Varsin outoa jota olen jo vuosikausia miettinyt, että vaikkapa Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelussa saattaa olla Suomea edustamassa vaikkapa nepalilainen sekä Hondurasilaispelaaja. Minun ymmärtääkseni näiden kaikenlaisten urheilukilpailujen maaotteluissa oli tarkoitus kilpailla kummat on parempia lajissa, Suomalaiset vai Ruotsalaiset. Ovatko esim. Hondurasilaiset Suomalaisia. Eivät ole, eikä se kansalaisuuden saamisella siitä miksikään muutu.
Päivitetty 11.2.2013 23:03, julkaistu 11.2.2013 23:02.
SM-liigan ulkomaalaiskiintiöt muuttumassa
Jääkiekon SM-liiga suunnittelee ulkomaalaiskiintiönsä kasvattamista tai mahdollisesti jopa poistamista, kertoo Turun Sanomat. Lehden mukaan SM-liigan johtoryhmä keskusteli ulkomaalaiskiintiöstä pitkään maanantain kokouksessaan.
TS:n haastatteleman SM-liigan toimitusjohtajan Jukka-Pekka Vuorisen mukaan on vielä auki, miten kiintiötä muutetaan.
Nykyisin SM-liigassa saa olla joukkuetta kohti kolme Euroopan unionin ulkopuolelta tulevaa pelaajaa. EU:n alueelta tulevat pelaajat saavat pelata vapaasti SM-liigassa, eivätkä rajoitukset koske myöskään ETA-talousalueen maiden pelaajia. ETA-alueeseen kuuluvat EU-maiden lisäksi Islanti, Liechtenstein ja Norja.
Ruotsin jääkiekkoilu päätti joulukuussa, että se luopuu ulkomaalaispelaajien kiintiöstä. Silloin Vuorinen arvioi, ettei SM-liigan ole tarpeen muuttaa omia käytäntöjään.
Jääkiekosta ym urheilu
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850