Mikä nykynuorisoa vaivaa ? Armeijaa ei enään kunnioiteta, vaan yhäuseampi nuori välttää armeijan, teeskentelemällä sairasta mm vedoten mielenterveyden ongelmiin saadakseen vapautuksen. Ei tälläinen peli vetele. Miksi nykynuoriso on noin päästään sekaisin.
ARMEIJA on velvollisuus ja jos ette käy armeijaa ette ole miehiä ettekä saa töitä ettekä naista.
*** Armeija pitää käydä!! ***
427
6718
Vastaukset
- en sodi koskaan
kävin armeijan
nyt olen reservin kieltäytyjä
joten vedäppä sinä **** lippaan- AINO HELENA
minun isäni oli sotaveteraani, ja myös 27-vuotias poikani on reserviläinen, joka menee taas viikonloppuna kertausharjoituksiin!
Arvostan häntä, ei ole mikään mamis, joka kieltäytyy armeijasta, koska ei kestä SÄÄNTÖJÄ.Kun on saanut vapaan kasvatuksen, ei se ole mikään puolustus, että ei halua tappaa
, jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"!! - 11+12
AINO HELENA kirjoitti:
minun isäni oli sotaveteraani, ja myös 27-vuotias poikani on reserviläinen, joka menee taas viikonloppuna kertausharjoituksiin!
Arvostan häntä, ei ole mikään mamis, joka kieltäytyy armeijasta, koska ei kestä SÄÄNTÖJÄ.Kun on saanut vapaan kasvatuksen, ei se ole mikään puolustus, että ei halua tappaa
, jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"!!Miksi naisilla ei sitten ole asevelvollisuutta, kaikkienhan se pitäisi tasa-arvo syistä käydä sukupuoleen katsomatta. Ja ei kannata perustella sillä että naiset "joutuvat" synnyttämää" entäs kun kaikki naisetkaan ei synnytä, pitäisikö heidätkin pakottaa vankeustuomion uhalla synnyttämään?
- minä minä minä
Ei vaan, sitä on kansallisesti höynäytetty, valtiollisesti, senhän toteaa tarkkaamalla, missä mennään, suomi antoi itseään höynäyttää, sillä oli kaikki vierelläkävijänsä, lempijänsä, rinnan uholla/rinta rottinkilla, mutta se maksoi, maksoi, niin paljon ettei itsekkään tiedä mitä maksoi, mutta kunnioitamme isäämme/äitiämme, olisikin paras vaihtoehtoinen valinta, joten se mitä nuoret ja vanhat kautta aikain on kyllä aika nauraa pilkkaa ivaa, missä menee suomen puolustus/armeija - siviili
- eräs reserviläinen
Kävin intin, sain koksun paperit ja eipä ollut mitään hyötyä siitä, paitsi pari opintopistettä yliopistolla. Tai noh, olenhan oppinut siellä teeskentelemään kunnioitusta ylempiarvoisia kohtaan ja pyyhkimään jalkoja alempiarvoisilla. Toisin siviilissä tuollainen toimintatapa ei vetele.
On kyllä paljon parempi, että nollataulut pysyy siviilissä, eivätkä hidasta muita eivätkä alenna muiden motivaatiota. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin nollataulu, jota ei kiinnosta pätkääkään. - asevelvo kaikille
11+12 kirjoitti:
Miksi naisilla ei sitten ole asevelvollisuutta, kaikkienhan se pitäisi tasa-arvo syistä käydä sukupuoleen katsomatta. Ja ei kannata perustella sillä että naiset "joutuvat" synnyttämää" entäs kun kaikki naisetkaan ei synnytä, pitäisikö heidätkin pakottaa vankeustuomion uhalla synnyttämään?
Olisihan se hienoa, jos naisilla olisi joku vastaava velvollisuus, itse kannatan naisten asevelvollisuutta. Tietysti olisi otettava biologiset erot huomioon, eli naisten armeija ei voisi olla fyysisesti yhtä vaativa kuin miesten (eli naisille oma varuskunta, ei miesten kanssa sekaisin). Lisäksi hygieniasta pitäisi pystyä huolehtimaan tarpeeksi mm. menkkojen aikana.
Ongelmaksi muotostuisi helposti sellaiset tilanteet, jossa naisella olisi lapsia jo ennen asevelvollisuuden suorittamista eikä lasten isä olisi maisemissa.
Jos naisilla olisi asevelvollisuus, heillä tietenki olisi myös velvollisuus tarvittaessa puolustaa maata rintamalla sodan sattuessa. Kuka hoitaisi arkea, kun sekä miehet että naiset olisivat sotimassa? - 17+13
11+12 kirjoitti:
Miksi naisilla ei sitten ole asevelvollisuutta, kaikkienhan se pitäisi tasa-arvo syistä käydä sukupuoleen katsomatta. Ja ei kannata perustella sillä että naiset "joutuvat" synnyttämää" entäs kun kaikki naisetkaan ei synnytä, pitäisikö heidätkin pakottaa vankeustuomion uhalla synnyttämään?
Se tapahtuu sinä päivänä, kun miehilläkin on menkat, raskausaika, synnytys ja siitä toipuminen, sekä joutuvat käymään kyykkypissillä.
- 20+18
17+13 kirjoitti:
Se tapahtuu sinä päivänä, kun miehilläkin on menkat, raskausaika, synnytys ja siitä toipuminen, sekä joutuvat käymään kyykkypissillä.
En tiennytkään että synnyttäminen on naisille pakollista.
- resalik
armeija tuli kuin myös lain pakottamana käytyä ja ihmisarvon määritteleviä nappuloita löytyy, eikä kiinnosta lähteä hankkimaan niitä lisää kertausharjoituksista! Harkitsen kanssa vahvasti reservinkieltäytymistä (Y)!
- 14+18
20+18 kirjoitti:
Ei näytä olevan inttikään miehille pakollista.
- n_imimerkki
20+18 kirjoitti:
Joillekin jopa monta kertaa :)
- adopti0
n_imimerkki kirjoitti:
Joillekin jopa monta kertaa :)
Ei edes lasten saamiseksi pakko.
- herraasiallinenn
En käynyt armeijaa terveydellisistä syistä ja jos ei olisi ollut syytä olisin keksinyt.
Viimeinen asia mitä tämä masentunut väkivaltainen kansa tarvitsee on pakollinen tappokoulu jossa opetetaan miehiä sylkemään alempien päälle ja sokeasti tottelemaan ylempiään.
Tämä paska maa ei ole minun mielestä tarpeeksi arvokas että menettäsin henkeni sen puolesta. Saan paskaa niskaan huonoitsetuntosilta naisilta siitä että olen ujo ja huonoitsetuntosilta miehiltä siitä etten käynyt tappokoulua enkä käytä alkoholia.
Noh kunhan koulut olen käynyt niin TOIVON että pääsen ulkomaille töihin...lopullisesti. Ei tule ikävä, teidän tulee sillä olen hyväkäytöksinen ihminen joka ei tuomitse toista; juuri mitä suomessa saa hakemalla hakea.
Ja mitä tulee naisiin jotka kitisevät että armeija=synnytys. Vertaatte äitiyttä tappamisen opetteluun, ompas äitiyden arvostaminen huipussaan teillä. Ja lapsia voi hankkia synnyttämättäkin, adoptio nääs. - reservin kenraali
itse kävin armeijan vapaaehtoisena,toiset sanoo että sivilikarkuri.olen ylpeä että menin vapaaehtoisena 18 v armeijaan.jos nyt tarvitaan reserviläisiä lähtemään puolustamaan suomen itsenäisyyttä olen valmis siihen.itse olen valmistautunut kodin turvajoukkoon.aseita on että siitä vaan puolustamaan omaa ja naapuria.tänne ei sivilikarkurit pesi.
- Dark Death
asevelvo kaikille kirjoitti:
Olisihan se hienoa, jos naisilla olisi joku vastaava velvollisuus, itse kannatan naisten asevelvollisuutta. Tietysti olisi otettava biologiset erot huomioon, eli naisten armeija ei voisi olla fyysisesti yhtä vaativa kuin miesten (eli naisille oma varuskunta, ei miesten kanssa sekaisin). Lisäksi hygieniasta pitäisi pystyä huolehtimaan tarpeeksi mm. menkkojen aikana.
Ongelmaksi muotostuisi helposti sellaiset tilanteet, jossa naisella olisi lapsia jo ennen asevelvollisuuden suorittamista eikä lasten isä olisi maisemissa.
Jos naisilla olisi asevelvollisuus, heillä tietenki olisi myös velvollisuus tarvittaessa puolustaa maata rintamalla sodan sattuessa. Kuka hoitaisi arkea, kun sekä miehet että naiset olisivat sotimassa?Militantti Jorma:
Olet säälittävä tapaus. - Maailma muuttuu
17+13 kirjoitti:
Joskus useita vuosikymmeniä sitten naiset synnyttivät saunassa elämänsä aikana sellaiset 5-6 lasta.
Nykyään naiset synnyttävät HIEMAN erilaisissa tiloissa keskimäärin kaksi lasta.
Tarkoitukseni EI OLE millään tavalla vähätellä tämän päivän naisia. Haluan vain tuoda esiin tilanteen muuttumisen, koska tätä "Mutta kun naiset synnyttävät"-väitettä taas viljellään. - ei_lammas
resalik kirjoitti:
armeija tuli kuin myös lain pakottamana käytyä ja ihmisarvon määritteleviä nappuloita löytyy, eikä kiinnosta lähteä hankkimaan niitä lisää kertausharjoituksista! Harkitsen kanssa vahvasti reservinkieltäytymistä (Y)!
Suoritin palveluksen kiitettävin arvosanoin ja kieltäydyin reservistä tammikuussa. Toivottavasti tavataan kun kutsu 5pv sivariin tulee. Kutsuun kuulemma menee noin vuosi eroamispäivästä eli ensi vuoden kesänä viimeistään.
- ehkä näin
asevelvo kaikille kirjoitti:
Jos naisilla olisi asevelvollisuus, heillä tietenki olisi myös velvollisuus tarvittaessa puolustaa maata rintamalla sodan sattuessa. Kuka hoitaisi arkea, kun sekä miehet että naiset olisivat sotimassa?"Ongelmaksi muotostuisi helposti sellaiset tilanteet, jossa naisella olisi lapsia jo ennen asevelvollisuuden suorittamista eikä lasten isä olisi maisemissa."
Helppo homma. Tehdään esiARMEIJALLISESTA seksistä laissa kiellettyä. - OIKEUTETTU PUOLUSTUS
"reservin kieltäytyjä"
- OSAANOTTONI ! herraasiallinenn kirjoitti:
En käynyt armeijaa terveydellisistä syistä ja jos ei olisi ollut syytä olisin keksinyt.
Viimeinen asia mitä tämä masentunut väkivaltainen kansa tarvitsee on pakollinen tappokoulu jossa opetetaan miehiä sylkemään alempien päälle ja sokeasti tottelemaan ylempiään.
Tämä paska maa ei ole minun mielestä tarpeeksi arvokas että menettäsin henkeni sen puolesta. Saan paskaa niskaan huonoitsetuntosilta naisilta siitä että olen ujo ja huonoitsetuntosilta miehiltä siitä etten käynyt tappokoulua enkä käytä alkoholia.
Noh kunhan koulut olen käynyt niin TOIVON että pääsen ulkomaille töihin...lopullisesti. Ei tule ikävä, teidän tulee sillä olen hyväkäytöksinen ihminen joka ei tuomitse toista; juuri mitä suomessa saa hakemalla hakea.
Ja mitä tulee naisiin jotka kitisevät että armeija=synnytys. Vertaatte äitiyttä tappamisen opetteluun, ompas äitiyden arvostaminen huipussaan teillä. Ja lapsia voi hankkia synnyttämättäkin, adoptio nääs.@herraasiallinenn, En voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä kun nyt olen! Sun kaltainen ihminen olisi mahtavaa tuntea henk.koht. :)
- Rauha Paras
11+12 kirjoitti:
Miehet pitäis pakottaa vankeustuomion uhalla synnyttämään, jos jotkut.
- timi
Se kieltäytyminenhän on jokaisen oma valinta. Ja se sallitaan meillä vapaassa Suomessa. Mutta et sitten tykkää huonoa kun sergei vetää sinua....
Dark Death kirjoitti:
Militantti Jorma:
Olet säälittävä tapaus.Suomen puollustusvoimat on ihan vitsi nyky päivänä. Ainut mihin siitä enää on, on se että sillä voidaan estää romanikerjäläisten vallankumous. Ainut uhka jos on, niin on Venäjä ja jos Venäjä päättää tulla niin sehän tulee.
herraasiallinenn kirjoitti:
Ja mitä tulee naisiin jotka kitisevät että armeija=synnytys. Vertaatte äitiyttä tappamisen opetteluun, ompas äitiyden arvostaminen huipussaan teillä. Ja lapsia voi hankkia synnyttämättäkin, adoptio nääs.Tässä ns. itsenäisessä Suomessa, jota se ei enää ole, ei mielestäni ole yksinkertaisesti yhtään mitään puolustamisen arvoista; puhumattakaan että tämän lantakasan puolesta pitäisi ruveta kuolemaan!
Täällä ei ole uskontoa.
Täällä ei ole arkkitehtuuria.
Täällä ei ole kulttuuria.
Täällä ei ole vahvoja poliittisia johtajia.
Täällä ei ole itsenäisyyttä.
Täällä ei ole mitään.
Olisin pelkästään hyvilläni jos Äiti Venäjä tulisi ja ottaisi Suomen osaksi itseään, kuten se asetelma alunperin oli.
Itänaapuristamme myös löytyy kaikki se, mitä täältä puuttuu.
Nostan huppua jokaiselle, joka ottaa itseään niskasta kiinni, ja muuttaa ulkomaille asumaan, elämään, sekä tekemään työtä, koska tähän maahanhan ei veroja kannata maksaa.
Se ei ole sitä ansainnut, ja Eurooppalaisia pankkejahan niillä veromarkoilla lähinnä tuetaan, kiitos siionistisen valtiojohdon, eikä markkaakaan ole ollut enää vuosiin, että se omasta valuutasta.
Kaikki ne ihmiset, jotka typerinä ja lamaantuneina "olette valmiit aseisiin Suomen itsenäisyyden puolesta" : ottakaapa hiukan selvää kuinka itsenäinen tämä lantakasa todellisuudessa on, kun ei teillä reppanoilla ole enää edes omaa valuuttaa.
Olette aivopestyä joutoväkeä, joka ei kykene ajattelemaan omilla aivoillaan ja muodostamaan itsenäisiä mielipiteitä sen enempää, kuin Suomi on itsenäinen valtio.
Armeijaan menemällä ja valat vannomalla osoitat vain oman ylivertaisen typeryytesi, etkä rassukka oikeastaan edes tiedä minkä edestä lupauduitkaan kuolemaan.
Jokainen aseistakieltäytyjä on individualistinen, älykäs, ja itsenäisesti ajatteleva yksilö, toisin kuin sosiaalisen painostuksen alla murtuneet reppanat, jotka eivät edes tiedä mitään Suomen sisä- tai ulkopolitiikasta, vähiten siitä mitä oikeastaan on olla itsenäinen valtio, tai mitä tarkalleen ottaen halusitkaan puolustaa.
Ei sota yhtä miestä kaipaa, vaan kotiväki.
Sääliksi käy, mutta tämä kansa on niin degeneroitunut, etten varsinaisesti jaksa edes välittää ettette tajua omaa parastanne.
Pelasta meidät Putin!- syvältäjohtaminen
eräs reserviläinen kirjoitti:
Kävin intin, sain koksun paperit ja eipä ollut mitään hyötyä siitä, paitsi pari opintopistettä yliopistolla. Tai noh, olenhan oppinut siellä teeskentelemään kunnioitusta ylempiarvoisia kohtaan ja pyyhkimään jalkoja alempiarvoisilla. Toisin siviilissä tuollainen toimintatapa ei vetele.
On kyllä paljon parempi, että nollataulut pysyy siviilissä, eivätkä hidasta muita eivätkä alenna muiden motivaatiota. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin nollataulu, jota ei kiinnosta pätkääkään.työskentelen keskitason virkamiehenä valtiolla ja saimme valitettavasti johtoomme kokoomuslaisen uraohjuksen, joka pakotti meidät ensitöikseen suorittamaan idioottimaisen syväjohtamiskoulutuksen. Koulutuksessa sovelletaan armeijan koulutusoppeja siviilielämään ja se on todella "syvältäjohtamista". Koulutus oli kova hitti joitakin vuosia sitten, nyttemmin on ollut kovin hiljaista. Saivat nämä upseerit hölmöt johtajat haksahtamaan ja keräsivät hyvät rahat. Naurettavaa puuhaa...
- Äo-0
reservin kenraali kirjoitti:
itse kävin armeijan vapaaehtoisena,toiset sanoo että sivilikarkuri.olen ylpeä että menin vapaaehtoisena 18 v armeijaan.jos nyt tarvitaan reserviläisiä lähtemään puolustamaan suomen itsenäisyyttä olen valmis siihen.itse olen valmistautunut kodin turvajoukkoon.aseita on että siitä vaan puolustamaan omaa ja naapuria.tänne ei sivilikarkurit pesi.
eivät näköjään opettaneet kenraalille oikeinkirjoitusta siellä armeijassa
- Res.Vänrikki
eräs reserviläinen kirjoitti:
On kyllä paljon parempi, että nollataulut pysyy siviilissä, eivätkä hidasta muita eivätkä alenna muiden motivaatiota. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin nollataulu, jota ei kiinnosta pätkääkään.No onpas mielenkiintoista että "sait kokelaan paperit".Nimittäin intin läpi kahlanneet reservinupeerikoulun suorittaneet,kokelaana palvelleet ylennetään intin lopussa reservin vänrikeiksi ja laivastossa reservin aliluutnanteiksi.Et ole vissiin kovin ihmeellinen kokelas ollut,jos kokelaana olet kotiutunut,tai et todellisuudessa ole sitten armeijaa käynytkään.
- muuttuuhan se
Maailma muuttuu kirjoitti:
Joskus useita vuosikymmeniä sitten naiset synnyttivät saunassa elämänsä aikana sellaiset 5-6 lasta.
Nykyään naiset synnyttävät HIEMAN erilaisissa tiloissa keskimäärin kaksi lasta.
Tarkoitukseni EI OLE millään tavalla vähätellä tämän päivän naisia. Haluan vain tuoda esiin tilanteen muuttumisen, koska tätä "Mutta kun naiset synnyttävät"-väitettä taas viljellään.No, eli naiset synnyttävät siis keskimäärin kaksi lasta. Montakos lasta miehet synnyttävät näissä muuttuneissa olosuhteissa?
Kai miehenkin elämä on muuttunut fyysisesti keveämmäksi... - ikäryhmä 75
11+12 kirjoitti:
Suomi ei ravitse kansan-armeijaa..menköön sotahullut vapaaehtoisena.
- herraasiallinenn
dires kirjoitti:
Tässä ns. itsenäisessä Suomessa, jota se ei enää ole, ei mielestäni ole yksinkertaisesti yhtään mitään puolustamisen arvoista; puhumattakaan että tämän lantakasan puolesta pitäisi ruveta kuolemaan!
Täällä ei ole uskontoa.
Täällä ei ole mitään.
Olisin pelkästään hyvilläni jos Äiti Venäjä tulisi ja ottaisi Suomen osaksi itseään, kuten se asetelma alunperin oli.
Nostan huppua jokaiselle, joka ottaa itseään niskasta kiinni, ja muuttaa ulkomaille asumaan, elämään, sekä tekemään työtä, koska tähän maahanhan ei veroja kannata maksaa.
Se ei ole sitä ansainnut, ja Eurooppalaisia pankkejahan niillä veromarkoilla lähinnä tuetaan, kiitos siionistisen valtiojohdon, eikä markkaakaan ole ollut enää vuosiin, että se omasta valuutasta.
Kaikki ne ihmiset, jotka typerinä ja lamaantuneina "olette valmiit aseisiin Suomen itsenäisyyden puolesta" : ottakaapa hiukan selvää kuinka itsenäinen tämä lantakasa todellisuudessa on, kun ei teillä reppanoilla ole enää edes omaa valuuttaa.
Olette aivopestyä joutoväkeä, joka ei kykene ajattelemaan omilla aivoillaan ja muodostamaan itsenäisiä mielipiteitä sen enempää, kuin Suomi on itsenäinen valtio.
Armeijaan menemällä ja valat vannomalla osoitat vain oman ylivertaisen typeryytesi, etkä rassukka oikeastaan edes tiedä minkä edestä lupauduitkaan kuolemaan.
Jokainen aseistakieltäytyjä on individualistinen, älykäs, ja itsenäisesti ajatteleva yksilö, toisin kuin sosiaalisen painostuksen alla murtuneet reppanat, jotka eivät edes tiedä mitään Suomen sisä- tai ulkopolitiikasta, vähiten siitä mitä oikeastaan on olla itsenäinen valtio, tai mitä tarkalleen ottaen halusitkaan puolustaa.
Sääliksi käy, mutta tämä kansa on niin degeneroitunut, etten varsinaisesti jaksa edes välittää ettette tajua omaa parastanne.
Pelasta meidät Putin!Millon Suomi on ollut itsenäinen? Ei koskaan! Jos joskus on ollutkin niin EU aikana. Venäjältä jopa kysyttiin että voidaanko liittyä, siinäpä vapautta kerrakseen.
EU:a on turha syyttää. EU ei ole pakottanut Suomea maksamaan mitään. Suomi itse haluaa maksaa. Tässä taas suomalaiset haluaa olla se uhri.
Ja uskonnottomuuden puute on yksi Suomen vahvuuksista. Saadaan oma järkiperäinen ajattelu ja yksilön vastuu jokaisen pääkoppaan eikä joku vitsikirjan perusteella tehdä omaa mielipidettä. - HEINO ALENA
AINO HELENA kirjoitti:
, jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"!!Kyllä varmasti jokainen "hamemies" ymmärtää että jos joku tänne hyökkää niin se ei ensin kysele, mutta sinunkin pitäisi tajuta se, että jos joku tänne hyökkää niin suomen puolustus kestää varmaankin sen vaivaiset 45min. eli mielestäni turha lähteä taistelemaan jos häviö on varma.
Toinen asia mikä sinun pitäisi tajuta on se, että se että ei halua riistää toiselta ihmiseltä henkeä on ihan oikea puolustus. Kuinka helvetin juntti pitää olla että ajattelee että jokaisen miehen täytyy osata tappaa? Sodasta ja tappamisesta ei aiheudu yhtikäs vitun yhtään mitään positiivista.
Kolmas asia mitä voisit mietiskellä on se, että minkä vuoksi nykypäivänä soditaan? Siksi koska herrat riitelevät rahasta, ja sinä ilmeisesti menet mielelläsi eturintamaan ottamaan kuulan kalloosi vain sen vuoksi että pukupellet sinua niin käskevät? - 7+4
muuttuuhan se kirjoitti:
No, eli naiset synnyttävät siis keskimäärin kaksi lasta. Montakos lasta miehet synnyttävät näissä muuttuneissa olosuhteissa?
Kai miehenkin elämä on muuttunut fyysisesti keveämmäksi...Naisten ei ole koskaan ollut pakko synnyttää lapsia vankilan uhalla. Nimimerkki "Maailma muuttuu" toi esiin hyvän näkökulman.
On täysin varmaa, että Suomi ei pysy suomalaisilla, jos naiset eivät enää synnyttäisi lapsia. Sen sijaan ilman "yleistä" asevelvollisuutta Suomi pysyisi suomalaisilla paljon todennäköisemmin. (Kukaan ei voi antaa tuolle jälkimmäiselle sadan prosentin todennäköisyyttä.) Silti laki pakottaa miehet pellekouluun, mutta naisia ei pakoteta synnyttämään. - melaa sarkahousuun
aselon kirjoitti:
Suomen puollustusvoimat on ihan vitsi nyky päivänä. Ainut mihin siitä enää on, on se että sillä voidaan estää romanikerjäläisten vallankumous. Ainut uhka jos on, niin on Venäjä ja jos Venäjä päättää tulla niin sehän tulee.
Venäjälläkin sotilaspojat ovat keskittyneet lähinnä raiskailemaan toisiaan siellä kasarmeillaan. Niistähän on ollut uutisjuttuja aina silloin tällöin.
- gdfgrtjhyjj
No sit menet suomalaisten joukkojen etulinjassa rangistuspataljoonaan polkemaan ja purkamaan miinoja. Saattee heikohkon aseistuksen ja varustuksen muihin joukkoihin verrattuna ja teidän tehtävänänne on mm. purkaa muiden edestä miinat vihollisalueella, yms. itsemurhatehtävää Sven Hasselin tapaan. Ja jos siitä kieltäytyy, seuraa kovin mahdollinen rangaistus eli kenttäoikeus kaikessa ankaruudessaan, varoittavana esimerkkinä muille! So, Good Luck For You!
Monikaan ei myöskään tunnnu tietävän sitä tosiasiaa, että sodan syttyessä myös totaalikieltäytyjät ja jopa sivarit joutuvat noihin eloonjäämis mahdollisuuksiltaan, sanoisinko, vallan kyseenalaisiin oloihin. Rauhan- ja sodanajan lait ovat kokonaan eri asia sodassa. Siinä ei katsota yksilön päättämisoikeutta koko maan edun edelle. Teloitusoikeus maanpetturuudesta ja käskyjen noudattajättämisestä koskee myös edellä mainittuja, mikäli virka ei jostain syystä maita. - Hirmeijan Antti
melaa sarkahousuun kirjoitti:
Venäjälläkin sotilaspojat ovat keskittyneet lähinnä raiskailemaan toisiaan siellä kasarmeillaan. Niistähän on ollut uutisjuttuja aina silloin tällöin.
Armeija on homojen hommaa.
- fafsea
aselon kirjoitti:
Suomen puollustusvoimat on ihan vitsi nyky päivänä. Ainut mihin siitä enää on, on se että sillä voidaan estää romanikerjäläisten vallankumous. Ainut uhka jos on, niin on Venäjä ja jos Venäjä päättää tulla niin sehän tulee.
Vitsin Suomen puolustuksesta tekevät sinunlaisesi surkimukset. Me muut tehdään tarvittaessa mitä voimme.
- tee järkiratkaisu
resalik kirjoitti:
pistä paperit vetämään, kerran se kirpasee, ensin pukkaa identiteettikriisiä mutta sitten voit kuitenkin päätyä aina siihen että sodat ovat turhia ja peset kätesi ihmisten lahtaamisesta
- heippa kaikille
gdfgrtjhyjj kirjoitti:
No sit menet suomalaisten joukkojen etulinjassa rangistuspataljoonaan polkemaan ja purkamaan miinoja. Saattee heikohkon aseistuksen ja varustuksen muihin joukkoihin verrattuna ja teidän tehtävänänne on mm. purkaa muiden edestä miinat vihollisalueella, yms. itsemurhatehtävää Sven Hasselin tapaan. Ja jos siitä kieltäytyy, seuraa kovin mahdollinen rangaistus eli kenttäoikeus kaikessa ankaruudessaan, varoittavana esimerkkinä muille! So, Good Luck For You!
Monikaan ei myöskään tunnnu tietävän sitä tosiasiaa, että sodan syttyessä myös totaalikieltäytyjät ja jopa sivarit joutuvat noihin eloonjäämis mahdollisuuksiltaan, sanoisinko, vallan kyseenalaisiin oloihin. Rauhan- ja sodanajan lait ovat kokonaan eri asia sodassa. Siinä ei katsota yksilön päättämisoikeutta koko maan edun edelle. Teloitusoikeus maanpetturuudesta ja käskyjen noudattajättämisestä koskee myös edellä mainittuja, mikäli virka ei jostain syystä maita.tulkaa vaan teloittamaan, olen valmis lähtemään tästä maailmasta ja kuolemaan vakaumukseni puolesta
- pasifisti666
AINO HELENA kirjoitti:
, jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"!!On se tappamisen harjoittelu ja sitten mukavaa hommaa, ai että kun pääsis oikeasti ampumaan kohti.
Armeijassa on aivan tyhmiä sääntöjä, paska paikka muutenkin. Aivan liian pitkäveteistä toimintaa.
Kieltäydyin reservistä.. - pasifisti
Ja mitä tulee naisiin jotka kitisevät että armeija=synnytys. Vertaatte äitiyttä tappamisen opetteluun, ompas äitiyden arvostaminen huipussaan teillä. Ja lapsia voi hankkia synnyttämättäkin, adoptio nääs.Itse asiassa laittomia käskyjä ei pidä totella ja niistä tulee tehdä ilmoitus. Sokeaa tottelemista tulee ylilyöntien välttämiseksi välttää.
- pasifisti666
gdfgrtjhyjj kirjoitti:
Monikaan ei myöskään tunnnu tietävän sitä tosiasiaa, että sodan syttyessä myös totaalikieltäytyjät ja jopa sivarit joutuvat noihin eloonjäämis mahdollisuuksiltaan, sanoisinko, vallan kyseenalaisiin oloihin. Rauhan- ja sodanajan lait ovat kokonaan eri asia sodassa. Siinä ei katsota yksilön päättämisoikeutta koko maan edun edelle. Teloitusoikeus maanpetturuudesta ja käskyjen noudattajättämisestä koskee myös edellä mainittuja, mikäli virka ei jostain syystä maita.Ei pidä paikkaansa, reservistä kieltäytyjiä ei sodan tullen sijoiteta sotilallisiin tehtäviin, joihin miinanraivaus luetaan. Reservistä kieltäytyjät toimivat siviilitehtävissä, sairaaloissa, ruokahuollossa yms. Reservistä kieltäytyminen tarkoittaa nimen omaan siviili tehtävissä toimimista kriisin yllättäessä. Kriisin tullen tarvitaan muutakin kuin pelkää tykinruokaa, jota niin kovasti ilmeisesti arvostat. Kaikkia suomalaisia ei tarvitse aseistaa sodan tullen, meidän rk-62 sitäpaitsi on melko tehoton hävittäjiä ja panssarivaunuja vastaan, ei eletä 40-lukua enään.Rangaistuspataljoona koostuu sotilaista, ei siviileistä joiksi reservistä kieltäytyjät luetaan.
Suomi tuskin laittaisi omia kansalaisiaan raivaamaan miinakenttää paljain käsin.
Huutelet mutulta täällä vaan, tarkasta faktat:
Suomi on luopunut kuolemanrangaistuksesta kokonaan, myös sodan aikana. Kansainvälinen oikeus sitoo suomea ja sen sotilaita.
Ps. laittomia käskyjä ei saa noudattaa.. - VItunhailee
Hirmeijan Antti kirjoitti:
Mihin omaa armeijaa tarvitaan..Se on syytä ulkoistaa !
Seon vitunhailee minkämaalainen kapitalisti täällä määrää... - Tyjänpotkasu
AINO HELENA kirjoitti:
, jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"!!"jos joku hyökkää tänne, se ei kuule kysy sulta! Nyt on naisiakin armeijassa, ja pärjäävät paremmin,kuin nämä"hamemiehet"
mut ne jokka käyny sivarin tai vapautettu ei tarvi lähtä kupsahtaa johki korpeen, eli "hamemiehet" jatkaa elämistä - Ei suomalainen
Ja mitä tulee naisiin jotka kitisevät että armeija=synnytys. Vertaatte äitiyttä tappamisen opetteluun, ompas äitiyden arvostaminen huipussaan teillä. Ja lapsia voi hankkia synnyttämättäkin, adoptio nääs.Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Itse olen asunut yli puolet elämästäni ulkomailla (USA ja Belgia), enkä Suomeen haluaisi enään ikinä takaisin. En tunne itseäni Suomalaiseksi, enkä halua niin surkeaa maata, kuin Suomi on puollustaakkaan. En halua olla minkään valtion orja. tiedän, että armeijasta maksetaan, mutta niin vähän että se on yhtä tyhjän kanssa.
Pakko armeija on turhaa vero rahojen tuhlausta. Palkka armeija olisi järkevämpi siitä syystä, että ne jotka sinne menisivät olisivat motivoituneita ja olisivat myös taitavampia sekä valmiimpia jos sota tulisi. - herää ny!!!
HEINO ALENA kirjoitti:
Kyllä varmasti jokainen "hamemies" ymmärtää että jos joku tänne hyökkää niin se ei ensin kysele, mutta sinunkin pitäisi tajuta se, että jos joku tänne hyökkää niin suomen puolustus kestää varmaankin sen vaivaiset 45min. eli mielestäni turha lähteä taistelemaan jos häviö on varma.
Toinen asia mikä sinun pitäisi tajuta on se, että se että ei halua riistää toiselta ihmiseltä henkeä on ihan oikea puolustus. Kuinka helvetin juntti pitää olla että ajattelee että jokaisen miehen täytyy osata tappaa? Sodasta ja tappamisesta ei aiheudu yhtikäs vitun yhtään mitään positiivista.
Kolmas asia mitä voisit mietiskellä on se, että minkä vuoksi nykypäivänä soditaan? Siksi koska herrat riitelevät rahasta, ja sinä ilmeisesti menet mielelläsi eturintamaan ottamaan kuulan kalloosi vain sen vuoksi että pukupellet sinua niin käskevät?kumminkin kuolet ni yhtä hyvin voit hirttäytyä heti.
- Iffkfkf
fafsea kirjoitti:
Vitsin Suomen puolustuksesta tekevät sinunlaisesi surkimukset. Me muut tehdään tarvittaessa mitä voimme.
"Me muut tehdään tarvittaessa mitä voimme."
Kiilottaa maiharit? - mrpahis1
Hirmeijan Antti kirjoitti:
tykkään kommentistasi! mua taas ahdistaa toi armeija! ja olen aseista kieltäytyjä ja mulla on muita vikoja ja hoitaja oli sitä mieltä että vapautus rauhan ajaksi ja lääkäri oli samaa mieltä! ja syksyllä se ratkeaa!
- Utsjoki mielessäin
dires kirjoitti:
Tässä ns. itsenäisessä Suomessa, jota se ei enää ole, ei mielestäni ole yksinkertaisesti yhtään mitään puolustamisen arvoista; puhumattakaan että tämän lantakasan puolesta pitäisi ruveta kuolemaan!
Täällä ei ole uskontoa.
Täällä ei ole mitään.
Pelasta meidät Putin!Siperiaan sinä joutaisitkin, ihmispeto. Toivon sinulle pitkää ja piinallista tuomiota.
- reppanalle
dires kirjoitti:
Täällä ei ole uskontoa.
Täällä ei ole mitään.
Pelasta meidät Putin!Miksi et muuttanut itse venäjälle kaltaistesi joukkoon, jos siellä kaikki on niin paljon paremmin? Voin taata, että suomi ei sinua olisi kaipaamaan jäänyt.
- mies maalta
Kaikki jotka kieltäytyy armeijasta tai puolustamasta isänmaata sietää saada selkäsaunan, Täälä maalla tuollaista menoa ei suvaita hetkeäkään
- Sivariin vaan !!
Ai siitäkö johtuvat armeijassa tapahtuvat suisaidit ?? On poika pakottettu pelleilemään sinne, vaikka sivaritkin on keksitty.
Vittu sanon minä !! - Darwinko
Sivariin vaan !! kirjoitti:
Ai siitäkö johtuvat armeijassa tapahtuvat suisaidit ?? On poika pakottettu pelleilemään sinne, vaikka sivaritkin on keksitty.
Vittu sanon minä !!Sääli on sairaus, ja luonto hoitaa heikot pois.
- pidä limat housuissa
Tämä armeijaintoilija on selvästi homo, vähän vanhempaa ikäluokkaa ja armeijan palveluksessa, kova hinku päästä nuorten poikien pakaroille kuumemittarilla näitä runkkaamaan. Selkäsaunakin kiihottaa tätä urosta, antaa taikka saada, pääasia, että poikien kanssa saa puuhastella, siitä tuo möly.
Samanlaisia limaisia vanhempia miehiä istuu kutsunnoissa valkkaamassa nuorukaisia, silmistä ja naamasta näkee nautinnon, sekä kiihottumisen. Tuskin uskaltavat naamaansa missään muualla näyttää ilman suojelua, voi tulla turpaan. - pylly piiskaa
jos itse saan selville että nyhverö kieltäytynyt armeijasta.menemme porukalla ja annamme vitsaa eli selkäsaunan.jos ei vieläkään mene otetaan uusiksi
- anna-maija22
Darwinko kirjoitti:
Sääli on sairaus, ja luonto hoitaa heikot pois.
Kyllähän se totta on että naiset tykkää tappajista paljon enemmän kuin intistä lintsanneista nössöpojuista.
- psykopaatti.
anna-maija22 kirjoitti:
Kyllähän se totta on että naiset tykkää tappajista paljon enemmän kuin intistä lintsanneista nössöpojuista.
Mä voin kyllä tappaa sut,tai ainaki hakata kunnolla jos sä siitä tykkäät sitte.
- timi
psykopaatti. kirjoitti:
Tosi söpöä :) (javittumätapanteidätkaikkijosmäonntosikovajätkä)
- timi
pidä limat housuissa kirjoitti:
Tämä armeijaintoilija on selvästi homo, vähän vanhempaa ikäluokkaa ja armeijan palveluksessa, kova hinku päästä nuorten poikien pakaroille kuumemittarilla näitä runkkaamaan. Selkäsaunakin kiihottaa tätä urosta, antaa taikka saada, pääasia, että poikien kanssa saa puuhastella, siitä tuo möly.
Samanlaisia limaisia vanhempia miehiä istuu kutsunnoissa valkkaamassa nuorukaisia, silmistä ja naamasta näkee nautinnon, sekä kiihottumisen. Tuskin uskaltavat naamaansa missään muualla näyttää ilman suojelua, voi tulla turpaan.Mutta hei,ikävä kyllä jos sinunkin pappasi ei olisi käynyt sitä vitun homoarmeijaa niin sinä olisit tosi hyvä kuokkimaan jäistä tundraa siperiassa.
- anna-maija22
psykopaatti. kirjoitti:
Nössöt ei edes tajua mitä Naiset tarkoittaa tappajilla. Tappamiseen koulutetut Miehet tekevät Naisten olon oikeasti turvallisemmaksi kuin maitojunapojut, eikä aidot tappajat naisiaan hakkaa vaan he suojelevat heitä vihollisilta.
- sinä et tiedä
anna-maija22 kirjoitti:
Nössöt ei edes tajua mitä Naiset tarkoittaa tappajilla. Tappamiseen koulutetut Miehet tekevät Naisten olon oikeasti turvallisemmaksi kuin maitojunapojut, eikä aidot tappajat naisiaan hakkaa vaan he suojelevat heitä vihollisilta.
kyllä mistään mitään.
- Sick Lappalainen
pylly piiskaa kirjoitti:
jos itse saan selville että nyhverö kieltäytynyt armeijasta.menemme porukalla ja annamme vitsaa eli selkäsaunan.jos ei vieläkään mene otetaan uusiksi
Haluakko mun osotteen, tulukaa vaan. Huoranpenikka.
- Riski jätkä
pylly piiskaa kirjoitti:
Oletpa aika heikko, jollet saa yhtä armeijaa käymätöntä nyhveröä itseksesi piiskattua.
- SickLappalainen
Riski jätkä kirjoitti:
Oletpa aika heikko, jollet saa yhtä armeijaa käymätöntä nyhveröä itseksesi piiskattua.
Ai se tarkottaa että on heikko jos ei ole käyny armeijaa, haha...istukaa kaktukseen.
- PataPovell
Darwinko kirjoitti:
Sääli on sairaus, ja luonto hoitaa heikot pois.
Partiolaisúus on myös hyvä harrastus, reipasta leirielämää ei voita muu kuin vielä reippaampi leirielämä.
- En minä
SickLappalainen kirjoitti:
Ai se tarkottaa että on heikko jos ei ole käyny armeijaa, haha...istukaa kaktukseen.
Vain heikot istuu kaktukseen.
- 2+5
Sivariin vaan !! kirjoitti:
Vittu sanon minä !!Nykyiset sivarit keskeyttävä jo sen Lapinjärven akuankka kerhon kun ei ole motivaatiota.
Lapinjärveltä kotiutuville pitäisi antaa mekko mukaan.
- Asevelvollisuus pois
Nykyinen "yleinen" asevelvollisuus on epätasa-arvoinen ja tehoton. Vaikkapa oppivelvollisuuden sen sijaan hyväksyn täysin, koska vastaava järjestelmä on muuallakin laajalti käytössä (esim. EU:n sisällä). Lisäksi Suomessakin se koskee kaikkia katsomatta sukupuoleen, asuinpaikkaan tai terveydentilaan.
- seli seli
tuollainen selittely edustaa vetelää selkärangattomuutta, ei mitään muuta.
- iles iles
seli seli kirjoitti:
Tuollainen yhden lauseen argumentti osoittaa täydellistä idiotismia, ei mitään muuta.
- aseissa ja sodissa
oleillen viimeisten kirjallisia aiheita mennään käyttää aseita, .............. olisiko tulijärvi ydin ... ongelmissa kehittyvä .......... enkelien toimesta ............... toimittaa tulikivijärveen .............. kysymme ... no, odotan vaivihkaa kaiken esillä mahdollisen johdosta ensi ja viimekädessä osallistumistaan sijastani kaikessa
- SickLappalainen
seli seli kirjoitti:
Vittu sä oot spede, urpointa tekstiä vähään aikaan. Vittu, mene vaikka Mogadishuu vähän harjottelemaan sitä sotimista, oo vaikka kk, jos tuut hengis takas voin ostaa pillimehun sulle, sotahullu natsi. Mä en oo tos paskas messis.
- lääkezombi
MItä ne työt on? tai se nainen? Ja miksi ne pitäisi saada?
- Hyvä kymysys
Ette te tee kummallakaan yhtään mitään.
- hyvähuomio
Hyvä kymysys kirjoitti:
Ette te tee kummallakaan yhtään mitään.
Niin, sellainen ei tientekään mitään niillä tee, joka viettää päivät sohvalla istuen salkkareita ja BB:tä katsoen.
- tuutin täydeltä
hyvähuomio kirjoitti:
Niin, sellainen ei tientekään mitään niillä tee, joka viettää päivät sohvalla istuen salkkareita ja BB:tä katsoen.
Kuule BB:ssä ja salkkareissa on töissä monta hemmoa jotka ovat sivareita. Kyllä työ maistuu ja kuvaa tulee ulos.
- lääkezombi
hyvähuomio kirjoitti:
Mitään BB.tä tai salkkareita kato, kuolaan ja tuijotan seinää nurkassa.
- nationalismi
nykynuoret vaan pauhaa rakkaudesta ja rauhasta ja kuuntelee jotain regeetä ja polttaa ganjaa. ihan myötähävettää kun pitäisi juoda viinaa rähistä ja pauhata.
on se huonoksi mennyt tämä meno, onneksi sotaveteraani isäni ei ole todistamassa tätä häpeää. onko suomi edes itsenäinen enään vai brysselistäkö käskyt tulee mitä häh ? !!!!!!!!- armeija käyny
Kyä se kai o viä ittenäinen mutta Rysseli käskyttää ja valtio päättäjät kumartaa..
Tähä tää maa o menossa, kukaa ei arvosta enää isänmaallisuutta ja inttii niitä kakaroita ei saa millää ilveellä.. - Mietittävää
Tässä on teille mietittävää onko Suomi enää itsenäinen ja mistä käskytetään ja ketä.
Taisi mennä niin kuin puhuttiin että sotien veteraanit taisteli turhaan Suomen puolesta. Hallitus ja presidentti meni kynällä pistämään nimen paperiin salaisessa Bilbergin kokouksessa. Sisältöä ei haluta kertoa kuin ympäri pyöreitä. erikoista tässä on että toiset käyttää miesjoukolla kivääreitä ja muuta niin toiset käyttää kynää allekirijoitukseen.
Kaikki on niin suhteellista sanotaan.
http://www.youtube.com/watch?v=cll4qKCIdKM
http://www.youtube.com/watch?v=nSM_87DEPUk
- keskiviikon kessu
Taitaa olla eri asia saada lopputili armeijasta kuin jättää se käymättä?
- EU murhaa meidät
käskyt tulevat brysselistä
oiskohan aika herätä todellisuuteen, käskyt ovat tulleet rysselistä jo vuodesta 1995 lähtien
EU on saatana - Paikalla tauko
Mitä armeijassa oppii? V: odottelemaan. Siellä ollaan tukemassa alkoholisoituneen kantahenkilökunnan työllisyyttä. Itse sotilaskoulutus on naurettavan alkeellisella/löysällä tasolla ja sisällöltään vanhentunutta. Johtamiskoulutuskin on lähinnä huono vitsi. Noilla opeilla on viisainta näytellä kuollutta heti, jos joku hyökkää.
- matthias5
tässä tyypillinen sluibailija -tyyppi:) säälittävää ajatusta vain, varmaan suomen sotilaskoulutuksesta pitkällinenkin kokemus - ei vaiskaan ei taida ko hemmolla olla hajuakaan - mistään!
- ai saatana sentään
Olen kuullut ihan samaa niiltä jotka intin kävivät aikansa kuluksi, yliopistopaikkaa odotellessa ;)).
- mitä puolustettavaa?
Mitä ajattelitte puolustaa? EU:n orjuuttamaa kansaa jonka omaisuus on myyty ulkomaille jo vuosia sitten? Vai puolustatteko lapsihallitusta joka aikoo lahjoittaa Suomen viimeisetkin rippeet pois muutamien rikastumisen kustannuksella?
Joka on lahjoittanut työpaikat ja toimeentulon jo muukalaisille samalla kieltäen sen alkuperäisväestöltä... Joka kaataa suomalaisyrityksen ja pakkohuutokauppaa asuntomme ja julistaa meidät kelvottomiksi.
Minä en puolustaisi tätä paskamaata vaan liittyisin vihollisen joukkoihin. - lotta mummeli
aivan hirveitä kirjoituksia teillä. Kuinka voitte puhua noin rakkaasta isänmaastanne. hui kauhistus. kyllä sotaveteraanit nyt itkee taivaassa :(
- Ylpeä nössö
Oma veteraaniukkini oli todellinen veteraani: se joka haavoittui ja katsoi kavereidensa kuolevan vieressään ja näki joka ikinen yö koko loppuelämänsä ajan painajaisia sotatantereelta. Ei koskaan sanonut pahaa sanaakaan kenestäkään joka jätti armeijan käymättä ja meni sivariin.
Ne jotka siellä oikeasti olivat eturintamilla tietävät mitä se todellisuus siellä on. Todellisuus muuttuu sitä mukaa missä kukakin katsoja seisoo. Oma ukkini oli luotien tiellä ja näki kaiken, joku lotta sitoi ukkini haavat ja näki vain sen, joku komentaja sodan viimeisillä kuukausilla istui toimistossaan ja sai siitä hyvästä mitaleja. Ja joku nykypäivän nuori on nähnyt sotaa elokuvien ja tv-sarjojen kautta joissa on käsitelty maailmanlaajuisia ja tuoreempia sotia kuin mitä Suomen itsenäisyyssota nykynuorisolle on. Tiedetään mitä siellä eturintamalla nykyään tapahtuu vaikka vain fiktiivisen linssin kautta ja me ei jaeta sitä kunnia ja isänmaa-käsitettä mikä vallitsi enemmäkseen ideana ihmisten mielissä kuin varsinaisena todellisuutena. Ei ne pojat menneet sotaan kunnian ja ylpeyden vuoksi muualla kuin sokerikuorutetuissa vanhoissa sotaleffoissa.
Me nykypäivän nuoret jaetaan vaan käsitys omasta perheestä, rakkaista ja ollaan valmiita puolustamaan rakkaimpia pitämällä rauhaa yllä keinoilla millä hyvänsä. Me eletään täällä enemmän tai vähemmän hyvinvointivaltiossa antiikin aikoja jolloin meitä kiinnostaa enemmän saavuttaa suuria tieteellisiä läpimurtoja tai yksinkertaisesti löytää rakkautta, perustaa perheen ja vaalia niitä pehmeitä arvoja joiden saavuttamisen mahdollistivat veteraanit silloin kun nämä arvot eivät olleet vielä itsestäänselvyys. Jos ukkini olisi yhä elossa, hän olisi mielellään nähnyt lastenlapsiensa kasvavan ja aikuistuvan kuin kannustavan näitä ylläpitämään vihamielisyyttä ja tappamisentaitoja. Kukaan vanhempi tai isovanhempi ei kasvata lapsiaan nähdäkseen näiden kuolevan sodassa. - 325457678790780
Ylpeä nössö kirjoitti:
Oma veteraaniukkini oli todellinen veteraani: se joka haavoittui ja katsoi kavereidensa kuolevan vieressään ja näki joka ikinen yö koko loppuelämänsä ajan painajaisia sotatantereelta. Ei koskaan sanonut pahaa sanaakaan kenestäkään joka jätti armeijan käymättä ja meni sivariin.
Ne jotka siellä oikeasti olivat eturintamilla tietävät mitä se todellisuus siellä on. Todellisuus muuttuu sitä mukaa missä kukakin katsoja seisoo. Oma ukkini oli luotien tiellä ja näki kaiken, joku lotta sitoi ukkini haavat ja näki vain sen, joku komentaja sodan viimeisillä kuukausilla istui toimistossaan ja sai siitä hyvästä mitaleja. Ja joku nykypäivän nuori on nähnyt sotaa elokuvien ja tv-sarjojen kautta joissa on käsitelty maailmanlaajuisia ja tuoreempia sotia kuin mitä Suomen itsenäisyyssota nykynuorisolle on. Tiedetään mitä siellä eturintamalla nykyään tapahtuu vaikka vain fiktiivisen linssin kautta ja me ei jaeta sitä kunnia ja isänmaa-käsitettä mikä vallitsi enemmäkseen ideana ihmisten mielissä kuin varsinaisena todellisuutena. Ei ne pojat menneet sotaan kunnian ja ylpeyden vuoksi muualla kuin sokerikuorutetuissa vanhoissa sotaleffoissa.
Me nykypäivän nuoret jaetaan vaan käsitys omasta perheestä, rakkaista ja ollaan valmiita puolustamaan rakkaimpia pitämällä rauhaa yllä keinoilla millä hyvänsä. Me eletään täällä enemmän tai vähemmän hyvinvointivaltiossa antiikin aikoja jolloin meitä kiinnostaa enemmän saavuttaa suuria tieteellisiä läpimurtoja tai yksinkertaisesti löytää rakkautta, perustaa perheen ja vaalia niitä pehmeitä arvoja joiden saavuttamisen mahdollistivat veteraanit silloin kun nämä arvot eivät olleet vielä itsestäänselvyys. Jos ukkini olisi yhä elossa, hän olisi mielellään nähnyt lastenlapsiensa kasvavan ja aikuistuvan kuin kannustavan näitä ylläpitämään vihamielisyyttä ja tappamisentaitoja. Kukaan vanhempi tai isovanhempi ei kasvata lapsiaan nähdäkseen näiden kuolevan sodassa."Tiedetään mitä siellä eturintamalla nykyään tapahtuu vaikka vain fiktiivisen linssin kautta"
Tavallaan fiktiivisen, erilaisia lämpökameravideoita on nykyään netti täynnä.
Videoita, joissa taisteluhelikopteri tulittaa 30-millisellä tykillä ihmisiä tulitikkuaskin kokoisiksi riekaleiksi.
Sota ei ole enää samanlaista kuin aiemmin, se on tehokkaampaa, teknisempää ja nopeampaa, kuin talvisodassa. Jos joku ei halua olla osa tätä esim. EU:n puolesta, en ihmette yhtään. Voin toki kuvitella, että jos ei ole koskaan nähnyt ihmisen riekaloituvan edes videolla tai tunne sotilastekniikkaa ja -historiaa, voi ajatella sodan olevan romanttista urheiden nuorten poikien ryntäilyä metsissä pulttilukkoisten kiväärien kanssa "isämmaan puollesta!", jossa kaikki taistelut voitetaan "koska ollaan isänmaallisempia kuin viholliset" ja ainoat uhrit tulevat sankaritekojen yhteydessä muiden puolesta vapaaehtoisesti uhrautumalla.
http://www.youtube.com/watch?v=lw6JsQ77fNs&list=PL252E16BF31A390B2 - yksi6
Ylpeä nössö kirjoitti:
Me nykypäivän nuoret jaetaan vaan käsitys omasta perheestä, rakkaista ja ollaan valmiita puolustamaan rakkaimpia pitämällä rauhaa yllä keinoilla millä hyvänsä. Me eletään täällä enemmän tai vähemmän hyvinvointivaltiossa antiikin aikoja jolloin meitä kiinnostaa enemmän saavuttaa suuria tieteellisiä läpimurtoja tai yksinkertaisesti löytää rakkautta, perustaa perheen ja vaalia niitä pehmeitä arvoja joiden saavuttamisen mahdollistivat veteraanit silloin kun nämä arvot eivät olleet vielä itsestäänselvyys. Jos ukkini olisi yhä elossa, hän olisi mielellään nähnyt lastenlapsiensa kasvavan ja aikuistuvan kuin kannustavan näitä ylläpitämään vihamielisyyttä ja tappamisentaitoja. Kukaan vanhempi tai isovanhempi ei kasvata lapsiaan nähdäkseen näiden kuolevan sodassa.Myös minun ukkivainaa oli sotaveteraani,hän osallistui niin talvi-kuin myös jatkosotaan,hän kertoi minulle niitä juttujaan rintamalta joskus.Hän oli minusta ylpeä,kun ilmoitin meneväni armeijaan.Myös minun poikani on astumassa jossain vaiheessa armeijaan,sitä ei edes kyseenalaistettu eikä otettu muita vaihtoehtoja edes huomioon.
- pensselit santaan ja
Suurimman osan elämästäni olen varmaan ollut sitä mieltä että miehen kuuluu käydä armeija. Tilanne on vaan niin paljon muuttunut nuoruuteni jälkeen että ymmärrän varsin hyvin armeijasta kieltäytymisen. Ei näissä hallituksissa ole enää mitään puolustamisen arvoista. Maamiinatkin on meitä viety joten Suomen puolustaminen on oikeastaan mahdotonta.
- lapuan liike
jos ei käy armeijaa niin pettää isänmaansa
- ????????????????????
joo ja noi vois kieltäytyjät vois myydä venäjälle partisaanit kyllä huolehtii heistä
- itsenäisyyttä ei ole
Isänmaamme myytiin vallassaolleiden toimesta vuonna 1995.
Me olemme pelkkä banaanivaltio Brysselin talutusnuorassa.
Sitä suomea jonka veteraanimme sodissa meille taistelivat ei enää ole.
Nyt saamme vain katsoa avuttomina, kun maamme kurjistetaan ja imetään kuiviin. - Hukkaan meni
Ei auta armeijat jos "isänmaa" vastaavasti pettää.Niin on silmille kustu,että vieläkin kirvelee.
- massia tulemaan
Aika moni armeijan käymätön on vuoden etuajassa niistä jotka siellä kittuuttivat.
- 1+19
???????????????????? kirjoitti:
joo ja noi vois kieltäytyjät vois myydä venäjälle partisaanit kyllä huolehtii heistä
ja sut vois myydä länsi-afrikkaan seksiorjaksi
- Sonninki
1+19 kirjoitti:
ja sut vois myydä länsi-afrikkaan seksiorjaksi
Conakrysta tuli tarjous: 20 ekee lärvi!
- puskurikansa
Ei meillä ole enää isänmaata.
- jooseppi6
Ei ole vielä naista tullut vaikka armeijassa olosta on jo 4 vuotta.. : (
- se siitä
isänmaa lakkasi olemasta vuonna 1995
- Hihat heiluun
Mun poika veti duunia senkin ajan kun muut leikki pyssyillä. Kolmas nainenkin on jo menossa kun muijat ei jätä rauhaan ...
- Voi rukkaa
Kaikenlaista paskaa sitä täälläkin kirjoitetaan!!!
Armeejan käynnistä ei ole kenellekään mitään hyötyä.- ++++++++++++++++++++
Voi rukka ei kyllä taida tietää mistä kirjoittaa.
Itse kyllä sain armeijasta todistuksen jolla sai vuoden työkokemuksen.kymmenille eri aloille. Mikä taas tarkoitti sellaista että palkka oli jo alusta yhden palkkaryhmän korkeampi.
Ei siitä ole kyllä hyötyä kun ei ole aikomustakaan mennä töihin - taiteijaksi
++++++++++++++++++++ kirjoitti:
Voi rukka ei kyllä taida tietää mistä kirjoittaa.
Itse kyllä sain armeijasta todistuksen jolla sai vuoden työkokemuksen.kymmenille eri aloille. Mikä taas tarkoitti sellaista että palkka oli jo alusta yhden palkkaryhmän korkeampi.
Ei siitä ole kyllä hyötyä kun ei ole aikomustakaan mennä töihinTV, elokuva, media ym. taiteenalojen työnantajat antavat taas pelkkää plussaa työnhakijalle siitä jos olet välttänyt armeijan !!!
Miksi ?? Koska he ovat itsekkin tehneet niin !!
- Reservin peräpukama
Kävin armeijan enkä silti ole saanut naista rinnalleni. Katohan uutisia kuinka monia tuhansia taas potkitaan ulos muitakin kuin vain miehiä. Ennen sotia miehet teki maatöitä eikä muuta ammattia osanneetkaan, että siksi olivat hyvä kuntoisia.
- neitiliini..........
Se mitä olen kuullut armeijasta, on kuulostanut aivan typerältä. Huutamista ja haukkumista ja typeriä sääntöjä... Varmaan siellä jotain oppiikin, mutta mielestäni ammattiarmeija olisi parempi.
Naisena sanon suoraan, ettei minulle ainakaan ole mitään väliä onko mieheni/poikaystäväni käynyt armeijan vai ei, tai onko onko ollut sivarissa tai totaalikieltäytyjä! Kunhan ei ole mikään asehullu. - peiliin 1
Voi että ihminen voi olla noin yksinkertainen, kato peiliin !!
- Punkkari...
Vai ei saa naista eikä duunia.. Heh.
Naisia on kyllä ollut aivan riittävästi ja työthän tekee suomessa nykyisin muutenkin Polakit ja Virolaiset. Puolusta nyt sitten prkl tämmöistäkin valtiota...
No, veteraani pappani totesi hyvin: -tästä suvusta on jo ihan tarpeeksi sodittu, ymmärrän aatteesi.- työ ja nai
joo ja naimisiin ja vaimoa, eihän ne tänne tule sotimaan, jos ne viedään armeijaan ja armeijahan se höynäytti käymään, siinä ei ole mitää muuta kuin perinnettä että armeijassa pannan päiviltä omia, juuri minulle ei vaimoa, eikä naimisiin ja muusta neuvotellaan, olen ottanut kannan etten puhu kenekään puolesta, joten yksi mies ja yksi armeija, uhosi suomen tai armeijan puolesta on perusteeton, kuka ja mitä, mutta armeijaan naimaan, tarkoitat homoja ja lesboja, ha ha ha ha ha .... on nimittäin siten ettei töihin ja naimisiinkaan et voi päästä ellei ole vaimoa/miestä ja töitäkin olisi enemmän kuin ennättää, täytyy pysytellä myös epävirallisen verottaja porukoista erossa, entä virallisen, niin, miksi sitten enää muuta kuin kuntoa omakohtaisella itsekoulutuksella, mutta se evästely, se evästely, parasta panna ..... esim. koulutushan olisi antanut perustan, mutta ... löytyy, löytyy.
- viisastuneet nuoret
Nykynuoret ovat tulleet järkiinsä ja eivät ole kenenkään helposti komenneltavissa kuten aikoinaan. Nykynuoret tajuavat kuinka hullua koko armeija/sotatouhu on
ja se tulee olla palkka-aremijalla toteutetta ja ne menee jotka siihen ovat halukkaita ja saavata siitä kovan palkan..
Nykynuoret sotivat mieluummin playstationilla kotonaan ketään vahingoittamatta.
Nykynuoret ovat siis viisaampia kuin aikoinaan. Jos minäkin olisin nyt nykynuori en menisi armeijaan kenekään määrättäväksi ja aikoinaan se tuli käytyä ja täysin turhaan!!!!!!
Mutta nykyään minäkin olen viisaampi- terveys menee
Voin vielä lisätä tuohon että valtio ei edes kanna huolta pojistaan. Homeloukoissa nukkuvat yönsä ja ovat senvuoksi aina sairaita.
Olis edes puhtaat tilat majoituksissa. - 18+10
terveys menee kirjoitti:
Voin vielä lisätä tuohon että valtio ei edes kanna huolta pojistaan. Homeloukoissa nukkuvat yönsä ja ovat senvuoksi aina sairaita.
Olis edes puhtaat tilat majoituksissa.Jep, näin on. Valtiolla ei ole varaa puhtaampiin majoitustiloihin, kun veronmaksajien rahat menevät kaiken maailman "Himasille" ;-)
- Kouvalainen23
En ole käynyt armeijaa, olen töissä, minulla on vaimo ja lapsiakin jo kolme.
Enkä ole edes kepulainen vaan ihan tavis. Ensinnäkin...sivari ei tarvitse naista, yleensä sivari on homo. Homon taas ei tarvi käydä armeijaa päästäkseen johonkin sisustuohjelmaan.
Toiseksi.. parempi pieni heteroarmeija, kuin iso, jossa on puolet homoja.
Kolmanneksi... armeijassako ei muka opi mitään? Odottamisen lisäksi siellä oppii käymään nopeasti paskalla ja vaihtamaan vaatteensa. Joku oppii siellä jopa kuorimaan perunan, koska sekin alkaa olemaan ranskanperunasukupolvelle vieras taito.
Isänmaan puolustamisella ei sen sijaan pian enää ole merkitystä, koska tulevien sukupolvien isillä ei enää ole maata. Maat on vapaaehtoisesti myyty ryssille, yritykset hurreille ja hallinto Brysseliin. Somalit ovat vallanneet pimeän taksitoiminnan ja vankilat on täynnä virolaisia.
Armeijan ainoa tarkoitus on enää pitää yllä lukematonta määrää poliittisia suojatyöpaikkoja YLEn rinnalla.
Eilisen tv-ohjelman nimi Napapiirin Kongo kuvaa tulevaisuutta hyvin!- Kommentoija69
donmuuan:
"Toiseksi.. parempi pieni heteroarmeija, kuin iso, jossa on puolet homoja."
Oletko kuullut Theban pyhästä joukosta? Antiikin Kreikassa oli sen niminen pelätty homoista koostuva eliittiarmeija.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Theban_pyhä_joukko
Wikipedia kertoo:
"Theban pyhä joukko oli antiikin Thebassa toiminut eliittisotilasyksikkö. Joukko koostui tarkoitukseen tarkasti valituista 150 parista miesrakastajia. Plutarkhoksen mukaan thebalainen sotapäällikkö Gorgidas perusti joukon. Aluksi joukon jäseniä käytettiin muiden falangissa taistelevien sotilaiden seassa. Myöhemmin Pelopidas käytti joukkoa omana henkilökohtaisena kaartinaan. Pyhä joukko kukistui vuonna 338 eaa. Khaironeian taistelussa, jossa Filippos II:n johtamat makedonialaiset löivät thebalaiset. Plutarkhoksen mukaan pyhä joukko taisteli viimeiseen mieheen asti." - hetero aseeton
Taidat olla homo itse !!
Tai sitten vain kateellinen kun et ole päässyt media-alan hommiin kun sinne on pikkusen tunkua.
- ..................
http://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ
Siinäpä se, molemmat viisi vuotta, lääkintälottana ja sotilaana. - Taavi Talitintti Räp
Mun puolesta sä voit vaikka asuu intissä kun kerran vikaa on vintissä.
Jos et sitten kuse pakkiin ja lähe tökkiin.
Pilleri pollassa pitää aamut nollassa tai jotain.
Muista kuitenkin et munat siellä jouten on, jou! Armeija ei muuta miestä sen miehekkäämpää, kuin mitä on munaskuitaan jo syntymästään asti kantanut. Ja voihan siviilipalveluksen suorittajille tarpeen vaatisessa antaa asekoulutuksen sotatilanteissa.
Ja mitä tulee totaallikieltäytyjiin. On minusta väärin laittaa ihmisiä vankilaan mielipiteensä takia. Tässä kohti Jehoantodistajat ovat erityisaemassa muihin nähden. Kun voivat vedota uskontoonsa asevelvollisuudesta.
Ja mielestäni armeijan käyminen on yhtä hyvä tae töiden ja naisen saamisesta kuin vaikkaa partion käyminen. Ellei se sitten jotenkin yliluonnollisesti vaikuta omaan menestymiseen.
T - Lämäri.- mek
Ei se muutakkaan vaan opettaa sopeutumaan erilaisiin tilanteisiin ja armeijan tarkoitus on kokeilla henkilöiden henkistä kainttia että pettääköse vai ei.
- ah hah ha hhaa
joo samaa mieltä ei vankilaan vaan hirteen
- Pam pam
mek kirjoitti:
Ei se muutakkaan vaan opettaa sopeutumaan erilaisiin tilanteisiin ja armeijan tarkoitus on kokeilla henkilöiden henkistä kainttia että pettääköse vai ei.
Tekeekö ne sit itsarin jotka eivät kestä ??
Vai mitä ne ampumiskuolemat siellä armeijassa oikein ovat olleet ??
En ole vielä kuulut sivarista joka ois ampunnu ittensä. Oletko sinä kuullut ??
- Ruununraakki
Haloo! ruåtsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, otetaan ihan rauhan merkeissä. Ruotsalaisille varmaan pärjäisimmekin, mutta venäläiset kävelevät ylitsemme pikamarssivauhtia, ellei vieläkin kovempaa masinin lauteilla. Voisi opettaa siellä kensartit, vai mitä kenraaleja ne nyt ovat, katseella seuraamista.
- reservin lusmu
No oikeastaan itselle oli paras armeijan anti kun olin jo 26v ja ekaa kertaa ollut naimisissa hyvän tovin. Meni juuri niihin main aika ketuiksi jo se homma joten tarvii sanoa, että intti oli ihan hauskaa vaihtelua arkielämään kun kaikki muu oli siten paketissa, jotta joutivat odottaa sen aikaa. Joskin ainut ongelma oli se, että aukiin oltiin liki väkisin tunkemassa vähän vanhemman iän ja koulutusten suhteen (kuten aika yleistä) ja yli 6kk armeija ei kyllä käynyt itselleni. Eli siinä kohdin oli aika taiteilu, että voi kuulkaa juuri nyt ei käy.. Homma kääntyikin kyllä edukseni.
Joskin olihan se nyt jo aika hauskaa, 18v alikessu ja samanikäiset muut olivat ehkä ajatusmaailmaltaan pikkuisen eri tasolla kuin itse olin, koska tuossa iässä ikäero on SUURI kun se on tuommoinen, mutta se on silti pakko todeta itse intin puoleen että kyllä jos nykyisellä tilanteella tänne joku tosissaan tulisi niin joo...ohan meillä asevelvollisuusarmeija ja pikkusen kalustoakin, jokun varuskuntakin vielä mutta kiitos ei kummiskaan sankartekoihin tarvis ruveta. Ei mitään jakoa.
Oikeastaan viime aikojen paras uutinen oli se, että Suomi osti miljoonilla vanhoja kookoita naapurilta, jos naapurilla olisi Suomen suhteen jotain muita intressejä kuin ääneen lausutut niin niitä ei oltaisi suurella todennäköisyydellä myyty.. Voinemme päätellä, että mitään ihmeempiä pyrkimyksiä ei tällä hetkellä ole. (Tai sitten siellä tiedetään, että yksi hailea joku muutaman kookoon myyminen, niillä mitään mahdeta ees sille ensi-iskulle joka suoritetaan. Tosiasia on, että sissisodaksi menisi hyvin pian jos tänne joku tulisi, ei tuolla rajoilla se puolustus enää tapahdu) - sissi
Kävin armeijan 1969, eikä kyllä tullut siihenaikaan mieleenkään tuosta luistaminen se oli täysin selvää että se käydään.
Onneksi ainakin 30-40 luvulla miehet olivat tosimiehiä, muuten olis varmasti käynyt huonosti tällaisten nykylälläreiden kans!- suomi-europe
Tarkasti ottaen, ellei me oltaisi valmistauduttu kansainväliseen Euroopppan , viime sotien aikaan, olisi ainakin punnittavissa mitä tuolloin tieto taito mukanaan ei tuonut, me oltaisiin tavoittelemamme suurvalta, missä mennään, kun ei kelpaa ...
- darthvaakku
http://www.youtube.com/watch?v=J1KY6X2y3xg
Kuka puolestani taistelee ja Sabaton / White death
Ei siellä armeijassa aina niin hyvältä tuntunut mutta käyty on ja aseeseen tartun jos pakko. En ole miettinytkään muuta vaihtoehtoa koska sitä ei vaan ole. - turhaa vouhotusta..
hohhoijaa onpahan trolli taas kerran,,,armeija turhaa ja veteraanien paapominen vielä turhempaa..ajan ja rahan tuhlausta....
- Tapahtumien juna
moniko teistäkin olisi jäänyt syntymättä jos suomi olisi vain jyrätty?
- Tosi asia
Tapahtumien juna kirjoitti:
moniko teistäkin olisi jäänyt syntymättä jos suomi olisi vain jyrätty?
Tuskin moni, olismme vain olleet Venäläisiä. ;)
- Ylikessu55
Itse kävin armeijan vuosina 1976-77 ja olen reservin ylikersantti. Armeija on hukkaan heitettyä aikaa miehen elämässä. Asevelvollisuus on vain osalla Suomen kansasta - tasa-arvosta ei tietoakaan.
Paitsi hippinaisia, vihreitä ja vasemmistolaisia naisia kyllä löytyy jotka olisivat valmiita vaikka lakkauttamaan koko armeijatouhun...
- lastentarha1
Mut kyl toi armeijakin on kuulemma menny ihan lastentarha meiningiks
se on kyllä ihan pelleilyä jos ei mene armeijaan - Hohottaja
Armeijasta luistetaan, koska se on nykyään mahdollista. Ei sinne ennenkään mistään "velvollisuudentunteesta" menty.
- darthvaakku
http://www.youtube.com/watch?v=aXXSX1tY_XY
Oma versio veteeraanin iltahuudosta. Nyt vastassa on itämafia, huumeet, prostituutio, alkoholi, lahjonta....jne eikä se sota koskaan lopu ennen Jeesuksen paluuta - SAVON PRIKAATI V98
Mitähän puolustettavaa suomen kaltaisessa paskavaltiossa mahtaa edes olla, EI SIIS YHTÄÄN MITÄÄN.
- 777-17
homo-jehovat vain kieltäytyy,ei kukaan täysjärkinen sitätee
- valintansa kullakin
Paitsi meidän poika ja hänen kaverit.
Paiskivat töitä ja opiskelivat senkin ajan kun muut juoksi mettissä.
- Toinen militaristi
Eihän Suomen kansa halua omaa armeijaa, ne haluaa, että jonkun toisen valtion joukot ottavat sen paikan = suomen miehittäminen vieraan vallan toimesta. Jokuhan sen tyhjiön tulee ottamaan, ennemmin tai myöhemmin ja tämä on tosiasia! Sitäkös vasta hipit, jupit ja punkkaritkin ovat oikein odottaneetkin, jotta saataisiin tänne Venäjän armeija tai Natojoukot. Maamiinatkin oli typerää kieltää, venäjä ja Usa:han eivät esim. lähteneet niin typeriin sopimuksiin mukaan. Hallituspuolueet ajavat alas oman armeijan viimeisenkin puolustuskyvyn mittavilla leikkauksilla. Sivariin ja totaaliks pääsee liian helposti! Hölmöläiskansaa viedään kuin pässiä narusta!
- Yks militaristi
Sit kun venäjän joukot miehittävät puolustuskyvyttömän (käytännössä armeijattoman) Suomen, voi kyllä viimestään kaikenmaailman hihhulit ja Halonenkin viimeistään lopettaa sen jatkuvan ihmisoikeuksista ja rasismista puhumisen kuin seinään. Teidän sananne ei sen jälkeen kuulu! Rahat ja työvoima menevät Venäjän armeijan vahvistamiseen mm. ydinohjuksilla ja entisissä teknisissä suomalaisissa huippufirmoissakin aletaan kehittelemään joukkotuhoaseita sen jälkeen. Kysympä vaan, kannattiko, häh?
- Patriootti 28
Armeijan koulutus on sen lisäksi itsenäissesti opiskeltua taitoa, naista ei ole eikä työtä, auktoriteetteihin en luota, suhteita muihin järjestöihin on.
- sotamees
Mielummin liikaa pois mielenvikojen takia!! Ei kauheest innosta, et leirillä joku oikeest pimahtaa ja alkaa listii porukkaa tai jotain muuta vastaavaa. Jormaa taitaa kaduttaa nyt, et se aikanaan valitsi sivarin..
- kylänhulluin
eikä ne sodat ole tarkoitettu sodittaviksi tiesi Israel, jota vietiin, missä mennään vuosituhansin mentyä tänään, kaikki valioihmisethän kunnostautuu aivan muissa hommissa ............. Heipeluuri by
- hui olkoon vaan
Ihmeen paljon sinne armeijaan kuitenkin sekopäitä menee. Aika monta itsaria siellä tehdään ja jotkut tohelot ovat vahingoittaneet toisiakin.
- kukkahattumilitantti
hui olkoon vaan kirjoitti:
Ihmeen paljon sinne armeijaan kuitenkin sekopäitä menee. Aika monta itsaria siellä tehdään ja jotkut tohelot ovat vahingoittaneet toisiakin.
Intis ei todellakaan tehdä itsemurhia, intissä olon aikana ikäluokassa tapahtuu vähemmän itsemurhia, ku siviilissä.
- turhaa vouhkausta
Meitä ei mikään maa uhkaa nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Jos sellainen päivä tulisi että täällä sotimaan ryhdyttäisi, niin minä en siihen sotaan ryhtyisi. Sotikoot ne jotka sotansa ovat keksineetkin! - velvollinenmies
Kävin kiltisti armeijan, joten kerrotko Militantti Jorma, että mistä minä nyt saisin niitä naisia, aluksi riittäisi edes yksi. Niin, ja mistä saan töitä?
- Tiedän ketkä lähtee
Voi sun, itkitkös soppatykillä päivästä toiseen kunnes oli pakollinen aika suoritettu?
Vempuloitko koko palvelusajan lävitse motivaation puutteesta?
Armeija oli helvetin hauskaa aikaa, paljon uusia tuttavia. Todella hyviä muistoja.
Ei armeija ole lupaus paremmasta elämästä, se on kova leka jolla sinut taotaan heräämään maailmaan. Jäätkö siis odottamaan sitä lekaa päähäsi toistuvasti, vai otatko sen pois ja lyöt takaisin?
Oikeassa tilaanteessa et ehdi miettiä.
Kaikki palaa siihen pisteeseen että vain vahvat selviää.
Me tarvitaan sota, että ihmiset taas heräävät arvostamaan niitä taitoja jotka kulkivat sukupolvelta toiselle, ei sen takia että pelastaisimme isänmaamme, vaan sen takia että selviäisimme.
"Meitä ei mikään maa uhkaa nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Jos sellainen päivä tulisi että täällä sotimaan ryhdyttäisi, niin minä en siihen sotaan ryhtyisi. Sotikoot ne jotka sotansa ovat keksineetkin!"
Kuka vitun urpo menisi kertomaan että ovat tulossa kylään aseiden kanssa?
ja luuletko että hyökkäävä taho antaa sinun perskivuista paskanmakua kun pommittavat sinut ja lapsesi aikaiseen hautaan?
Geneven sopimuksia on, ja paljon muitakin mutta niitä ei mikään korkea voima pakota noudattamaan.
ps. Sodan syttyessä äidin helmat ei suojele, tykkäävät nuo luodit mennä lävitse.
Vetoaminen auktoriteettiin on paska argumentti. Perustele väite AP. Sama kuin sanoisi, että: "Hyppää kaivoon, koska kenraali käskee."
- Diipa daapa.
Fakta on se, jos halutaan toimivaa armeijaa,niin silloin valinta on palkka-armeija. Vanha kutsuntoihin perustuva käytäntö on jonnin joutava armeija. Jokainen joka vähänkään katselee ympärilleen,niin ymmärtää,ettei nykyisistä hampeista ole tosi tilanteessa sotimaan. On ylipainoista perheen isää,alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttäjää,niin eihän tällaisesta aineksesta ole sotilaaksi sotatilanteessa.
- Edelleen yhdessä <3
Kyllä minä olen naisena ehdottomasti sitä mieltä, että miehen kuuluu käydä armeija, se on miehen mittari!!! Jos sen kestää, kestää mitä vain, tässä tapauksessa oli sen vuoden pois.
Ja kieltämättä oli se aika seksikästä, kun mies pääsi lomille ja tuli inttivaatteissa oman rakkaansa ja lapsensa luo, kyllä siinä polvet notkahtivat.... Siinä oli jotain sellaista vanhan ajan glamouria, niinkuin vanhoissa kotimaisissa elokuvissa.
Tästä kohta 10 vuotta....- intti4kksivari8kk
Sinulla on varsin vääristynyt kuva miehisyydestä! Järkyttävää että joku oikeasti uskoo miehisyyden myytteihin..
Elikkäs kerros miten 18-vuotiaalla on vaimo ja lapsia. Hyvä kun opit tappamaan sokeasti siellä ja olemaan moraaliton puutarhatonttu.
- Yksi aikuinen....
Ei moni nykyaikuinenkaan kunnioita armeijaa. Miksi kunnioittaisikaan, sehän on täysi pelleilylaitos.
Kyllä nykyinen kotona pilalle hemmoteltu nuoriso ei osaa enää tehdä muuta kuin pelata pleikkaria ja löhötä laiskana kotona äidin lihapatojen ja hillopullien ääressä auvoisasti herkutellen. Tosi on että kun joutuisitte armeijassa ponnistelemaan fyysisestikin niin itkuhan teille luuserisukupolvelle tulisi ja teidät pitäisi palauttaa maitojunalla takaisin äidin helmoihin. Nykysukupolven miespuolisilta puuttuu se tärkein: Teissä ei ole tippaakaan munaa menää armeijaan ! Hävetkää! t.armeijan käynyt
- intin käyny
BS
- reserv-vän
Jospa vaikka syyttäisit sitä armeijaa kun heittävät pitkittyneen flunssankin takia varusmiehen pihalle kesken intin ja sitten perään viestiä, että tule parin vuoden kuluuttua uudestaan eikä tästä sotilaspäätöksestä edes voi valittaa mikä on selvä epäkohta eli kyllä se intti itse on pitkälle syypää siihen, että yhä useampi nuori ei sitä käy loppuun ja keskeyttää siis armeijan päätöksen toimesta.
Ketä sitten kiinnostaa edes aloittaa armeija touhua jos meno intissä on tuollaista kuraa, jossa jo siellä olevat potkitaan väliaikaisesti pois tai jo ennen sinne pääsyä tehdään armeijan toimesta päätös ettei vielä oteta.
Kovin on meinaan Militantti Jormalla nyt yksipuolisesti homma ajateltuna ja kovin unohdetaan se tosi asia että asiassa on aina kaksi puolta.
Militantti Jorma voi vetää lippaan vaikka nukkuessaan mun puolesta. - Vihreä mies
Itelläni on vihreät paperit. 3 viikkoa viihdyin - ja oisin viihtyny pitempäänkin, mutta "löysä"-lääkäri kuunteli juttujani ja kirjoitti "vapautettu rauhanajan palveluksesta" - Emäntä ja lapsia on - ilman hikistä armeijaa. että "sille sama" kun en käynyt .
Nykyään armeijan käy suurin osa 6 kk:lla ja naiset mukaanlukien ! :) tasa-arvoisena ihmisenä en kuitenkaan ymmärrä tätä "tyttöjen"armeija -leikkimistä.
Kuntoni on varmasti ikätovereiheni verrattuna sitä parasta - monta täyttä maratonia juosseena. Jollekkin "löysälle kaverille" armeija sopii, mutta jos on jo löytänyt itsensä ja pitää fyysisesti itsestään huolta -turha paikka. Kuka haluaa esim: poliisiksi tai valtion leipiin töihin, ei muuta kuin RUK tai hyväpassinen AUK, niin kannattaa käydä.- että lusmuilemalla 6 kk:tta - esim veksissä......neuvoksi: Hanki vaikka hullun paperit...ja painu töihin!- Voihan kevät...
Ihan hyvä sinun asenteesi! Hyvin olet perustellut ilmeisesti saadaksesi "vihreät paperit"! Eihän intti toki ole sitä mitä se oli nk. "kylmän sodan" aikana, "kyber- ja etäsotiminen" kuvannee parhaiten nykypäivää. Sinulla on perhe ja et ole työtä vieroksuva, osoittaa yhteiskunnallista vastuun ottamisen kykyä. Hyvä niin! :)
- kannatetaan
Nykyinen rauhanomainen suuntaus on suorastaan erinomainen. Se on oikea meininki, ettei haluta tappaa ketään. Sietäis muidenkin maiden ottaa mallia Suomesta. Ei sotimisesta ole mitään hyötyä.
- Aikansa elänyttä
AP on huono provo. 1/5 koska vastaan.
Minulta ei kysytty, haluanko syntyä tähän "valtioon". Muitakin velvollisuuksia on, kuten oppi- ja veronkantovelvollisuus. Nämä teen, koska molemmista on konkreettista, suoraa käytännön hyötyä niin yksilölle kuin yhteisöllekin, toisin kuin jos olisin intissä välivuotta viettämässä, ja opiskeluaikaani pidentämässä.
Mielummin kriisin aikana toimin väestönsuojelussa ja yhteiskunnan rakenteita ylläpitämässä, kuin silpomassa itseäni ja toisia ihmisiä (jotka tuskin hekään siellä haluavat olla) turhan takia. MIKÄÄN ei ole sen arvoista. Ei mikään. Tämä elämä on liian ainutlaatuista, että se kannattaisi heittää hukkaan sotimalla. Jotain rakentavampaakin voi tehdä.
T: sivari.
PS. yleensä naiset arvostavat enemmän kriittiseen ajatteluun kykenemistä, kuin lammasmaista, mitään kyseenalaistamatonta stereotyyppistä putkiaivoisuutta. Tämä tietysti vain minun kokemukseni.- Voihan kevät...
Hk. olen hyvin onnellinen syntyessäni tähän "valtioon"! Mieluummin kuin uskonnollisesti sekä sen velvoittamana "itsemurhapommittajavaltioon" jossa mm. henkeä tai naista ei kunnioiteta! Meidän on hyvä täällä elää kunhan vain pidämme olevasta hyvän huolen. Inttiä ei tarvita sen vanhoillisessa merkityksessään. Puskasodankäynti on historiaa, haupitsien kantama on aivan liian lyhyt jne... Maamme puolustus tulee nojautumaan yhteisöjemme hengissä pitämiseen, ei hyökkäysmentaliteettiin. Väestönsuojelu on konkreettinen ja tärkein tavoite kun mahdollinen konflikti syntyy!!
- 19+17
Mulla on kiva työ, 40k/vuosi, kaunis avokki, ihanat lapset (priceless) ja pihkuruinen harrastusfirma josta tulee 5-10k/v extraa pienellä vaivalla. Munakin ottaa eteen joten en nyt ymmärrä mitä hourit. Ikää on reilusti alle 30?
- EiOoValtiotaMitäPuol
Missä on valtio jota puolustaa? Kuka täysjärkinen alkaisi kuolemaan nykyisen Suomen huijarikelmien ja hienostoämmäin timatien tähden.
Koittaisivat edes olla rakentavinaan sellaista maata jonka takia joku olisi valmis henkensä menettää.
Tulispa venäläinen tai joku ja tuhoaisi kaikki velkakirjat joihin ahneet ja kusipäiset nykypoliitikot ovat lapsemme ja lapsenlapsemme sitouttaneet.- sdfgsdgh
Seittämäntuhannen kotoisen vapaamuurarin ja ulkovaltojen ohjauksessa taitaa olla Suomen asiat nykysin. Ei siis ihme jos puolustusinto meinaa olla nollassa.
- Voihan kevät...
Yleisesti ottaen, lapsellisen tietämätöntä kirjoittelua aiheesta "intti ja maanpuolustus"! Aikakaudet ovat ovat omiaan ja niiden vaikutus kuhunkin tulevaan on välitön. Sodan-, kylmänsodan- ja Suomi Ey:ssä aikoja ei toki voi verrata toisiinsa mutta niiden side toisiinsa on todellinen, muutoinhan ei kehitystä olisi tapahtunut. Sotivat sukupolvet tekivät mahdolliseksi itsenäisyyden, heidän kanssaan sodan aikana ja sen jälkeen syntyneet sukupolvet rakensivat sen perustan jolla nykyisten nuorien sukupolvien on hyvä lonkkaa vetää!! Vastuu ja moraali käsitteinä ovat menettäneet merkityksensä, puhumattakaan niiden olemassaolosta. Intti oli ennen kova sana, nykyisin se on suuren vähättelyn kohde. Kaikki tämä on seurausta kasvatuksen puutteesta ja sitä myötä vastuuttomuudesta. Paapova sosiaaliturva on synnyttänyt nuoria "eläkeläisiä" sekä lintsareita joita veronmaksajat joutuvat elättämään. "Muka mielenterveysongelmat" ovat suurin lintsareitten syy työn vieroksumiseen ja intistä kieltäytymiseen???!!! Kyllä ihmisen laatu on heikentynyt!
- lasten ystävä
name of yeshua nää sodat järjestetään ja suomi on miestensä kasvatuksen, naisetkin mukaan lukien sen kasvatuksensa hoitanut kuntoon, sotikoot vain sotiansa ne keille se on määrätty .............
- Lappeenranta666
Armeija on käyty ja pari kertaa käyty kertaamassa, ikää on nyt 30. Ikinä ei ole kysyttä missään työhaastattelussa että olenko käynyt armeijan ja kertausharjoituksiin lähteminen tuottaa nykyiselle työnantajalle vaikeuksia tuotantoon. Hyvin olisi voinut jättää käymättä, mitään hyötyä ei ole ollut. Seuraavasta askeleesta kohti Natoa lähtee passi välittömästi palautukseen.
- Pioneeri nönnönnöö
Tuli käytyä armeija, muistona kipeät polvet.
Suurimman osan ajasta työttömänä ja ei naista.
Haiskahtaa vain pahasti siltä että tämän ketjun aloittaja ei ole enää ajantasalla... - poikamiesi 29
Armeija ei tee pojasta naimisoitumiskelpoista, koska ei siellä kenenkään perusluonne muutu. Toiset taas on jo syntyjään naimisoitumiskelpoisia ja pystyy meneen naimisiin oli army käyty eli ei.. Armeija opettaa vain aloitekyvyttömyyttä ja tunteiden lukittelua ko rankaistuksen uhalla ei saa vittuilla takasi vaikka huvittas
- huh huh huuuu
Armeija opettaa todellakin tekemään typeryyksiä .... jos ottaa opikseen.
Ehkäpä armeija ei ole niin itsestään selvä asia kuin vuosikymmeniä sitten. Ajat ovat muuttuneet, samaten uhkakuvat ja moni muu maa Euroopassa (pääosin Nato-maat) on luopunut asevelvollisuudesta. Palautapas koulun historiantunnit mieleesi ja kerro, milloin Suomi on ollut viimeksi sodassa tai edes jossakin kriisissä?
Ja tuo sinun väitteesi että armeijan käymätön ei ole mies tai saa töitä saatikka naista, minä tyrmään suoralta kädeltä. Tärkeintä on se, millainen mies on IHMISENÄ, ei se mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Minä pidän tuollaista kantaasi asennevikana. Eikä se kuulu kenellekään onko armeija käyty tai muu tuommoinen vaan jokainen kertoo siitä vapaaehtoisesti JOS haluaa.
Jos sinua harmittaa armeijan käymättömät, vapautetut, sivarit sun muut, niin se on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi. En itsekään tosin kässää noita hullun paperit -menetelmiä vaan mielummin kannustan valitsemaan kunniakkaasti sivarin. Isänmaan puolesta.- metri-molo
Tulepas Militantti-Jorma tänne sivarien koulutuskeskukseen... annetaan sulle vähän Jormaa...
- son niin!
vai armeija. SUOMALAINEN JOKO NAINEN TAI MIES ON TARVITTAESSA PUOLUSTUS velvollisuudellaan kyettävä turvaamaan maansa,hankkimallaan taidoilla ja tietämyksellään. Jos moittimalla ja halveeraamalla maatamme kohtaan on silloin ehkä parempi muuttaa maata.
- räjähdysaine
suositellaan sataa niitä myrkkypilviä ja tietokone sotia ihan joka paikkaan
- hullu99
siis ajatteletko että suomella on realistinen puolustus kyky. Herää pahvi Tämä maa pystyttäisiin miehittämään tunneissa sitä ei pari sauvakävelijää estä
- yksjärkiset.
hullu99 kirjoitti:
siis ajatteletko että suomella on realistinen puolustus kyky. Herää pahvi Tämä maa pystyttäisiin miehittämään tunneissa sitä ei pari sauvakävelijää estä
"realistinen"
Ei ku kuvitellaa koko puolustus tahvo?
Jos tarkoitit tekniikan kehittymistä, lukaiseppa historiaa miten suomalaiset nujersivat panssarivaunut ilman raskaita aseita.
se siitä tekniikasta.
- eu kansalainen
sana isänmaa ja kotimaa on kielletty euroopassa, olemme mykyän eu kansaa. Tämä on oikeesti näin.
en tiedä tuosta teeskentelystä en päässyt armeejaan vaikka halusinkin koska kärsin paniikki häiriöstä jonka kanssa elänyt nyt 10 vuotta kyllä mielläni menisin jos en siitä kärsisi...
- ei nato ei venäjä
ja herran sodathan ovat ainoastaan niitä varten, keitä varten ne on, esim. suomi ei ole ikinä sotia yhtäkään sotinut, tavaraa vain katsastettiin, enimmiltään perimmältään esim. merirosvomenetelmällä ja vaikka olisikin sotiansa sotinut, täytyy olla niin ettei hyvä, kyllä Herra, olisi edullista näissä oloissa katsastaa Eurooppa
En käynnyt armeijaa monistakaan syystä vaikka pikkupoikana odotin sinne pääsyä..
Kuitenkin olen nyt töissä ja minulla on vaimo ja lapsi. Mikä meni vikaa? :D- jortikka3
Armeija tekee homoksi. Kahden viikon yhdessä oleminen saa kauniit pojat näyttämään pornolta. Leirillä jopa kisaillaa kauniiden poikien huomiosta.
- panopuu2
Sama ilmiö on vankilassa
- Kannattaneeko
Kävin armeijan, mutta en tiedä kannattiko. Nyt myydään maata venäläisille, romutetaan jv-miinat ja säästetään muutenkin hankinnoista. Kannattiko lusia vuosi kaikenmaailman ääliöiden kanssa vain että tosi paikan tullen joutuisi teurastettavaksi kun vihollista vastaan ei ole juuri sen kummempaa varustusta kuin talvisodassa? Ei tainnut kannattaa. Olisi pitänyt hankkia siviilipalveluspaikka hyvissä ajoin ja käydä se, niin olisi valtiokin hyötynyt jotain.
Joko pitäisi varustautua paremmin ja harkita sotilaallista liittoutumista, tai lakkauttaa koko armeija, koska nykymenolla siitä ei ole kuin sen verran iloa että HKi-Vantaan lentokenttää voidaan suojella puoli päivää niin että poliitikot pääsevät lentämään turvaan. - zelena681
En ota kantaa armeijaan tai Suomen puolustukseen mitenkään, mutta sen voin sanoa, ettei saisi aliarvioida mielenterveydellisiä syitä olla käymättä armeijaa. Joillekin ihmisille voi olla jopa vaarallista antaa ase käteen. Ja on niitä, jotka kärsivät pahoista fobioista. En tiedä miten sitten on laita lievästi kehitysvammaisten kohdalla, jotka kuitenkaan eivät ole eläkkeellä. Jo vuosia sitten silloisen poikaystäväni kaveri teki itsemurhan, koska hänellä olisi ollut armeijaanmeno edessä ja se oli hänelle liikaa. Varmasti joku käyttää tätäkin keinoa hyväkseen, mutta on oikeasti sairaita ihmisiä, jotka vain eivät voi käydä armeijaa eikä heitä saisi syyllistää.
- Voihan kevät....
Niinpä "zelena681", omalta osaltani tarkoitin "muka..."-ilmiötä josta on tullut valitettavan helppo reikä helppoon ja muiden kustantamaan elämään! He joilla on TODELLA tämä häiriö/sairaus, ovat luku erikseen ja varman sekä täsmennetyn diagnoosin perusteella todettu. Kaiken kaikkiaan intti ei ole se ydinkysymys vaan yhteiskunnallisen vastuun kantaminen heidän osalta jotka siihen kykenevät. :)
- vapautettu mies
V-i-t-u-t pitää.
Ei ole pakko jos ei haluu. - GLX
Väärin. armeija, naiset ovat yliarvostettuja juttuja. Osa miehistä pärjää elämässään ilman naistakin.
http://www.youtube.com/watch?v=BQozTjEsc_Y
http://www.youtube.com/watch?v=pMQquZp2EEM
http://www.youtube.com/watch?v=W_ijbUqKnXo
http://www.youtube.com/watch?v=zXGu6lTGKyU - Hahaha
Ihan naurettavaa kuvitella että nykyinen Suomen armeija pystyisi puolustamaan maatamme millään tavalla kriisitilanteessa. Siten armeijan käyminen on tarpeetonta. Väkipakolla pakotetaan käymään armeija, sellaisenkin joka ei siihen mitenkään pysty. Sittenpä vielä kieltäytyjät pakotetaan vankilaan ja he ovat suurempia rikollisia kuin murhaajat. Suurimmasta osasta Euroopan maista armeija ei ole enää pakollinen. Suomenkin ainoa järkevä vaihtoehto on palkka-armeija ja Nato-joukot. jostain syystä vielä on tällaisia militantteja jotka kirjoittavat tällaisia älyttömyyksiä mielipidesivustoilla.
- runkkarit RY
Vankila vapaaehtoiseksi! Kaappihomot menköön, jos tahtovat.
- korjaan
Siis armeija vapaaehtoiseksi!
- heppi6
Mikä on sotilaiden yleisin harrastus?
- sivari
Jaa, tuostako se työn ja naisen saanti onkin kiinni.
Mäkun oon aina kuvitellu et se on tämä vittumainen luonne ja ruma naama - alikersantti5868
Naisen saantiin armeijalla ei ole kyllä minkäänlaista merkitystä. Päinvastoin ajattelisin, että niillä jotka ei käy on enemmän aikaa löytää se oikea nainen.
- PUAKKI LIPPONEN
Irti eu paskasta. se on minun ARMEIJA KYRPÄ NAAMA.
- spermapankki1
Armeijan sängyissä on tapahtunut yöllisiä siemensyöksyjä lukematon määrä. Haluatko nukkua kyseisessä sangyssä?
Ajanhukkaa koko armeija. Ei ole mitään hyötyä töittenhaussa. Koulujen jälkeen nuoret voisivat suoraan hakea töihin, eikä tarvitsisi hukata puoltavuotta/kokonaista vuotta.
- hilsku1
Naiset eivät käy sen takia armeijaa, koska naisilla on hygieniasyistä vaikea olla mettäs :)
- Alik. Erkka K.
Kun katselee kylillä nykyajan hiima-hemmoja, niin hyvä vaan että osa näistä arjen sankareista tajuaa jäädä pois palveluksesta. Meinaan jos tilanne vaatii, rajalle tarvitaan miehiä eikä hiiriä. Kyllä suomesta aina sen verran vielä parempaa ainesta löytyy että hommat hoituu. Että näin.
- huuhaa-armeijat
On tainut lääkkeet jäädä välistä aloittajalla tms..
En tiedä mitä olet vetänyt mutta älä vedä sitä ainakaan enää. Suosittelen vaihtamaan lääkkeesi vahvempaan valmisteeseen. Keskustele rohkeasti oman lääkärisi kanssa asiasta. Minä maksan lääkärikäyntisi. Laskun voit lähettää minulle.
Aloittajan höpinöihin ei pidä missää nimessä uskoa. Nuo on höyrypäiden ja kiihkosotahullujen juttuja. Siksi tollasia huuhaa-tyyppejä kutsutaan meilläpäin.
Perustelen kantaani näin.
Jokainen osaa leikkiä aseilla ja niitä sotaleikkejä. Ei sinänsä mikään saavutus.
Pusikoissa ja maastossa ja muualla jokainen osaa könytä.
Jollain nuo sotaleikit on enemmänkin moraalinen kysymys heille jotka vastustavat kaikkea väkivallan muotoa, niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa. Minä lukeudun kaiken väkivallan vastustajiin. En osallistu sotaan tai sotiin. En ole uskossa. Olen enemmänkin agnostikko. Uskon karman lakiin.
Toinen asia tähän lopuksi.
Tyttöjä ja naisia elämässäni on aina riittänyt aina, niin nuorena kuin vahemmallakin iällä. Naiset ovat arvostaneet minua ihmisenä kun ovat ymmärtäneet henkiset arvoni.
Nuoriso on järkiintymässä koska ei halua olla tekemisissä sota-asioiden ja sotamoraalittomuuden kanssa.- Voihan kevät....
Sota on aina moraaliton ja alkukantainen ratkaisu valtioiden keskinäisissä ristiriidoissa. Vain älyllisesti köyhät johtajat vievät kansansa sotimaan, etenkin nykyisin kun "Telluksen" pinnalla elävä väki on niin sivistynyttä!!?? Kiihkouskonnollisuus kuuluu sivistymättömyyteen, joka taas on kautta aikojen ollut suurin "murhaaja" globaalisti ottaen.
Suurin osa nuorista on todella valveutunutta ja heidän kontollaan on myöskin olevan että tulevan ajan yhteiskunnalliset vastuut. Akateemisuuden tuottamat "wanhoilliset" ja yksioikoiset auktoriteettirakenteet ovat taakse jäänyttä elämää. Siispä tiedon maailmanlaajuinen saanti, järjen käytön myötä, luo varmasti vakaampaa tulevaisuutta?! - Itse ajattelen näin.
Harjoitit itse juuri henkistä väkivältaa aloittajaa kohtaan, täysin asiattomasti vetämällä lääkevitsisi tähän ja mollaamalla aloittajan mielipidettä johon hänelläkin on ihan yhtälailla oikeutensa kuten sinullakin... :)
Tuo sota homma on vaan kaksipiippuinen juttu. Et voi itse vain kieltäytyä, jos muissa valtioissa ei tehdä samoin, olet käytännössä heidän tossunsa alla.
Rauhan aate on hieno ja kannatettava aate, mutta sitä on vaikea yksipuolisesti harjoittaa.
Jos tulee joku ulkopuolinen uhka, joku idiootti diktaattori haluaa hyökätä tänne, oli hän kuinka tyhmä tahansa, jos hänellä on aseita ja voimavaroja, hän tulee tänne.
Mitä sinä teet siinä tilanteessa, sanoa, että ei me taistella, me ollaan kieltäytyjiä? XD
Voit ajatella asiaa yksilönkin näkökulmasta. Jos kävelet ulkona ja joku idiootti on päättänyt tappaa sinut. Annatko sen tapahtua, yritätkö paeta, vai yritätkö puolustautua...
Se vain on luonnonlaki, vahvimman laki mikä ääritilanteessa jyrää. Eikä se älyä katso. Jos tätä ei ymmärrä tai hyväksy, niin ei hyväksy tosiasioita, miten luonnossa ja maailmankaikkeudessa aina tapahtuu. :)
Vauraus, ja elintason nousu on onneksi laskenut, sotaintoa ja se ettei nyt ole diktaattoreita ollut viime aikoina. Mutta näin ruusuinen tilanne ei ole tänäkään päivänä monessa maassa.
Parempi pitää jalat maassa ja pitää edes jonkunlainen puolustusreservi. Eihän se ole kuin pahimman varalle, JOS käy huonosti. Ei kukaan tavallinen ihminen sotaa halua, mutta joskus siihen voi joutua vaikkei haluakkaan ja silloin on fiksumpaa olla vamlis.
- umpihetero4
Armeijassa haisee miehelle! Haluatko haistella miesten eritteitä?
- hyisaatana1
Kullinhaju...
- maan tapa
hyisaatana1 kirjoitti:
Kullinhaju...
Ryhmäsuihku ja saunaillat...
- olet PIHALLA!
Ja mistähän lähtien armeijalla on yhtään mitään tekemistä ollut naisten tai töiden saannin kanssa?! Sehän on pelkkä sirkus, missä jo kasvaneista miehistä tehdään poikia!
Kyllä ne työpaikat ja naiset edelleenkin jaetaan alkoholinkäytön perusteella.- On työnantajia
Niitä on ollut aina, sellaisia, jotka eivät ota armeijaa käymättömiä hommiin. Yllättävää, että et ole tiennyt sitä.
- hullu99
On työnantajia kirjoitti:
Niitä on ollut aina, sellaisia, jotka eivät ota armeijaa käymättömiä hommiin. Yllättävää, että et ole tiennyt sitä.
Ai onkos suomessa töitäkin missä ????
- 362
Lutin sanoissa,kyllä noille armeijan käymättömille löytyy sit joku paska homma jos tarve vaatii,vaikka miinanpolkijoiks :D
- mä en tartu aseeseen
Elämässähän ei ole pakko kuin kuolla.
Ja armeijassa opetetaan tappamaan.
Se on jokaisen ihmisen oma valinta millä tavalla suorittaa yliarvostetun asepalveluksen. Tämä vaan on tätäpäivää ja ennen oli ennen.
Tekeekö se toisesta paremman ihmisen jos on käynyt armeijan? Onneksi suunta onkin jo muuttumassa, ja ihmiset jopa uskaltavat ajatella omilla avoillaan.
Sen parempi mitä vähemmän ihmisiä käy armeijan, suomen armeija on vain yksi monista valtion ylimitoitettuista organiosaatiosta. - hullu99
Hei sinä siellä suomi24 sensuroinnissa poista sitten tämä viesti jos on liian paljon herjausta. Kun eihän täällä saa herjata edes itseään. Mitä yleensä saa kirjoittaa ei varmaan mitään muuta kuin ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
tämä on sitä sanan vapautta.
Ei nuoriso ole päästään sekaisin vaan tämä maailman meno on sairasta. Ai mitä töitä ? Missä niitä töitä on ei ainakaan suomessa eikä sellaisella palkalla että niitä tekemällä pysyisi mieleltään terveenä??? Ja sit jos palkka kohdillaan vaatimukset sellaiset että pää ei kestä.
Naista kuka haluaa suomalaisen naisen ei kovin moni enää nykyään. Etenkään kun suurin osa suomalaisista sekä miehistä, että naisista vaan läträä viinan kanssa. Armeija on siitä hyvä paikka, että siellä oppii ainakin polttamaan tupakkaa ja syömään kaikille niin turvallisia psyykelääkeitä, että pääsee sitten sen armeijan jälkeen nopeammin eläkkeelle. Hyvä Jorma lisää eläkeläisiä tänne suomeen kaikki vaan armeijaan oli terve tai ei kyllä se tohtori antaa sitten sellaiset sopivat lääkkeet, että jaksaa kun pakkohan se on käydä se armeija vaikka pää kainalossa ja sitten kun pääsee armeijasta voi yrittää tehdä niissä lääkkeissä töitä johon tuskin enää pystyy tai hankkia tyttöystävän jota ei enää tartte kun on jo muuttunut naiseksi niillä lääkkeillä. Kuhtuvat niitä lääkkeitä mieliala lääkkeiksi hyväksi todettuja ovat, kun monta miestä on suomessakin niillä muutettu naisiksi. Asia ei vaan etene, kun kukaan ei uskalla mennä omalla naamallaan telkkariin kertomaan mielipiteensä, ite ainakin tässä kohta puoliin jään myös eläkkeelle pittää vaan ensin jäädä parin vuoden saikulle tässä. Kun kaikki napit on jo vedetty ja yli kymmenen vuotta kärsitty.
Sähköhoitohin en lähde muut voivat mennä ja voihan olla et jätän tän yliarvostetun Suomen maan ja lähden kauas kauas pois tästä harmaasta negatiivisten toisiaa haukkuvien kateellisten ihmisten maasta.
Kymmenen eri psykiatria nähneenä voin todeta, että ei potilaalla ole mitään oikeuksia tässä maassa ja itse en voi edes mennä lääkäriin ilman asianajajaa ja on pakko käydä aina kalliilla yksityisellä, kun muuten tulee taas 4kk pakko hoito. Kun kerran saa hullun paperit on aina hullu. Ei se muutu enää parani tai ei. Nyt se on varmaan taas sekaisin laitetaan se tänne lepäämään.No nyt elämä on jo pilalla ei tartte enää yrittää mitään Jorma miltäs se kuulostaa kun elämä pilattu 30 vuotiaana kiitos kaikille minua hoitaneille. Hyvää työtä. En syytä ketään teistä ettehän te niitä lääkkeitä ole valmistanut. Totuus on se, että vaikka näistä lääkkeistä tulee pysyvät haitat niin silti niitä saa myydä. En ymmärrä ja eihän sillä ole enää mitään väliä. Elämäni on jo ohi piste ei toivoa paranemisesta mieti sitä ei mitään toivoa enää - JIHAD!
Näkee noista plussista ja miinuksista aika hyvin sen, että Suomi24:ssä on vain mammanpoikia, jotka mielummin istuvat koneella, kuin puolustaisivat Suomea.
- Jykä Käteinen
Mitä Suomea? Me ollaan Eurostoliitto!
- AlikTossavainen
Valitan , Armeija on velvollisuus vain jos on TERVE
Ja sitä paitsi sen pelleilyn voisi jättää ihan hyvin väliin ja mennä töihin - kjfhjgfgjdghfd
Tyhmiä naisia ei ehkä saa mutta fiksuja naisia ja töitä ehdottomasti.
- kapiasten kauhu
Itse en ainakaan heitä tikkua ristiin eu valtioiden puolesta. Meidän suvussa oli jo 60-luvulla totaali kieltäytyjiä, siihen aikaan oli kova juttu, taisivat tietää mihin ollaan menossa. Itsekkään en ole käynyt armeijaan, olen silti vakituisessa töissä ja elämä hymyilee ja ne erätaidotkin voi oppia itse.
MIKSEI SIELLÄ ARMEIJASSA OPETETA LIIKKUMAAN LUONNOSSA SIISTISTI, JOKAINEN JAKSAA KANTAA OMAT TAVARANSA METSÄSTÄ POIS, TÄYSIKÄISET IHMISET HEITTELEVÄT VOIPAKETTEJA LUONTOON, AJATTELEMATTOMUUTAKO VAIN???- Joo....
Siisteyslöpinät ovat yksittäistapauksia ja valita siitä ihmeessä sinne missä sitä tapahtuu.
Kyllä meillä oltiin tarkkana senkin kanssa näin rauhan aikana, ettei jää paikat huonoon kuntoon.
- näin on
Minulle naisena on aivan se ja sama onko mies käynyt armeijan vai ei.
Aikan vanhanaikaista olettaa ettei saa naista jos ei ole käynyt armeijaa... Niin ja ennen kuin joku tuhisee minulle nykynuorista mitään niin olen 45-vuotias :) Omat kaksi poikaa ovat käyneet armeijan - itse saivat päättää ilman painostusta puoleen tai toiseen ja noin päättivät. - Passilla naista
Jorma on ihan oikeassa. Naista saa kun on armeija käyty. Kerrankin iskin baaritiskille sotilaspassini suoraan jonkun jonnan eteen niin että lätkähti. Selitin sille kuuluvasti kuka olen ja mitä haluan. Niin ainakin muistelen. Homma oli sillä selvä. Me lähdettiin saman tien baarista kämpille kaksistaan, sotilaspassi ja minä. No, en ehtinyt kauaa kämpillä oksennnella kun oveen paukuteltiin kutsuvasti. Sisälle pyrki upea blondi sinisessä asussaan. Sillä oli miekka hihassa ja joku kölli mukana. Ja taas mentiin eikä jalat koskeneet maahan.
- Passilla naista
Joo, pitää paikkansa!
Sotilaspassin kääntöpuolella on ruudukko, johon saa naiselta leiman joka kerrasta. Jokaisella naisella on kato mukana sellainen leimasin, jolla tehdään sotilaspasseihin merkintöjä.
Kun ruudukko on tullut täyteen, voi anoa uutta sotilaspassia.
Itselläni on jo kolmas passi menossa!
Sivarit eivät edes tiedä mitä menettävät. Itse olen sotilaspassiini oikein tyytyväinen!
- Asdertson
Reservimme on todettu rauhanajalle sen verran ylisuureksi, että pääesikunta on kiitollinen jokaisesta vastahakoisesta lusmusta, joka omaehtoisesti jättäytyy koulutuksesta, ja johon ei siis tarvitse tuhlata valtion voimavaroja.
Yleinen asevelvollisuus on tullut tiensä päähän. Kun se lanseerattiin, autettiin alulle nuorta kansakuntaa kodin, uskonnon ja isänmaan nimiin. Mitä näistä on enää jäljellä?
Väki eroaa kirkosta. Isänmaa on EU. Koti on asunto, joka vaihtuu työpaikan perässä.
Kuka haluaisi kaatua yhteisvaluutta euron, EU:n parlamentin tai "länsimaisen sivistyksen" puolesta? Tässä ympäristössä yleinen asevelvollisuus on aikaamme kuulumaton anakronismi. Dinosaurus puutarhassa.
Tosiaan, seuraavaan sotaan, jos sellainen nähdään, pitää todella keksiä kansalle jotain pätevämpiä motiiveja kuin vanhat ontot kliseet ja sisällöttömät iskulauseet.
Kuten aloittajalla:
"vedoten mielenterveyden ongelmiin saadakseen vapautuksen."
Joopa joo? Kajahtaneillehan se pyssy pitäisi kai ensimmäisenä antaa, jotta pamauttavat sillä omat ja kaverin aivot kankaalle?
"ARMEIJA on velvollisuus "
Ei ole. Maanpuolustusvelvollisuuden Suomen laki tuntee. Koskee myös naisia.
" jos ette käy armeijaa ette ole miehiä "
Kierroksen jäljessä? Miten asepalveluksen suorittaneet naiset sopivat tähän?
"ettekä saa töitä"
Tuo on niin 1930-lukua, etten jaksa edes kommentoida.
"ettekä naista"
Viittaan vain edelliseen, mitä sanoin naisista armeijassa.- rauhanaika
Niin vapautushan koskee vain rauhanajan palvelua. Nämä armeijasta vapautukset eivät päde sota-aikana. Näin minä olen asian ymmärtänyt.
- Savon ukko
Nuorempana, joitakin vuosia sitten olin melko kiihkeä tämän asian suhteen, suoraan sanottuna melkoinen patriootti. En hyväksynyt keneltäkään mitään selittelyjä armeijasta kieltäytymisestä.
Armeijassa tuli vietettyä vuosi sissinä, joten helpointa tietä en senkään suhteen valinnut. Päivääkään en ole katunut tuota päätöstä, sillä hienoja ja ainutlaatuisia asioita pääsi intissä tekemään! Rankoissa harjoituksissa myös oppi itsestään paljon asioita. Joten menisin vielä tänäkin päivänä.
Nyt kun on jo jonkin verran kerennyt nähdä muitakin maailmanosia kuin länsimaita, niin on todennut ettei se Suomi nyt ihan korvaamatonkaan ole. Huonoimmassakin tapauksessa ihminen kyllä selviää ja on saattaa todennäköisesti olla onnellisempi kuin Suomessa, joten miksi Suomea välttämättä kannattaisi puolustaa?
Länsimaissa eletään nyt todella syvää rauhan ja vaurauden aikaa, jota ei ole päästy kokemaan historian aikana todella pitkään aikaan. Vauraus onkin suurin syy siihen miksi sotia ei ole. Lisäksi koen että nykysukupolvemme on ideologisesti hyvin tasapaksua. Suuret ideologiat eivät taistele keskenään, kiitos amerikkalaisen populaari kulttuurin, joka on turruttanut aivomme. =)
Miksi siis löytää motivaatio armeijaan? Saadakseen uusia, ainutlaatuisia kokemuksia joita ei siviliistä löydä?
Tai ehkä jonain päivänä syttyy uusi maailmanpalo, jolloin ei ole paikkaa mihin paeta. Itse haluaisin silloin kuitenkin olla suojelemassa Suomalaista hyvinvointi-/oleskeluyhteiskuntaa, elämäntapaa ja perinteitä. - Joo'o...
Jos ei nykypäivän armeijaa kestä, on aika heikolla pohjalla tilanne, miten kestää mitään elämän vastoinkäymisiä. . . :)
Ennen armeija sentään oli vittumainen paikka, kun simputetiin ja muuta.
No, se on sitä, nykyään kukaan ei halua puhaltaa yhteen hiileen, ennemmin ajatellaan ensiksi oma etu. Tietenkin ymmärrettävää kun tilanne on niinkin hyvä kuin se on. - Tosimies Kotkasta
Mies joka ei ole käynyt inttiä ei ole mies eikä ansaitse minkäänlaista kunnioitusta minulta. Paskahousuja ovat ja yleensä muutoinkin yhteiskunnan verorahoilla eläviä parasiittejä. Aikoinaan menetettiin kansalaisluottamus josta oli tietyt seuraukset, niin pitäisi olla nytkin . Tälläiset ovat vastuuntunnottomia luusereita.Työnantajana kysynkin aina sotilasarvoa hakijalta, jos ei sotilasavoa ole niin ei ole minulla töitäköön tälläiselle. Jos maassa ei ole omaa armeijaa niin siellä on kohta toisen maan armeija, sitäkö nää luuserit haluaa? Tutustukaa Suomen sotahistoriaan ennen kuin
täällä nolaatte "asiantuntijana" lausutte sammakoita suustanne.- HerääPelle
Kuka tuollaiselle pellelle töihin haluaisikaan, taitaa olla johtamistavatkin niitä käyttökelvottomia armeijan mallisia LOL
- Kalsari-himanen
Ihme homo, ei ota naisia töihin. Eikä tämä ole mikään maa vaan Euroopan liitovaltio.
- sssd1
provo...
- Reinovaan!
Onneks en käynyt armeijaa olisin nyt kyllä kusessa akkojen kanssa kun niitä tuntuu tulevan yksin,pareittain ja laumoittain tännepäin mun luokse ja PARASTA siinä on että suurimman osan ukot on INTISSÄ tai kertauksessa tällä hetkellä ! Ja mikä hauskinta on että saapi paukuttaa paljaalla kun kukaan ei kuitenkaan kerro ukolleen kuka tulevan lapsen isä on!
- palvoja.
Seppo Myllis on jumalasi. Sinulla EI SAA olla muita jumalia.
- Totaalikieltäytyjä
Eipä tuossa armeijasta meuhkaamisessa ole mitään järkeä, maailmasta ei koskaan lopu sodat tai pahuus jos ratkaisu on aina sotia sotimasta päästyä. Ikuinen kierre mistä ei seuraa kenellekkään mitään hyvää, maapallosta puhumattakaan.
Suomella ei edes nykypäivänä ole todellisuudessa uhkaa mistään toisesta valtiosta, kovasti sillä Venäjällä intissäkin pelotellaan mutta todellisuudessa Suomessa ei ole yli kolmeenkymmeneen vuoteen ollut mitään mikä venäläisiä kiinnostaisi.
Lisäksi minusta on loukkaavaa, että armeijassa syötetään niin paljon potaskaa varusmiehille propagandan muodossa että omilla aivoillaan ajattelevat yksilöt joutuvat koville leikkiessään asepalveluksen ajan.
Sivistyneessä valtiossa kuitenkin tälläistä pitäisi välttää, eikä siitä koskaan ole pitkä matka propagandan laajempaan käyttämiseen, jos vain jonkinlainen tarve ilmenee.
Enkä myöskään ymmärtänyt tuoda heittoa ettei aseistakieltäytyjä saa edes naista rinnalleen, baareissa on joka viikonloppu tuhansia varusmiesten nais- tai tyttöystäviä etsimässä itselleen seuraa yöksi, koska oma kulta on estynyt tyydyttämästä toisen tarpeita turhan ja merkityksettömän asepalveluksensa takia, mikä taas on eniten väärin juurikin varusmiestä kohtaan.
Suurinosa henkilökohtaisistani yhdenyön jutuista on nimenomaan "inttilesken" kanssa ja minusta se on sääli että valtio pakottaa meidät tähän,- mallioppilaita
Jenkkien sotafilosofia..
Ryöstetään öljy, pommitetaan paikat paskaks ja mennään sitten uudelleen rakentamaan paikat rahasta...
jee jee, siinä sivussa tapetaan ja raiskataan muutama siviili.. - Uskollinen nainen
Puolustusvoimien propagandan kauhistelu on jotenkin huvittavaa, kun et itse ole edes käynyt siellä sitä kuuntelemassa. Yhtälailla sitä propagandaa joutuu kuuntelemaan siviilissäkin. Niin kauan, kuin demokratiassa eletään, siltä ei voi välttyä.
Väkivalta voi vähetä pikkuhiljaa, mutta ei se koskaan kokonaan mihinkään tästä maailmasta katoa. Kuten ei "pahuuskaan". Samaten kuin aina löytyy uskottomia kumppaneita, jotka aina keksivät jonkin oikeutuksen pettämiselleen. - Joo...
Potaskaako? Niin mitä potaskaa, kerro yksikin esimerkki . . .
Mistä edes tiedät mitä siellä syötetään kun et ole edes käynyt!
Ei siellä yhtään mitään syötetty. Itseasiassa siellä tarkasteltiin asiaa hyvinkin älyllisestä ja järkevästä näkökulmasta mielestäni.
- 1.JK KJääk
Armeijan käyminen on kunnia asia!
- höpö höpö
sinut on aivopesty..
- SivaritRulaa
Eipä päästetä meidän kunnasta koskaan lähimpään (80km) palveluspaikkaan lukion jälkeisenä kesänä, vaan ehdotetetaan aina jotain korpipaikkaa 250km päästä. Naapurikunnista kyllä pääsee, kun ovat aakkosissa edellä, ja sieltä korvestakin pääsee kyllä viemään paikkoja meidän 'lähi'paikasta. Kiitti vitusti vaan, pitäköön mokomat johtamis- ja järjestelytaidottomat kapiaiset tunkkinsa, kun eivät osaa hoitaa edes kutsuntoja kunnolla ja tasa-arvoisesti.
Ei ne vänskän natsat ole minkään arvoiset, eikä ole mitään järkeä menettää kymmeniätuhansia euroja palkkatuloja ylimääräisellä vuodella lykkääntyneiden opintojenkaan takia, kun 6kk:lla päästetään käytännössä vain ne amiksen tyhmimmät vesipäät!- 16+11
Vali vali vali. Sitäpaitsi, jos sen AUK:n haluaa oikeasti välttää, niin kyllä se aina onnistuu - jollei ole tyhmä vesipääamis.
- terveisiä perceestä
hah hah..
"ette ole miehiä, ettekä saa töitä ettekä naista"
minäkin olen armeijan erikoisjoukkokoulutuksen saanut aliupseeri ja ei noita töitä näytä silti hirveästi olevan, naisia kyllä on ollut ja on.
niin idiootti en ole sentään ollut, että olisin giltseille heti alkanut leveillä jollakin intillä.
ja mä ajattelin kieltäytyä myös reservistä, kun ei tuo nato oikein innosta...
Miehenä pysyn silti ja nainen pysyy vieressä.
että silleen, eikä minua muutenkaan kiinnosta puolustaa kokoomuslaisia arvoja tai rikkaan vähemmistön omaisuutta, jos tulis sota..
on se vaan ihme kiima tuo sotakiima, ne jotka sitä sotaa haluaa ja lietsoo, eivät itse kuitenkaan sodi..
Että vedäpä jorkki v ittu päähäsi.. - ikämies
nykynuoriso on todella fiksua anttaa herrojen sotia koska he sodat aiheuttaa 10 boins nuorisolle jo on aivan turhaa mennä harjoitus leirelle pokkuromaan ja alistettavaksi kuin menneen aatun aikaan
- ihan pelleilyä
Initiaanit ja muut alkuperäiskansat puolustivat yhteisönsä, lapsia, naisia, vanhimpia..
kun taas länsimainen nyky-yhteiskunta lähettää lapsensa sotaan tappamaan toisen valtion lapsia,naisia ja vanhuksia..
ne jotka sotia haluaa sotikoon keskenään, aika raukkamaista lähettää "lapset" sotaan ja mennä itse jonnekkin pommisuojaan piiloon..
Aika naurettavaa pelleilyä.. vähän kuin ne orjat siellä puuvillapelloilla joskus..
Kapitalismi on paskaa..
- termo2
Suomeen palkka armeija,vois toimii paremmin.
tai lopettaa yleinen intti ja ostaa muutama ydinohjus ja siihen parin miehen miehitys painamaan nappulaa :) Itse kävin siviilipalveluksen 14 vuotta sitten, koska en kokenut että valtiolla tai millään muullakaan taholla on oikeutta velvoittaa minua tappamaan toisia ihmisiä.
Työnsaannin suhteen en ole huomannut asian vaikuttaneen juuri mitenkään... Yhden ainoan tapauksen muistan, jossa vaikutti vähän siltä, että miespuolinen työhaastattelija suhtautui nuivasti sivariuteeni, enkä saanut ko. paikkaa. Mutta pian tämän jälkeen löysin toisen, paremman duunin, joten loppujen lopuksi olikin positiivinen juttu, etten päässyt tuohon aiempaan paikkaan.
Naisia minulla on ollut sivarin jälkeen paljon, ja lähes kaikille heistä pasifistinen vakamukseni on ollut positiivinen eikä negatiivinen asia. Toki joku todella isänmaallinen ja maanpuolustushenkinen nainen olisi varmaan valinnut inttikundin minun sijaani, mutta toisaalta sellaiset naiset eivät minua juuri kiinnostakaan, joten kaikki voittavat!- järkikäteen
TOTTA, ei sää töitä eikä naista, kaverikin joka ei armeijaa ole käyny maksaa omakotitaloa sossuntuilla ja nurkissa pyörii joku eukko jolla vasemmassa nimettömässä joku sormus???? ja 3 muksua juoksee jaloissa jotka on varmaan saanu alkunsa pyhästä hengestä?? voitteko kuvitellla ei oo armeijaa käyny ja elämä tuolla mallilla. Ja maaseutuja kannattaa todellaki välttää koska vihainen väkijoukko soihtujen ja heinähankojen kanssa tulee ja polttaa roviolla.
- sup sup
Pelottaisi kyllä antaa nykynuorelle asetta kouraan. Mielestäni eivät teeskentele sairasta, vaan ovat sitä. Tietenkin yleistäen tämä.
Asiallehan ei voida paljon mitään, pääasiassa menetettyjä sukupolvia. Toivottavasti yhteiskunta saadaa parempaan kuntoon, jotta uudet sukupolvet kasvaisivat terveemmiksi.
Itse en ole armeijan kannalla, vaikka itse olen käynyt, mutta mielestäni nuorisolla ei ole asiat hyvin. Eikä kyseessä ole pelkkää teiniangstia.- tulta munille
toivottavasti tämä äärioikeistolainen "kristillinen oligarkia" palaa helvetin tulessa ja riistäjät poltetaan roviolla..
sitten voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä, jos mitään jää jäljelle.. - lääkezombi
Kaikki tunkee Helsingin hometaloihin. Ja pään päällä leijuu saastepilvi. Huonoon oloon napsitaan lisää kemikaaleja pillerin muodossa ja ravinto koostuu lisäaineista. Länsimaista hyvinvointia totta tosiaan.
- armeijaan
Armeija voisi olla leirityyppinen. esim 4 kuukauden mittainen ja kahtena vuotena. Olisi ammunnat. Mutta sitten leikkimielistä värikuula sotimista. Ja kuntoilua.. fudista, salibandyä, kuntopiirejä, jne.
Tärkeintä, että saadaan armeijasta sellainen, että nuoret haluu päästä armeijaan ja että se on myös kivaa. Voihan sitten jotka tahtoo, niin pääsisi leiriltä jäämään oikeisiin armeijan piireihin ja jotka haluu sotilas uran, niin tuolta pääsisi etenemään noihin.- täh?
Eli mielestäsi armeijan pitäisi aivopestä ihmiset siihen, että sotiminen on vain hauskaa leikkiä?
- 13+13
Vai että kivaa... :) tähän malliin?
http://www.youtube.com/watch?v=jyn_c5FPPLA
Eiköhän PV seuraa aikaansa ja yritä juuri samaa, eli tehdä asepalveluksesta sen hetken nuorisolle mahdollisimman mielekästä. Niissä rajoissa kun se on mahdollista, ottaen huomioon PV:n tehtävän. Joka ei valitettavasti ole järjestää Suomen toivoille hauskaa tekemistä.
- Asevelvollisuus..
Toivottavasti lopettavat täällä sen ainakin ennen ku toinen ulkoilmamuseo Pohjois-Korea ensin kerkeää.
Muilla sitä enää olekkaan ku suomella ja pohjois-korealla. Tutkimusten mukaan nykynuoriso on kyllä poikkeuksellisen isänmaallista ja armeijamyönteistä verrattuna takavuosiin. En tosin muista mihin vuosiin tutkimuksissa verrattiin. Olisiko johonkin 60/70-lukuun? Ei ne asenteet välttämättä kaksisia olleet sotien aikanakaan. Ei maailma ole mustavalkoista ja mielestäni jotenkin liian ruusuista kuvaa maalaillaan silloisesta maailmasta.
Itse en nyt niin täysin armeijan käymistä pidä kunnian asiana, vaikka sen ihan mielelläni kävin aikoinaan. Nykysodat ovat paljon muuttuneet entisaikaisista, eikä välttämättä kauhean suuren joukon kouluttaminen ole enää tarpeen. Tosin armeijassa on tietynlaista asennekasvatusta ja liikunnallista kasvatusta joiden merkitystä yhteiskuntaan ei sovi vähätellä, mutta noita voitaisiin toteuttaa muullakin tavalla esim. kouluissa ja tällöin ne koskisivat paremmin koko ikäluokkaa. Isänmaallisuutta on myös se, että menisi aikaisemmin töihin ja sitä kautta hyödyttäisi yhteiskuntaa verovaroilla (viittaan nyt palkka-armeijaan).
Tuota armeijasta vapautusten saaneiden suurta määrää ei kannata sälyttää kokonaan nuorison niskaan vaan puolustusvoimilla on selkeästi tietyllä tavalla tiukempi seula nykyisin armeijaan pääsylle. Puolustusvoimilla on tässä asiassa agenda, ei koko ikäluokkaa tarvi kouluttaa. Senhän näkee kertausharjoitusten pienestä määrästäkin. Suuri määrä arvokasta koulutusta menee tätä kautta hukkaan.- ON se kumma
Ei jeesus :D Itse olen armeijan käynyt, mutta en näe siitä olleen minkäänlaista hyötyä itselleni verrattuna siviilipalvelukseen. Sivarista olisi sentään saanut työkokemusta, verkostoitumista ja mahdollisuuden myöhemmin palkalliseen työsuhteeseen. Armeijasta päästyäni tipuin aivan tyhjän päälle ja armeijan papereilla en ole mitään tehnyt, kun ei sitä saa oikein nykyään kysyäkään missään. Mitä hyötyä nykypäivänä on sinne armeijaan mennä?
Itse en armeijan leireillä pahemmin koskaan nukkunut tai syönyt ja tein yötä myöten samoilla silmillä jotain kaapelin kiskontaa metsässä. Muistoja sain, joille nauraa vanhempana, mutta mitään konkreettista hyötyä en tulevaisuuteeni saanut. - don't be a slave
Minua ei yhtään haittaa jos mieheni ei olisi käynyt armeijaa, kunhan hän ei ole jättänyt sitä käymättä pelkästä laiskuudesta.
Nykynuoret eivät myöskään hanki töitä pelkän rahan takia, koska raha ei ole enää tarpeeksi hyvä motivaattori. Siksi on niin paljon työttömiä nuoria ja sellaisia jotka eivät tiedä mihin haluavat lähteä opiskelemaan, he haluavat enemmän kuin pelkkää duunarin harmaata arkea. Nuoret ovat "heräilevä" sukupolvi, yhä useampi miettii elämää syvemmin, mistä tässä kaikessa on oikeastaan kyse. Siksi töissä käynti ja opiskelu tuntuu turhalta.
Suurin osa ihmisistä elää laput silmillä totellen "näkymätöntä kättä", sitä itse edes tajuamatta.
Maailma on muuttumassa! - ykskymmenen
Tässä on nyt taidettu unohtaa varusmiespalveluksen perimmäinen tarkoitus. Sen on määrä kouluttaa sodanajan joukkoja. Ei sen ole tarkoituskaan olla "kivaa" tai mikään hupileiri.
Jokaiselle löytyy paikka,jopa niille 6kk kirjureille yms... - meis33
Minä kävin armeijan, en saanut naisia enkä päässyt töihin. Ei nykyään kannata armeijaan mennä ennemmin kannattaa siviilipalvelus suorittaa ja sitä kautta saattaa saada töitäkin. Mielenterveysongelmatkin ovat varsin hyvä vaihtoehto.
- Zilikuski
Armeija on yks helvetin pellekoulu ei muuta! Jonka vois lakkauttaa ja palkka-armeija niille jotka sitä haluaa mönkiä metässä ja nato avuksi. Armeija ei vaikuta mihinkään työn tai naisten saantiin milläänlailla. Ite oli 9kk tuolla "miehistymiskoulussa" jossa lähinnä perseillään enemmän kuin normi 15-17 teini. Onko se sitten hienoa että osaat tappaa ihmisen? Ei kyllä ole kovin kehumisen arvoinen asia. Suomen vankilassa on monta henkilöä jotka kanssa osaasivat tappaa ihmisen ja kumma kyllä niitä ei arvosteta.
Suomi pitäs olla demokraattinen valtio jossa tasa-arvo toteutuu mutta ei armeijan kohdalla. Ite menin armeijaan siksi koska kotiolot niin vaati mut nyt jos päättäisin menisin suoraan sivariin. Vaikkapa lukion käynyt menee sivariin niin hän vois saada sieltä työpaikan josta paljon enemmän hyötyä kun siitä et pääsee kesäkessuks valtiolle.
Muutenkin koko pv on pelkkä vitsi. Norja tai Ruotsi ei tänne tule saati sitten Viro ainoa uhka on Venäjä ja sekin kun päättää tulla niin ne on jo täällä kun kerkee edes tulla käsky kokoontumispaikalle ja muutenkin Venäjä lyö 200.000 ukkoo rajalle 4päivää ja loput 800.000 ukkoo tulee 2 viikossa ja samaan aikaan lentää taivaalla minkänäköstä vehettä ja pomiia joita ei nyt 60 hornetilla hirveesti puolusteta. Hyvä verrata jotain talvi ja jatkosotaa kun venäjä kävi muuallakin sotaa ja täällä oli sakemannit auttamassa. Nykysin hävitään satavarmasti ja muutenkin ihan tyhmää koittaa puollustaa ydinase valtiota vastaan kun jos tilanne rupee näyttämään tukalalta vastapuolen näkökulmasta niin se on yks iso pamahdus ja sota loppu siihen.
Jos tänne joku hyökkää niin minä olen jo Ruotsin puolella menossa etelä-eurooppaan.- RenttuRane
Oma mielipiteeni ja kokemukseni tuosta "sluibailusta". Itse olen armeijassa hetken ollut, pois joutunut synnynnäisen vian takia, joka huomattiin vasta armeijan ensimmäisessä terveystarkastuksessa. Mielelläni menin, haluamattani pois jouduin.
Naisia on ollut, pidempiä suhteita ja myös niitä lyhyempiä. Töissä olen ollut heti koulusta valmistuttuani, asun omassa omakotitalossa järven rannalla ja muutenkin elämä luistaa. Vielä melko lyhyestä työurastani olen ollut töissä n. 2 vuotta puolustusvoimien rakennuslaitoksella. Kukaan ei ole koskaan armeijan käyntejäni kysellyt, käymättömyyteni olen kyllä kertonut.
Kysymys kuuluu, ollaanko täälläkin nyt sellaisia surkeita väliinputoaja paskoja??
PS. En ole homo ja puolestani ketjun aloittaja saisi vetästä tumppuun ja lopettaa sen yleistämisen.
- Hohoovhoooo
Nykyajan nuorilla on älliä ja munaa jättää leikkikoulu väliin.
- intin vihaaja
Ooppas jorma hiljaa siellä.. Armeija on turhaa paskaa
- Natottaja
Aina niin NATO myönteinen Suomen kansa, muistakaa että palkka-armeija = NATO!
- Miksi jotku ei..
käy armeijaa? yhtä hyvin vois nykyään kysyä vaikka että miksi kaikki ei käy levyseppä-hitsaajan, automaalarin tai puusepän kurssia.
OHO......johan on mielipide! Voin kertoa, että töitä saa ja naisia vielä enemmän! Voi sinua militantti Jorma, pienet ovat ympyräsi ja ajatuksesi! Toivon sinulle parempaa jatkoa..............
- varför...?
Njaa enpä kyllä ole koskaan kysellyt uudelta miesystäväehdokkaalta että onhan nyt varmasti intti junnuna suoritettu, koska sivarin kanssahan en deittaamaan rupea. En jaksa uskoa kenenkään naisen pitävän intin käymistä minään mittarina sille onko mies parisuhdekelpoinen vai ei. Ne on ihan muut jutut mitkä siihen vaikuttaa.
Monesti kuulee vanhemmalta väeltä että nuoriso tarttee inttiä "miehistyäkseen ja aikuistuakseen". Ei varmaan tarttis jos olis pidetty jotain jöötä kotona, kun vanhemmat lellii pennut piloille ja antaa elää ku pellossa, ni ei sitä kunnioitusta ja yhteiskuntakelpoisuutta enää mistään intistä saa hommattua... - Piruako tuota...
Nykynuorisoa ammuskelemaan opettaa.
Eikö noita Breivikkejä ole jo ihan tarpeeksi. - Mies vm-56
Armeija on hyväksi mammanpojille että osaavat olla muuallakin kuin äidin helmoissa.
Itse en nähnyt armeijan antavan minulle mitään ja hankin lääkäreiltä todistuksia etten kykene.
Meni siinä kolme-neljä vuotta ja lopuksi en päässyt edes siviilipalvelukseen vaan käteen lykättiin paperi-Ainaiseksi vapautettu asevelvollisuudesta.
Ei elämäni aikana ole tullut mitään joka olisi vaikuttanut asevellisuuden suorittamatta jättämisestä.
Armeijan käyminen on vanhanaikaista. Elämässä pärjää muutenkin.
Sain muuten ihanan vaimon ja neljä poikaa joista vain osa kävi armeijan. Työtä on aina riittänyt liiankin kanssa. - Imagine people
Nykyajan nuorilla on älliä ja munaa jättää leikkikoulu väliin. Hienosti tavallaan sanottu :)
Minä osaan kyllä tappaa, mutta kuinka vaikeaa onkaan pelastaa ja välttää tuollaista ala-arvoista toimintaa, siihen vaaditaan älyllistä voimaa ja arvostusta elämään ja sitä kohtaan.
Olen opetellut ihmisen anatomiaa yli toistakymmentä vuotta, ihminen on hauras.
Minut on koulutettu käyttämään veistä, miekkaa, keppiä, pistimiä ja koko kehoa tekemään tuhoa, myös se tieto antaa minulle mahdollisuuden toimia toista vahingoittamatta.
Armeija on kuin päiväkoti, siellä tyhmät pistetään alistumaan ja isommat voivat egoilla, ei se opeta mitään muuta kuin teeskentelyä, sulkemalla oman ajattelun, siirtymistä orjuuteen ja itsensä myymistä.
Niin että jos yksi sanoo et tapetaan pommilla, ydinaseella tai millä tahansa nuo kymmenet, tuhannet, miljoonat ihmiset, niin joo me suostutaan. Se hän on hieno ase.
Että jos kadulla miehet apuvat toisia, niin menisin siihen väliin ammuttavaksi, sen takia kun toinen pitää jäätelöstä, kun minäkin. Ei se riita minuun liity, eikä poliittiset ristiriidat.
Sehän on hienoa, että muutama apina sanoo ja yksi isompi et nuoret miehet meette metsään ja ammutte toisianne, miksi ihmeessä ? No kun meillä on erimielisyyksiä. Häh, no hoitakaa erimielisyytenne ja painikaan. En usko että Pietari tuolla toisella puolella minua vihaa ja minä pietaria kun en edes tiedä häntä tai tunne. Miksi ratkaista riidat tappamalla, onhan se minusta epäsivistynyttä ja jopa aivoja surkastuttavaa.
Kaikki tämä utopia, maat ja rajat on meidän päässä, ei todellisia. Siinä mielessä, että olemme antaneet niille merkityksen ja pystyttäneet pyykkejä ja kiviä ja hakkuita.
Pitäskö noita norjalaisia oravia ja venäläisiä karhuja ja ruottalaisia jäniksiä verottaa ja ajaa pois tai ampua, ne tulee rajojen yli ja syö meidän mailla ja paskantaa metsiin ;)
Minusta miehen tehtävä on suojella perhettään, olla läsnä, eikä mennä gladiaattori kisaan tuntematonta miestä tappamaan joka ei tappaisi sinua muutenkaan, mutta jos annamme tämän idiotismin ottaa vallan, niinhän siinä tapahtuu.
Mies suojelee perhettä ja on silloin perheen lähellä, suojelee, vieden turvaan.
Ei sinua kukaan tule ampumaan jos et tartu aseeseen ja yritä ampua toista. Tuollaiselta suurelta idiotismiltä minä ainakin lähden kävelemään ja vieden rakkainpani turvaan.
Maapallo on meille se paikka missä elää, voimme elää missätahansa tässä kauniissa planeetassa koska se on meille annettu. En minä mullan takia rupee tappamaan tai itseäni surmaamaan. Puolustaudun kyllä, mutten lähe olemaan palkkatappaja.
Ei ihan niin mustavalkoista, mutta lopulta hyvin yksinkertaista. - hez1
Lääkäri sanoi kutsunnoissa melko suoraan ettei sinun ole pakko mennä armeijaan, syy ylipaino. Otin kuitenkin A-paperit vastaan ja suoritin 6kk palveluksen hyvin arvosanoin. Onko hyötyä näin jälkeenpäin? eipä juurikaan ole.
Työ tai opiskelupaikan haussa ei mitään merkitystä, minulla on monia ystäviä ja tuttuja jotka ovat saaneet johtajakoulutuksen ja ovat suoraan todenneet ettei siitä ole mitään hyötyä ollut.
Armeija on sisällötään kaavamaista pelleilyä jota ei edes skapparit jaksa ottaa tosissaan. Muistelen kuinka meininki kasarmilla oli kuin apinatarhan ja yläasteen tarkkailuluokan väliltä. "Miesten koulu"
Ite opin armeijassa muutaman hyvän talvipukeutumisvinkin sekä vastuun ja työn välttelyn. - Miehen merkki!
Kyllä täytyy myöntää että on hienoa katella,kun oma poikani on tulee armeijasta vkl.vapaalle kotiin.. = ) Alikersantin päättäväinen ilme kasvoilla kertoo paljon siitä,että toiset kyllä kunnioittavat suomen armeijaa.Työnantajat varmasti arvostavat myös armeijan suorittaneita.
- soltut..
jos ei moppaamassa käytäviä,niin sitte sotkussa kahvilla.
ei siellä muutenkaan ku syödään ja lihotaan.
kallista tyhjäntoimitusta. - ttt4
Itse en koskaan tule menemään armeijaan, koska sain C-paperit syy: psyykkinen sairaus. Kutsunnoissa olleen lääkärin mukaan oli riittävä syy C-papereihin
- dryvrtu675
En usko, että pääsisin armeijaan jos haluaisin edes sinne mennä.
Sosiaalisten tilanteiden pelko,masennus ja dysfasia eli luultavasti saan C-paperit. - asevelvollisuus
Suomalaisella miehellä on kaksi velvollisuutta;
1) oppivelvollisuus
2) asevelvollisuus
niin on se kumma juttu jos ei niitä kykene tekemään!
Muuta ei yhteiskunta vaadi mieheltä, vain kaksi velvollisuutta
ei voi olla liikaa vaadittu- Dark Death
"Suomalaisella miehellä on kaksi velvollisuutta"
Suomalaiset miehet eivät siis ole mielestäsi velvollisia noudattamaan lakeja tai maksamaan veroja?
Sääli, että "yleisen" asevelvollisuuden kannattajat ovat noin tyhmiä. - lsjdfljasdfio0asdnf
lisää listaan
3) verovelvollisuus
4) kansalaisvelvollisuus
5) velvollisuus noudattamaan lakia
jne.
ja jokaisella on velvollisuus käyttää sitä omaa järkeä ja mennä tai olla menemättä sinne armeijaan.
Armeijalla ei ole mitään tekemistä sen naisen saamisen kanssa, naisia saa muutenkin, toki täällä joku nainen oikein piehtaroi siinä kun ukko on ollu harmaissa, ehkäpä ne lapset muistuttavatkin heillä yksikön vääpeliä ja viereisen yksikön huoltokersanttia jne. eli taitaa olla kyseessä kasarmin kiertopalkinto.
- Hinuri!
Ja sitten kun myö poterossa toestemme kaluja hiplaeltiin ja suukoteltiin,sittä tykkihallissa iltasin "juna"tehtiin...kukkaa ee oes halunna jiähä viimeseks vaanuks mutta keksittiin että veturi ajjaa ympyrätä ja papsaattaa viimesen vaanun aesanvarteen!Ja lystiä oli ja kertomista jäläkikasvulle!
- dodii1
No heitetäänpä kokemuksia
tänne ja lasketaan keskustelun tasoa.
Oma armeija käyty viime vuosituhannella
ja nykyisin käyn kertaamassa 3-4 kertaa
vuodessa. Nämä kertaukset ovat siis
yleensä viikonlopun mittaisia joko
armeijan kutsumia vapaaehtoisia (joista
voi kieltäytyä ilman perusteita ) tai
mpk:n järjestämiä kursseja.
Näistä kertausmääristä huolimatta
en pidä itseäni sotahulluna; mukava
harrastus ja motivaattori pitää itseni
hyvässä kunnossa. Se että ammunko
rk-ammunnoissa pisteet 88 tai 92 ei
varmaan ole kenellekkään iloa, mutta
joku saattaa joskus olla kiitollinen
onnettomuustilanteessa että siellä on
annettu myös kenttälääkinnän koulutus.
Täytyy muistaa myös armeijan tehtävät
1. Alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
2. Viranomaisyhteistyö
3. Kansainvälinen kriisinhallinta
Itse olin viime vuonna kertaamassa jossa
ei ollut yhtään sotilaallista koulutusta
vaan kaksi päivää oltiin palolaitoksella
öljyntorjuntakoulutuksessa. Eli kyllä
armeija on muutakin kuin se sotilallinen
maanpuolustus.
Pahoittelen pitkää pohjustusta, mutta
näihin peilaan tässä vastauksessani.
Nuorison kunniotuksesta en tiedä; mutta
kantahenkilökunnan kunnioitus on suurta
nuorisoa kohtaan. Koska moni myös
menee armeijaan vaikka ei tahtoisi niin
tämä koskee myös heitä. Paljon tulee
kiitosta tietotekniikan hallitsemisesta.
Materiaali on teknistyvää ja paljon
harjoituksia tehdään simulaattoreilla ja
nuorten kyky omaksua tätä kautta on korkea.
Lisäksi tuntuu olevan "käsitys" että
Suomalaisissa on joku metsägeeni. Eli
lähtökohdista riippumatta neljä päivää
metsässä ja porukka on täysin metsittynyt.
Samoin nuorten kyky kyseenalaistaa asioita
saa varauksettoman tuen, vuorovaikutus lisääntyy.
Yksi viestipuolen kapiainen kerran sanoi
että aina hän ei ole ihan varma kuka kouluttaa
ja ketä.Informaatiovirta ei ole aina yksisuuntaista.
Se ettei armeijan käynyt saa töitä tai naista
on yleistyksenä aivan älytön. Toki on
myönnettävä että marginaalitasolla tuo pitää
paikkansa. Asun pienellä paikkakunnalla ja
täällä on yksi perheyritys jonka kaikki
miespuoliset työntekijät ovat armeija käyneitä.
(työntekijöitä noin 100 ja 90% miehiä). Lisäksi
täälläkin on ollut hiljaisia ja ujoja poikia
jotka ovat sitten armeijassa tajunneet ryh-
mätyön kautta oman arvonsa. Sitä kautta on
sitten itsetunto noussut ja menty harrastuksiin
ja sitä kautta sosiaalinen piiri laajentunut.
Sieltä sitten se kaverikin on löytynyt. En
nyt sanoisi että miehistynyt mutta ainakin
ryhdistynyt.
Toki on monta parisuhdetta mennyt karille
armeijan aikanakin ja jos olet haaveilemassa
upseerin uralle niin se saattaa jopa haitata
naisen saantia. Kuka haluaa olla miehen kanssa
kun palveluspaikat saattavat muuttua muutaman
vuoden välein?
Itse olen ajatellut armeijan käynnin kuin
veron maksun. Kun itse maksaa veronsa niin
toivoisi että muutkin maksavat.
Samoin jos saavut kolaripaikalle niin
sitä toivoo että mahdollisimman moni on
ensiaputaitoisia. - EN OLE tappaja
asia numero #1 maailma olisi parempi ilman aseita.
Asia numero #2 armeijassa opetetaan tappamaan.
Asia numero #3 tappaminen on väärin kaikissa muodoissaan.
Asia numero #4 tappaminen on yhtä pahaa sodassa kuin rauhassakin.
Asia numero #5 tappaminen voi olla fyysisesti aivan samanlaista sodassa ja rauhassa. - ohjuksilla
Jos Euroopassa ryhdytään käymään sotaa, niin ei siihen armeijoja tarvita. Esim. 1990 luvulla käyty Kosovon sota on hyvä esimerkki. NATO käytti risteilyohjuksia ja Serbian miljoona-armeija joutui antautumaan.
Luulenpa, että Suomelle tulisi käymään samalla tavalla, vaikka pusikoissa olisivat nelkin, jotka nyt jäävät sivariin. - mies 86
Olipa typerää yleistystä. Kyllä itse olen käynyt armeijan, mutta ei se että onko sen käynyt vai eikö ole kuitenkaan määritä sitä koko loppuelämän sisältöä. Lyönpä vetoa että joku seniori on täällä taas kiukuspäissään avautunut suomi24-foorumille tyyliin, "kyllä minun aikanani, lässyn lässyn". Kannattaisko vittu kattoa vähän ympärilleen ketkä loppupeleissä työllistyy ja keillä on naisia. Tokihan intin käyneitä arvostetaan yhteiskunnassa, mutta ei se nyt mikään ratkaiseva meriitti ole.
- Ei iske enää mikään
Armeijan käynnin syvin anti on siinä, kun pääsee pois ja osaa laulaa Klamydian Himaan.
- hljklajkls
Joo raittiit EI SAA naista.
Mutta sivarit ja retkut saa. - fhshsh
miksi sinne pitäisi mennä kun se on vain 6kk punkan petaamista ja syömistä
- KTS (Ei kirj.)
En tiennytkään että naisen saa armeijan käymällä.
Olen tosin käynyt sen mutta en havainnut mitään vaikutusta tähän asiaan.
:D))))))) - sivarin tyttöystävä
Seurustelen ihanan miehen kanssa joka ei ole käynyt armeijaa...Edellinen poikaystäväni oli reservikieltäytyjä. Eli eipä pidä paikkansa tuo aloittajan väite.
- Asevelvollisuus
Jos kerran suomessa on asevelvollisuus,niinku Pohjois-Koreassakin,niin miksei sitte samantien kunnolla se armeija. Samanlainen systeemi ku Pohjois-Koreallakin.
Naiset ja miehet samalla lailla inttiin viideksi vuodeksi,tai muutoin teloituskomppanian eteen.- Kim Yong Soini
Pohjois-Korea ja Suomi,nuo RRRRRRRRautaisen isämaalliset veljeskansat.
- otripaatti
Kim Yong Soini kirjoitti:
Pohjois-Korea ja Suomi,nuo RRRRRRRRautaisen isämaalliset veljeskansat.
Pohjois-Korea on ainakin itsenäisempi valtio kuin Suomi joten sen puolustamiseen voisi löytyä motivaatiota paremmin.
"ARMEIJA on velvollisuus ja jos ette käy armeijaa ette ole miehiä ettekä saa töitä ettekä naista."
Armeija on käytynä, töitä en saa siitäkään huolimatta, naisista puhumattakaan, eli mitä vittua mää nyt hyödyin armeijan käymisestä? Kysynpä vaan....mun neuvo kaikille nykynuorille ketkä ei ole vielä armeijaa käynyt on että älä käy armeijaa, mene ennemmin sivariin!
Mitään et voita armeijaa käymällä....- feministi1
Tasa-arvo ei ole sitä, että sukupuolet ovat neutraaleja ja tekevät kaikki samat asiat.
Jos sota tulisi, itse naisena olisin tekemässä niitä asioita joita lotat aikanaan tekivät. Eli vapauttamassa miehiä sotatehtäviin, lääkintä - ja huoltotehtävissä, muonituksessa jne. Nykypäivänä tehtävät olisivat varmaan osin erilaisia kuin ennen. Mitä tulee raskauteen, raskaus on aina naisen " ongelma " loppupeleissä: Mies voi lähteä tilanteesta pois ja jättää naisen yksin kantamaan vastuun. Nainen ei voi paeta sisällään kasvavaa lasta koska aina siinä jotain on tehtävä piti lapsen tai ei. Myös ehkäisyasioissa nainen on se, joka joutuu kuormittamaan kehoaan hormoneilla e-pillereiden, kapselin, hormonikierukan tms. muodossa usein vuosikausia. Sukupuolitauditkin kulkevat usein oireettomana ja puhkeavat naisessa. Tällöin nainen saa huonon naisen leiman, mies ei. Tasa-arvoa ei tule koskaan näissä asioissa olemaan, eikä se liity siihen käykö armeijan vai ei. Nämä asiat eivät ikäänkuin ole " yks yhteen ". Voisi sanoa, että molemmilla sukupuolilla on omat haasteensa.- 207
Valtio ei pakota vankeuden uhalla naisia hankkiutumaan raskaaksi.
Feministeiltä pitäisi repiä päät irti. Ette te niitä tarvitse.
- 220525
USA:ssa ja Saksassa on molemmissa erittäin toimiva vapaaehtoinen palkka armeja. Molemmissa maissa naiset ovat aktiivisesti mukana armeejassa eri tehtävissä, ja nykyisin voivat myös osallistua aseelliseen taisteluun. Eli täysin samanvertaisia miesten kanssa. Sama systeemi toimisi Suomessakin, palkka-armeeja, lisää työpaikkoja, ja tehokkaampi tappo koneisto.
- Se tulee voimalla.
Hyvä kirjoitus.
Toivottavasti kukaan valittaja ei tule ulisemaan, että palkka-armeijasta ei saataisi tarpeeksi suurta. Sotaa ei silti voitettaisi, vaikka jok'ikinen suomalainen laitettaisiin sinne metsiin väijymään. He voivat korkeintaan katsella, kun maailman parhaimpiin kuuluvat ohjukset lentävät heidän ylitseen hävittäen kerralla kokonaisia kaupunkeja.
- tulevan sivarin äiti
poikani valitsi siviilipalveluksen, vaikka olisi ollut sovelias armeijaan. kunnioitan hänen päätöstään, johon hänellä on hyvät perusteet. pojallani on hyvä itsetunto ja hän osaa kunnioittaa elämää. hän tulee varmasti pärjäämään elämässään hyvin sydämen sivistystä omaavalla luonteellaan sekä nais- että työmarkkinoilla.
työmarkkinoilla minulla on oikein hyviä kokemuksia sivareista.
hyvää sivarivuotta kaikille sivareille! - NATOON!!!!!!!!!!!!!
Ei näistä nykyajan tissiposkista ole siihen hommaan, nykypojat ovat kuin tyttöjä joilla tutkitusti testosteronitaso on laskenut 25% vuoden 1986 jälkeen.
Armeijakin on populistinen laitos joka paapoo käskemisen sijaan, paikka on tehty vain upseereille jotka ajattelevat omaa uraansa ilman tahroja. - Nolo Sika
Ite olen 25v poika
Alunperin sain Majuri Johan Nordlingilta A-luokituksen, eli täysin kunnossa
Meni vuosi, tulin katumapäälle, varasin ajan psykiatrille Irene Haapamäki puhuin tunnin sontaa, ja hän suoitteli vapautusta
No lausunto esikuntaan postilla, ja pari viikkoa niin Juha Roinnelta tuli kirje, että mut on vapautettu rauhan ajaksi (C-luokitus F60)
Eli eikös järjestelmässä ole jotain vaikaa jos kertaalleen täysin terveeksi todettu ja luokiteltu ihminen saa noin helpolla uuden luokituksen?
Ja naisia en edes halua, ja töihin haettaessa kerrotaan että armeija on käyty, yksi työnantaja (MJS-kuljetus oy) halusi nähdä terveyluokitukseni armeijalta, jolloin toin tuon A-paperin hänelle, tyytyväinen oli
Eli vika on muissa, kuin niissä jotka HUIJAA vapautuksen - Fkewmfwewefwfef
Miksi menisin opettelemaan kuolemista Jutta Urpilaisen ja Jyrki Kataisen kaltaisten hahmojen ohjaaman maan - muka-itsenäisen EU:n yhden valtio-läänin - puolesta?
Haluan elää ja olla kansalainen vapaassa itsenäisessä maassa jossa toimii demokratia.
Nyt sellaista ei ole.
Kysymyksiä?
Kunnioitukseni ansaitaan eikä sitä saa kiljumalla näennäisistä velvollisuuksista. - Mies 30
Minulla on ollut satoja naisia ja työttömänä en ole ollut koskaan. Armeijan vältin vetoamalla masennukseen.
Olisinko vieläkin kovempi pillumagneetti, jos olisin käynyt armeijan :) - älä jauha puppua
Ei sairautta kukaan voi teeskennellä, lääkärihän sen katsoo onko joku kykenevä armeijaan! Sitäpaitsi armeijan käymätönkin saa töitä, ja myös naisia! Vain armeijasta ei saa töitä jos ei ole käynyt armeijaa mutta muualta saa koska laki kieltää syrjimästä.
- Armeija on Paskaa
NOLO!
Tunnen kuule montaki tyyppiä jossa on miljoona kertaa enemmän miestä ku sinussa vaikka on syystä tai toisesta välttäny armeijan.
ja nainenki on!
Kerroppa että millä perkeleen logiikalla tuolla on joku yhteys työpaikkaan taikka naiseen ku monilla tosiaan on vakituiset työt ja vaimot vaikka ei tosissaan oo käyny armeijjaa eikä oo edes halunnu käydä!
SINÄ se tässä oot päästäs sekasin ja pahasti!
sillä ei tosiaankaa oo mitään väliä käykö armeijaa vai ei mutta oonha minäki jo varmaan satoja kertoja noihin sinunlaisiin urpoihin törmänny jotka ei sitä käsitä :DDD
Oikiasti säälittää tommoset ihimiset jotka lesoilee sillä jos on ite käyny armeijan ja kuvittelee siks että kaikkien muittenki pitäs käyä ja jos ei käy niin ne ei oo miehiä tai ei saa töitä eikä naista :D
Täytyy olla aika sekasin että kuvittelee että armeijalla on joku yhteys nuihin asioihin.
oot kyllä jollekki 70 luvulle jämähtäny paska!
sillon sillä armeijalla kuviteltiin olevan enemmän merkitystä vaikka tosiasia oli sillonki se että semmonen joka ei käyny armeijaa pysty hommaamaan ihan samallain työpaikan ja naisen...
Eikä niiltä miehiltä vehkeetkään tippunu eikä tullu naisen emätin tilalle vaikka vältti armeijan!!! Armeijan tehtävä on maanpuolustus.
Suomen kenraalitkin on tunnustaneet ettei Suomen nykyinen puolustus kestä kuin tunnin pari jos vihulainen hyökkää "täysillä" (ja muunlaista hyökkäystähän olisi järjetöntä tehdäkään).
Armeijamme on siis käytännössä tarpeeton.- Vitun sotahullut
Opin leikkimään sotaa jo kakarana toisilla menee näköjään pidempään...
- Angryz
1. Kuka nykyään jaksaa heittää henkensä Suomen puolesta?
2. Avatkaa "armeijafanit" silmänne ja katsokaa mitä sodat ovat tuottaneet!
KUKA V*TTU TARVITSEE SOTIA!!! LUONTO JA ELÄIMET KÄRSII!!! IHMISET KÄRSII!!!
3. Jokaisella on yksi elämä ja KUKA VTU HALUAA TUHLATA SITÄ ARMEIJAAN!?
4. Olen nainen ja olen sitä mieltä, että naiset tykkäävät enemmän, jos miehen ei tarvitse mennä armeijaan.
5. Täällä on jo ihan tarpeeksi hulluja kouluampujia, jotka ovat villiintyneet MW3 peleistä! - horo2
horo
- nainen.
Ei minulle ole väliä, onko mies käynyt armeijan. Nykyopetus suosii vain hyvin fyysisiä miehiä, jotka heräävät kello 6. Veikkaan että kaikki eivät pysty siihen fyysisyyteen, ja ymmärrän sen. Ottaisin töihin. Miehekkyys lähtee kyllä jostain muusta kuin "kovuudesta" ja siitä että menee tykinruuaksi heti kun joku käskee. Älyä pitää olla.
Luuleeko joku tosiaan että nykyinen maanpuolustus suojaa ulkomaiselta ydinasevarustukselta ja ties miltä sotatekniikalta? Ei sen puoleen että kukaan ehkä haluaisikaan hyökätä tähän maahan jossa on * kylmää, * pimeää ja kesällä paarmoja. :) Kannattaisi saattaa ajantasalle koko homma.- ja..
On tietenkin hyvä että suuri osa hoitaa puolustusta, mutta tapoja on monia.
- Ei ydinaseita käyttö
"suojaa ulkomaiselta ydinasevarustukselta " Suomeen ei hyökätä ydinaseilla, koska se ei ole minkään maan doktriinissa, paitsi P-Korean. Sissisota toimii vaikean maaston Afganistanissa, niin miksei Suomessa
- Vai viellä
Eletään yhteiskunnassa joka potkii päähän: sellaista vasta kiinnostaakin puolustaa.
Antakaa yhteiskunta jota kannattaa puolustaa.
Ei nykyistä korruptoitunutta natsihallintoa. Joka taisteli viime sodassakin Natsismin, keskitysleirien ja diktatuurin puolesta.
Suomi oli Neukkojen ja Saksan jälkeen eniten omiaan teloittanut valtio.
Mannerheim: hävisi joka sotansa. palveli kauemmin venäjää, kuin Suomea. Vietti suurimman osan elämäänsä ulkomailla. Pääsi kuin koira veräjästä sotaoikeudesta (Telotutti omia, sopi maanpetoksesta, kämmäs 1944 kannaksen taistelun). Semmoinen esikuva.
Näin armeijassa tyyppejä, joiden käsissä ase vasta hirvitti.
Varsinkin kun käänsi selkänsä.
Natsatkin annettiin suurimmille m-lle. Ei käytöstapoja.
itseltäni meni opiskelut pieleen, kun piti kesken lähteä armeijaan.
Suomen armeijaa pelkää maailmalla eniten 18-29 vuotiaat suomalaiset miehet.- IKL-2013
Saatanan kommarin äpärä ääneen päästetty! Missähän sunkin isovanhempas oli kun isänmaan pettureita teloitettiin keväällä 1918? Mannerhein pelasti Suomen Neuvostokolhoosiin liittämiseltä! Itä-Karjalassahan ne Suomen punaiset saivat tuta 30-luvulla mitä oli isä aurinkoisen rakkaus Suomalaisia aatetovereita kohtaan.
- asdadsasd
Ei voi muuta sanoa AP:lle kuin että aika ottaa pää pois perseestä.
Asevelvollisuus rikkoo kansainvälisiä ihmisoikeuksia. Etenkin kun samalla alistetaan toista sukupuolta. Miehet nähdään jonain saatanan tunteettomina tappokoneina. On vain ajan kysymys koska tämä junttilandia siirtyy nykyaikaan ja asevelvollisuus häipyy. Onneksi Ruotsiin ei ole pitkä matka. - adsasdasdas
Väitän että kenessä tahansa, siis KENESSÄ TAHANSA totaalikieltäytyjässä on tuhat kertaa enemmän "miestä" kuin keskiverto armeijan käyneessä, tai etenkin AP:ssä. Aivoista nyt puhumattakaan.
- sshimmler
mihin suomi tarttee armeija aina ollan hävitty sodat ja on kallista ylläpitää armejaa
- DFwewejkfwefwefwefwf
Koko nykymuotoinen armeija pitäisi purkaa.
Sen tilalle koko nuorelle väelle 3kk leiri jolla opitaan perus-sissitaktiikat ja kokeillaan aseita.
Varsinainen "armeija" on erittäin kova 2 vuotinen setti josta jokainen läpi pääsevä on sodanajan johtaja jonka toimenkuvaan kuuluu laaja-alainen sissitaistelun organisoiminen, tälle kurssille osallistuu 1000 vapaaehtoista miestä vuosittain - ei niin että sinne kutsutaan - vaan niin että sinne pitää haluta, siis oikeasti haluta ja kyetä näyttämään että on kapasiteettia.
Puolustusvoimista osa organisoidaan asehankintoihin jotka painotetaan juuri sissitaktiikoissa tarvittavaan aseistukseen. Rajasotaa ei edes harkita, vaan invaasion sattuessa nämä "sissijohtajat" organisoivat muut miehet joilla on perusymmärrys tuon lyhyen leirin takia siitä että mitä tehdään - ja sissijohtajat opettavat loput ja koulivat kulutustaisteluun joka tekisi vihollisen olemisesta maaperällämme kallista ja miestappiollista.
Tällöin saamme:
1) Säästöjä romutettaessa klassisen armeijan massivinen organisaatio
2) Säästöistä huolimatta uskottavan maanpuolustusstrategian.
3) Suomalaiset nuoret miehet irti turhauttavasta sulkeisiin perustuvasta asepalveluksesta.
4) Ja kuitenkin sotimistaitoisen erittäin motivoituneen ja taisteluun kouluttautuneen väestönosan joka osoittaisi hyötynsä kriiseissä.
Suomen armeija nykymuotoisena on parhaimmallakin tahdolla ajatellen on kykeneväinen korkeintaan 1:1 puolustukseen - joka on täysin riittämätön mihinkään realistiseen skenaarioon. Sensijaan sissitaktiikalla pystymme helposti 1:10 puolustukseen joka alkaa olla jo oikeasti merkitsevä lukema strategisesti..- rambolina
Lakkaa katsomasta Rambo leffoja :). Mitä v:tä ne ns. sissit täällä tekee? Vilkuttelee ohjuksille.Ja ohjutsetkin on jo niin vanhanaikaisia ettei niitä kehitä kuin Pohojois-Korea. USA & kumppanit pitelevät entisiä yllä ja vähän päivittävät. Nyky juttu on cyberwarfare. sota käydään tietokoneohjelmilla jotka tuntekutuvat finassi-, ydinvoimala-, hallituksen ohejelmistoihin. Ei tarvitse edes ohjusta lähettää kun programoi Olkiluodon itsekseen pamahtamaan (viite 60 minutes dokumentti viruksesta joka tunkeutuu Irakin ydinvoimalaan). Kouluta mielummin entisistä nokialaisista sissejä.
Ja homma palkka-armeejaksi. Siinä olisi sekä työllistymis, että maanpuolustusohjelma. Entisellä Nokian maileella olisivat saattaneet jopa ottaa tosissan.
Olen muuten nainen ja jos olisi ollut aikoinaan mahdollista niin olisin valinnut armejan. uraksi Pidän rutiininomaisesta pelleilystä.
Suomen armeja voisi myös tehdä yleishyödyllistä työtä, kuten sivaritkin.
- minä en asetta ota
Tulkoon vaikka millainen joukkoliikekannallepano, niin sellaista päivää ei tulla näkemään että minä ryhtyisin ketään tappamaan tämän tai minkään muunkaan valtion kusipäisten johtajien aikaansaamien riitojen takia.
Sotikoot vaan he keskenänsä, jotka sodat keksivätkin.
Jos sellainen tilanne tulisi että minut pakotettaisiin (kuten viime sotien aikaan monille vastaanhangoittelijoille tehtiin) kuoleman uhalla sotimaan, niin voisin ottaisin aseen, mutta tilaisuuden tullen ampuisin sillä vain itseni.- minä en asetta ota
Viimeisiin vaihtoehtoihini voisi toki itseni murhaamisen sijasta kuulua antautuminen vastapuolelle, mikäli tilanne sen mahdollistaisi.
Sotiminen ei kannata koskaan, sillä mikään maallinen ei tässä maailmassa ole niin arvokasta, että sen vuoksi kannattaisi tappaa itseään tai muitakaan ihmisiä.
Elämä on ainutlaatuista ja todennäköisesti jokaiselle elolliselle ainutkertainen kokemus.
- dimledomle
Arvostan kyllä niitä jotka sen armeijan napisematta suorittaa, mutta ei se ole mikään välttämättömyys, jos siihen ei kykene. Toki suositeltava ja hyvä elämän koulu? Oma mies ei käynyt armeijaa, on hyvässä työssä ja siis naistakin saa.
- Ei sovi kaikille.
KAIKKI EI ENSINNÄKÄÄN OLE TOLLASIA YHTEISKUNNALLISIA, GLOPAALEJA, ja YLISOSIAALISIA PERSEEN NUOLIJOITA, Oman portin edessä kyllä seison kiväärin kanssa ja odotan, että tollanen sosialisti kommari tulee aukoo päätänsä siittä et jos joku ei pysty 24h olemaan erinlaisten ihmisten kanssa kuin paita ja perse ja kuuntelee jotain ilmastonmuutos propagandaa ja muita aivopesu luentoja tai nöyristelee puolivuotta vanhempia narsisteja jotka ei luonnastaan kykene kunniotusta herättämään, niin ei se tarkota sitä, että ei sotimaan lähde vaikka estettäs. Jos sotatilanne tulee, niin armeijaan pääsee kouluttautumaan silloinkin. Senverta paljon armeijan käyneitä kummiskin on, että eiköhän se rintama pidä sen aikaa, että muutkin ehditään kouluttaan. Huolehdi vaan omasta elämästäs, toisten asioden sorkkia yleensä ekana köniinsä saa.
- EI Natolle VAS
Elämää maapallolla, tai mitään kansoja, eivät pelasta enää mitkään aseet. Aseista kieltäytyminen, luonnonsuojelu ja elämän arvostaminen ovat ainoat asiat, mitä enää jäljellä on, ihmiskunnan tehtävistä.
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/96755776/talvivaara-hakee-osakeannilla-260ta-miljoonaa-euroa
Veroparatiisirikolliset pois valtion kassalta. - NATOON
Ja mitä ihmettä tässä oikeen leikitään veronmaksajien kustannuksella, kun kustannukset saatas todella alas nykyseen verrattuna, jos liityttäs natoon. Aivan sairasta, mailman tuhoaa viimestään, joku iran tai pohjoiskorea. Et jos todella haluaa asemaansa maapallolla vaikuttaa, niin varmaan kannattas jo valita puoliaan. Eikä ruikuttaa rannalla kun lähi-itä räjäyttää koko planeetan ilmaan.
- NATO!!!
Ja mitä ihmettä tässä oikeen leikitään veronmaksajien rahoilla. Kun jos liityttäs NATOON, niin kustannukset olisi todella alhaset nykyseen verrattuna. Aivan sairasta, vaikka samaan aikaan valtava uhka koko maapallolle tulee pohjoiskoreasta ja iranista. Sellasta vihollista ei ole joka ei suomen ja usan kanssa olisi yhteinen, mikäli suomi ei luovu viimeisestäkään arvokkudestaan. Usa kaavaili suomalaisille aluetta alaskasta kun talvisota sytty ja teki rahan keruuta suomalaisten hyväks sekä vapaaehtosia sotilaita tuli myös sieltä. Tarina oli toki toinen kun jatkosodassa jouduttiin kaveeraamaan natsisaksan kanssa. Turha täälä enään on ruikuttaa kun lähi-itä räjäyttää koko planeetan ilmaan.
- dfgdfgdfgdfg
Armeijan käyneet naiset ovat siis miehiä?
- armeija on pop
kyllä nuoret miehet pelaa tuntikaupalla sota ja taistelu pelejä mutta kun inttiin pitäs mennä ja nostaa läski perse penkistä niin kyllä äidille itketään ja valitetaan! mitä maiilmasta oikein tulee kun nuoriso karttaa vanhan ajan hyveitä,koulutus,liikunta,armeija ja työelämä! mitäkö lie miettivät kuka tulevaisuudessa verorahoja palkastaan maksaa yhteiskunnan eteenpäin viemiseksi!
- 123ewsd3edws
"vanhan ajan hyveitä,koulutus,liikunta,armeija ja työelämä!"
Ja viina ja vaimon hakkaaminen jos ei papatus lopu prkle! Kapea mieli ja kunnon traumat se miehen tekee! Niska ja selkä väärällä työn ääressä 12 tunita päivässä, niin paljon ettei ilman päivittäistä viinapulloa ja kolmea askia tupakkaa voi mitenkään pärjätä.
Miten voit syyttää nykynuorisoa kun itse olisit TÄSMÄLLEEN SAMANLAINEN jos olisit syntynyt 90 luvulla. Turha yhtään pullistella tai paisutelle egoasi.
- 13+2
Ehkä nuoriso alkaa olla jo fiksumpaa kuin edeltäjänsä, jotka vain ovat lampaiden tavoin myötäilleet nykyistä järjestelmää. Eihän sitä kehitystä tule koskaan, jos kaikki jatkuu vain samalla tavalla. Asevelvollisuus on kuitenkin melko hassu jäänne tällaisessa länsimaisessa sivistysvaltiossa. Se, että joku ei halua nykyään mennä armeijaan, ei poista mitenkään sotaveteraanien tekemän työn arvoa. Vaarini on sotaveteraani, ja hänen mielestään kenenkään ei kannata mennä armeijaan.
- pahh
Kyllä se olis aika suomeenkin ottaa palkka-armeija käyttöön. Mitään hyötyä pistää ES:sää lipittäviä codin pelaajia tuonne leikkimään pyssyillä, nuohan pissaisivat housuun jos oikea sota syttyisi ja vielä pitäisi jotain 17- vuotiaita pikkupissiksiä muka sinne pakottaa itkemään kun kynsi katkesi.. Armeija ei pitäisi olla mikään rippileiri vaan siellä pitäisi kouluttaa sotilaita. Palkka-armeijalla saataisiin karsittua pois ne joita se homma ei kiinnosta millään tasolla.
Mitä te "naiset armeijaan" -mantran hokijat oikeasti kuvittelette hyötyvänne siitä, että tasa-arvon nimissä naisten pitäisi armeija käydä, ei siitä ainakaan mitään hyötyä isänmaalle olisi. Nainen joka oikeasti kokee haluavansa puolustaa isänmaata ja myös on kykenevä siihen menee ihan omasta tahdostaan sinne armeijaan. Turha sinne oikeasti on pakottaa näitä teinejä. Sama homma mielestäni pitäisi olla miesten tai oikeastaan poikien kohdalla. Samalla tuota armeijan hommaa voisi kiristää takaisin oikealle tasolle, nykyäänhän se ei ole enää muuta ku leikkimistä metsissä ja nämä pojatkin itkevät jo ihan pikkuasioista. Heh Suomella ei ole armeijaa, muuten hyvä. Puolustusvoimat on mutta edes sillä ole juurikaan uskottavuutta.
- ihanne ihminen
En koskaan sotisi Suomen puolesta.Tai Eu:n kiitos mutta ei.
Eikä kenenkään muunkaan pitäis! Ihmiset on niin pöljiä ja pelkureita ,että niiden pitää käydä armeija,Päättäjät vois mennä kuuhun sotimaan ihan keskenänsä.- TÄÄ ON NIIN OIKEIN
Ehkä nuoriso alkaa olla jo fiksumpaa kuin edeltäjänsä, jotka vain ovat lampaiden tavoin myötäilleet nykyistä järjestelmää. Eihän sitä kehitystä tule koskaan, jos kaikki jatkuu vain samalla tavalla. Asevelvollisuus on kuitenkin melko hassu jäänne tällaisessa länsimaisessa sivistysvaltiossa. Se, että joku ei halua nykyään mennä armeijaan, ei poista mitenkään sotaveteraanien tekemän työn arvoa. Vaarini on sotaveteraani, ja hänen mielestään kenenkään ei kannata mennä armeijaan.
JUURI NÄIN - Juuri näin..
TÄÄ ON NIIN OIKEIN kirjoitti:
JUURI NÄINOlet aivan oikeassa ja nykynuoriso on siitä fiksu että ne osaa ajatella omilla aivoillaan toisin ku ennenvanhaan.
Ei ole nykynuorilla tyhjänpäivästä auktoriteettikammoa,eikä ne rupea tanssimaan kenenkään kyykyttäjien pillin mukaan.
- Vatsainakokki
Hinttimyönteinen ämmäyhteiskunta saa aikaan sen että pojistakin tulee ämmiä ja hinttejä...mutta sitähän hyysärit halusivat..ja vähän voi aina ottaa mamuja lisää
- yksityisyrittäjä
Työnantaja voi kysyä sotilaspassia työhaastattelussa , itse seuloisin passittomat ensin pois ja sen jälkeen tarkastaisin lopuilta saikku cv : t sekä linnatuomiot , ja koska tässä vaiheessa on moni pudonnut pois niin voidaan alkaa rustaamaan kutsuja varsinaiseen työhaastatteluun . Ja pienenä vinkkinä se että oikein mahdottomat kehut saanut ehdokas saa myös lemput , koska se on tapa viestittää eteenpäin , että tätä ei kannata ikinä pestata joukkoon .
- Oletvalehtelija
Mikä sun firma on "yksityisyrittäjä"? Kerro firmasi nimi, paskahousu.
- Käräjille sitten vaan
Tuolla tavalla menetellen syyllistyt lainvastaisesti työsyrjintään, joka laki koskee myös rekrytointivaihetta.
- hehehe.
Oletvalehtelija kirjoitti:
Mikä sun firma on "yksityisyrittäjä"? Kerro firmasi nimi, paskahousu.
Joku homobaari, kun ei naisia oteta töihin, heillä kun ei ole sotilaspassia.
- yksityisyrittäjä
Käräjille sitten vaan kirjoitti:
Tuolla tavalla menetellen syyllistyt lainvastaisesti työsyrjintään, joka laki koskee myös rekrytointivaihetta.
Vasta sitten kun viimeinen sotaveteraani on haudattu , niin silloin voi alkaa ehkä hivenen loiventamaan käsityksiä , mutta ennen sitä kukaan passiton ei tule saamaan mitään huomiota PISTE !
- Terox P.
Vika löytyy kasvattajista. Opetetaan liian helpolle eikä ole mitään sääntöjä. En itsekään ole nykyisen asevelvollisuuden kannalla mutta olen sen kansalaisvelvollisuudesta käynyt. Ihan iisi nakki. Paskapuhetta tosin että se mikään "miesten koulu" olisi. Heikolla kantilla on miehisyys jos se armeijalla mitataan.
Kuitenkin tuo sama löysä asenne on nähtävissä työelämässä jossa vain jätetään tulematta töihin jos ei tänään hotsita tai olisi parempaakin tekemistä. Perus käytöstavat ja oikeuksien/velvollisuuksien suhde on pahasti hukassa. Syy on vanhempien. Turha nuoria syyttää. He oppivat sen mitä opetetaan. Se ikäpolvi joka nyt on näiden armeijaikäisten vanhempia on se jonka pitäisi katsella peiliin vähän pidempään - ViDsinEpäOikeus
Itteänikin vituttaa luuseri jannut jotka ei ole käyneet armeijaa. Itse kävin AUKIN ja olin vahva ja sisukas, mutta melko kiltti luotneeltani. Koin itse huomattavasti enempi simputusta ja paskaa ja en oikeestaan simputtanut ikinä ketään.
Nyt lähes nelikymppisenä, nyt totean että pari mun kaveria jotka ovat SAANEET VAPATUTUKSEN armeijasta, hyvin surffailevat IT-alalla yli 4 tonnin palkoilla.
Että silleen, en ole katkera uhraukistani metsässä, en ole katkera siitä vittuilusta ja epäoikeudenmukaisuudesta minkä koin. Mutta se epäoikeudenmukaisuus jatkuu YHÄ.
Armeijan sluibanneilla on 50 Kiloo euroja vuosituloina, ja mulle ei riitä edes töitä.
Pitäisköhän se armeija käydä toiseen kertaan, kuolla tähän vitutukseen ja kärsiä loppuelämä ennen kuolemaa...
Käsi sydämellä. Vaikka olin yli 3 tonnin cooperin juoksija,hyvä ampuja ja sen aukin kävin. Jos nyt armeija iässä olisin, tekisin kaikkeni sen sluibaamiseksi.
Tekisin niinkuin ne pari tuttuani tekivät, säilyttivät mielenterveytensä ja menestyvät työelämässä. Vieläkin olen katkera yhdelle skapparille vaikka kävin intin 90-luvulla. Ehkä hänet kohtaan vielä silmästä silmään ! - KALLE KELLO
Viimeinen lauseesi kuvaa erittäin hyvin sinua. Olet säälittävä ressukka.
- jahas -.-
SUOMI ON PASKA MAA
RIKKAAT RIKASTUU JA KÖYHÄT KÖYHTYY
ISOT HERRAT MÄÄRÄÄ KAIKEN JA KANSALTA EI KYSYTÄ
KIELTOLAIT KIRISTYVÄT JA HINNAT PILVISSÄ
HELEVTIN KYLMÄ PAIKKA ASUA SAATANA!!
PALKKA ARMEIJA PITÄISI OLLA EIKÄ MIKÄÄN PELLE KOULU MIHIN KAIKKI MIEHET PAKOTETAAN
ja mitäs vielä...
ET SAA EDES KOTIA PUOLUSTAA HAULIKOLLA JOS MURHAAJA TULEE IKKUNASTA
eTtä vOi VittU sanon minä...- tupakkalaki ahdistaa
Valitettavasti työllä ei rikastu, koska valtio vie palkkarahat köyhille ja laiskoille. Siksi Suomi on #¤kamaa
- vaimo2013
En kyllä koe millään tasolla tarpeelliseksi että mies olisi käynyt armeijan, ei se ole mikään edellytys parisuhteelle. Keskiaikaista meininkiä vaatia tuollaisia "miehisyys kokeita". Kunnollinen perheellinen mies viihtyy kotonaan, puolisonsa ja mahdollisten lastensa kanssa. Eikä hyppää missään pusikoissa pyssyleikkimässä ja inttivuottaan takaisin haaveilemassa.
- punapäät
Armeijassa haisee homolle. Viisitoista miestä samassa huoneessa munasillaan kaiket yöt niin aamulla haisee munalle ym. peräreijälle. Munaa ja persettä näkee joka päivä. Puhumattakaan runkkauksesta. Ei ole heteroiden paikka!
- kokemuksesta
Haju on sama mikä esinahan alla. Hajuu kyllä tottuu, mutta...
- pierukoppi
kokemuksesta kirjoitti:
Haju on sama mikä esinahan alla. Hajuu kyllä tottuu, mutta...
Oma huone jokaiselle! Tämä on ehto ja syy kieltäytyä armeijasta. Paskanhajuun ei tarvitse suostua.
- (h)intissä on kivaa
Voiko olla ihanampaa!?
Oikea homomiehen paratiisi!
- Rauhan planeetta
Armeijat pitäisi lopettaa koko maapallolta. Ihmiskunnan pitäisi vihdoinkin kehittyä niin pitkälle, että maailmaan saataisiin pysyvä rauha ja sodat loppuisivat lopullisesti. Maitten johtajien pitäisi olla niin kehittyneitä, että kaikki asiat pystyttäisiin sopimana rauhanomaisesti. Sodat aiheuttavat mieletöntä tuhoa ihmisille, luonnolle ja vievät älyttömästi rahaa.
Jos mies kieltäytyy armeijasta vedoten omaan maailmankatsomukseen, niin arvostan sellaista miestä. Sodat ja armeija on syvältä. Niitä ei enää kaivata täällä maanpäällä. Rauha ja rakkaus kukoistakaan, paha, tuho ja sodat väistyköön!! - raiskaukset
Suomen armeija ei vielä oole niin paha paikka mitä Venäjän armeija. Venäjän armeijassa kaksivuotta olleet panevat kaikkia hyännäköisiä poikia ja käskevät suuseksiin. Pahempi paikka mitä vankilat! Vankilassa voi puolustautua, mutta ei armeijassa. Käskyä on toteltava.
- hymyhuulet4
Venäläisistä miehistä 80 prosenttia on ottanut mieheltä suuhun ja loput 20 prosenttia on mennyt vankilaan tai katkaissut raajansa.
- Ei helvetti :D
trololoo
- Reipas Mies
Mitään kiitosta en ole vielä saanut siitä että minua juoksutettiin talvipakkasessa, tai niistä 2 viikon talvileireistä joissa sai vain räkätauteja. Tai paleltuneista varpaista puhumattakaan. -25 pakkasessa oli tosi kiva teltassa nukkua.
Aseen käytön ja perusarmeijaopit normiälyinen mies oppii noin kuukaudessa. Pleikka-sukupolvi ei osaa vaatehuoltoa, eikä kunto ole häävi. Säbää ja pallopelejä osataan mutta täysvarustepakkaus vetää polvet veteläksi parin kilometrin marssin jälkeen. Kaikkea puhumalla osataan, paitsi tuskasta huolimatta vetää hommat alusta loppuun.
Hyökkäys tulee muualta kuin idästä. Suomi on pian täynnä väkivaltaan taipuvaisia muuttaja miehiä, vanhukset heitteillä, poliisin määrärahoja supistetaan, heikkolahjaiset ajavat Suomea Natoon (pahin ohari ikinä), Shengen-sopimus täyttää kadut kerjäläisistä ja murtovaras-liigoista kesäisin. Rikollisliigat tulevat huumekauppaan ja muille aloille.
Itseään tai omaisuuttaan ei Suomessa suomalainen saa puolustaa, tai saa mutta voi joutua linnaan.
Minusta miehen kansalaispalvelus voisi olla vaikka 3kk asepalvelusta (kesäkouluna) jossa oppisi ampumaan, perustaidot sotia ja armeijan rakenteen. Sen jälkeen kyvykkäimmät miehet voisivat jatkaa sotilasuraa korvausta vastaan josta kertyisi eläkettä mutta täytyisi asua armeijan omistamissa majoitus tiloissa eli ei nykyistä Valtionkonttorin maksamaa vuokratakuuta. Kertausharjoituksia olisi useammin ja siinä seurattaisiin miehen terveyttä mikä jää nykyisin retuperälle monella.
Naista saa nopeimmin ne kovaääniset mölyturpa-miehet, ei hiljaiset idealistit. Työhönkin pääsee varmimmin hyvä-veli tai kultaisen kädenpuristuksen saanut "hyvä tyyppi" jolla suu käy.- Valiot joka matkalta
Tuo oli erittäin viisas puheenvuoro, kiitos siitä. Intin käyneenä ja täyden ajan rikkeettömästi palvelleena allekirjoitan tuon kaiken omien kokemusteni kautta. Asevelvollisuus on nykymuodossaan typerryttävän tehoton ja järjenvastainen järjestelmä, joka on luotu puolustusalalta ja sen liepeiltä leipänsä ansaitsevien tarpeisiin, ei maanpuolustuksen parasta ajatellen. Paljon on muututtava Suomen raskaassa, ennen kuin sitä voidaan pitää millään tasolla luotettavana maan turvana. Aamen.
- hankkikaa elämä
"Naista saa nopeimmin ne kovaääniset mölyturpa-miehet, ei hiljaiset idealistit. Työhönkin pääsee varmimmin hyvä-veli tai kultaisen kädenpuristuksen saanut "hyvä tyyppi" jolla suu käy. "''
Niin ja mikä oli ongelma tai kysymys?
Totta kai puheliaat miehet saa naiset. Kuka haluaa jotain "hiljaista idealistia". Hehe heh... Ehkä saksanpaimen koira....
Miksi et palkkaisi tuttua. Itse palkkaan aina jos mahdollista jonkin suosituksesta, ettei tulisi palkattua hiljaista idealistia...
- ihmettelevä nainen
Mihin perustuvat sivari=homo väitteet? Oma avovaimoni (lesbo) oli vuoden armeijassa, hänen paras ystävänsä (homo) oli myös vuoden ja yhteinen tuttumme (lesbo) lähti vielä vuoden jälkeen ulkomaille rauhanturvaajaksi. En tunne ketään homoa, joka ei olisi vähintään pakollista aikaa ollut. Tosin tämähän ei perustu tilastoihin vaan omaan tuttavapiiriini, että jos on antaa tilastotietoa sivari=homo väitteelle niin olkoon sitten niin.
- yxsvaan.
Rauha ja Rakkaus ei kukoista enää täällä maailmassa . Aivan sama oletko käynyt armeijan tai et sillä ei ole mitään merkitystä nykymaailmassa jos sota tulee . Suomikin on nyt Venäjän puskurina ,että jos sieltäpäin rynnitään tänne sitä ei pysäytetä millään asilla eikä miehillä sen kyllä osaa jo tyhmempikin arvioida.
Suomi on säästänyt asehankinnoissa rahan vuoksi kun luulee apua tulevan EU.sta
hädän tullen mutta eiköhän se ole turhaa toive ajattelua.
Parasta vain tottua tilanteeseen ja toivoa parasta ja olla ärsyttämättä naapuria joka on supervalta idässä ,siellä on nimittäin aseita ja miehiä joita ei seipäillä eikä arvomerkeillä pysäytetä jos ne haluaa tänne tulla. Joten repikää siitä..... - sivarin kaveri
Muutama tuttuni on sivari ja ihan samanlaisia ihmisiä hekin ovat kuin kaikki muut. Jos armeijaan ei halua niin ei sinne ole pakko mennä. Nykyään on varaa valita.
- protesti Pena
Huonoa maata mikä ei puollusta sinua köyhää ei kannata myöskaan puollustaa. Joten iso ei armeijalle. Protestoin rikkaiden hyysäämistä vastaan.
- Köyhät kaakkoon
Tällä hyysätään velttoja köyhiä. Siksi ei armeijaa.
Voisin mennä intiin esim. Perussa, Saudi-Arabiassa tai E-Afrikassa, jossa omalla työllään ja rahoillaan voi pärjätä. Täällä vain löysät köyhät pärjäävät.
- jotta näin.
Oon Armeijan käynyt mutta siitä huolimatta olen sinkku ja työtön. Sain kuulla kaverilta että hän oli kertauksissa missä minunkin olisi pitänyt olla mutta en saanut kutsua. Mahtaakohan johtua siitä että olen b-mies. Mielelläni menisin kertauksiin jos vain kutsu kävisi.
- Näin se on
Kävin armeijan.Se on ihan homomesta.
- no-army-now
Itse aloitin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen tammikuussa - ja sitten keskeytin, syystä että:
-Armeija on paikka, missä omat aivot voi heittää narikkaan, ei sillä tehdä sen kummemin pojista kuin meistä tytöistäkään miehiä.. Mitään et saa tehdä itse tai oma-aloitteisesti, sehän on jo suorastaan päällekarkaus
- Monia typerä, jonninjoutavia sääntöjä, joilla ei olisi p#skankaan väliä, jos Suomi joutuisi sotatilaan
-Kun siellä jotain opetetaan, juuri mistään et saa positiivista palautetta, vaan oppiminen ja opettaminen tapahtuu hirveän kiroilun, idiootiksi ja tyhmäksi haukkumisen merkeissä, ei siis suinkaan myönteisen kokemuksen kautta
-Skapparit menettävät uskottavuutensa aika hyvin varsinkin leireillä, kun on teltassa oikein retkisängyt ja kahvipöydät ja siellä vaan tyytyväisenä makaillaan punkalla kaminan lämmössä pitkät kalet jalassa, kun toiset painaa ulkona niska limassa ja aivan jäässä painavissa varusteissa
-Johtajakoulutuksen jälkeen valitettavan monista ( entisistä tutuistakin) tulee kivikasvoisia möllöttäjiä, ja usein kouluttamiseen ja kanssakäymiseen liittyy tarpeetonta v*ttuilua sekä pelleilyä, hymyn häivääkään ei ole tietenkään luvallista näyttää
-Tätä listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin. En tiedä johtuivatko omat kokemukseni varuskunnasta, vai onko koko laitos juurikin tätä. Muut sotahullut saavat haukkua tätä kommenttia ja tietenkin kirjoittajaa, NAISTA isolla N:llä niin paljon kuin huvittaa, ei kiinnosta enää!- ime mun sykkivää
Myönnä nyt jo pois et olit niin laiska paska ettet vaan pärjänny siel miesten maailmassa niikun moni muukin kohtalo sisaresi jotka aina vinkuvat ja valittavat.
- 3 kertaa kerrannut
Niin olet oikeassa. Miehenä en ymmärrä mikä hinku naisilla on armeijaan kun se on juuri tuollaista kun kuvasit. Itse olin jääkärinä kun en viitsinyt silti sivarinkaan mennä. Eli olin vain paikalla ja naureskelin paikan toimintaa salaa.
Omia aivoja armeijassa ei pääse käyttämään ja armeija ei edes halua, että niitä käytetään edes oikeassa sotalilanteessa. Nykyaikaisessa sodassa pitäisi kuunnella myös sotilas arvoltaan alempien näkemyksiä ja hyödyntää heidän tietoaa. Kaikki päätökset tulevat ylhäältä ja täysin joustamattomina. Tämä johtaa siihen että moni asia tehdään sen vaikeimman kautta kun näin on käsketty.
Säännöt todellakin ovat vanhanaikaisia ja ihan turhia. Kaikki on turhatkin asiat ovat sekunttipeliä kuten aamutoimet vaikka sitten ruokalaa pääsyä jäpitetään ulkona odottaen. Lippaan tarvii vetää siinä ja aina löytyy niitä asenneongelmaisia skappareita jotka nostava joka asiasta kamalan haloon jos ei tapahdu juuri niin neuroottisesti kun ohjeissa lukee. Tai no suuri osa ohjeista on näin on aina ollut tapana ohjeita. Kaiken maailman partakarvoja kytätään, onko kaapit nyt ihan tip top ja "Hei toi sun vaate on väärässä hyllyssä viikattuna." Rankkaan modernisointia tarvittaisiin kaikkii sääntöihin.
MIstään ei todellakaan saa positiivista palautetta ja asioita opiskellaan hirveän negaation valossa. Rakentavasti ei osata puhua ja ollaan kuin jossain 50-luvun rankan kurin kouluhuoneessa. Mietikään nyt jos töissäkin olisi sama henki vielä että huudettaisiin joka asiasta naama punaisena ja uhattaisiin lomien viennillä. Sitten kiroillaan vielä ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Naurettavaa ja vanhanaikaista.
MItä korkeampi skappari sitä vähemmän hän edes käy kääntämässä leireillä. Siellä pötkötellään kamiinan lämmössä ja nukutaan kunnolla. Lisäksi käydään autolla välillä jossain kaupoissa. Sitten kuitenkin valitetaan jollekin reppanalle jolla nuha ja paleltumia jaloissa että tämä on ihan surkea. Skapparithan eivät kanna mitään tarvaroita ja kaikki tuodaan käteen valmiiksi. Silti ollaan kuin oikean elämän Ramboja ja Mannerheimejä.
Johtajakoulutus on ihan naurettava. Siellä opetetaan huutamaan ja uhkailemaan. Missä on joukkojen motivointi, asiallinen asioista selitys (Nyt meidän olisi kerittävä menemään pisteeseen C parissa tunnissa. Tiedän että tulee kiire, mutta nyt mentiin.). Jostain syystä skapparit eivät saa olla mukavia tai edes inhimillisiä. Kyllä suurin osa kuuntelisi mieluummin tyyppiä mikä on mukava normaali ihminen kuin asennesmulkku kuolahuutaja. Tottakai sääntöjä pitää olla, mutta kyllä järkeäkin saa käyttää.
Minun mielestäni olet fiksu nainen kuin näit tämän kaiken mitä minäkin näin. Ei voi todeta kuin että Suomen armeija on auttamatta vanhanaikainen ja tehoton laitos. - Jaa...
Ei voi heittää aivoja narikkaan. Tai no toki riippuu mihin hommaan menet, mutta jos heitit heti alussa pois, niin ethän parempia hommia kerennyt nähdäkkään. :) Se alku on semmoista totuttelua ja silloin yleensä ollaan kaikista tarkimpia, vähän ajan päästä homma rauhoittuu.
Säännöt siellä ovat siksi, että käskyjä pitää oppia noudattamaan. Ei sodassa voi toimia demokraattisesti, vaan johtaja pitää olla selvä.
En ymmärrä skapparien uskottavuus juttuasi yhtään. Skapparit ovat töissä siellä. Kyllä hekin ovat armeijansa käyneet ja vielä koulutuksen siihen päälle, eli ovat leirejä nähneet aika paljon.
Kyllä hymy on luvallista. Siellähän on parhaimmilaan helvetin hauskaa ja nauru raikaa. :) Mutta tottakai, kuten tosi elämässäkin, ei joka tilanteessa saa pelleilä, vaan on osattava hoitaa asiansa hyvin ja olla vakavastikkin.
Johtajakoulutus oli mukavaa aikaa . . .
Riippuu varmaan palveluspaikastakin.
- Että sellaset kutsut
http://www.youtube.com/watch?v=hmTU-r80jDY
Tässä on ihan kiva näkemys kutsunnoista :D - omataivot
Omalla kohdalla armeijasta kieltäytyminen tuli ensimmäisenä mieleen 16 vuotiaana noin 80 luvun puolivälissä ja kun kerroin ajatuksistani sukulaisille ja tuttaville niin sain kuulla vaikka mitä houreita kuten : "sivarella täytyisi olla hamepakko", "miesten koulu" j.ne. Ne tuntuivat niin henkisesti sairaiden ihmisten höpinöiltä että se vaan vahvisti käsitystäni että armeija ei ole oikea paikka minulle. Myöhemmin minulle kuitenin valkeni että ei sentään kaikki armeijan käyneet ole pirullisia mielenvikaisia.
- hohhoijaa
Militantti Jorma, oletko elänyt tynnyrissä 70-luvulta lähtien vai mistä mielipiteesi sikiää? Ei enää voisi vähempää hävettää, että aikanaan en kelvannut armeijaan. Minua ei nimittäin tipan vertaa kiinnosta vaarantaa sitä ainoaa henkikultaani tällaisen MAFIAN puolesta:
http://vallanvahdit.weebly.com/villen-tarina.html
http://jyrkikatainenvalhe.blogspot.fi/
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=3192
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/03/06/urpilainen-hslle-tuemme-kyprosta-vaikka-siella-pestaisiin-rahaa/20133486/12
Toisin sanoen: ei ole mitään aikomusta ampua laukaustakaan venäläisiä kohti jos he vielä minun elinaikanani rajan ylittävät. Se Suomi, jota molemmat paappani 70 vuotta sitten puolustivat (ja syystakin), on auttamatta historiaa. Sitä ei ole olemassakaan enää.- 981§7
Cyberwarfare. Se on seuraava sodan muoto, on jo. Pohjois-Korea joka on noin eristynein maa maailmassa kehittää ydinasetta, mutta jopa Iran on jo mukana cyperwarfar. Mitä tämä asevelvollisuus kuusikkometsä kertoo Suomen nykytilasta?
- res kessu
Kersantti 95. Enää en menis inttiin. Käy Steissillä ja mieti ketä täällä puolustaisi.
Oikeastaa mitä pahaa on venäläisissä joukoissa? - nykyaikaan
Palkka-armeja, naiset ja miehet, jo keskittyy cyberwarfare ja vastaavien puolustusohjelmien kehittelyyn. Nykyiset määrärahat kanavoidaan siihen. Työllistää entisiä nokialaisia, ja saattaisi jopa Suomen neuvottelu positio kansainvälisillä foorumeilla parantua.
..tässä yhdistyy myös visiot työpaikoista ja naisista :)
Lisäksi, nuorempikin sukupolvi saattaisi kiinnostua. - esikoulu ensin
Hintti on nykysi homoja varten. Ei sinnä pidä mennä, peppuun tulee joku jyystämään. Muutenkin the kalusto on museokamaa. Sit ne sekot akat tunkee sinne myös. Kohta saa varmaa vetää alokkaat kaljaakin esson baarissa. Palvelusaika vois olla 6 - 8 vuotta lisään, jotta pennut vähen on kasvaneet tarhaleikeistä mihen suuntaan. Nukyset alokkaat on nuhanenäsiä pehvaa kaivavaa ei kenkiä sitovaa porukkaa.
- Armeija nykymaailmas
On se alkanu kuulostaa vähän muinaisjäänteeltä,eihän noita rajojakaan silleen ole enää mitä puolustaa pitäis.
Maailma on globaali nykyään,sodat on sodittu ja esim kiihkouskovaisa terroristeja tai ääriliikkeitä vastaan taistellessa ei tarvi olla olemassa kansanarmeijoita. - ahgfssd
mut mä haluanki miestä.
- Oetko siis
mies?eihä armeija varsinkaan viimiset ole tarkottanu miest jolet ole HOMO?eikä todelisuus armejast vs ikinä miest!
- Sivistynyt Nuori
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11250080#comment-60425151
TULEVAISUUS - Miksi minun
Pitäisi käydä armeija ja puolustaa sitte jotakin Euroopan Unionia.
- Tuo on parhaimpii!
haluaisinki loisia äänestäjien kommenteja? eli MIKSI TAAS PÄSSIT YKSINKERTAISET JA TYHMÄT yleensäki äänesti?
- 573875894
Mene armeijaan, jos nämä asiat pätevät kohdallasi:
• Haluat tuhlata ainoasta elämästäsi useita kuukausia simputettavana ja nälvittävänä olemiseen.
• Et uskalla/pysty ajattelemaan omilla aivoillasi. ("Jos muut hyppäävät kaivoon, niin minähän hyppään perässä")
• Haluat nukkua muiden samaa sukupuolta olevien (vieraiden) ihmisten kanssa samassa huoneessa/teltassa yöstä toiseen.- neiti selittää
älä selitä luuseri.
NAurettavia tekosyitä.
"Haluat nukkua muiden samaa sukupuolta olevien (vieraiden) ihmisten kanssa samassa huoneessa/teltassa yöstä toiseen. "
hui kauheeta, on se niin pelottavaa nukkua samassa huoneessa.
Hakeudu hoitoon neiti - 573875894
neiti selittää kirjoitti:
älä selitä luuseri.
NAurettavia tekosyitä.
"Haluat nukkua muiden samaa sukupuolta olevien (vieraiden) ihmisten kanssa samassa huoneessa/teltassa yöstä toiseen. "
Hakeudu hoitoon neitiSanoinko muka, että nukkuminen vieraiden ihmisten kanssa on pelottavaa?
En tainnut sanoa.
Viestisi sisällöstä päätellen taidat itsekin tietää, että olen oikeassa. - Kauhujen Yöt
neiti selittää kirjoitti:
älä selitä luuseri.
NAurettavia tekosyitä.
Hakeudu hoitoon neiti"Haluat nukkua muiden samaa sukupuolta olevien (vieraiden) ihmisten kanssa samassa huoneessa/teltassa yöstä toiseen. "
Kunnon heteromies ei tuollaista halua, se on kauhun paikka, yöt täynnänsä painajaisunia, jokaöinen pelko, kuka sieltä taas hiipii viereen peiton alle, aivan hirveetä...
- Käskennät
Kutsunnat ovat oikeasti käskennät.
- yahve
Olen käynyt armeijan.mulle tuli ogelma kun jrhovandotistaja iski minut.oli jäljellä 6v Reserviä.joutuin jättämään hänet.....
- Tappajaksi Opetettu
Armeijassa opetetaan tappamaan ihmisiä ja se on aivan välttämätön taito, meitä ihmisiä on kertakaikkiaan liikaa tällä pallolla, ruoka ja muut resurssit eivät riitä kaikille, moni ihminen kärsii nälkää ja sairastaa, parempi olla kuollut!
- reservin_tklm
Sodan syynä on aina viimekädessä raha (talous) ja valta (eliitti). Miksi soditaan? Miksi esimerkiksi Pohjois-Korea uhittelee? Miksi Venäjä käyttäytyy niinkuin käyttäytyy? Meillä on tuhat kilometriä rajaa Venäjän kanssa. Useampia sotia rajanaapurin kanssa, joista viimeisimmistä alkaa olla 70 vuotta..
Nykyinen maailma ei vieläkään ole paikka, jossa pyssypiippuun voi laittaa kukkasen ja huokaista helpotuksesta. Ei ihminen ole juurikaan muuttunut, samat vietit sitä ajaa kuin ennenkin.
Ei kannata olla liian naivi. Toiveikas saa silti olla, ja tulevaisuudenuskoinen.
Kävin itse armeijan, kun Tšetšeniassa sodittiin, Neuvostoliitto oli lakannut olemasta muutama vuosi takaperin ja Saksa oli yhdistynyt. Euroopan unioni oli vielä paperilla. Ja markka oli käytössä. Maailma oli levoton. Ja sitä se on edelleenkin.
Armeija on kuulemma uudistunut, ja hyvä niin. Poterosota nyt ei vaan enää toimi, armeijasta on tullut liikkuvampi ja tiukasta aluepuolustuksesta on luovuttu.
Ehkä jokainen voisi kysyä itseltään, millaisessa maassa haluaisi asua ja millaista maata haluaisi puolustaa.- Rauno Rytövarvikko
"Useampia sotia rajanaapurin kanssa, joista viimeisimmistä alkaa olla 70 vuotta."
Viimeksi kuluneen tuhannen vuoden aikan itärajaamme on siirretty keskimäärin 70 vuoden välein, joten sen aika alkaa taas olla käsillä. Tämän tiedon googlailin joskus 10 vuotta sitten.
- kksad2233
Maailma muuttuu, jos et vielä huomannut ja se ei auta kun sopeutua siihen.
Ei armeija työn saantiin vaikuta, vain muutama ammatti jos sitä kysytään
ja en tiedä onko se este niissäkään edes koska vaikka poliisina
voit olla sellaisissa tehtävissä jossa aseenkäyttö ei kuulu siihen työhön.
Tarvitaanko me naisia enää kun melkein saatiin homopari presedentiksi.
Ehkä jotain korjattavaa tässä meidän arvomaailmassa saattaa olla,
ei se pyssyillä sohiminen kuitenkaan ole sitä eikä edistä asiaaa. - korkea aika ymmärtää
Katsokaa tämä dokumentti: https://www.youtube.com/watch?v=1zUdW3-vkSM
Dokumenttiin on saatavissa suomenkieliset tekstitykset klikkaamalla ne videon alapalkista päälle ja valitsemalla valikosta kieleksi Suomi. (Tekstitykset löytyvät klikkaamalla videon alalaidassa oikealla olevaa kirjekuoren näköistä kuvaketta).
Me tavalliset ihmiset ja eri maiden kansat emme hyödy mitään sotimisesta ja toistemme tappamisesta. Näistä hyötyy vain eliitti joka meidät haluaa alistaa.- näinpä se on
Moni pelkää (koska heidät on aivopesty pelkäämään) että Venäjä olisi meille uhka.
Tosiasiassa meidän tavallisten kansalaisten uhka niin täällä suomessa kuin venäjälläkin ovat meidän oma eliittimme ja maailman eliitti, jotka meitä hallitsevat ja haluavat päättää kohtalostamme.
Onneksi meillä on vielä ainakin toistaiseksi vapaassa käytössämme Internet, jonka avulla voimme jakaa tietoa toisillemme miten nykypäivän maailmaa todellisuudessa johdetaan ja näin sivistää toinen toisiamme.
Elitistimme ovat vain tyytyväisiä kun kansa kinastelee eripuraisena erilaisista asioista, mutta eivät ymmärrä äänestää heitä pois vallasta, puhumattakaan siitä että nousisivat heitä vastaan.
- Velvollisuus suorite
Ei ole olemassa mitään selityksiä eikä tekosyitä.
Jokaisen suomalaisen miehen kuuluu käydä armeija.Piste.
Se on velvollisuus.
On se kumma jos on sellainen löysä jauhosäkki ettei kykene
edes 6 kk suorittamaan. Mikä se sellainen mies on? Hiiri? Neiti?
Luuseri joka tapauksessa.
Kun itse palkkaan työntekijöitä, tottakai armeija kysytään.
Se kertoo asenteesta ja selkärangasta, tai sen puutteesta.
Valaan pelastajat ja puunhalaaja neidit eivät meille töihin tule.- lammaskansaako kaik?
Tässä taas yksi esimerkki itsenäiseen ajatteluun kykenemättömästä lampaasta.
- Asdertson
"On se kumma jos on sellainen löysä jauhosäkki ettei kykene
edes 6 kk suorittamaan. Mikä se sellainen mies on?"
Ihminen, jolla on hieman sinua enemmän perspektiiviä.
Asevelvollisuus sellaisena kuin se nykyään Suomessa on, säädettiin lailla vasta 1922.
Tämä ei silloinkaan tarkoittanut, että kaikkia olisi kaivattu. Ajalle tyypillisen huonon ravitsemuksen takia "kruununraakkeja" oli kutsunnoissa 40%. Lisäksi poliittisesti epäilyttäviä (1918 jäljiltä) ei otettu edes kutsuntoihin. Nämä saattoivatkin sitten rehvastella kadulla ikäkavereilleen, että kannatti pistäytyä punaisten puolella, kun voitti sen, että armeijaan ei enää sen jälkeen kaivattu.
Maailma on muuttunut, ja talvisodan juoksuhaudoista on aikaa. "Ei sota yhtä miestä kaipaa", sanotaan. Eikä Suomen armeija tänä päivänä lähellekään kaikkia.
Parempi kun keksivät itselleen oikeaa tekemistä.
Lainsäädäntömme vain laahaa perässä, kun eduskunta on väärällään vanhoihin iskulauseisiin jämähtäneitä pyrkyreitä. - Huvittava teksti
"Kun itse palkkaan työntekijöitä"
Tuskin edes olet mikään työnantaja.
"Luuseri joka tapauksessa"
Luusereita ovat ne, jotka eivät pysty ajattelemaan omilla aivoillaan. ("Jos muut hyppäävät kaivoon, niin minähän hyppään perässä")
Itse en ainakaan suostu mistään hinnasta orjaksi.
- lisäpotkua keskustel
Suomi ei pysty ylläpitämään laajaa "talonpoikaisarmeijaa". eikä reserviä siihen. Itse en ole kertaakaan osallistunut eikä pyydetty kertausharjoituksiin sen jälkeen kuin v. 1995 pääsin armeijasta.
Mielestäni armeijaa ei tarvitse käydä sillä perusteella, että se olisi edellytys jollekin (esim työpaikka). Tietysti joillakin aloilla esim AUK:n tai RUK:n käymisestä on varmaan hyötyä..
Ehkä ennen armeijaa kannattaa pohtia, mitä arvoja haluaa puolustaa? Tuoko armeija jotain hyötyä siviilielämään?
Jonkun talvi- tai jatkosodan tuominen tähän nykytilanteeseen on oikeastaan aika absurdia. Suomi oli hyvin erilainen yhteiskunta 40-luvulla. En silti väheksy sotiemme veteraaneja tai heidän perintöään, ilman heidän uhraustaan olisimme syntyneet ja eläneet hyvin erilaisessa Suomessa.- Ja vielä lisää
"ilman heidän uhraustaan olisimme syntyneet ja eläneet hyvin erilaisessa Suomessa"
Pikemminkin emme olisi koskaan edes syntyneet.
Jos NL olisi vallannut Suomen, tuskin isovanhempani olisivat koskaan edes tavanneet. Esimerkiksi isoäitini oli sotalapsena Ruotsissa.
"Suomi oli hyvin erilainen yhteiskunta 40-luvulla"
Tuo on täysin totta. Valitettavasti moni tuntuu kuvittelevan, että elämme edelleen useiden vuosikymmenten takaisessa yhteiskunnassa. Tosin sodan kokeneiden kohdalla tilanne on ymmärrettävä: sodan kauheus ja NL:n pelko ovat juurtuneet mieliin.
- Ninana
Eipä ole ollut koskaan tuon perheen miespuolisen kanssa mitään puhetta siitä onko hän käynyt armeijan. Erittäin fiksun miehen löysin. Minkäänlaisia armeijajuttuja hän ei ole koskaan kertonut. Pitääpä joskus kysyä mikä on totuus. Melkein kyllä toivoisin ettei hän olisi käynyt armeijaa näiden mielipidekirjoitusten takia. Mutta eipä asialla ole mitään merkitystä minulle.
- oma valinta
Se on jokaisen oma valinta, käykö armeijan vai ei. Siviilipalveluksen pituus on rangaistuksenoaminen-sen pitäisi olla 6 kk, kuten armeijassa.
Totaalikieltäytyjiä ei saisi laittaa vankilaan; he ovat mielipidevankeja, mistä Amnesty Internationalkin on Suomea huomauttanut. - isänman ystävä
Armeija on velvollisuus joka on suoritettava. jos ei käy armeijaa niin kansalaisuus pois ja muutto tästä kauniista maasta pois
- Lammas.........TAAS!
Bääää!
- 32eqdwsr3wefdc
Kyllä ihmisen pitää saada itse päättää intin käymisestä. Ei ihminen ole toiselle ihmiselle automaattisesti mitään velkaa eikä myöskään maalleen tai millekään muulle asialle. Jos joku ei käy armeijaa niin sitten hän ei käy, eikä se ihmisestä tee sen nyhverömpää tai heikompaa kuin kenestäkään muusta. Voin lyödä mistä vain vetoa että 99% korkea arvoisista sotilaista ei uskaltaisi otella yhtään sivaria vastaan kehässä. Nämä "karaistuneet" upseerit ovat armeijassa hemmoteltuja ja he tekevät paperi hommia ja juovat kahvia. Ei ole luutnanttia tai korkeampaa sotilasta jolla ei oli järjetön kaljamaha tai paska kunto.
Ihan objektiivisesti ajateltuna ei ketään voi pakottaa kuolemaan toisen puolesta tai maansa puolesta vaikka mitä seuraamuksia tapahtuisikaan.
Sen kyllä myönnän että nuorissa on paljon sellaisia jotka ovat idiootteja ja eivät mene armeijaan vain sen takia koska voivat välttää sen. He vain perseilevät muutenkin elämässä ja ryyppäävät ja rellestävät.Yksi syy on se että suomalaiset eivät ole paljoa murrosikäisiä kypsempiä 17-18 vuotiaana ja mun mielestä ajokortin pitäisi pystyä ajamaan vasta 21 vuotiaana. He eivät tosin ole yhtään sen huonompia kuin nekään jotka sokeana menevät minne käsketään.
- asdfafg
Nuoriso on tulevaisuus, jossei nuoriso siitä velvollisuudesta välitä niin kohta ei sitä velvollisuutta ole.
Ajat vaihtuu ja sille ette mitään voi. - Matso Ortopetilä
En lähtisi kanssasi hirvimetsälle.
- NeitiOlenNiinHomo
Homoja, hinttejä, neitejä... Blaablaablaah! Ärsyttävää yleistämistä täällä. Sehän on siis todistettu fakta että homot/hintit ovat paljon heikompia kuin heteromiehet. Pliis! Kasvakaa aikuisiksi tai laajentakaa sanavarastoanne (koska homo ei ole haukkuma sana). Ja ei muuten ole ihan helppoa olla nainen (sanoisin että miehillä on helpompaa jos en siis inhoaisi yleistämistä).
- Olette huoria
Armeija tekee pojista persettänuolevia, ajattelukyyttömiä henkisiä prostituoituja, jotka äänestävät Suomelle vahingollisia puolueita, kuten Kokoomusta, Keskustaa, Sosiaalidemokraaatteja ja RKP:tä.
Vasemmistoliiton ja Vihreiden ohella nämäkään puolueet eivät ole korjanneet seuraavia epäkohtia:
- Pedofiilien ehdolliset tuomiot.
- Sosiaaliperusteinen maahanmuutto
- Ylisuuri julkinen sektori, joka aiheuttaa ylikorkeat verot ja sen taloutta
näivettävän vaikutuksen vuoksi satojatuhansia ylimääräisiä työttömiä.
- Tuet Etelä-Euroopan huijarimaille
- Ulkomaalaisen harmaantyövoiman ja orjatyövoiman käytön tukeminen
- Poliittisen virkanimitykset. Puoluekannaltaan sopivampi ohittaa osaamiseltaan pätevämmän.
Jne.
Suomen armeija tuhoaa terveen itsetunnon ja itsepuolustushalun. Armeijassa opetetaan muka kunnolliseksi mieheksi. Tällaisia ihmisiä pystyvät ulkomaalaiset ja kotimaiset huijarit käyttämään härskisti hyväkseen ja suurin osa Suomen perverssistä masokistikansasta vieläpä nauttii tästä ja äänestää vastaisuudessakin samat alistajapuolueet uudelleen valtaan.
Maailman vanhin toimintamalli on toisilta huijaaminen. Jopa apinat osaavat tämän, eikä se piirre ole kadonnut ihmisistä minnekään. Osa ihmisistä haluaa paeta todellisuutta kollektiiviseen harhakuvitelmaansa. Ei kannata olla liian rehellinen. Mummoja ei pidä ryöstää, mutta vallankäyttäjissä(armeijassa, politiikassa ja yrityselämässä) olevia narsisteja pitäisi lyödä henkisesti kuin teurastettua muslimisikaa, Tähän eivät itsetunnottomat, armeijalla pilatut suomalaisnyhveröt pysty.
Kumma kun Saksassa vain tyhmempi puolisko käy armeijan ja silti pystyvät kusettamaan koko muuta Eurooppaa tukemaan saksalaispankkeja. Tätä armeijan käyneet suomalaispoikahuorat eivät pysty käsittemään pienissä päissään millään. - kkk
Eihän täällä ole kohta mitä puolustaa
- banaanivaltiossa
Ei ole enää mitä puolustaa, maa on myyty.
- ei ole rahoja
banaanivaltiossa kirjoitti:
Ei ole enää mitä puolustaa, maa on myyty.
ei ole myyty, vaan lahjoitettu
- Thendy
Kuunnelkaaha tätä, suomalaista musiikkia :) http://www.youtube.com/watch?v=EZrHY4XjVAs
- uuno 20 v
kyllä armeija pitää käydä kävihän sen uuno turhapurokin taitaa olla jopa reservin kenraali vaikka autokoulu meinas jäädä kesken
- jepjep
"ei ole myyty, vaan lahjoitettu "
Ja vastineeksi saatu roppakaupalla velkaa. Tätäkö olisi lähdettävä henkensä kaupalla puolustamaan?
! - Korohoro 01/05
ME EI TARVITTAIS ARMEIJAA JOS VANHEMMAT OSAISIVAT HOMMANSA!!
höh ei armeijaa käydä siks että opittas sotimaan vaan siks et viimeistään armeijassa katkastaan se napanuora mikä ikävä kyllä näyttää olevan aika tiukassa vielä joillain kolmekymppisillä armeijastakieltäytyjillä täällä. oli se sitten homojen hommaa tai ei niin siitä on hyötyä ja se kannattaa käydä, en ymmärrä miksi ainoa pakollinen asia elämässä kuoleman ja piereskelyn lisäksi pitää pistää lekkeriks, ja minkä takia? vastaus kuuluu: VAPAA KASVATUS ja vanhemmat mitä ihmettä nyt? herätys!! se koltiainen sinne armeijaan saatesanoin: takaisin ei ole tulemista ennen ku olet mies! en usko väkivaltaan enkä siihen että armeija tekis miehiä, mutta siihen uskon että ainakin se antaa eväät siihen. sitäpaitsi näistä asioista keskustellessa (anteeksi kiihkofeministit) äidit saavat pitää mielipiteensä elleivät satu olemaan miehiä ja iskät tehkää tälle valtiolle palvelus ja kantakaa hippipoikanne sinne vaikka niskasta elleivät muuten suostu edes opettelemaan mitä on olla vastuuntuntoinen aikuinen. - kuria kaikille
ei armeija mitään auta jos on kuri muualla yhteiskunnassa hakusessa, esim. koulussa kuulemma jotkut miesopettajat ovat lepsuja ja hakevat vain oppilaiden suosiota
- poika taas
Kävin intin kovimmassa mahdollisessa paikassa! En ole saanut naista enkä työtä nurkan takana mulle nauretaan ja olen hintin maineessa. Ennen armeijaa oli nainen ja työ! Miten se sananlasku niin osuvasti sanoikaan Armeija tekee miehestä pojan!
- pelleeeeeee!!
ai ranskan palkka-armeijassa?
- herätkää jo
Ai nuoriso on nykyään laiskempaa kun ei jaksa käydä armeijaa? Tai sitten ei vaan halua tappaa tai haluaa olla vapaa.. Vapaa tästä Babylonista, "pikku-Amerikasta", jossa on pahoinvointikansa hyvinvointivaltios. Miks ihmisiä opetetaan tappaan? Ihan sairasta! Mutta joo, nukkukaa vaan ihmiset ja palvokaa rahakkaampia Herroja sillä aikaa kun he tekevät muista ihmisistä "robotteja"... Oi rauha ja vapaus, missä olette??
- Jaska949020958
Ihmisen luonne ei todellakaan muutu puolessa vuodessa.
- Nostoväen joutojätkä
Minä kävin intin, menin itse asiassa vapaaehtoisena. Olin jonkin verran isänmaallinen ennen inttiin menemistä ja pidin melko varmana, että jatkaisin Haminaan.
Toisin kävi. Epäoikeudenmukaisia rangaistuksia, suoranaista simputusta. Niinpä puhuin itseni täysin eri hommiin, palvelin kyllä 11 kuukautta erikoisaliupseerina.
Palveluksen jälkeen ilmoitin esikuntaan kadottaneeni sotilaspassini enkä aio uusia sitä ja jos ette halua minusta kieltäytymismerkintää kertaajiin niin älkääpä kutsuko.
Eipä ole 30 vuoteen kuulunut mitään mutta en olisi kertaamaan lähtenytkään. Meni nimittäin maanpuolustushalut täysin.
Mielestäni tämä valtio ja suuri osa kansasta - esimerkiksi persut - eivät ansaitse puolustamista. Minusta ainoastaan suomalainen luonto ja kulttuuri ansaitsivat puolustamista. Nyt tämä on kuitenkin aika spekulatiivista kun puoli vuosisataa on jo mittarissa enkä lähtisi enää miinojakaan polkemaan vaan kuristaisin ensimmäisen persun tai muun militaristin, joka erehtyisi komentelemaan minua sanallakaan.
Persua vetäisin ehkä perse*seen sillai ironisesti. Ymmärtäisiköhän persun pers* postmodernia sarkasmia? - operaatio musta
eihän tämä pidä paikkanssa ,tai sitten olet pienissä kuvioissa.tiedän monta ,jotka eivät ole käyneet armeijaa,naisia heidän ympärillä pyörii.kuin herhiläisiä.töitä on liikaakin heillä ,ovat kai silloin hyviä tekijöitä.
ennen käytettiin sellaista sanontaa,esim.ammattikoulut koulutti yksipuolisesti,metalli,sähkö,puu linjoilla oppilaita.
tänä päivänä,on hyvä koulutustaso-ja joka viitsii,tai on kykyä käydä kouluja,saa mieleisen ammatin..
ennen tarkoitettiin armeijan käynneitä työhön paremmin pääsyä ,viestimiehet,autonkuljettajat,lennosto mm.kuvaajana.sairaanhoitajana,mutta pieni oli näittenkin merkitys.
miksi nykyään ei käydä armeijaa,yksi painava syy,siellä oleva lapsellisuus asioissa,mitä herrat tekevät.
ei innosta ,jokin perunateatteri,tai siivous,turhat sulkeiset.yö valvomiset.
koulutus pitää olla tätä päivää ,eikä marssia jokin 100.km.jota tuskin ei koskaan tarvita.
simputtaminen luo tyhjiön nuorille miehille,ai tätäkö se sota onkin.sillä sotilaan koulutus ,pitää olla monessa asiassa erilaista kuin sodan koulutus.
onhan tutkittu ,tai tänä talvena esiin,neuvostoliitto valtaa parissa tunnissa etelä-suomen,vai miksi he rakentavat nykyaikaisia varuskuntia suomen rajalle.ja mitä sinne maanalle on tehty,sitä emme tiedä.
ajastaan kun herrojen pää kolahtaa mäntyyn,tulee suomeenkin vapaaehtoinen armeijankäynti kirjekurssilla.pärjäämme sillä,kuten mies ampujahiihtäjät kohta 40.v.ei tullut menestystä ,sijat ..50.ylöspäin ovat kelvanneet. - ikkremimin.
Asevelvollisuudesta pitäisi päästä eroon mahdollisimman nopeasti.
- esko esko es
jos ei käy armeijaa ei ole mies vaan klikki hiiri
- majurin tytär
kyllä armeija on käytävä, nykynuoret on saamattomia vätyksiä
- SickLappalainen
Mä en ainakaa puolusta tätä paska maata jonka kataisen ja urpilaisen bildeberg huorat on myyny, aukaskaa silmänne sokeat lampaat.
- voe helevetti
Voi helevetti miten turha ketju... mutta empä tuota minäkää lähtis kovin innokkaasti tätä paskoo muata puolustammaan..
- rebel24
Minä en tulevaa Nato-Suomea aseella puolustaisi. En tosin menisi Venäjänkään kelkkaan vaan taistelin sitten kumpaakin vastaan.
- paskahousuhan se sie
Siellä se utsjoen murhaaja vaan huutelee, taitaa olla selkärangaton persenaama itse koko ukko (nimimerkki dires siis, tuolla ylhäällä ketjussa), ehkä maailma olisi parempi paikka jos mies olisi itsensä tappanut sen sijaan että tappoi jonkun muun! Mielipiteitä?
- reservitRuotuun
Asevelvollisuus on ja pysyy. Kun liikennekannallepalo alkaa, sotilaskarkureiden käsittely on "business as usually".
- mieti itse...
Mikäkö vaivaa? Amerikkalainen kulttuuri on juurtunut Suomeen. Ei sipsejä tai hampurilaisia jsyömällä ja kokista juomalla kunnossa pysy.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748