Mitä tarkoittaa näyttelytermeissä turisti? Se välkkyy kaikissa tuloksissa, mutta en löytänyt kennelliiton ohjeista selitystä tälle.
Mikä turisti?
3
149
Vastaukset
- selvliskö
Tuloksissa ?
Jotkut rodut pitävät omia ns. leikkimielisiä oman rodun kilpailuja, ja niihin saa osallistua kaikki sen rodun edustajat. Niissä turistiksi määritellään yleensä sellaiset koirat, jotka eivät jonkun syyn takia saa osallistua virallisiin näyttelyihin. Eli esim, kastruoidut, värivirheelliset, yms. koirat. Sitä ei ole missään mitenkään määritelty, vaan jokainen rotu tmv saa itse sopia, mitkä koira luokitellaan ns. turisteiksi.
Jokku rotu voi sopia, että pisimmän matkan oman rodun näyttely-tapaamiseen tullut voidaan myös nimetä turistiksi ja palkita jotenkin. Siis ihan, miten on sovittu etuäteen.
Näyttelytiedoissa usein mainitaan ns. turistikoirat. Siinä taas tarkoitetaan ns. katselijakoiria. Eli siis koiria, jotka eivät osallistu näyttelyyn muuten kuin yleisönä. Yleensä ns. sisänäyttelyissä turistikoirat ei ole sallittuja tilanahtauden takia. Turistikoirallakin pitää olla rokotukset kunnossa ja rok.-tod. mukana tullessaan näyttelyalueelle ( esim. nyt kesällä, kun ulkonäyttelyt alkaa !- turisti kiittää
Tänks :)
- tosi outoo
Eihän se välky " Se välkkyy kaikissa tuloksissa " .
Outoa tosiaan ?
Vaan se näkyy usein esim. näyttelyilmoituksessa, että " tursitikoiria ei sallita " eli tarkoittaa just sitä, mitä tosa jo tulikin, että katselijakoiria ei sallita. Eli yleensä sisänäyttelyissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645