ja tulevaisuus näyttää valoisalta.
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/jos-demarinuoret-paattaisivat-kirkko-erotettaisiin-valtiosta-1.1352572
Nuorissa on tulevaisuus
5
118
Vastaukset
- selvitys tulossa
Syksyllä julkaistaan SDP:n tilaama selvitys kirkon ja valtion erottamisesta. Mielenkiintoista nähdä mitä selvitys pitää sisällään. Alkaako SDP ajamaan kirkon ja valtion erottamista. Jos ei ala, niin kiehahtaako SDP:n nuorisosiipi. SDP:llä niinkuin ei muillakaan puolueilla ei ole varaa vastustaa maailman kehitystä ja nuorison mielpidettä, joka vahvistuu vuosi vuodelta. Jos tälläistä vahvistuvaa trendiä alkaa vastustamaan, niin koko puolueen kannatus laskee saman tien ja jyrkästi. Toivottavasti SDP:n nuoret painaa päälle ja oikein kunnolla.
http://yle.fi/uutiset/sdp_teettaa_selvityksen_kirkon_erottamisesta_valtiosta/6136461- nimi merkki
Toivottavasti selvitys on julkinen ettei sitä vaan haudata jonnekin arkistoon ja yritetä näin vaientaa jukista keskustelua.
- Kuudes pykälä
Nyt kaikki demerit ja demareita äänestäneet tai äänstämistä jatkossa harkitsevat, voitte lähettää terveisiä työryhmälle tai sen puheenjohtajalle. Kirkko kuitenkin lobbaa työryhmää, jnka jäsenenäkin taitaa olla ex-piispa... Siis:
SDP:n Kirkko ja valtio -suhteen selvitystyöryhmä,
Puheenjohtaja Saija Karnisto
p. 045 630 9253, saija.karnisto(a)gmail.comMinä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...
- positiivinen kirkko
rainbowshy kirjoitti:
Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...
Sekularismi on vielä köyhempi aate kuin sosiaali-demokratia. Itse olen äänestänyt vihreitä siksi, että monet heistä tulkitsevat kirkon paikkaa nyky-yhteiskunnassa siitä näkökulmasta, mikä on kansalaisille parasta. Kaikki tosin eivät ole sitä mieltä, että kirkko vahvistaa kansalaisyhteiskuntaa, mutta yhä useammat ovat näin huomanneet. Pekka Haavisto voisikin tulla myös tästä kaapista ja reilusti liittyä kirkkoon. Demarinuorissa taas yhteiskunta-analyysi on jämähtänyt sadan vuoden takaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121