Kysymys tänne, kun tuolla oikealla palstalla on kovin vanhaa tietoa.
Millaisiin nopeuksiin mokkuloilla pääsee käytännössä? Mitä niistä pitäisi tietää kun sellaisen hankkimista tässä selvittelen?
Nettitikku/mokkula läppärissä
11
210
Vastaukset
Nopeus riippuu käytännössä täysin operaattorista ja paikasta. Tarkkaa nopeutta on täten hankala tietää.
Eli kannattaa ottaa mokkula kokeiluajalle jolloin sen voi palauttaa jos yhteys ei ole halutun nopeuksinen. ( Riippuu operaattorista että onko koeaikaa saatavilla)- Hki-Pori-Tampere-Åbo
"Eli kannattaa ottaa mokkula kokeiluajalle"
näin on, kannatta kokeilal ja oikeasti varautua perumaan. muttta valitettavasti tuntuu että operaattori lähettää parempaa yhteyttä koeaikana, sitten rajoittaa.
lisäksi, kyllä kunnon mokkura toimii kaikkialla asutuskeskuksissa, kerrostaloissa ainakin ja valtateillä, jos ei toimi, operaattori on huono.
Me katsellaan kaikki automatkat mokkuralla youtubea ja hyvin toimii.
pitäisi myös ottaa mittauksia talteen jotta voi vertailla 6 kk päästä. - erewt
3,5 megaa on lähellä totuutta sekä pkseudulla että "korvessa"! näkyy olevan sama.
- latausnopeus
DNA mokkulalla lisäantennilla max. 5M. Norm. n. 3
- saunalahti 3g
Mulla 21 meganen, yleensä se on 7 megaa mutta joskus käydään 12 megassa. Suunilleen kokoajan siis 7.
- näin nopea se on
Meillä Saunis, nopeudet 0,2 megaa to 1,7 megaan, ilmoista ja ruuhkista riippuen, käytössä myös harava kattoantenni 900mhz.
- Sonera ok
vastaan vähän asian sivusta, mutta olen käyttänyt 4 Soneran ja 8 Saunalahden tikkua, noin 4-5 vuotta. Juuri keväällä luovuin parhaimmista eli Soneroista, kun otin laajakaistan. Luovuin parhaimmista koska Saunalahden liittymistä en voinut luopua, koska kaikki ovat alle 2 v vanhoja ja olen saanut niitä työkavereilta ja lapsiltani, koska ovat luopuneet huonon toimivuuden takia.
Saunalahden liittymän "huonous" alkaa heti sen logosta, toki sen voi laittaa alapalkkiin, mutta se ei käy, koska sitä tarvitsee jatkuvasti, ainakin meillä joutui käynnistämään ainakin 2-3 tunnin välein ja parempi oli kun availi LOGOSTA usein Saunalahden tarjoussivuja. Saunalahden LOGOA ei saa siirrettyä työpöydällä edes sivuun, kuten Soneran logon.
Sonera toimi yhdellä avauksella koko päivän, ilman temppuilua, ja aina oli täydet antennitolpat ja nopeus 5 "megaa?" kun tikkujen maksimi oli jotain 6"megabittiä?"
Lyhyesti Saunalahden kaikilla tikuilla oli huonommat nopeudet, vaikka tikun nopeudet olivat 3-18 megaan ja kaistanopeutta olisi pitänyt olla kaikissa 10-20 megaa.
Asun pikkukaupungissa, keskustan kerrostalossa, siellä mutta myös useassa kaupungin hotelleissa ja automatkalla totesin Soneran selvästi paremmaksi.
DNA minulla ei ole mitään kokemusta. Asia on täysin paikkakuntakohtainen, ja riippuu siitä, kuinka ruuhkaton ja vahva tukiasema milläkin operaattorilla asuinalueella on.
Asun keskisuuren kaupungin lähiössä, ensin oli Elisan 3G, sitten Saunalahti, molemmat Elisan verkossa, ja yhteys niin hanurista kuin olla voi.
Iltaisin ja viikonloppuisin nopeus tippui haarukkaan 0,1-0,3 megaa sisään, ja 0,05-0,08 megaa ulos - täysin käyttökelvoton liittymä.
Kirjelmöintien ja jumalattoman rettelön jälkeen liittymä irtisanottiin kesken sopimuskauden, ja otin DNA:n liittymän.
Juuri äsken mittasin nopeuden; 10,5 megaa sisään ja 3,5 megaa ulos.
Iltaisin noin 5 megaa sisään ja 1 ulos. Parhaimmat nopeudet 12 megaa.
Ero kuin yöllä ja päivällä entiseen verrattuna.
Kun asia on sijaintikohtainen 3G-liittymää valittaessa on ehdottomasti otettava eri operaattorien mokkulat/nettitikut KOKEILUAJAKSI SITOUMUKSETTA, ja vasta sen jälkeen päätös.- Erityisen vaihteleva
Tämä on vain yksi esimerkki: Saunalahti, 4G, Mobile Partner-ohjelma. Nopeus 0,7 - 1 Mbit/s.
Kaiken kukkuraksi ei toiminut kuin firefox-selain. IE ja chrome eivät löytäneet verkkoa?
No, jo tuosta nopeudesta voi päätellä, että jokin oli pielessä - oltiin peittoalueella täysin, jossa 3G:kin antoi pari megaa nopeudeksi. Puhelimessa minulla on saunalahti nopsa jota mainnostavat jopa 21 Megaiseksi.
Käytännössä kun laitoin ZTE668 mokkulaan niin download pyöri 10 megan korvilla, upload oli jotain 3 megaa. Olihan nuokin paremmat mitä tänne langalla saa pingia lukuunottamatta ja kun en pelaa mitään ihmeemmin nykyään niin sanon langan irti etenkin kun taas 10€ lupasivat soneralta nostaa kk maksua.- Kkfldddl
Soneran 4G, 70Mbps nopeuksia pukkaa. Toimii ku ajatus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875