Liikunta ja verenpaine

lääkitys aloitettiin

Harrastan hikiliikuntaa kesät talvet, hiihdän talvella viikottain 10 tuntia ja enemmänkin.
Kävin lekurissa kovan päänsäryn vuoksi ja reissulta löydettiinkin kovat verenpainelukemat 180/108. Sukulaisillani on monilla verenpainelääkitys, joten ajattelinkin sen johtuvan sukurasituksesta. Olen juonut kesästä lähtien todella paljon Lidlin sinistä vichyä, noin 1,5 l/päivä. En ole tätä aiemmin juonut, tapa jäi päälle kesän golfkierroksilta. Nyt olenkin miettinyt, että onko vichyn sisältämä natriumi voinut nostaa verenpaineeni? Paineet on aiemmin aina olleet todella hyvät.
Olen 54 vuotias nainen ja perusterve, vaikka kova kyllä stressaamaan vaikka mistä.
Mutta kun lukemat ovat aiemmin olleet aivan kelvolliset. Mitä olette tästä mieltä? Onko vastaavia kokemuksia?

2

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii.

Jätä vichy.

Vähennä suolaa ja käytä merisuolaa

Syö C-vitamiinia 500mg

Syö D-vitamiinia 100µg/vrk

• india

Hei! Onko kellään kokemusta verenpaineen lääkkeettömästä hoidosta liikunnan ja ruokavalion avulla? Jos niin millaisia? Oletko onnistunut? Jos niin paljonko verenpaine on laskenut? Kuinka paljon liikut ja millaisella teholla pitääksesi paineen kurissa? Minkä ikäinen olet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe