Tulee arkisin TV2:selta klo 19.30. Asiallinen sarja, joka kertoo miten velkaantumista voi ehkäistä ja miten velkoja on mahdollisuus hoitaa ja miten 'tilikirjaa' pitämällä näkee mihin rahat menevät. Osoittaa sen, että erilaiset, eri ikäiset ja erilaisissa elämäntilanteissa olevat voivat velkaantua. Mutta osoittaa myös sen että elämä on muutakin kuin rahaa.
Tosi hyvä ja ajatuksia herättävä sarja! Kiitos Ylelle!! ps. Yle-areenasta varmaan näkee jo esitettyjä jaksoja.
Kukkaron Herraksi-ohjelma; suosittelen...
14
938
Vastaukset
- velaton ja varaton
Se on kunna, että nekin jotka siinä on mukana, niin on hyvintoimeentulevia . Mut kaikkein kumminta, että mikään ei ole muuttunut reilussa 20 vuodessa. Aina tulee uusia ja nuorempia ylivelkaisia. Eikö saakeli 90-luvun lamasta opittu. Milloin määräaikaisesta lain säädännöstä tulee oikeasti määräaikainen, ja vierastapääomaa jakaville tulee säännöt asiakkaan tuntemisesta?
Onko rahalaitokset tosiaan mustasukkaisia toisilleen kaikista asiakkaista, ja eivät laita riskipelaajia toisten tietoihin. Pankkien välillä on rahoitustarkistusvitasto, joka voisi toimia luottokelpoisuus tunnistajana. Tai onhan pankkien kesken myös luottokunta, jolla on se sama tieto kaikille pankeille.
Pikavippitoiminta on oma juttunsa, ja erittäin kriminaalia. Se pitäs kieltää täysin.
Mutta mitä tulee tuohon televisio-ohjelmaan. Katson sen itse, vaikka en ole velkainen. Ei se varmaa paljoa lohduta sellaista ihmistä jolla on 500e reikä taloudessa, jos siellä on joku jolla on 27 000e ulosotossa. Toi 27000e ulosotossa kertoo vain, että kaikenlaisia tää maa kantaa päällään, mutta ei se lohduta pikkuveloissa olevaa.
Ongelmat ratkotaan läpinäkyvyydellä ja kyseenalaisten lainaa antavien tahojen kieltämisellä. - tilikirja..
Tuon kukkaron herraksi tilikirjan voi tulostaa itselleen tuosta:
http://yle.fi/progressive/pdf/olotila/KukkaronHERRAKSI_TILIKIRJA_2013.pdf
Minun ystävä on pitänyt vuosikymmenet tilikirjaa siten, että kirjannut isoon kalenteriin kaikki ostoksensa. Kuitit aina tallessa siihen saakka että saa kirjattua ylös. Ja eikä ole velkaa ja saa aina säästettyä isotkin hankinnat. Mm auto maksoi 11000e jonka säästi kasaan. - Kr. Pennonen
Sarja on irvokasta vastuuttomien tunareiden esittelyä!
- Mielenkiinnosta kats
Tämä kukkaron herraksi ohjelma yle:llä toinen tuotanto kausi. Ja ihan mielenkiinnosta olen katsonut tätä ohjelmaa.
Mielestäni yksi todella huvitusta aiheutti tämän b-luokan julkkiksen elämäntyyli. Ei kiinnostanut ja oli olevinaan todella vaikeaa saada raha-asiat kuntoon. Miehelläni oli todella hauskaa ja kysyi, että onkohan kaikki nuoret samanlaisia?
Jotenkin tuntui, että tällä herralla oli päälimmäisenä mielessä poissa silmistä, niin on poissa mielestä. Ja kaikki rahat tuntui menevän tuohon juhlimiseen ja ulkona syömiseen.
Kaikken uskomattominta oli se, että äidin täytyi mennä pojan tilille ja maksaa vuokra, kun pojale tuli tili. Samoin kaikki muutkin laskut kiersi ulosoton kautta, jopa sähkölasku. Ja sitten ehdotti tälle neuvojalle, että jos vaikka äiti ottaisi lainan ja hän maksaisi hänelle tätä, että saisi asiat kuntoon. Todellisuudessa pojalla oli velkaa varmasi alle 2 000 euroa. Mutta kun tilanne on kaaottinen, ei sitä varmaan hahmota kuinka paljon sitä velkaa on.
Jos tälläisiä on paljon, niin en todellakaan ihmettele enään näitä luottotiedottomia nuoria, kun ei osata huolehtia perusasioista.
Onneksi minun äiti ja isä opetti, että kyllä se on itse hoidettava raha-asiat ja muut asiat. Jos, joskus tarvitsi apua kyllä he auttoivat, kun heille kertoi rehellisesti ja ajoissa asioista. - Sääliksi näitä käy
Tiistain jaksossa oli nelikymppinen kaveri, joka oli ollut vakitöissä 17 vuotta ja asui työsuhdekämpässä. Teki lisäksi iltatöitäkin. Yhtään mitään ei ollut jäänyt taskuun koko aikuisiän kestäneestä ahkerasta työnteosta. Kaikki oli mennyt eikä ihan riittänytkään, koskapa ulosotto oli päällä.
Kokopäiväisissä ammattitöissä oleva sinkku pystyy varmasti säästämään jotain. Jopa vain kymppi kuukaudessa tekee 17 vuodessa kaksituhatta euroa. Viisikymppiä kuussa tekee kymppitonnin. Mutta eihän sitä koskaan kerry, kun käyttää joka sentin. Sääliksi kävi ikuisessa oravanpyörässä polkevaa kundia.Minä taas en ymmärrä, miksi näitä pitäisi sääliä. Jos on valinnut elämänsenteekseen, että kaikki menköön, mitä tulee, niin se on oma valinta. Siihen ei kukaan pakota.
Sääli on mailman paras asia; se ei saajaansa rikastuta eikä antajaansa köyhdytä.- elämän hallinta !
kisasa59 kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi näitä pitäisi sääliä. Jos on valinnut elämänsenteekseen, että kaikki menköön, mitä tulee, niin se on oma valinta. Siihen ei kukaan pakota.
Sääli on mailman paras asia; se ei saajaansa rikastuta eikä antajaansa köyhdytä.Moni ei ole oppinut taloudenpitoa, jos ei ole kotoa saanut opastusta. Yleensä se opitaan, miten toimitaan tulojen ja menojen tasapainottelun kanssa. Koulussa opetetaan kuulema jotain, mutta ei tarpeeksi. Ja jos ei osaa laskea tai suunnitella talouttaan on pian ns kusessa laskujen kanssa. Vähä sama ilmiö kun ei osaa syödä niin että kuluttaa sen minkä se mättää suuhunsa. Jos ahmii , syö liikaa alkaa vyö kiristää ja kilot kaksinkertaistuvat. Kulutustakin voi ahmia ja edessä on ulosotto... niin se vaan on. Ihan samasta ilmiöstä on kyse jota voi nimittää elämänhallinnasta tai sen puutteesta.
- velaton2015
Tiedoksi, että ulosotossa oleva ei voi säästää. Säästöt ulosmitataan aivan kuten muukin mahdollinen omaisuus. Ainut tyyli säästää on käteinen "sukanvarteen", mutta se kädes-suuhun-elävällä tuskin onnistuu.
- onhan noita
Katson areenalta tuota jaksoa niin aika käsittämätön kaveri, jätkä oli tilanteessa jossa on jo veloissa korviaan myöten ottanut lomaluottoa että pääsee reissuun ja melkeinpä heti reissun jälkeen koettanut yrittämästäkään maksaa sitäkään. Ei oikein osaa sääliä. Velkaneuvojatäti siinä neuvoi että voisi lopettaa lisätyön kun menee velkajärjestelyyn, vähn kyllä ihmettelen sitäkin.
- se sama....
mä niitä en sääli ainakaan... naurattaa välillä että voiko ihan oikeesti tuollaisia noin taitamattomia monessakin mielessä olla olemassa.... no näköjään voi.Jo aiemmin otin kantaa aloittamalla ketjun siitä 'miehestä' jolla oli se pissismäinen tyyli...muutama vko sitten.
- Kr. Pennonen
Vastenmielinen esimerkki.
Olen katsonut vain pitkän uran tehneen eläköityvän opettajan eikä ko. jakso kannustanut kiinnostumaan jatko-osista.
Katsomani jakson mamma oli mahdollisimman huoni esimerkki.
Vakituinen työ, säännölliset tulot, kaikki, myös eläköittyminen ja eläke ennakoitavissa.
Mitä helvettiä noilla eväillä enää tarvitaan mitään opastusta?
Ei velkaa, kiinteää omaisuutta ja hyvä eläke!
3kk:n ylimenojakso ennen lisäeläkkeen alkua!
Palautuksena tulleet yli 5000€ tintataan heti autoon!?
Jopa on mammalla puutteet!
Katsomani jakso vahvistaa käsitykseni ikääntyneiden mömmelöiden häätämisestä pois työelämästä ajoissa.
Katsomassani jaksossa en havainnut mitään valistavaa enkä viihdyttävää! - pissipäitä ovat
Näitähän on hauska katsoa ja ihmetellä siinä ohessa jotta kaikenlaisia niitä onkin Kuin tämä jonkun mainitsema pissismies/poikakin.Ei tuolla asenteella voi muuta ollakkaan kuin velkaa suutsilmät täynnä.Äitiä apuun vielä.. no niin, se kertookin pojasta paljon.
- Ghgtfrdrhjk
Herran jumala joku vanha kaakki vie 270 e/kk niistä vähistä rahoista, se on kaikki pois lasten ruoista ja vaatteista. En voi ymmärtää tällaista....
- Itsekkin tykkään
Ghgtfrdrhjk kirjoitti:
Herran jumala joku vanha kaakki vie 270 e/kk niistä vähistä rahoista, se on kaikki pois lasten ruoista ja vaatteista. En voi ymmärtää tällaista....
hevosista, mutta tuo oli tosiaan mielestäni törkeää.
Muistanko oikein, että velkaa oli yli 20 000€, mutta hevonen piti olla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854