Kukat samaan ruukkuun?

ryhmittäjä

Noita kasveja on kertynyt aika paljon ja vievät tilaa. Osan olen kasvattanut pistokkaasta ja osan saanut lahjaksi, joten hassua tunnearvoa joten en osaa poiskaan laittaa. Pari juorua olen laittanut jo aikaisemmin samaan ruukkuun, mutta toinen laji oli dominoivampi ja syrjäytti toisen täysin. Nyt haluaisin ottaa käyttöön ison lattialla olevan ruukkuni ja laittaa siihen jukkapalmuni ja joitain köynnöstäviä tai matalia kasveja. Tai sitten yhteen suunnin piirtein samaa kastelurytmiä vaativat. Mutta mitenhän tuossa käy. Onko jotkut kasvit myrkyllisiä että voisivat tappaa muut samassa mullassa olevat? Onko joillain jotain kokemusta näistä?

3

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuta heinää

Ainoa ongelma on yleensä tuo kastelu. Pienet vaatii yleensä enemmän kosteutta kuin isot, ja kun pienen juurelle sitä vettä lorottaa, niin isokin saa osansa, eikä pitemmän päälle tykkää yhtään. Myös valon puute on toisinaan ongelma, iso kasvi varjostaa tai ruukun pinnassa kasvavat jäävät liian alas ja kauas valoisasta ikkunasta. Yksi vaihtoehto on upottaa pienet kasvit omissa ruukuissa isomman kasvin multatilaan, jolloin kasvikohtainen kastelu on helpompaa.

• marha1

Istutin toissapäivänä kliivian viereen samaan ruukkuun kaksi rönsyliljan tainta. Sopivat tosi kauniisti yhteen, mutta nyt alkoi huolestuttamaan tuo kastelu. Eli tarvitsevatko samassa suhteessa vettä? Tosin ne ovat kyllä altakasteluruukussa.

• Saapas näkee

Kastelu varmaan toimii, mutta molemmilla on muheva juuristo. Multatila saattaa tulla hetkessä täyteen ja huonolla tuurilla toinen syö toista. Lannoita kasteluvettä, niin ehkä pysyy juurten kasvu aisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60