parissa?
Kyllä. - M30v
1. Luen, koska epäilen että pettää.
2.Kyllä
3.En ole mutta on petetty
4.Ei saa salailla asioita
5.Mielellään ei - ad as d
Tutkin kyllä kaiken, mikäli siihen on tarvetta. Edellisessä suhteessa tällainen tarve ilmeni ja salapoliisityö johti kärähdykseen ja avokin välittömään ulosheittämiseen.
Miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144