Pankista soitettiin tänään ja kerrottiin että lainamarginaali nelinkertaistetaan yksipuolisella päätöksellä. Kuulemma pankki tarvitsee lisää rahaa johtuen yleisestä tilanteesta ja pankin vakavaraisuutta tulee parantaa. Kyse on asuntolainasta jota on kymmenen vuotta jo maksettu.
Mitäs tässä voi tehdä. Eihän tämmöinen pitäisi olla edes mahdollista!
Pankki ilmoitti nelinkertaistavansa asuntolainamarginaalin
156
11773
Vastaukset
- örvel 1984
Ei olekaan, koska valehtelet !
Surkea provo vuokralaiselta.- Finassineuvos
Kannattaa lukea se lainasopimuksen ehdot. Lainasopimuksen yleisissä ehdoissa sanotaan että jos pankin vakavaraisuus on vaarantunut, niin lainan korko voidaan nostaa yli 3 vuotta vanhoissa lainoissa.
http://www.fkl.fi/materiaalipankki/malliehdot/Sivut/default.aspx - Aloittaja puhui
Finassineuvos kirjoitti:
Kannattaa lukea se lainasopimuksen ehdot. Lainasopimuksen yleisissä ehdoissa sanotaan että jos pankin vakavaraisuus on vaarantunut, niin lainan korko voidaan nostaa yli 3 vuotta vanhoissa lainoissa.
http://www.fkl.fi/materiaalipankki/malliehdot/Sivut/default.aspxmarginaalista.
- totta, mutta
Finassineuvos kirjoitti:
http://www.fkl.fi/materiaalipankki/malliehdot/Sivut/default.aspxTuollainen ehto tosiaan hyväksyttiin joitakin vuosia sitten lainasopimuksiin, pankkisektorin, Finanssivalvonnan ja Kuluttajaviraston välisissä neuvotteluissa. Sille jo silloin naureskeltiin, kun arveltiin, ettei mikään pankki tuosta vain kehtaa ilmoittaa ääneen olevansa konkurssin partaalla ja ottaa vastaan seurauksia: talletuspakoa, lainojen ennenaikaisia maksamisia ja niiden kautta asiakaskunnan katoamista ja lopullisen varmaa konkurssia.
Tuon ehdon mukaan kyse on yksipuolisesta oikeudesta nostaa lainakorkoa. Ei siis pakottamisesta uuteen sopimukseen uhkaamalla lainan irtisanomisella, koska se ei ole lain mukaan mahdollista. Ja käytännössä ehdon käyttö edellyttää, että myös valvontaviranomainen, Finanssivalvonta, on todennut pankin vakavaraisuuden olevan uhattuna. Jos Nooa on todella ryhtynyt sellaisiin toimiin, joista ap. kertoo, kannattaa ottaa yhteyttä Finanssivalvontaan ja varmistaa pankin kunto ja ehdon käytön perusteet. Saattaapa mediakin olla jo asiasta kiiinnostunut. - prosenttia
Aloittaja puhui kirjoitti:
marginaalista.
Eikö marginaali mielestäsi vaikuta mitään korkoon? Maksatko itse pankille marginaalia vai korkoa?
- Pankit kaatumassa?
Finassineuvos kirjoitti:
http://www.fkl.fi/materiaalipankki/malliehdot/Sivut/default.aspx"ainasopimuksen yleisissä ehdoissa sanotaan että jos pankin vakavaraisuus on vaarantunut, niin lainan korko voidaan nostaa yli 3 vuotta vanhoissa lainoissa. "
Ja yksikään Suomessa toimiva pankki ei ole lähelläkään tuollaista tilannetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä että pankki on kaatumassa ja pankki otetaan viranomaisten haltuun. Eden 90-luvun lamassa tuohon ehtoon ei turvauduttu.
Aloitusviesti on säälittävä kateellisen provo. Olisi kannattanut ostaa silloin kun asunnot olivat halpoja ja lainaehdot hyviä. - Vapaa ja matkustaja
prosenttia kirjoitti:
Eikö marginaali mielestäsi vaikuta mitään korkoon? Maksatko itse pankille marginaalia vai korkoa?
En maksa mitään. Minä.
Olen vuokra-asuja. Sossu ja Kela maksavat sen. - huku lainoihisi
Provo tai ei,mutta pankki pääsääntöisesti muuttaa laina-,tili- yms ehtoja aina yksipuolisesti,joten et voi edes vedota 'vuokralaisuuteen' yrittäessäsi esittää parempaa ihmistä.
- örvel 1984 (2)
Ei olekaan, koska valehtelet !
Surkea provo vuokralaiselta. - "Pankki on ystäväsi"
Pankit kaatumassa? kirjoitti:
"ainasopimuksen yleisissä ehdoissa sanotaan että jos pankin vakavaraisuus on vaarantunut, niin lainan korko voidaan nostaa yli 3 vuotta vanhoissa lainoissa. "
Ja yksikään Suomessa toimiva pankki ei ole lähelläkään tuollaista tilannetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä että pankki on kaatumassa ja pankki otetaan viranomaisten haltuun. Eden 90-luvun lamassa tuohon ehtoon ei turvauduttu.
Aloitusviesti on säälittävä kateellisen provo. Olisi kannattanut ostaa silloin kun asunnot olivat halpoja ja lainaehdot hyviä.Firmani piti järjestellä uudestaan eräs laina, jonka pääomasta oli jo yli puolet maksettu. Vihreälehtinen pankki ilmoitti ykskantaan, että korkomarginaali 4,5-kertaistetaan tuon järjestelyn yhteydessä. Lainassa on vakuutena 100% rahatalletus ko. pankissa!!! Ilmaisin pankin johdolle mielipiteeni heidän ystävällisyydestään ja asiakashenkisyydestään, jolloin korkomarginaali "vain" kolminkertaistettiin. Kun tuo laina saadaan maksettua pois, luulen etten enää tarvitse lainoja, kuin erittäin räätälöidyillä ehdoilla - ja ehkä jostain muualta kuin pankista.
- "olen suomalainen"
Vapaa ja matkustaja kirjoitti:
En maksa mitään. Minä.
Olen vuokra-asuja. Sossu ja Kela maksavat sen.pankin ja pankin omitajan puolesta asuminen on hauskempaa ja onnistuneempaa muilla kuin minulla. Totean ristivedossa, ei hyvä pankin asiakas, ei hyvä kelan ja sossun elää listalla, osani on parhain "vaatteet ja elatus" ....... virkakieli ja kieliriidaton suomi-venäjä, ei pärjää suomen kielelle, meillä on kielillä yliajaa kaikissa maissa, näissä elatuksen murheissa, sopimusrukous, pyyntörukous, rukoilla rekisterissä puolesta/ei rekisterissä, tässä minä
- valuuttapako
"Pankki on ystäväsi" kirjoitti:
Firmani piti järjestellä uudestaan eräs laina, jonka pääomasta oli jo yli puolet maksettu. Vihreälehtinen pankki ilmoitti ykskantaan, että korkomarginaali 4,5-kertaistetaan tuon järjestelyn yhteydessä. Lainassa on vakuutena 100% rahatalletus ko. pankissa!!! Ilmaisin pankin johdolle mielipiteeni heidän ystävällisyydestään ja asiakashenkisyydestään, jolloin korkomarginaali "vain" kolminkertaistettiin. Kun tuo laina saadaan maksettua pois, luulen etten enää tarvitse lainoja, kuin erittäin räätälöidyillä ehdoilla - ja ehkä jostain muualta kuin pankista.
Taitaako olla Nooa pankki kyseessä? Minulla juuri näin vaikka em. pankin johtajan tiedotteessa kerrotaan "vakavaraisuuden olevan erittäin vahva"
https://www.saastopankki.fi/c/document_library/get_file?uuid=a43431d9-0dac-4ecd-bd2f-5815f630ca09&groupId=4405
Onko pankilla jonka "vakavaraisuus erittäin vahva" oikeus nelinkertaistaa marginaali??? - Ok-Loordi
En maksa mitään. Minä.
Olen vuokra-asuja. Sossu ja Kela maksavat sen.En maksa minäkään pankille mitään, koska olen velaton omistusasuja, oma velaton v. 2005 valmistunut omakotitalo. Itse asiassa pankki maksaa minulle (korkoa), enkä minä pankille. Palvelumaksujakaan minun ei tarvitse maksaa laisinkaan.
Eikä minun tarvitse selitellä mitään sossussa tai Kelassa. Lisäksi saan grillata omalla pihallani tai vaikka omalla parvekkeellani vapaasti. - asgahaghaasdf
Ok-Loordi kirjoitti:
En maksa minäkään pankille mitään, koska olen velaton omistusasuja, oma velaton v. 2005 valmistunut omakotitalo. Itse asiassa pankki maksaa minulle (korkoa), enkä minä pankille. Palvelumaksujakaan minun ei tarvitse maksaa laisinkaan.
Eikä minun tarvitse selitellä mitään sossussa tai Kelassa. Lisäksi saan grillata omalla pihallani tai vaikka omalla parvekkeellani vapaasti.Palstalla näkyy olevan paljon katkeria vuokratuhnuja jotka miinustavat omistusasujia ja plussailevat veronmaksajien rahoilla loisivia vuokrapummeja. Jonkin sortin muoti-ilmiö??
- rahat vähissä?
valuuttapako kirjoitti:
Taitaako olla Nooa pankki kyseessä? Minulla juuri näin vaikka em. pankin johtajan tiedotteessa kerrotaan "vakavaraisuuden olevan erittäin vahva"
https://www.saastopankki.fi/c/document_library/get_file?uuid=a43431d9-0dac-4ecd-bd2f-5815f630ca09&groupId=4405
Onko pankilla jonka "vakavaraisuus erittäin vahva" oikeus nelinkertaistaa marginaali???http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2013/01/11/yt-rumba-jatkuu-nyt-vuorossa-nooa-saastopankki/2013583/12
"Pääkaupunkiseudulla toimiva Nooa Säästöpankki aloittaa yt-neuvottelut, jotka voivat johtaa enintään 15 henkilötyövuoden vähentämiseen. Pankin mukaan matala korkotaso johti irtisanomisiin. " - Robert McKeancy
En maksa mitään. Minä.
Olen vuokra-asuja. Sossu ja Kela maksavat sen.Tämä Sosdemin järjestämä pankkivero on lopulta osoittautuva hyvin epäonnistuneeksi ratkaisumalliksi yhteiskunnassamme. Ja tämän selvittämiseksi haluan kertoa normaaliin pankkitoimintaan liittyvän seikan ymmärryksenne lisäämiseksi asian suhteen. Kuten varmaankin ymmärrätte että pankkien todella roimat menokulut ovat aina puhtaasti lainoitusperiaatteen mukaisia investointeja, ja tämän hyvinkin pitkäaikaisen investoinnin määrittelemiseksi on pankkien asiantuntija ryhmien tehtävä varsin kauas suuntautuvia laskelmia kannattavuuden takaamiseksi. Ja tuolloin määritellään tietty korkoprosentin määrä suhteessa velallisen allekirjoittaman sitoumuksen aikamäärään. Ja nyt SDP on vaatinut pankkejamme suoriutumaan ylimääräisestä pankkiverosta, joka maksetaan valtionkassaan noin 4% verran koko pankkitoiminnan tuotannon määrästä. Ja luonnollisesti tämä SDP:n määräämä pankkivero tullaan perimään suoraan pankin asiakkailta, lisättynä vanhoihinkin lainasopimuksiin.
Väitän että tässä tapauksessa SDP:n asenteellinen toimitapa pankkien kaltaisille suuren budjetin omaaville rahoitusyrityksille, on ainoastaan SDP:n hyvin heikon talousajattelun perusteella toteutettu pyrkimys varakkuuden tasaamiseksi vähävaraisillekkin kansalaisillemme, jotka ovat pakoitettuja pitkäaikaiseen asuntosäästämiseen.
- Pankkivero Suomeen?
Ei ole provo ja on täysin totta. Enkä ole vuokralainen. Jos tämä on lainvastaista niin mitä pitäisi tehdä? Minne soitan ja vaadin oikaisua. Sanoivat lähettävänsä postitse vahvistuksen ja paperit allekirjoitettavaksi. Jos en suostu he irtisanovat lainan.
Kyse on Nooa pankista.Kun kysymys on asuntolainasta, olet ilmeisesti velallisena yksityishenkilö eli kuluttaja. Kuluttajaluoton (ml. asuntolainat) voi irtisanoa eli eräännyttää vain kuluttajansuojalain 7 luvussa säädetyillä perusteilla ja ne liittyvät kaikki velallisen olennaisiin sopimusrikkomuksiin. Aika vaikea minunkaan on uskoa aloitusta. Jos se nyt kuitenkin on totta, ota yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, putiikki on nykyään nimeltään Kilpailu- ja kuluttajavirasto.
- Jos olet oman
puolesi hoitanut sopimuksesta (maksanut lyhennykset ajallaan) niin tuntuisi oudolta, että pankki voisi lainaa irtisanoa.
Mekin kävimme pankissa kun sieltä soittelivat, että poiketkaa. Siinä sitten mietittiin, että mihin säästöt kannattaa laittaa ja suurinpiirtein sivulauseessa mainittiin, että kun teillä on niin pieni marginaali niin sitä pitäisi hiukan nostaa.
Totesimme vain, että kyllä se vanha marginaali meille passaa, että antaa olla vain näin. Pankkivirkailijalla nousi savu korvista, mutta eipä tuo siihen voinut mitään sanoa... - Nooa Nokkonen
Ai Nooa? Oli viel 2008 ok pankki, mutta palvelut vaan heikkenee ja tuollaista?
Taidan ostaa hopeaa. - Pankista päivää:.
Nooa Nokkonen kirjoitti:
Taidan ostaa hopeaa..
"Löytyykö niitä lisävakuuksia vai ei????"
Har!
. - JooJustii
Jo on aikoihin eletty...ensimmäisen kerran kuulen, että oikein pankista soitellaan kotiin....
- juu-u567788
JooJustii kirjoitti:
Jo on aikoihin eletty...ensimmäisen kerran kuulen, että oikein pankista soitellaan kotiin....
Tä? MIllä vuosi sadalla sä elät? Kyllä kuule pankistakin soitellaan koteihin
- Nooordea
JooJustii kirjoitti:
Vähintään kerran vuodessa soittavat. Kuuluu henkilökohtaisen pankkineuvojan työtehtäviin.
- Niiiiinkö?
Nooordea kirjoitti:
Vähintään kerran vuodessa soittavat. Kuuluu henkilökohtaisen pankkineuvojan työtehtäviin.
Kun jättää pari ylimääräistä oota pois pankin nimestä niin lakkaa kyllä puhelin soimasta. Ei meinaan soittele Nordeasta henkilökohtainen neuvova vinkkejään, eli ei taida tehdä työtään? Sen verran toki vaivautuu, että on parina kesänä yhdeksän vuoden aikana nöyrtynyt lähettämään hyvän kesän toivotukset postikortilla, missä ilmoittaa lomansa ajankohdan. Sekö on sitten asiakkaan palvelemista Nordean malliin?
- gzgz
JooJustii kirjoitti:
Joo kyllä nuo meillekin pankista soittavat, noin kerran vuodessa kutsuvat "vuosikartoitukseen" eli tsekataan läpi tulot ja menot ja jääkö säästövaraa. Samalla saa sitten säästövinkkejä, keskustellaan lainoista, mietitään mahdollisesti pankkikortin vaihtamista visaksi jne.
Ja pankkina Säästöpankki johon olemme Osuuspankista vaihdon jälkeen olleet tosi tyytyväisiä. - Annoin olla
JooJustii kirjoitti:
Mullekin taannoin soitettiin ja kyseltiin että enkö tarvitsisi rahaa mihinkään.Vahvat reallivakuudet löytyy,mutta velka kun tekee orjaksi ja sitten kun ns.ammattilaisillakin tuntuu olevan vaikea saada rahalle tuottoa mistaan,niin enpä viitsinyt ottaa.
Ihan tosi juttu eikä mikään provo Annoin olla kirjoitti:
Mullekin taannoin soitettiin ja kyseltiin että enkö tarvitsisi rahaa mihinkään.Vahvat reallivakuudet löytyy,mutta velka kun tekee orjaksi ja sitten kun ns.ammattilaisillakin tuntuu olevan vaikea saada rahalle tuottoa mistaan,niin enpä viitsinyt ottaa.
Ihan tosi juttu eikä mikään provoHiton sääli. Kun tuotto viimeisen vuoden - puolentoista ajan on ollut aivan uskomatonta. En ole onnistunut tekemään yhtään sijoitusta sitten vuoden 2011, jonka arvo ei olisi noussut vähintään 15% vuodessa. Parhaimmat reilusti yli 20%.
- "vip-asiakas"
Niiiiinkö? kirjoitti:
Kun jättää pari ylimääräistä oota pois pankin nimestä niin lakkaa kyllä puhelin soimasta. Ei meinaan soittele Nordeasta henkilökohtainen neuvova vinkkejään, eli ei taida tehdä työtään? Sen verran toki vaivautuu, että on parina kesänä yhdeksän vuoden aikana nöyrtynyt lähettämään hyvän kesän toivotukset postikortilla, missä ilmoittaa lomansa ajankohdan. Sekö on sitten asiakkaan palvelemista Nordean malliin?
Yhteydenpito riippuu siitä, millainen asiakas olet. Mitä enemmän lainaa, säästöjä tai sijoitusinstrumenttejä, sitä useammin soittelevat. Pankkineuvojakin vaihtuu "sijoitusneuvojaan" tai peräti "sijoitustiimiin", kuten kohdallamme, kun oli asuntoa etsiessämme 200.000€ normaalilla tilillä. :-)
- Nooooordea
Niiiiinkö? kirjoitti:
Niin no, eihän ne huvikseen soittele. Yrittävät houkutella pankkiin jotain tarjoamalla ja siellä taas yrittävät saada sijoittamaan rahastoihinsa.
- peko2
Nooa Nokkonen kirjoitti:
Taidan ostaa hopeaa.ovat maksaneet liin suuria talletuskorkoja asiakkaille kuten Kyproksellakin,4 %
- Köyhällä ei
"vip-asiakas" kirjoitti:
Yhteydenpito riippuu siitä, millainen asiakas olet. Mitä enemmän lainaa, säästöjä tai sijoitusinstrumenttejä, sitä useammin soittelevat. Pankkineuvojakin vaihtuu "sijoitusneuvojaan" tai peräti "sijoitustiimiin", kuten kohdallamme, kun oli asuntoa etsiessämme 200.000€ normaalilla tilillä. :-)
ole varaa pidellä taskurahaksi luokiteltavaa 200 tonnia pankissa makoilemassa.
Pankki ei ole kuin välttämätön paha kuin jossain elämän vaiheessa. Jos tulet onnelliseksi VIP-tituleeraamisesta niin onnea:).
Kaksionhan tuolla sijoitustiimiin oikeuttavalla rahalla saattaa justaansa saada. - maksut ajallaan
almarik kirjoitti:
Kun kysymys on asuntolainasta, olet ilmeisesti velallisena yksityishenkilö eli kuluttaja. Kuluttajaluoton (ml. asuntolainat) voi irtisanoa eli eräännyttää vain kuluttajansuojalain 7 luvussa säädetyillä perusteilla ja ne liittyvät kaikki velallisen olennaisiin sopimusrikkomuksiin. Aika vaikea minunkaan on uskoa aloitusta. Jos se nyt kuitenkin on totta, ota yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, putiikki on nykyään nimeltään Kilpailu- ja kuluttajavirasto.
almarik puhuu asiaa.
- Kilpailuta ajoissa
Itse pyytäisin selvityksen pankin vakavarisuudesta onko se todella heidän ainoa keino saada taloutensa kuntoon. Ei kai se pelkkä sanominen pankista riitä että meillä menee nyt huonosti ja tarvitaan lisää rahaa. Pistä kunnon julkinen hässäkkä päälle ja ilmoittele joka lehdessä kuinka huono pankkisi on niin eiköhän ala nekin miettimään kannattiko nostella korkoja. Jos pankki on jo noin heikossa kunnossa etteivät osaa muuten asioitaan hoitaa, niin kannattaa itse sanoa se laina irti ja ottaa toinen laina toisesta pankista. Joka tapauksessa kannattaa kilpailuttaa muut pankit jo etukäteen valmiiksi lainan siirtoa varten.
- juu kyttäävät tilejä
"vip-asiakas" kirjoitti:
Soittelivat myös puolisolleni että, sulla näyttää tilillää olevan xxxxxx euroa, meillä olisi tarjota sitä sun tätä sun rahoille. Ihme kyttääjjiä !! Kai nyt jokainen tietää paljon sitä rahaa siellä omalla tilillä on ja mihin sitä on ajatellut käyttää. ei siihen mitään erikoispalvelua ole ennenkään tarvinnut. Koittavat vaan saada rahoista taas hyvän siivun itselleen. Ahneet paskat.
- ahaa2
Kilpailuta ajoissa kirjoitti:
Itse pyytäisin selvityksen pankin vakavarisuudesta onko se todella heidän ainoa keino saada taloutensa kuntoon. Ei kai se pelkkä sanominen pankista riitä että meillä menee nyt huonosti ja tarvitaan lisää rahaa. Pistä kunnon julkinen hässäkkä päälle ja ilmoittele joka lehdessä kuinka huono pankkisi on niin eiköhän ala nekin miettimään kannattiko nostella korkoja. Jos pankki on jo noin heikossa kunnossa etteivät osaa muuten asioitaan hoitaa, niin kannattaa itse sanoa se laina irti ja ottaa toinen laina toisesta pankista. Joka tapauksessa kannattaa kilpailuttaa muut pankit jo etukäteen valmiiksi lainan siirtoa varten.
Suomessa niinkuin Euroopassakin eliitti mellastaa veronmaksajien rahoilla.
Ei tässä muusta ole kysymys.
- 19+14
Huono provo ja olet eksynyt väärälle palstalle. Viestisi kuuluu Vitsit-palstalle.
- asioiden kanssa työs
Tyhmä provojes kans
- köyhimys
asioiden kanssa työs kirjoitti:
Tyhmä provojes kans
Pankit ja vakuutusyhtiöt omien kovapalkkaisten asianajajiensa avustuksella tätä "rikasta" Länsimaailmaa hallitsevat, eikä yksittäinen asiakas muuta voi kuin taipua rahalaitosten yksipuolisiin ehtoihin, jos on joskus erehtynyt nimensä laittamaan sopimuspapereihin. Todelliset nykyajan "pankkirosvot" löytyvät pankkien sisältä.
- 19+14 (2)
Huono provo ja olet eksynyt väärälle palstalle. Viestisi kuuluu Vitsit-palstalle.
- Lisäkatteita:.
19+14 (2) kirjoitti:
.
"Niitä lisäkatteita pitäs saaha"
.
Pitänee uskoa, että puhut todella totta. Nelinkertaistaminenkaan ehdotus pankilta ei liene mahdoton ajatus etenkään jos marginaali on ennestään alle 0,5 %.
Viestiketjun "Kun kysymys on asuntolainasta, olet ilmeisesti velallisena yksityishenkilö eli kuluttaja. Kuluttajaluoton (ml. asuntolainat) voi irtisanoa eli eräännyttää vain kuluttajansuojalain 7 luvussa säädetyillä perusteilla ja ne liittyvät kaikki velallisen olennaisiin sopimusrikkomuksiin. Aika vaikea minunkaan on uskoa aloitusta. Jos se nyt kuitenkin on totta, ota yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, putiikki on nykyään nimeltään Kilpailu- ja kuluttajavirasto." neuvo minusta on hyvä. Sitä ennen voisit lukea lainasopimuksen pienelläkin kirjoitetut ehdot ajatuksen kanssa läpi. Siellä pitää ehdoista löytyä maininta (=sopimus) lainan yksipuolisen irtisanomisen perusteista (mm. sovittujen maksuerien laiminlyönti, niiden viivästymisaika ja rästien määrä) sekä luultavasti myös mahdollisesta marginaalin korottamisesta.
Ellet itse löydä lainasopimuksesta ymmärrettävää perustetta marginaalin korottamiseen ja/tai lainan irtisanomiseen, voit pyytää pankkia kertomaan sinulle mihin ehtoon heidän vaatimuksensa perustuu.
Ellei asia näin käy ymmärrettäväksi sinulle ja myös pankille, niin Kilpailu- ja kuluttajaviraston on helpompi ottaa kantaa asiaan kun voit esittää heille kaikki faktat.- Pankki neiti
Voi voi, meillä soittivat pankista, piti mennä käymään kun halusivat laskea marginaalia.
Vaihda pankkia!- Höpön löpön
Ellei omaisesi ole siellä pankissa jakkaralla mikä mahdollistaa moiset soittelut niin puhut pehmoisia.
Pankkitoiminta on raakaa bisnestä ihmisten viimeisillä roposilla ja siihen idealogiaan ei todellakaan kuulu kutsu pullakaffeille joissa ilmoitetaan lainaehtojen parantamisesta kuluttajan suuntaan. Jos tuollainen soitto jostain kumman syystä on pankin neidin tavoittanut, niin mahdottomasti onnea. Voisin olla sun frendis ja antaa puhelinnumeroni,,,,,,sa sille pankisedällesi, että kilauttaa mahdollisimman pian:)). - tosi on
Höpön löpön kirjoitti:
Ellei omaisesi ole siellä pankissa jakkaralla mikä mahdollistaa moiset soittelut niin puhut pehmoisia.
Pankkitoiminta on raakaa bisnestä ihmisten viimeisillä roposilla ja siihen idealogiaan ei todellakaan kuulu kutsu pullakaffeille joissa ilmoitetaan lainaehtojen parantamisesta kuluttajan suuntaan. Jos tuollainen soitto jostain kumman syystä on pankin neidin tavoittanut, niin mahdottomasti onnea. Voisin olla sun frendis ja antaa puhelinnumeroni,,,,,,sa sille pankisedällesi, että kilauttaa mahdollisimman pian:)).Niin uskomattomalta kuin tuo kuulostaakin, niin noin tapahtui myös minulle. Pankista soitettiin ja kerrottiin, että maksan liian suurta korkoa, Ja minulla ei todellakaan ole omaisia pankkisektorin palveluksessa.
- Mä luulen, että
tosi on kirjoitti:
Niin uskomattomalta kuin tuo kuulostaakin, niin noin tapahtui myös minulle. Pankista soitettiin ja kerrottiin, että maksan liian suurta korkoa, Ja minulla ei todellakaan ole omaisia pankkisektorin palveluksessa.
olet nähnyt huonoa unta tai sulle on soitettu pilapuhelu. Miksi pankki luopuisi "omistaan" sinun tähtesi?
Eikö diakoniatyö olekkaan enää kirkon yksityisbisnestä? tosi on kirjoitti:
Niin uskomattomalta kuin tuo kuulostaakin, niin noin tapahtui myös minulle. Pankista soitettiin ja kerrottiin, että maksan liian suurta korkoa, Ja minulla ei todellakaan ole omaisia pankkisektorin palveluksessa.
On tapahtunut itsellekin, mutta ei ihan muutamaan vuoteen. Itse asiassa kun harkitsin muuttavani yhtä lainaani, olisi marginaali haluttu tuplata tuon yhteydessä. Ei sitten kannattanut.
Ensimmäisen asuntolainani otin 0,8 prosentin marginaalilla. Pankki sitten ilmoitti minulle laskevansa sen 0,6 prosenttiin. Myöhemmin neuvottelin vielä paremmaksi tuon itse.
Kilpailuyhteiskunnassa kun on pakko pitää sellaiset hinnat, etteivät asiakkaat karkaa. Ainakaan hyvät asiakkaat (tiedä sitten olenko, ainakin pitkäaikainen :D).- Tosi&taru
Mä luulen, että kirjoitti:
olet nähnyt huonoa unta tai sulle on soitettu pilapuhelu. Miksi pankki luopuisi "omistaan" sinun tähtesi?
Eikö diakoniatyö olekkaan enää kirkon yksityisbisnestä?Minullekin tapahtui noin vuosituhannen vaihteessa, kun maksoin lainasta marginaalia 1,75% ja silloiset uudet marginaalit pyörivät 0,7%:n tuntumassa. Pelkäsivät ilmeisesti pankin vaihtoa.
- Pankkiakin vaihtanut
Suosittelen kilpailuttamaan pankit lainasta. Ja kun tarjoukset on kourassa niin sitten pyydä omasta pankista sama tarjous. Näin tietää tilanteen verraten muihin markkinoihin.
- oma vikasi pelle
AHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAAA :D
VITUN ORJA!oot tainnut tehdä paljonkin tyhmiä ratkaisuja lyhyen elämäsi varrella kun noin naurattaa toisten vastoinkäymiset. Ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
- paukku pate
Multa vei pankki tuhkatkin pesästä,ihan perseestä pankit nykyään,kaikissa on palvelumaksu,vaikka pierusta pankkisalissa joutuu maksamaan voimassa olevan palveluhinnaston mukaan.
- S-p Hyvä
Ja Palvelu ihan p.....stä ainakin Nordeassa ,HandelsBankissa ja OP:ssa (Raision) konttoreissa ,palveluneuvojat luulevat omistavansa koko pankin vaikka ovat vaan duunissa siellä ,ihan sama homma kuin olisi lihatiskillä myyjänä!!!
- Raisiolainen...
S-p Hyvä kirjoitti:
Ja Palvelu ihan p.....stä ainakin Nordeassa ,HandelsBankissa ja OP:ssa (Raision) konttoreissa ,palveluneuvojat luulevat omistavansa koko pankin vaikka ovat vaan duunissa siellä ,ihan sama homma kuin olisi lihatiskillä myyjänä!!!
Raision OP:stä kannattaa kävellä kadun toiselle puolelle Säästöpankkiin. Palvelu pelaa. Ja on muuten aika kivan näköinen johtajakin konttorissa ;) Kannattaa käydä katsomassa.
- Mihin liittyy
Raisiolainen... kirjoitti:
Raision OP:stä kannattaa kävellä kadun toiselle puolelle Säästöpankkiin. Palvelu pelaa. Ja on muuten aika kivan näköinen johtajakin konttorissa ;) Kannattaa käydä katsomassa.
henkilökunnan ulkonäkö?
- Pitääkö selittää?
Mihin liittyy kirjoitti:
henkilökunnan ulkonäkö?
Mielummin sitä asioi nuorten naisten kanssa kuin vanhojen ämmien kanssa.
- pitääkö selittää????
Pitääkö selittää? kirjoitti:
Mielummin sitä asioi nuorten naisten kanssa kuin vanhojen ämmien kanssa.
Vanhat ukot pois asioimasta joka paikasta. Menee työnilo kokonaan heitä katsellessa asiakkaana.
- pitää edelleen
pitääkö selittää???? kirjoitti:
Vanhat ukot pois asioimasta joka paikasta. Menee työnilo kokonaan heitä katsellessa asiakkaana.
Nuoret naiset ovat aina pitäneet varakkaista herrasmiehistä.
- pitääkö selittää????
pitää edelleen kirjoitti:
Nuoret naiset ovat aina pitäneet varakkaista herrasmiehistä.
Varakkaista herrasmiehistä? Siis nuorista? Vai vanhoista?
Mitä se varakkuus vaikuttaa tiskin takaa asioimiseen? Miehen vanha olemus siinä ainoastaan näkyy työtekijälle eikä mikään muu.
- KALLE KELLO
Et voi olla tosissasi noin tietämätön? Oletko lukenut sopimuksen? Mitä on tullut tuutin täydeltä jo viimeiset kaksi vuotta tv:stä, ollut lehdissä? Koita nyt sinäkin velallisena ymmärtää, että suomalaiset velalliset ja velattomat maksavat etelä-euroopan suomen päättäjien luksuselämää. Kokoajan vyötä kiristetään ja suomalaisten rahoilla pelastavat koko euroopan -ollaan me niin perkeleen hyviä. Katainen kumppaneineen tekee suomesta eu:n slummia. Tuo porukka pitää viedä navetan taa, eikä kukaan jää ikävöimään... Sinä maksat, maksat kaiken mm näillä pankkimaksuilla. Sinun (meidän kaikkien) velkasi sen kun kasvaa, mutta pääasia, että Kyproksen, Kreikan, Ranskan, Espanjan ja Suomen silmäätekevät saavat leveän elämän. Mieti nyt, vero revitään kohta paskalla käymisestäkin tai periaatteessa verotetaankin jo jätemaksuissa ihan kaikesta jokapäiväiseen elämään liittyvästä. Hejaa Finnland, maailman napa, loistomaa, johon kannattaa tulla -ainakin savanneilta
- vieras3
Paljon teidän marginaali sitten on? eli mihin aikovat nostaa? jos marginaali 0,2 ja nelinkertaistavat niin sehän on vieläkin vain 0,8. Jos taas marginaali on 1 ja nelikertaistavat niin se on jo 4%. Silloin kyllä valittaisin. Noin pankki voi kuitenkin tehdä säilyttääkseen vakavaraisuutensa. Teidän vaihtoehdot on joko hyväksyä se, vaihtaa pankkia tai maksaa laina pois.
- Joskus isäntä
Tuo on kukkua. Pankki voi tosiaan korottaa marginaalia, jos sen vakavaraisuus on uhattuna, mutta kannattaa odottaa, että asia on annettu asiallisella tavalla tiedoksi. Pelkkä puhelinsoitto ei tähän riitä vaan pitää tulla kirje tai viesti verkkopankkiin riippuen mitä on pankin kanssa sopinut.
Jos minun marginaalia meinaavat korottaa vakavaraisuuteen vedoten niin saavat julkisesti ilmoittaa olevansa kusessa. Jos taas meinaavat, että "tähän lainaan" kohdistuvat kulut ovat nousseet niin totean, että marginaalini on jo tällä hetkellä moninkertainen viitekorkoon verrattuna. Lisäksi saavat näyttää, miten rahoituksensa muodostuu, jotta tiedän varautua lainakorkoni muuttumiseen tulevaisuudessa. Avoimena ihmisenä kerron nämä tietooni saamat hinnat toki muillekin pankeille, kun kysyn sieltä lainatarjouksia.
Mikään "hyshys, meillä ei ole kaikki hyvin - maksa lisää" -vedätys ei omalla kohdallani toimi.
- Kauris 84
Kannattaa käydä kysymässä toisista pankeista,mahdollisuudesta siirtää lainasi ja
sen ehdoista.Itse vaihdan aina pankkia ,kun pankki alkaa tuntua hankalalta tai
kiristää maksuja.- Samat toimet
on syytä kohdistaa vakuutusyhtiöihin. Oltuani kiltisti OP-Pohjolan asiakas muutaman vuoden ajattelin ilman suuria toiveita kysellä mitä muut vakuutuslaitokset maallisen omaisuuteni vakuuttamisesta veloittavat. Yllätys oli kohtalainen. Sama massa ja sen verran kuin tavis vakuutusehtojen korvausperusteraamattuja tajuaa lukea olikin vakuutettavissa muualla liki 25% edullisemmin!!!
Siinä varmasti tyyppiesimerkki tämän päivän pankkien ja vakuutuslaitosten asiakasystävällisyydestä. Hinnat nousevat sopimusten allekirjoittamisen jälkeen "salakavalasti" pilviin ellei asiakas itse valvo niitä.
Kumma juttu tosiaan, että saman tein kun ilmoitin irtisanovani vakuutukseni OP-Pohjolakin löysi laskukoneestaan kilpailukykyisen hinnan. Myöhään tosin.
Pankkeja ja vakuutuslaitoksia pitää kilpailuttaa parin vuoden välein.
- kylmä totuus
pankkihan määrää marginaalin( aloittajan "korko") euribor tulee ekp:sta= yht.kokonaiskorko.
- ei olekaan
Huono provo....
- ei olekaan (2)
Huono provo....
- rahan valta
Kyllä pankki voi muuttaa lainaehtoja tai vaatia lainaansa heti takaisinmaksettavaksi
- höpstät
Ei voi, jos velallinen hoitaa oman osuutensa, eikä pankki ole menossa konkurssiin.
Nämä on taas näitä asuntolainattomien luusereiden provoja. - nyt velaton
höpstät kirjoitti:
Ei voi, jos velallinen hoitaa oman osuutensa, eikä pankki ole menossa konkurssiin.
Nämä on taas näitä asuntolainattomien luusereiden provoja.Lainaehtoja voi muuttaa. Se on sitten ota tai jätä. Jos jätät niin voit maksaa lainasi kerralla pois.
- luuseri2
höpstät kirjoitti:
Nämä on taas näitä asuntolainattomien luusereiden provoja.Vai on velaton ihminen luuseri?
Täytyypä lähteä heti pankkiin ottamaan lainaa, että pääsen teidän huippuyksilöiden kastiin. - voi elämä teitä
nyt velaton kirjoitti:
Lainaehtoja voi muuttaa. Se on sitten ota tai jätä. Jos jätät niin voit maksaa lainasi kerralla pois.
Et ole oikeasti noin tyhmä? Lainan ehdot ovat ne mitä allekirjoitetuissa papereissa lukee, niitä ei voi muuttaa kuin taikamusteella.
- luuserin kateutta
luuseri2 kirjoitti:
Vai on velaton ihminen luuseri?
Täytyypä lähteä heti pankkiin ottamaan lainaa, että pääsen teidän huippuyksilöiden kastiin.Ei, mutta viestiketjun aloittaja on velaton luuseri.
- nyt velaton
voi elämä teitä kirjoitti:
Et ole oikeasti noin tyhmä? Lainan ehdot ovat ne mitä allekirjoitetuissa papereissa lukee, niitä ei voi muuttaa kuin taikamusteella.
Pankki löytää tarvittaessa pykälät muuttaa ehtoja silloin kun sen etu on muuttaa niitä.
- ei ongelma
nyt velaton kirjoitti:
Pankki löytää tarvittaessa pykälät muuttaa ehtoja silloin kun sen etu on muuttaa niitä.
Vääryydet on helppo oikaista. Oikeudessa pätee se mistä on dokumentit.
- nyt velaton
ei ongelma kirjoitti:
Vääryydet on helppo oikaista. Oikeudessa pätee se mistä on dokumentit.
Tilanteita on tullut aikaisemminkin että dokumenteilla saa pyyhkiä takapuolensa. Edes oikeuteen ei mennä. Pankit on saaneet muutella sääntöjään yksipuolisesti aina ja muuttelevat niitä tulevaisuudessa enenemässä määrin.
- öpöpöp
Helppohan lainaa on vaihtaa toiseen pankkiin!! Tosin jos nuo alku marginaalit on ollut tosi alhaiset niin silloinhan on turha vaihtaa pankkia.
- Annuli
Jos oikeasti on tällaista tapahtunut niin laita pankin nimi tänne . Asia ei korjaannu palstoilla vaan reilusti julkisuuteen. Muutenhan tämä jää kaupunkilegendaksi.
- KALLE KELLO
Minä ainakin veikkaan että DanskeBank.. Siellä nousee esim palvelumaksut sitä mukaan, mitä enemmän asiakkaat itse hoitaa omat asiansa. Ihan paska pankki. Itse sanoin tälle pankille 30 vuoden yhteiselon jälkeen terve. Tsekkasin viimeisimmät tapahtumat, ja kasvain 4.40 ekee palvelumaksu!! Toki nämä oli sopimusehdoissa, että saavat nostaa hintoja, mutta se palvelu, josta maksoin oli ihan itse tehtyä palvelua, jonka annoin ja tein itselleni. Älkää ainakaan Danskebankin asiakkaiksi menkö, siellä vedätetään että paukkuu. Ja muistakaa, että siellä saa pankkitiskipalvelua (jokainen tarvitsee oikeaa palvelua jossain vaiheessa) VAIN klo 10.00-13.00 välisenä aikana, jolloin tupa on täynnä eikä ainakaan työtätekevät tai muulla paikkakunnalla olevat pääse/ehdi "koti"pankkiin. DanskeBank on paskapankki
- Fkewfmklefwwefewfwef
Totta. Sopimus pankin kanssa on täysin yksipuolinen, pankki määrää, sinä syöt paskaa.
Jos tätä lähdetään "korjaamaan" yhteiskunnallisesti huomataan hyvin pian että raha pyörittää poltiikkaa ja arvatkaas kuka hallinoi rahaa?
Pankki.
Ihmisillä pyyhitään lattiaa niin kauan kuin talosujärjestelmää ohjaa pohjimmiltaan pankkilaitos eikä laillinen demokraattinen yhteisö.
Tämä on osa sitä prosessia jolla koko maailman varallisuus ryöstetään ihmisiltä, prosessia joka liittyy siihen mitä raha oikeasti on. Raha on tällä hetkellä oikeasti lainaa ja lainan maksajana olet sinä - sinä tuotat rahan maailmaan tai menetät oikeutesi omaisuuteesi koska olet ottanut lainaa.
Tämän voi korjata vain se että raha luodaan uudelleen, siis nykyinen pankkilaitos otetaan haltuun ja lainapohjainen yksityisten tahojen hallinnoima raha muutetaan yhteiskunnan tuotteeksi.
Noin 15% asuntovelallisista tulee menettämään kaiken, ja noin 30% asuntovelallisisista tulee olemaan työorjuudessa lainojaan maksaakseen. Tämän enempää TÄLLÄ KIERROKSELLA pankkilaitos ei pysty kansaa köyhdyttämään, mutta älkää huoliko - ensi laman aikana sama toistuu loppuosalle :)- aiknou
eiköö ne suurin osa asuntovelallisista ole ns. työorjuudessa, ei siinä pankki kysele kiinnostaako aamulla lähtee sorvin ääreen
- HERÄTKÄÄ
Mikä vittu tätä kansaa vaivaa!!! Nykyään niellään kaikki paska hiljaa itkien MISSÄ on se yhteishenki joka auttoi ennen yli vaikeiden aikojen. MISSÄ on se kipinä joka auttoi ajamaan ryöstäjät sinne mistä tulivatkin!!!
- KALLE KELLO
Tämä on sitä nykyaikaa kultaseni.. Aijai, olen osaltani vahingoniloinen (vaikka itse siitä kärsinkin), kun tätä paskalandiaa eu:hun vietiin, että minä tyhmä kouluja (pelkkä kansakoulu) käymätön tiesin mitä tuleman pitää, mutta nämä lukeneet, viisaat, hankkenin ym hienostokoulun käyneet eivät tieneet ja ymmärtäneet vaan oli se niin hienoa, "kun meistä tuli eurooppalaisia"... Tietääkseni kyllä ennen eu:takin oltiin eurooppalaisia ja ihan kansakoulupohjalla tiesin tämän.
- Fkewkemklwmklmkefwmk
Suomalaiset ovat media-orjia. Suomen 100% rahamarkkinoiden ohjailema media ei kerro hiiskaustakaan siitä että Islannissa ollaan ulkomaiset pankit heitetty ulos maasta ja pankkien uhrit vapautettu veloistaan suurelta osalta.
Islanti pelasti yritykset ja ihmiset - ei pankkeja.
- Kilpailuttaa
Toiseen pankkiin kysymään lainatarjousta. Jos se on parempi, uusi pankki hoitaa vanhan lainasi pois eikä sinun tarvitse tehdä itse juuri mitään.
- vhgvhgvhvhvhgvhg
Tuo "pankin vakavaraisuus uhattuna" lauseke kyllä tarkoittaa sitä että pankki uhkaa ajautua konkurssiin ... mikähän pankki tuon nyt tunnustaa?
Epäilen kanssa ketjun aloittajaa provoilusta.- vhgvhgvhvhvhgvhg (2)
Tuo "pankin vakavaraisuus uhattuna" lauseke kyllä tarkoittaa sitä että pankki uhkaa ajautua konkurssiin ... mikähän pankki tuon nyt tunnustaa?
Epäilen kanssa ketjun aloittajaa provoilusta.
- Kyl se vaan on
mahdollista. Pankin vakavaraisuuden uhatessa proletariaatti on asetettu pelastajan rooliin.
Ei muuta kuin lantit jonoon ja katsomaan mikä pankki myy rahaa edullisimmin ehdoin. Tottahan pankki sinut ryövää jos et sille osoita, että muutkin osaavat rahan hinnoitella.
Pankki ei ole ihmistä varten vaan ihmiset pankkia varten. - höpö avaus
Aloitus on provo.
Voihan pankki ehdotella jotain muutoksia lainaan ja samalla marginaalin muutosta, mutta siihen ei tietenkään ole pakko suostua.
Pankki ei voi irtisanoa lainaa, jos velallinen on hoitanut sopimuksesta oman osuutensa, eli maksanut sovitut kuukausierät. Jos pankki on menossa nurin, niin siinä tilanteessa se voi irtisanoa lainan vakaavarausehdon perusteella, mutta sitä ennen valtio olisi jo ottanut pankin haltuun.
Itsekkin suotuin pieneen marginaalin korotukseen kun tarvitsin lyhennysvapaata, tosin samalla sovittaain lainaan kolmen vuoden kiinteä 1% korko.- höpö avaus (2)
Aloitus on provo.
Voihan pankki ehdotella jotain muutoksia lainaan ja samalla marginaalin muutosta, mutta siihen ei tietenkään ole pakko suostua.
Pankki ei voi irtisanoa lainaa, jos velallinen on hoitanut sopimuksesta oman osuutensa, eli maksanut sovitut kuukausierät. Jos pankki on menossa nurin, niin siinä tilanteessa se voi irtisanoa lainan vakaavarausehdon perusteella, mutta sitä ennen valtio olisi jo ottanut pankin haltuun.
Itsekkin suotuin pieneen marginaalin korotukseen kun tarvitsin lyhennysvapaata, tosin samalla sovittaain lainaan kolmen vuoden kiinteä 1% korko.
- Outo väite
Luulisi että Nooa-pankkia kiinnostaa tämä ketju. Heidän nimensä on vedetty lokaan ja heidän väitetään tehneen jotain mikä ilmiselvästi ei ole totta ja mikä on omiaan haittaamaan heidän mainettaan.
Kyse on ilmiselvästä herjauksesta ja pankin maineen tahrausyrityksestä.
Aion ottaa yhteyttä Nooa-pankin tiedotusosastoon ja kysyä heidän mielipidettään tästä toiminnasta.- larspepi1
Heh heh, tää "Outo väite" pelle mitään ota yhteyttä Nooa pankkiin... Kunhan jauhaa lämpimikseen omia fantasioitaan..
- KALLE KELLO
Outo väite. Herjausta? Tässä ei herjata ketään henkilöä, käsittääkseni ei ylity em rikosnimike.. Suomessa on vielä toistaiseksi voimassa SANANVAPAUS. Meillä on oikeus ilmaista mielipiteemme esim Pankkien toiminnasta pankin nimellä mainiten.
- joko tuli housuun
KALLE KELLO kirjoitti:
Outo väite. Herjausta? Tässä ei herjata ketään henkilöä, käsittääkseni ei ylity em rikosnimike.. Suomessa on vielä toistaiseksi voimassa SANANVAPAUS. Meillä on oikeus ilmaista mielipiteemme esim Pankkien toiminnasta pankin nimellä mainiten.
Voithan sä yrittää pyytää ylläpitoa poistamaan viestin jos sitten säästyisit seurauksilta.
Myös yritys voi nostaa jutun perättömistä väitteistä. - Olet väärässä
KALLE KELLO kirjoitti:
Sananvapaus ei oikeuta valehtelmalla minkään mustamaalaamista.
- 12r
Taidat olla aito persu ja haluat lietsoa hämmennystä. Ei pankki nosta mitään marginaaleja yksipuolisesti, ei todellakaan.
- Kyllähän se
vaan nostaa jos sen vakavaraisuus on uhattuna, muttei tietty sopimuskauden kesken.
Te sossut olette aina tyytyneet siihen mitä muilta saatte ja perussetin pöyhäyttäminen keskustellenkin on pelkkää hämmennyksen lietsomista.
Toki ymmärrän kantanne, onhan se teiltä pois jos minä maksan vähemmän.
- Huhaaaaa
Valehtelet.
- J. Jaakkola
Alustus ei ole provo.
Tästä on Suomessa ennakkotapauskin.
Taustalla on EY-direktiivi pankkien vakavaraisuudesta jo vuodelta 1989.
Direktiivi kuului jo Suomen ETA-jäsenyydessä 2.5.1992 hyväksyttyyn Porton sopimukseen, mutta oli laitettu sopimuksen liitteeksi.
Kyseinen direktiivi oli taustalla, kun Tampereen Alue-Säästöpankki teki yksipuolisen koronnostopäätöksen, josta käytiin oikeutta ennakkopäätökseen saakka.
Korkein oikeus teki päätöksen, jossa pankki hävisi.
Mutta kuinka kävikään, presidentti Koiviston mielestä KKO:n päätös oli väärä ja päätökseen oli saatava muutos!
Presidentti Koviisto kutsui noin 30 oikeusoppinutta presidentin linnassa 6.5.1992 pidettyyn oikeuspoliitiseen seminaariin. Toisten mielestä KKO:n kyykytystilaisuuteen.
Olen tutkinut asiaa syvemmälle.
Mauno Koivisto tiesi, mitä Porton sopimuksen liitteessä luki.
Liitteseen oli kirjoitettu erikoismaininta, jossa sanottiin, etteivät Suomen pankit täytä direktiivin mukaisia vakavaraisuusehtoja, joten Suomen toimivaltaisten viranomaisten on ryhdyttävä toimiin pankkien vakavaraisuuden saattamiseksi direktiin edellyttämälle tasolle 1.1.1995 mennessä.
Linnan oikeuspoliitinen seminaari ei ollutkaan vain KKO:n kyykytystilaisuus vaan korkeitten oikeusoppineitten koulutustilaisuus, jossa Koivisto teki selväksi, että EY-direktiivi menee kansallisen lainsäädännön yli.
Pankit on saatava pelastaa keinolla millä hyvänsä!
Suomen tuomioistuinlaitos menetti riippumattomuutensa Koiviston konklaavissa 6.5.1992.
Asiakirjat määrättiin salaisiksi. Velallinen saa kylmää kyytiä. Pankki voittaa aina.
Ks alta linkki Koiviston CV:hen.
--
Kotisivuni on päivittämättä.
Olen viimeistelmässä selvitystäni Suomessa tapahtuneesta törkeästä valtiopetoksesta, joten minulla ei ole aikaa istua netissä lukemassa ja kommentoimassa.
Viekää viestiä eteenpäin!
Tarvitsen kaiken mahdollisen some-avun, kun H-hetki koittaa.
Parhaiten homma käynnistyy, kun lähettää email-osoitteensa osoitteseeni
jorma.a.jaakkola(ät)gmail.com.
Tiedotuksia tulevista tapahtumista lähetän privaatisti eli säilytän yhteistyökumppaneiden email-osoitteet omana tietonani.
Terveisin
Jorma Jaakkola
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/Koiviston_cv.php
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/emupetos.php- joopa joo
Hei palikka - yritä erottaa kaksi asiaa, marginaali ja korko.
Pankin keräämä korko koostuu kahdesta asiasta, marginaalista joka on pankin asettama ja markkinakorosta joita on monen tyyppisiä ja hintaisia.
Pankki EI koske koskaan sovittuu marginaaliin, tämä ei tarkoita sitä, etteikö korko voisi nousta jos markkinakorot nousevat tämä tapahtuu automaattisesti jollain viiveellä samoin lasku.
Valtiopetos taitaa löytyä jostain aivan muualta...vai oikein EY-direktiivejä Suomessa vuonna 1992-1995 - joopa joo. - Pyydä anteeksi
joopa joo kirjoitti:
Pankin keräämä korko koostuu kahdesta asiasta, marginaalista joka on pankin asettama ja markkinakorosta joita on monen tyyppisiä ja hintaisia.
Pankki EI koske koskaan sovittuu marginaaliin, tämä ei tarkoita sitä, etteikö korko voisi nousta jos markkinakorot nousevat tämä tapahtuu automaattisesti jollain viiveellä samoin lasku.
Valtiopetos taitaa löytyä jostain aivan muualta...vai oikein EY-direktiivejä Suomessa vuonna 1992-1995 - joopa joo.Millä oikeudella nimität palikaksi omalla nimellään kirjoittavaa henkilöä, joka on kyllästynyt mielivaltaan jolla kävellään tavallisen kansalaisen yli?
- larspepi1
joopa joo kirjoitti:
Valtiopetos taitaa löytyä jostain aivan muualta...vai oikein EY-direktiivejä Suomessa vuonna 1992-1995 - joopa joo.Kyllä se ainoa palikka tässä dialogissa on tämä joopa joo tyyppi. Kertoo aika paljon henkisistä kyvyistä, huutelu puskista... Tuntematta asioita alkuunkaan.
- pääsiäispupu
Meillä toinen pankki. Asuntolaina haettiin vajaa vuosi sitten. Ihan selkeästi luki papereissa ja käytiin virkailijan kanssa läpi ehdot, että pankki voi nostaa mariginaaliaan tarpeen tullen eli jos pankin vakavaraisuus on vakaalaudalla.
Tässä kohtaa toki velallisella on mahdollisuus nostaa kytkintä ja vaihtaa pankkia, jos lainan jostain muualta edullisemmin saa. Tiettyyn korkoon määräajaksi sidotuissa lainoissa voi olla hankalampi lähteä, koska joutuu maksamaan mahdolliset korkoerotukset.- Törkeä provo
Vakaavaraisuus uhattuna tarkoittaa tilannetta jossa pankkin on menossa konkurssiin.
Ja sehän on selvä että asiakkaalla on oikeus vaihtaa tuossa tilanteessa pankkia, eikä todellakaan tarvi maksella mitään korkoerotuksia.
Avausviesti on vain kehno provo. Vakaavaraisuus ehtoihin vetoaminen olisi kyseisen pankin loppu. Pankissa rahojaan pitävät nostaisivat ne heti pois ja velalliset siirtäisivät lainansa toiseen pankkiin jne.
Nooa-pankin nimi on mainittu viesteissä, sillä varmaan juristit varmaan ovat jo pyytäneet poliisia selvittämään kirjoittajat ja miettivät minkälaista korvausta tästä voi vaatia. - Törkeä provo (2)
Törkeä provo kirjoitti:
Vakaavaraisuus uhattuna tarkoittaa tilannetta jossa pankkin on menossa konkurssiin.
Ja sehän on selvä että asiakkaalla on oikeus vaihtaa tuossa tilanteessa pankkia, eikä todellakaan tarvi maksella mitään korkoerotuksia.
Avausviesti on vain kehno provo. Vakaavaraisuus ehtoihin vetoaminen olisi kyseisen pankin loppu. Pankissa rahojaan pitävät nostaisivat ne heti pois ja velalliset siirtäisivät lainansa toiseen pankkiin jne.
Nooa-pankin nimi on mainittu viesteissä, sillä varmaan juristit varmaan ovat jo pyytäneet poliisia selvittämään kirjoittajat ja miettivät minkälaista korvausta tästä voi vaatia.Vakaavaraisuus uhattuna tarkoittaa tilannetta jossa pankkin on menossa konkurssiin.
Nooa-pankin nimi on mainittu viesteissä, sillä varmaan juristit varmaan ovat jo pyytäneet poliisia selvittämään kirjoittajat ja miettivät minkälaista korvausta tästä voi vaatia.
- Huuuuuuuuuuhaaaaaaaa
Valehtelet.
Tämä on vastauksena ensimmäiseen vietiin, mutta ei tallennu ensimmäiseksi vastaukseksi. - ihmellistä
Hei,
jos joku pankki ihan oikeasti tekee tuollaista...mene kilpailevaan pankkiin ja useisiin ja kysy uutta tarjousta.... - ei ei
Pankki ei koske marginaaliin sen jälkeen kun nimi on laitettu paperiin. Viitekorko nousee ja laskee markkinoiden mukaan ja aika monen korko on sidottu johonkin markkinakorkoon. Toki osalla on kiinteäkorko koko lainalle - silloin ei muut yhtään mikään. Itselläni oli 3kk markkinakorkoon sidottu tasaerälyhennyt joka nousi ja laski koron muutosten mukaan sekä lainapääoman vähetessä pieneni lyhennys samassa suhteessa. Kukin tavallaan, mutta marginaalia pankki ei voi muuttaa ilman asiakkaan suostumusta eikä näitä asioita sovita puhelimessa.
- sossupummi1
mikä on marginaali. miksei kukaa nosta mun marginaalia.
- markkinaoivariinii
Miekin käytän margariinia. Ja oivariinia.
- retqertqerqt
Ei voi, eikä sullekkaan ole näin käynyt.
Pankit eivät tee näin henkilökohtaisille asuntolainoille.
Joten lopeta valehtelu. - 3+12
Juttu on soopaa. Joko sinulle on soitettu pilapuhelu tai sitten olet keksinyt koko stoorin.
- Ilmoitus tehty
Olen juuri ilmoittanut tästä herjaavasta ja Nooa-pankkia mustamaalaavasta viestistä Säästöpankkiryhmän viestintäpäällikkö Heli-Kirsti Airisnimelle:
"Huomenta,
Suomi24 -sivusto on tänään nostanut etusivulleen seuraavan viestin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11355954
"Pankki ilmoitti nelinkertaistavansa asuntolainamarginaalin
Pankista soitettiin tänään ja kerrottiin että lainamarginaali nelinkertaistetaan yksipuolisella päätöksellä. Kuulemma pankki tarvitsee lisää rahaa johtuen yleisestä tilanteesta ja pankin vakavaraisuutta tulee parantaa. Kyse on asuntolainasta jota on kymmenen vuotta jo maksettu."
Ja myöhemmin ketjussa samalta kirjoittajalta:
"Sanoivat lähettävänsä postitse vahvistuksen ja paperit allekirjoitettavaksi. Jos en suostu he irtisanovat lainan.
Kyse on Nooa pankista."
Viesti on tällä hetkellä luettu lähemmäs 5000 kertaa.
Käsittääkseni aloituksen väite on valhe ja mustamaalaa Nooa-pankin toimintaa ja mainetta. Voi mennä jopa herjauksen puolelle. Kyseinen marginaalin nosto on mahdollista vain "jos pankin maksuvalmiuden tai vakavaraisuuden säilyttäminen riittävällä tasolla sitä edellyttää". Kirjoittaja siis väittää että Nooa-pankilla on merkittäviä vakavaraisuus- ja maksuvalmiusongelmia.
Jos todellakin on niin, että Nooa-pankin mikään konttori ei ole asiakkansa asuntolainan marginaalia tällaisellä yksipuolisella päätöksellä nelinkertaistanut, voisi olla asiallista antaa kirjoitukseen vastine.
Lisähuomautuksena se, että alkuperäinen viesti kirjoitettiin jo 21.3. Siihen tuli vain muutama vastaus ja muutama lukukerta.
Päättämällä tänä aamuna nostaa viestin etusivulle Suomi24 -sivuston ylläpito on legitimoinut viestin ja tuonut sille uskottavuutta.
Ystävällisin terveisin,"
On täysin käsittämätöntä että Suomi24 on nostanut tämän selkeästi valheellisen viestin etusivulleen viisi päivää sen jälkeen kun se on alunperin kirjoitettu. Suomi24 on siis aktiivisesti osallistunut Nooa-pankin herjaamiseen.- jan-89234788926343
Suomi on täynnä pieniä, vihaisia, työttömiä ihmisiä joilla ei ole muuta tekemistä kuin leikkiä poliisia. Vai työajallako selvittelit ja kirjoittelit näitä asioita? Kuule, ketään ei oikeasti kiinnosta nämä sun puuhailut, olet vain hiekkana Nooa-pankin sähköpostissa ja et tule saamaan sieltä kuin korkeintaan ympäripyöreän vastauksen. Asialle ei tehdä mitään. Se sinusta ja tämän asian tärkeydestä. Jos tuntisit paremmin Suomen lakeja ja tapoja miten suuryritykset soveltaa sitä, ymmärtäisit miten hyödytöntä tämä sinun pikku kaahaamisesi on. Toivottavasti itsetuntosi nousi edes hetkeksi. Nämä pikku poliisit eivät ymmärrä että he ovat useimmiten vain tiellä yritysten ja viranomaisten toiminnassa.
- Ilmoitus tehty
jan-89234788926343 kirjoitti:
Suomi on täynnä pieniä, vihaisia, työttömiä ihmisiä joilla ei ole muuta tekemistä kuin leikkiä poliisia. Vai työajallako selvittelit ja kirjoittelit näitä asioita? Kuule, ketään ei oikeasti kiinnosta nämä sun puuhailut, olet vain hiekkana Nooa-pankin sähköpostissa ja et tule saamaan sieltä kuin korkeintaan ympäripyöreän vastauksen. Asialle ei tehdä mitään. Se sinusta ja tämän asian tärkeydestä. Jos tuntisit paremmin Suomen lakeja ja tapoja miten suuryritykset soveltaa sitä, ymmärtäisit miten hyödytöntä tämä sinun pikku kaahaamisesi on. Toivottavasti itsetuntosi nousi edes hetkeksi. Nämä pikku poliisit eivät ymmärrä että he ovat useimmiten vain tiellä yritysten ja viranomaisten toiminnassa.
En ole vihainen enkä työtön. Mielestäni on kuitenkin hyvä että pankki tietää mitä roskaa heistä puhutaan erittäin suositulla ja luetulla keskustelupalstalla.
Se on sitten heidän asiansa miten reagoivat vai reagoivatko mitenkään.
Monesti yritykset ovat hyvin tarkkoja siitä mitä heistä kirjoitetaan netissä, ja seuraavat esim. sosiaalista mediaa aktiivsesti. - jan-89234788926343
Ilmoitus tehty kirjoitti:
En ole vihainen enkä työtön. Mielestäni on kuitenkin hyvä että pankki tietää mitä roskaa heistä puhutaan erittäin suositulla ja luetulla keskustelupalstalla.
Monesti yritykset ovat hyvin tarkkoja siitä mitä heistä kirjoitetaan netissä, ja seuraavat esim. sosiaalista mediaa aktiivsesti.Jos kuvittelet yritysten olevan hyvin tarkkoja siitä mitä heistä kirjoitetaan netissä niin kokeilepa sillä työajallasi vaikka googlata mitä verkkokauppa . com:sta kirjoitetaan. Osa siitä on luultavasti kilpailijoiden kirjoittamaa. Taannoin mm. expert-ketju oli täysin suivaantunut verkkokaupan mainoksesta ja yritti tehdä kaikkensa kostaakseen. Ei onnistunut. Lähes aina kun on reippaasti kilpailtua yritystoimintaa niin p*ska lentää. Nyt kun olet niin valveutunut ja selkärankainen niin kai TEET nämä työtunnit työnantajallesi takaisin ylitöinä? Itse en yrittäjänä siedä ollenkaan työntekijöiden työajalla surffailua suomi24:ssa tai muissakaan vastaavissa medioissa. Maksan palkan siitä että he tekevät yritykselle tulosta, en siitä että he voivat keskustella tuttujen kanssa, metsästää suhteita tai leikkiä vaikkapa viestintäjohtajaa jonkun yrityksen puolesta vaikka hänellä ei ole edes siihen valtuuksia. Ei edustetun yrityksen puolelta eikä myöskään työnantajan puolelta.
- haetaan rajoja?
Samaa ihmettelen että tällainen selkeä provo on nostettu etusivulle. Suomi24:n luulisi olevan tietoinen, että tällaisen valheen levittäminen voi tulla kalliiksi.
- KALLE KELLO
Ilmoitus tehty kirjoitti:
Monesti yritykset ovat hyvin tarkkoja siitä mitä heistä kirjoitetaan netissä, ja seuraavat esim. sosiaalista mediaa aktiivsesti.Olet oikeassa VAIN siinä, että yritykset ovat tarkkoja mitä heistä puhutaan jne.. MUTTA: Tämä koskee HENKILÖKUNTAA. Kuka tahansa saa sanoa sosiaalisessa mediassa mielipiteensä (joskus kärkkäänkin) vaikka "minun" firmastani (lue= työnantajastani), kunhan SE EN OLE MINÄ, joka "omasta" firmastani kirjoittelen. Tässä on kaksi eri asiaa.
- haetaan rajoja? (2)
haetaan rajoja? kirjoitti:
Samaa ihmettelen että tällainen selkeä provo on nostettu etusivulle. Suomi24:n luulisi olevan tietoinen, että tällaisen valheen levittäminen voi tulla kalliiksi.
- totuuden vastaista
KALLE KELLO kirjoitti:
Olet oikeassa VAIN siinä, että yritykset ovat tarkkoja mitä heistä puhutaan jne.. MUTTA: Tämä koskee HENKILÖKUNTAA. Kuka tahansa saa sanoa sosiaalisessa mediassa mielipiteensä (joskus kärkkäänkin) vaikka "minun" firmastani (lue= työnantajastani), kunhan SE EN OLE MINÄ, joka "omasta" firmastani kirjoittelen. Tässä on kaksi eri asiaa.
Mielipiteensä saa sanoa, mutta huonoon valoon saattaminen valehtelemalla on ihan eri juttu, se on rikos.
- jan-89234788926343
KALLE KELLO kirjoitti:
Olet oikeassa VAIN siinä, että yritykset ovat tarkkoja mitä heistä puhutaan jne.. MUTTA: Tämä koskee HENKILÖKUNTAA. Kuka tahansa saa sanoa sosiaalisessa mediassa mielipiteensä (joskus kärkkäänkin) vaikka "minun" firmastani (lue= työnantajastani), kunhan SE EN OLE MINÄ, joka "omasta" firmastani kirjoittelen. Tässä on kaksi eri asiaa.
Tottakai saa sanoa mutta muistatko kun kirjoitin: "Nämä pikku poliisit eivät ymmärrä että he ovat useimmiten vain tiellä yritysten ja viranomaisten toiminnassa."
Eli asia ei mielestäni kuulu sulle millään takia. Kirjoitit vain koska tunsit itsesi hetkellisesti tärkeäksi kun "huomasit" tällaisen epäkohdan.
Eikö yhtään hävetä työajalla sählätä näillä sivustoilla? Mars takaisin töitä tekemään! Tiesitkö että työnantajallesi jää raporttiin tiedot siitä missä työntekijät surffailevat? Siis jos kyseessä on keskisuuri tai suuri yritys. Jo 50 hengen firmassa katsotaan usein missä työntekijät liikkuvat.. Kai kysyt tänään pomoltasi, voitko jäädä ylitöihin kun tuli aamupäivällä oltua liikaa netissä omilla asioilla? - Ilmoitus tehty
jan-89234788926343 kirjoitti:
Tottakai saa sanoa mutta muistatko kun kirjoitin: "Nämä pikku poliisit eivät ymmärrä että he ovat useimmiten vain tiellä yritysten ja viranomaisten toiminnassa."
Eli asia ei mielestäni kuulu sulle millään takia. Kirjoitit vain koska tunsit itsesi hetkellisesti tärkeäksi kun "huomasit" tällaisen epäkohdan.
Eikö yhtään hävetä työajalla sählätä näillä sivustoilla? Mars takaisin töitä tekemään! Tiesitkö että työnantajallesi jää raporttiin tiedot siitä missä työntekijät surffailevat? Siis jos kyseessä on keskisuuri tai suuri yritys. Jo 50 hengen firmassa katsotaan usein missä työntekijät liikkuvat.. Kai kysyt tänään pomoltasi, voitko jäädä ylitöihin kun tuli aamupäivällä oltua liikaa netissä omilla asioilla?En ole tuo nimimerkki "KALLE KELLO" jolle vastasit.
Enkä lue tätä palstaa työajalla, vaan olen pääsiäislomalla ja ikäväkseni onnistuin saamaan kunnon kurkkukivun ja pienen flunssanpoikasen. Nyt toipilaana viihdytän itseäni netissä koska en vielä tänään halua lähteä ulos nauttimaan "keväisestä" säästä.
Ei minulla ole mitään tarvetta tuntea itseäni tärkeäksi eikä päteä millään tavalla. Fakta on edelleen että jos jostain yrityksestä kirjoitetaan julkisella palstalla silkkaa roskaa, joka laittaa sen huonoon valoon, on aiheellista että asia tulee myös kyseisen yrityksen tietoon mahdollisimman pian. Kuten sanottu, ryhtykööt sitten toimenpiteisiin tai eivät, kyse on puhtaasti heidän valinnastaan. Minä vain varmistin että asia tosiaan on heillä tiedossa.
Muuten, huomasin ja luin tämän viestin tällä palstalla jo 21. päivä kun se postattaiin. Siinä vaiheessa en reagoinut mitenkään, mitä nyt hieman olkia kohauttelin että "kyllähän hulluja ja provoja maailmaan mahtuu".
Reagoin vasta tänään kun huomasin että silkka provo ja mustamaalaus oli jostain käsittämättömästä syystä nostettu etusivun aiheeksi ja samalla nostettu useisiin tuhansiiin sen lukijakunta. - KALLE KELLO
totuuden vastaista kirjoitti:
Mielipiteensä saa sanoa, mutta huonoon valoon saattaminen valehtelemalla on ihan eri juttu, se on rikos.
"Mielipiteensä saa sanoa... valehtelemalla..." Mistä tiedät, että valehtelua? Tunnetko kirjoittajan? Tunnetko hänen kokemuksensa ja tuntemuksensa? Miten on kohdeltu? Et sinä voi puhua kaikkien puolesta. Nyt sinä herjaat tätä mielipiteen esittäjää. Jos sinulla on vaikkapa pankki xx:stä hyviä kokemuksia ja pidät siitä ja sinua on kohdeltu hyvin, mutta toisellapa voi olla ja on varmaan saanutkin pankki9 xx:stä pelkkää negatiivista palvelua, asiointia. Ei sinun mielipiteesi ole kaikkien mielipide, muista se
- että silleen
KALLE KELLO kirjoitti:
"Mielipiteensä saa sanoa... valehtelemalla..." Mistä tiedät, että valehtelua? Tunnetko kirjoittajan? Tunnetko hänen kokemuksensa ja tuntemuksensa? Miten on kohdeltu? Et sinä voi puhua kaikkien puolesta. Nyt sinä herjaat tätä mielipiteen esittäjää. Jos sinulla on vaikkapa pankki xx:stä hyviä kokemuksia ja pidät siitä ja sinua on kohdeltu hyvin, mutta toisellapa voi olla ja on varmaan saanutkin pankki9 xx:stä pelkkää negatiivista palvelua, asiointia. Ei sinun mielipiteesi ole kaikkien mielipide, muista se
Enhän minä tiedäkkään, mutta luulen että se on keksitty juttu. Jos jonku Suomalaisen pankin vakavaraisuus olisi vaarassa, niin siitä kirjoiteltaisiin vähän muuallakin kuin suoli24 palstoilla.
Jos nimetään pankki ja valehdellaan sen yrtittäneen perusteetonta koronnnostoa, niin kyllä siinä sillon levitellään sellaista valheellista juorua josta voi tulla ihan euromääräisiä seuraamuksia.
Anonyymiä ei voi herjata, senkin typerys. - faktat faktoina
KALLE KELLO kirjoitti:
" Ei sinun mielipiteesi ole kaikkien mielipide, "
Väitettiinkö että on?
Perättömien huonoon valoon saattavien valheiden levittely on rikollista, se ei ole mikään mielipideasia.
- velaton ja onnelline
Pakit ovat yksinvaltioita. He voivat rahapulassa tehdä mitä haluaa. Mutta ei asiakas. Pamkit pelastetaan köyhien kustannuksella. Viis siitä, menettttääkö asiakas talon ja kaiken, kunhan pnakit pelastuu.
Siksi en ota ikinä enää lainaa, asun vaikka teltassa, sossu maksaa laskut ym, vuokralla on hyvä olla vaikka olen työtön. Jos olisi omistus, pankki ottaisi asuntomme alihintaan ja olisimme ikuiseesti velkavankeudessa, ja köyhiä.
Kun asut vuokralla ja ei ole työtä, ei haittaa kelasta saa osan ja sossusta loput. Elämä hymyilee ilman vastuuta ja pelkoa koska rahat menee.- Ropsista
Jaa, että oikein valtioita! Eikö sentään yksinvaltijoita? Pankeista puhutaan: Ne voivat tehdä...Eivät pankit ole henkilöitä ,joista käytetään HE-muotoa. Sehän on teille Kelan ja sossun asiakkaille yhtä juhlaa, kun rahaa virtaa noin vain...
- Maalaisjärki käteen
Olis kannattanut katsoa mistä pankista lainaa ottaa alunalkaen. Ei pienin korko ole halvin vaihtoehto. Moni suurempi pankki olisi ollut parempi. Nyt velat tulevat perittäviksi. Mutta ei tuo ole tuostavain mahdollista..... Kannattaisiko vaihtaa pankkia??
- Ahneus huipussaan
Kyllä pankki voi tietyin edellytyksin nostaa yksipuolisesti asuntolainan korkoa.
Asiasta löytyy internetistä paljon tietoa, mutta marginaalikoron nostoa ei kannata
purematta niellä, vaan selvittää, onko pankilla todella oikeus marginaalikoron nostoon. Asiasta löytyy esim. artikkeli seuraavasta osoitteesta:
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/2012/09/1621041/vanhankin-asuntolainan-marginaalia-voidaan-nostaa---pankin-yksipuolinen-paatos-riittaa- Juristi
Hämeen Seudun Osuuspankki, hikisten pelipaitojen riiputtaja, nielaisi männä viikolla viisi puolustuskyvytöntä lähipankkia ja pani pankinjohtajat pellolle.
Unohdit aloituksessasi kertoa pankin, näitä lukee myös kyseisen pankin asiakkaat.
Et myöskään kertonut pankin lainamarginaalia ja kyseinen korotus olisi mainittu KauppalehdessäOsin provo toi kirjoitus, mutta osin totta. Tavallisen yksityisasuntoluoton korkoa ei voi käsittääkseni nostaa mutta niin kuin minulla oli asunto-osakelaina niin V entinen Sampo pankki nosti 3 kertaseksi lainalimiitin perustaen väitteensä epävakaaseen markkinatilanteeseen.. Yritysten lainoja ja taloyhtiöiden lainoja voi siis pankki nostaa limiitin osalta jos lainasopimuksessa tästä maininta. Nordean ja entisen Sampopankin papereissa tälläinen ehto on. Muista pankeista en tiedä mm Op tietääkseni ei tälläista ole eikä kai Säästöpankilla.
- mars pankkiin !
Onkohan joku tekeytynyt pankkilaiseksi ja soitellut.
Eikö pankki pyydä pakeille sinne tälläisissä tapauksissa, en oikein usko että nämä asiat soittaen hoidettaisiin.
Oletkohan joutunut jonkun pilan kohteeksi ? Kandeis varmistaa. - miesten mies
no kerrohan nopeasti mikä pankki tollaista tekee niin vaihdetaan nopeasti kilpailijalle kaikki! niinhän sinäkin toivottavasti tajuat tehdä!
- UuusUrpo
Melkoinen ""UUsUrpo"" täällä Suolisaitilla kyselee neuvoja, se kertoo jo melkoisesta tyhmyydestä..
Pankki ei soittamalla näitä tänkaltaisia asioita hoitele vaan kutsuu neuvotteluun, tai lähestyy kirjeellä..
Siinäsuhteessa täyttä valhesontaa Pöhlöjen purtavaksi.. Trolloloo..
Katainen&Stuppi, keskityy Kyproksen Pankkien Venäläisen rikollisen rahanpesulan pelastamiseen Suomalaisten verovaroilla..
Siinä onkin jutunjuurta kerrakseen mitä Pankkeihin tulee?? - paskapuhetta...
Avausviesti on kirjoitettu 21.3.2013.
Jos juttu olisi ollut totta, eli joku Suomessa toimivan pankin vakaavaraisuus olisi menetetty, niin tämä juttu olisi ollut viimeistään 22.3.2013 talouden pääutinen.
Joten jutulla ei ole todellisuuspohjaa, kun siitä ei vielä ole kirjoitettu suuria otsikoita.
Aika noloa suomi24:ltä nostaa tällainen provo etusivulle. Toivottavasti tästä haetaan kunnolliset vahingonkorvaukset. - joopajoo8erw9ry9
Keksi parempi TROLLI ja PROVO
Lainamarginaali kun on kyseessä niin en usko sun p-kirjoitukseen koska se on silkkää ihteään valheineen päivineen provoiluineen trollauksineen.- joopajoo8erw9ry9 (2)
Keksi parempi TROLLI ja PROVO
Lainamarginaali kun on kyseessä niin en usko sun p-kirjoitukseen koska se on silkkää ihteään valheineen päivineen provoiluineen trollauksineen.
- n3li
Vaihda pankkia. Nykyään voi netissä kilpailututtaa as.lainasi.
- Oyuttta
Sangen selkeä tilanne. Voitte joko hyväksyä tai hylätä noston. Hylkääminen tarkoittaa, että vaihdatte pankkia. Itse vaihtaisin pankkia.
- en usko että on tosi
Vakavaraisuus tilanteen varjolla koronnosto on mahdollinen, mutta sehän on viimenen keino kun pankki on menossa muuten nurin. Ja luultavati menisi nurin viimeitään kun ryhtyy tuohon.
http://www.radiocity.fi/vapaalla/pankki-voi-muuttaa-lainasi-korkoa-ilman-lupaa/2/6177
"Vuoden 2008 alusta lähtien pankeilla on ollut mahdollisuus myös nostaa asiakkaan kanssa sovittua korkomarginaalia yksipuolisesti. Mahdollisuus koskee maaliskuun 2008 jälkeen sovittuja lainoja. Moni pankki on pykälän myös lainaehtoihinsa kirjannut. Korkoa voi nostaa kolmen vuoden kuluttua lainan ottamisesta mutta käytännössä korotuksia ei kuitenkaan ole tehty.
- Se tarkoittaisi sitä, että pankin vakavaraisuuden koettaisiin olevan uhattuna, eli sen tarvitsevan lisää pääomaa. Joihinkin eurooppalaisiin kilpailijoihin verrattuna suomalaisten pankkien tilanne on kuitenkin hyvä, toteaa Vesa Sainio Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEstä."
- maailmassain mies
noo ei tässä julistautuminen auta ... rahat ja henki ovat omaani, mutta Raisioissa tuntuu muhivan aikaa
- ok-rakentaja
sama juttu. Vaihdettiin asuntolaina toiseen pankkiin
- joopa joo
Vinkatkaa juutuvikkiä eri lehtiin, tuosta saa varmaan pikku palkkon kun antaa kirjeet ja peperit juttumateriaalisksi.
PS. Aprillipäivä on vasta viikon päästä - Norsutautiko?
joopa joo kirjoitti:
Vinkatkaa juutuvikkiä eri lehtiin, tuosta saa varmaan pikku palkkon kun antaa kirjeet ja peperit juttumateriaalisksi.
PS. Aprillipäivä on vasta viikon päästäälkää hyvät ihmiset tehkö isoja velkoja ja isoja asuntoja. Mikä ""norsutauti" on, kun pitää olla niin paljon huoneitakin, että mies saa availla ovia päivän, että muijansa sieltä löytää. Kovat ajat on Suomeenkin tulossa..............
- kysynvaan1
Mistäköhän pankista oli kyse?
- Lainallinen
Sen samaisen Hämeen Seurun Osuuspankin seinät oli hiljaisella pääsiäisviikolla vuorattu HPK:n hikisilla pelipaidoilla. Hellsten oli kuulemma lahjoittanut ns lumelainana 1,5 miljoonaa euroa ja ele oli korvattava ruhtinaallisesti. Vaihtakaa inhimilliseen Danske Bankiin.
- Keväinen kissanpissa
Hiki haosee todella pankin aulassa. hyi!
- Marginaalit ylös!
Kohta Suomalaiset pankit on samassa jamassa Kyproslaisten kanssa!
Eli konkursissa johtuen järjettömästä asuntolainoituksesta!
- roskapankki.
Huono trolli, keksi parempaa. Mikähän "pankki" oli kyseessä?
- Asunto on sijoitus
On aivan oikein, että hyväosaiset maksavat.
Asunto on sijoitus, ja sijoittaja maksakoon sijoituisriskit asunnoissakin.
Korkovähennysten kautta hyväosaisia asunnon ostajia tukee valtio.
Tämä on väärin.
Työssä käyvää vuokralla asuvaa ei tueta, sillä asuntotukea saavat vain "sosiaalipummit ".
Mutta työssä käyvä vuokralla asuva maksaa heidänkin teidänkin
korkotuet.- sontajuttuja
Vuokra-asumista tuetaan moninkertiasesti omistusasumiseen verrattuna. Mutta se on tuttua että tukiluulerit on aina kateellisia.
- kiasma5
Tottakai tuo on mahdollista samoin kuin korkojen nousu.
Lainaehdoissa lukee pienellä. - ette kuole nälkään
Joo on teillä rikkaillakin ongelmat.
- vuokra asukki
Ei jumalauta, tee vastine siitä! Valitus korkeammalle taholle! Voi tosin johtaa siihen, että pankki pistääkin kerralla maksettavaksi koko lopun lainan.
- velkainen.....
Ei pysty pankki yksipuolisesti nostamaan marginaalia jos et
ole rikkonut lainaehtoja. Mikälili laina-aikaa on pidennetty tai
muuten poikettu alkuperäisistä lainaehdoista asiakkaan pyynnöstä
niin pankkilla on oikeus tarkistaa marginaalia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271