Onko viel elon kirjoissa entinen Kuoppakankaan yläasteen opettaja ja opinto-ohjaaja (OPO) Unto Karvinen? Parrakas paksusankaisia silmälaseja käyttänyt jämerä-ääninen mies, tarvittaessa jämpti mutta tosi mukava ja inhimillinen opettaja.
Oli oma opo vuosina 1979-1982. Ikä ehken 5-kymppiä ja risat siinä vaiheessa.
Unto Karvinen, opettaja evp?
10
454
Vastaukset
- seiskax
Vuoden vaihesiirrolla oli myös minun opona. Reilun jätkän mielikuva mulla hänestä. Olikos hän joku ex-metsuri tmv?
- Unskista...
En tiedä taustaa oliko nuorempana metsuri vai ei...miksei; vantteran ja vahvan oloinen karju hän oli. Möreällä äänellä sai häiriköt kuriin -silti hänellä oli siinäkin tilanteessa ns. pilke silmäkulmassa eli huumorilla ja rentoudella otti opetustyön ja se kantoi hedelmää: hänestä pidettiin ja nämä häiriköt myös ja siksi kuri säilyikin alun kokeilun jälkeen luokassa mainiosti.
Eli missä lie Unski nykyisin? Hän taisi olla myös urheilupuolella (yleisurheilu) mukana Varkauden Kenttä-Veikoissa?
muistan "unkan", unto karvisen, oli myös meidän luokan opo kuoppakankaan ylä-asteella, Varkaudessa vuosina 1982-1984, ja hän oli mukana myös meidän leirikoulu-matkalla Ahvenanmaalla syyskuussa vuonna 1983 , oli viikon luokkaretki/leirikoulu sinne. Unto oli tosi mukava ja kiva ope.., jos elää , on vissiin ainakin 82 v.(2014)..kivoja muistoja hänestä
- missä_unski
Kuka tuntisi Unkan, eli elääkö tämä mukava opettaja vielä? Jos, asuuko edelleen Varkaudessa??
- Harjunjussi
Olin ensimmäisellä luokalla kansakoulussa Harjurannalla, oppilaita oli Kangaslammin kunnan alueelta kaikkiaan n,120 kansa-kansalaiskoulu yhteensä. Vuosi oli 1966 kun aloitin koulun ja keväällä 1967 Hermo Lyytikäisen ottamassa ruilautuskuvassa on myös Karvisen Unto. Hänellä oli autona tähtimallin Ford Cortina jolla miehekkäästi ajoi aina kouluun ja linja-autoa odotellessamme nähtiin aina meille vilkuttavan. Mukava opettaja, vaikka ei alaluokille mitään opettanutkaan, välituntivalvojana oli tosi mukava, ainakin ekaluokkalaiselle v,1966.
- TurtinMakiainen
Itsell' oli tuntomerkkeihin täysin sopiva opo Unto Karvinen Sotungin yläasteella Vantaalla, 1992-94. Tämän jälkeisistä vaiheista minulla ei ole tietoa, mutta todella mukava miekkonen oli kyseessä, jopa angstisen teinin mielestä.
- Pekeilukoruskoulu
Unto Karvinen oli mm. Liikunnanopena myös Kuopiossa kokeiluöeruskoulun yläasteella. Olin koulussa vv.1971-1973 ja ainakin kahtena vuonna Unskin kanssa tekemisissä.
Urheilumiehiä, olikohan KeVen verkkatakki usein päällä. - Anonyymi
Tietääk joku Unskin vaiheista lisää? Onko vielä keskuudessamme? Ikää olisi nyt varmaan 85 v.
- Anonyymi
Tietääkö joku Untosta missä asustelee?
- Anonyymi
Onko jollain tietoa Karvisen Untosta eli missä lie nyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007