Phäiriö ja lääkkeenä Voxra 150 mg

Miekkonen--28

Hei!

Minulla diagnosoitiin helmikuun alussa paniikkihäiriö, olen kärsinyt oireista reilun vuoden ajan (alkuun kohtauksia tuli n. kerran kuussa esim palavereissa ja silloin vain lähinnä huonovointisuus sekava olo yms), sitten syksyllä sain niskani jumitettua kunnolla ja sen jälkeen kova alamäki lähtenyt käyntiin, alkoi joutua lähtemään kesken päivän pois töistä ym. Joulukuussa olotila totaalisesti romahti ja myöhemmin tähän löydettiin mykoplasma, söin 3vk lääkekuurin ja olo pikkuhiljaa helpotti, mutta ei ole vielä tähänkään päivään mennessä palautunut entiselleen.

Tosiaan minulle määrättiin lääkkeeksi psykiatrin toimesta tuo Voxra 150 mg , en ole aiemmin syönyt mielialalääkkeitä tai vastaavia. Psykiatri siis totesi paniikkihäiriön lisäksi yleisen ahdistuneisuushäiriön. Kävin vielä toisen kerran samalla psykiatrilla 2vk jälkeen lääkkeenaloituksen ja kyselin, että pitäisikö tämän auttaa myös paniikkihäiriöön kun ei ole ssri -lääke tai muiden yleisten lääkkeiden listalla, sanoi että kyllä auttaa. Katsotaan miten käy, nyt 3vk syönyt lääkettä, superflunssa iski pari päivää sitten, onneksi alkaa paranemaan päin olla. Harmittaa kun olin jo päässyt siihen pisteeseen, että kävin semmoisia tunnin kävelylenkkejä ja pieniä hölkkälenkkejä ym tekemässä ja pitkästä aikaa myös keilaamassa kavereiden kanssa yms.

Onko kukaan muu saanut lääkkeeksi Voxraa?

3

4646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miekkonen--28

Pitää nyt tässä vajaa kuukausi viime kirjoituksen jälkeen tulla kirjoittamaan, että tuo Voxra kyllä varmaan auttanut viemään olotilaa eteenpäin/ylöspäin, sit oon "siedättämällä" oppinu taas käymään esim. kaupassa suhteellisen normaalein fiiliksin, kun tuossa aiemmin kaupassa iski aina jonkinnäköinen paniikkikohtaus / pakokauhu, että pitäis päästä pois. Nyt normaalikokoisessa S-Marketissa onnistuu asiointi suht hyvin, vähän saattaa alkaa rintatunteita tulla mut olo pysyy lähes normaalina jne. :)

Pahempaa paniikkikohtausta ei oo ollu pariin viikkoon ja oon yrittänyt muutenkin keskittää ajatuksia muualle. Puutumiset on vähentyneet aiemmin päivittäisistä nykyään ehkä kerran viikkoon -meiningille, rintapistotkin lievittyneet. Toiveikkain mielin kohti kesää, katotaan miten käy :)

• Nainen 32

Hei Mieekkonen--28. Käytätkä edelleen Voxraa? Mikä on vointisi?
      Itselläni diagnoosi sekamuotoinen ahdistuneisuushäiriö ja vaihdan piakkoin Cipralexin 10mg Voxraan 150 mg. Pelottaa lääkkeen vaihtamisesta tulevat mahdolliset sivuoireet.
      Onko itselläsi ollut sivuvaikutuksia Voxrasta?
      Auttaako ahdistuneisuuteen?

• Voxra

Mulla myös voxra paniikkihäiriöön ja auttaa paremmin kuin mikään ssri lääke. Myös ssri on voxra rinnalla ollut nyt vuoden mut siit5ei juuri apuja. Kun lisättiin voxra rinnalle niin paniikit loppuneet :) eli nyt voxra 150 mg ja cipralex 20 mg. Plus unilääkw.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60