"Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän, en enää minä,
vaan Kristus elää minussa" (Gal 2:19-20)
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, niin ette kestä koetusta. " (2 Kor 13:5)
"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
se ei ole hänen omansa." (Room 8:9)
Kristus teissä
23
154
Vastaukset
Hyvä tehdään näin.
Huomasin profiilistasi, että sinähän olet jo tutkinut itsesi,
ja tuntenut, että Jeesus Kristus on sinussa:
"Olen!!! ottanut vastaan Jeesus ...
saan iankaikkinesti elää Häneen kanssa"
- asiastakyse
On suuri ero elää lihassa, joka tekee syntiä, tai elää Hengessä, joka on Jumalan ja joka ei syntiä tee.
Galatalaiskirje 6
1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.Ratkaiseva jakolinja kulkee siinä, olemmeko me ottaneet Hänet vastaan.
Kun käännämme katseemme Uhrikaritsaan,
puuhun ripustettuun viattomaan (vaski),
mutta meidän edestämme synniksi (käärme) tehtyyn,
me myrkkykäärmeen pureman saaneet kuoleman omat,
olemme pelastetut, siirretyt kuolemasta elämään.
Jokainen. Kuten Jeesus Nikodemukselle sanoi.
Jeesus maksoi kalamoksen syntivelat täysimääräisesti
jo 2000 vuotta sitten, mutta vasta sinä hetkenä,
kun annoin Kristuksen sovittaa itseni Jumalan kanssa,
korjaantui katkennut yhteys kalamoksen ja Jumalan välillä.
Minä olen nyt Jumalalle erotettu eli pyhitetty
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
Minut on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehty täydelliseksi.
Ja kun minä nyt olen vanhurskas ja pyhä Kristuksen tähden,
voin tehdä vanhurskaita tekoja, ja elää pyhityselämää.
Pyhä Henki on minun kanssani joka päivä loppuun asti,
ja johdattaa minua, kun kuljen rukoillen.
Pyhän Hengen suorittama työ minussa on toki kesken.
Se jatkuu koko maallisen vaellukseni ajan.
Mutta Kristuksen pelastusteko on täydellisesti suoritettu jo 2000 vuotta sitten. Pelastukseni siis lepää Golgatan kalliolla, eikä sitä voi mikään horjuttaa.
Jeesuksen tähden Jumala ei enää muista minun syntejäni ja laittomuuksiani. Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa minut kaikesta synnistä.
Ja saan Jeesuksen veren turvin käydä uskalluksella
kaikkein pyhimpään Jumalan kirkkauden läsnäoloon,
vakaalla sydämellä, täydessä uskon varmuudessa,
sydän pahasta omastatunnosta puhtaaksi vihmottuna.- asiastakyse
kalamos kirjoitti:
Ratkaiseva jakolinja kulkee siinä, olemmeko me ottaneet Hänet vastaan.
Kun käännämme katseemme Uhrikaritsaan,
puuhun ripustettuun viattomaan (vaski),
mutta meidän edestämme synniksi (käärme) tehtyyn,
me myrkkykäärmeen pureman saaneet kuoleman omat,
olemme pelastetut, siirretyt kuolemasta elämään.
Jokainen. Kuten Jeesus Nikodemukselle sanoi.
Jeesus maksoi kalamoksen syntivelat täysimääräisesti
jo 2000 vuotta sitten, mutta vasta sinä hetkenä,
kun annoin Kristuksen sovittaa itseni Jumalan kanssa,
korjaantui katkennut yhteys kalamoksen ja Jumalan välillä.
Minä olen nyt Jumalalle erotettu eli pyhitetty
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
Minut on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehty täydelliseksi.
Ja kun minä nyt olen vanhurskas ja pyhä Kristuksen tähden,
voin tehdä vanhurskaita tekoja, ja elää pyhityselämää.
Pyhä Henki on minun kanssani joka päivä loppuun asti,
ja johdattaa minua, kun kuljen rukoillen.
Pyhän Hengen suorittama työ minussa on toki kesken.
Se jatkuu koko maallisen vaellukseni ajan.
Mutta Kristuksen pelastusteko on täydellisesti suoritettu jo 2000 vuotta sitten. Pelastukseni siis lepää Golgatan kalliolla, eikä sitä voi mikään horjuttaa.
Jeesuksen tähden Jumala ei enää muista minun syntejäni ja laittomuuksiani. Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa minut kaikesta synnistä.
Ja saan Jeesuksen veren turvin käydä uskalluksella
kaikkein pyhimpään Jumalan kirkkauden läsnäoloon,
vakaalla sydämellä, täydessä uskon varmuudessa,
sydän pahasta omastatunnosta puhtaaksi vihmottuna.Jeesus näki sinut jo silloin, kun olit itu vasta ja silloin, kun puolestasi meni ristille. Näin on. Jeesus on yhdellä uhrauksella pelastanut kansansa.
Usko Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan muuttaa ihmisen kohtalon täysin. Usko Jumalan Sanaan johdattaa ristin kautta vapauteen, iloon ja rauhaan.
Katsomalla Jeesukseen, saamme pysyä vapaudessa, ilossa ja rauhassa. asiastakyse kirjoitti:
Jeesus näki sinut jo silloin, kun olit itu vasta ja silloin, kun puolestasi meni ristille. Näin on. Jeesus on yhdellä uhrauksella pelastanut kansansa.
Usko Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan muuttaa ihmisen kohtalon täysin. Usko Jumalan Sanaan johdattaa ristin kautta vapauteen, iloon ja rauhaan.
Katsomalla Jeesukseen, saamme pysyä vapaudessa, ilossa ja rauhassa.Asiasta kirjoitit ja ihan Sanan mukaan.
Ja vieläpä tuo uskokin on Jumalan lahjaa Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka olemme ottaneet vastaan.
Me elämme "Jumalan Pojan uskossa"."Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä,
vaan Kristus elää minussa" (Gal 2:19-20)
Kun ajattelemme tarkemmin aikajanaa "Kristuksen kanssa" tai "yhdessä hänen kanssaan", niin huomaamme että yhdessä hänen kanssaan ristille naulitseminen ei sovi kronologisen ajan mukaan, sillä Sauluskin pääsi Paavalina Kristukseen vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.
Näen että "yhdessä hänen kanssaan" tarkoittaa samankaltaisuutta:
Filippiläiskirje 3
10 "tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,"
Ei kronologisesti samanaikaisesti mutta laadullisesti samankaltaisesti.Me olemme kastetut/upotetut Kristuksen kuolemaan.
Ja me olemme yhdessä Hänen kanssaan myös herätetyt.
Ja nyt me vaellamme Hänen ylösnousemisensa voimassa Uudessa Elämässä.
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki,
jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen,
olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut
kasteen kautta kuolemaan,
että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista
Isän kirkkauden kautta,
samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman." (Room 6:3-4)
- body2
"Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän,en enää minä vaan Kristus minussa..."
Itseäni jatkuvasti ihmetyttää paavalilaisen hengellisyyden "pilvilinnat", ja se vaikuttaa ihan siltä kuin oltaisiin huumeen vallassa.
Kun tuolla alkuhokemalla ei ole mitään tekemistä normaalin elämän kanssa, mutta niitä jatkuvasti jauhetaan.
Joten tulee mieleen, onko nykyuskovaisuus niin tyhjänpäivästä, onttoa , että pitää elää kuin uskon huumeessa että selviää.
Tavallinen usko kestää arkielämän ilman pilvissä leijailua ja se on asiallisempaa.- ~~tähkäpää~~
Itse näen tuon lauseen lähinnä tapatuneen totemisena / facktana, en minkäänlaisena hengellisyyden pilvilinnana.
Sillä ei ehkä ole arkielämän kanssa muuta tekemistä, kuin se, että mielestäni juuri siellä arkielämässä, arjen keskellä meidän uskomme koetellaan ja punnitaan, pitääkö tuo kutsumasi "alkuhokema" kohdallamme "kutiansa", eli onko se totta ja toteutuuko se arjessamme.
Eli tulemmeko tämän kautta siihen lopputulemaan, että "alkuhokemalla" on sittenkin aika suurikin merkitys meidän normaalin elämämme ja arkemme kanssa?? :) - Mummeli
Olen samaa mieltä, että taivaallisessa huumessa tämän palstan keskustelijat kulkevat tässä maanpäällisessä ajassa. Mitenkähän lienee jaksavat, kun yötkin jotkut kirjoittelevat kommenttejaan?
Mummeli kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että taivaallisessa huumessa tämän palstan keskustelijat kulkevat tässä maanpäällisessä ajassa. Mitenkähän lienee jaksavat, kun yötkin jotkut kirjoittelevat kommenttejaan?
"Jumala on herättänyt meidät
yhdessä Hänen kanssaan
ja asettanut yhdessä Hänen kanssaan istumaan taivaallisiin
Kristuksessa Jeesuksessa" (Ef 2:6)
Kristuksessa Jeesuksessa olevat
eivät enää tarvitse huumeita eikä pilviä
saadakseen kokea jotain taivaallisten korviketta.~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Itse näen tuon lauseen lähinnä tapatuneen totemisena / facktana, en minkäänlaisena hengellisyyden pilvilinnana.
Sillä ei ehkä ole arkielämän kanssa muuta tekemistä, kuin se, että mielestäni juuri siellä arkielämässä, arjen keskellä meidän uskomme koetellaan ja punnitaan, pitääkö tuo kutsumasi "alkuhokema" kohdallamme "kutiansa", eli onko se totta ja toteutuuko se arjessamme.
Eli tulemmeko tämän kautta siihen lopputulemaan, että "alkuhokemalla" on sittenkin aika suurikin merkitys meidän normaalin elämämme ja arkemme kanssa?? :)Nimenomaan näin. Sillä on merkitys,
jos se ei ole meille hokema vaan toteutunut fakta.
- oikeaakin oppia saa
Paavalin "alkuhokema" kertoo vain sen yksinkertaisen asian, että hän oli antautunut sille kutsulle johon itse taivaan Jumala oli hänet kutsunut.
miksi haluat muuttaa tämän asetelman sanomalla sitä joksikin pilvissä leijumiseksi vaikka se oli niinkorkean tahon asettama ?
kenen asialla olet siinä puuhassasi, mieti ja kerro itsellesi hiljaa ja ojennu !- body2
Paavali eli miten eli ja se on historiaa, mutta jos nykyhengellisyys pohjautuu noihin Paavalin pilvilinnoihin ja se ei kestä arjen rasitteita, niin pilvilinna
romahtaa, niin siinä romahtaa myös oma usko ja koko hengellisyys meni.
Tavallinen usko kestää arjen ja sen tulee se kestää, muutoin se on pilvilinnoille rakennettu ja on joutavansikaista taivastelua. No joka haluaa taivastella siitä vaan. - Mummeli
body2 kirjoitti:
Paavali eli miten eli ja se on historiaa, mutta jos nykyhengellisyys pohjautuu noihin Paavalin pilvilinnoihin ja se ei kestä arjen rasitteita, niin pilvilinna
Tavallinen usko kestää arjen ja sen tulee se kestää, muutoin se on pilvilinnoille rakennettu ja on joutavansikaista taivastelua. No joka haluaa taivastella siitä vaan.Lestadiolaisesta kodissa lapsuuteni eläneenä, tiedän saarnaajien hurmoshenkisyyden ja lahkosaarnaajien paatokselliset huutosaarnat, jotka olivat kuin huumetta kansalle. Jumalalle kiitos olen löytänyt rauhan sielulleni ihan tavallisesta arjesta.
Mummeli kirjoitti:
Lestadiolaisesta kodissa lapsuuteni eläneenä, tiedän saarnaajien hurmoshenkisyyden ja lahkosaarnaajien paatokselliset huutosaarnat, jotka olivat kuin huumetta kansalle. Jumalalle kiitos olen löytänyt rauhan sielulleni ihan tavallisesta arjesta.
Niin. Ei meuhkaaminen mitään rauhaa tuo.
Sen tuo Kristuksen sisäinen tunteminen.body2 kirjoitti:
Tavallinen usko kestää arjen ja sen tulee se kestää, muutoin se on pilvilinnoille rakennettu ja on joutavansikaista taivastelua. No joka haluaa taivastella siitä vaan.Herra Jeesus sinä yönä jona hänet kavallettiin, kiitti! Jos me teemme Jumalan sanan tähden saman ja kiitämme kun meitä petetään, panetellaan tai jotenkin väärin kohdellaan, se on Jeesuksen kanssa yhdessä kuolemista, hautaamista ja ylös nousemista. Se on Kristuksen mielen olotila meissä. "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." [Luuk.17:21]
- Usko Toivonen
Kristus teissä - kirkkauden toivo.
Jumalan lapsia kuljettaa Jumala itse, Hyvä Paimen.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Room. 8.
6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Gal. 4.
Ilman Puolustajaa, olisi uskovien taival taivaltamista ilman toivoa, puuttuisi voima, puuttuisi viisaus ja puuttuisi rakkaus.
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1. Kor. 1. )
5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. ( Room. 5. )
Yksi Henki, yksi sydän ja sielu.
32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; ( Apt. 4. )
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. ( 1. Tess. 5. )Näin. Kristus teissä - Kirkkauden toivo.
Ja tuo toivo ei saata häpeään. Se ei petä.
(Mahtava sanoma tuolla sinun nimimerkilläsi Usko Toivonen).
Room 5
1. Koska siis olemme tulleet uskosta vanhurskaiksi,
meillä on rauha Jumalan kanssa
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.
2. Hänen kauttaan me olemme päässeet uskossa tähän armoon,
jossa nyt olemme, ja me kerskaamme Jumalan kirkkauden toivosta.
3. Emmekä ainoastaan siitä, vaan me kerskaamme myös ahdistuksista,
tietäen, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4. kärsivällisyys koetuksen kestämistä ja koetuksen kestäminen toivoa.
5. Mutta toivo ei tuota pettymystä,
sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme
Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
- Kiitos ja kunnia
Kristus minussa elää. Voiko ihmiselle suurempaa tapahtua?
- ~~tähkäpää~~
Kun on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa!
Psalmi 89:27:
"Sinä olet minun isäni, olet Jumalani, turvakallioni".
5 Moos. 33:27
"Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret"
Room. 8:1
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Ja Hän on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706