Kuinka me, jotka olemme KUOLLEET SYNNILLE, vielä eläisimme siinä?
Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki,
jotka on kastettu Kristukseen Jeesukseen, on kastettu hänen kuolemaansa?
Meidät on siis yhdessä hänen kanssaan haudattu kasteen kautta kuolemaan,
että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta,
samoin mekin vaeltaisimme uudessa elämässä.
Jos kerran meidät näin on yhdistetty hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa,
me olemme yhtä hänen kanssaan myös ylösnousemuksessa.
Mehän tiedämme, että vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu,
jotta synnin ruumis nujerrettaisiin, niin ettemme enää palvelisi syntiä.
Joka on kuollut, on vapautunut synnistä.
Jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa,
uskomme myös saavamme elää hänen kanssaan.
Mehän tiedämme, että Kristus, kuolleista herätettynä,
ei enää kuole eikä kuolema enää hallitse häntä.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kertakaikkisesti kuoli synnille,
mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Samoin pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina
mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne,
niin että tottelette sen himoja.
Älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille
vaan antakaa itsenne kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle
ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
koska te ette ole lain vaan armon alaisia.
KUOLLEET SYNNILLE (Room 6:1-14)
57
275
Vastaukset
Kun otat tekstiä Raamatusta, sinun tulisi ymmärtävänä ja uskovana ihmisenä laittaa lainausmerkit Raamattu-sitaattiasi rajaamaan
Nyt toit keskustelupalstalle pelkän Raamattu-sitaatin, vieläpä ilman mitään merkkiä sitaatista. Harhaanjohtavaa ja suorastaan petollista ainakin heille, jotka eivät Sanaa tunne. Sinun sanasi eivät ole Jumalan sanaa. Siksi on tärkeää tehdä selvä ero Raamattu-tekstin ja oman tekstin välillä.
Lisäksi huomannet, että keskustelua EI ole Raamatun jakeiden kopiointi palstalle. Mistä käännöksestä ovat nuo jakeet muuten peräisin?
Lopuksi sinulle tärkeä kysymys: MISTÄ kuolemasta Paavali noissa jakeissa kirjoittaa? Onko kyseessä tekokuollut, oikeasti kuollut vai onko kyseessä henkilö, joka näyttelee kuollutta? Kerrohan suoraan ja yksiselitteisen rohkeasti oma käsityksesi ja uskosi.
Ystävällisesti,
SFkalamos kirjoitti:
KUOLLEET SYNNILLE (Room 6:1-14)
Käännös oli uusin suomennos
RAAMATTU KANSALLE 2012- _greeeeen
kalamos kirjoitti:
KUOLLEET SYNNILLE (Room 6:1-14)
Hyvän kohdan toit esille Raamatusta, kalamos, ja jokaiselle, joka ei halua kaivamalla kaivaa sinusta jotakin mahdollista vikaa ja virhettä, selviää otsikosta, että siihen merkitystä raamatunkohdasta on kyse.
- body2
Paavalin haaveilut ovat irti elämästä, niillä ei ole realistista totuuspohjaa, sillä "kuolleet synnille..." on täysin fiktiivinen toteamus.
Jos joku esim. lopettaa syntinä pitämänsä tupankanpolton, se ei ole muuta kuin tupakanpolton lopettamien ja siihen on aivan turha muita taivasteluja liittää.Synti ei ole fiktiivinen asia.
Synti on hallitsija.
Jos ihminen lunastetaan toisen hallitsijan alaisuudesta,
toisen omaksi, niin asia ei ole fiktiivinen, vaan faktuaalinen.
Ihmisen ei silloin enää pidä elää
entisen hallitsijansa tahdon ja lakien mukaan.
Ne eivät enää sido häntä.
Häntä sitovat uuden hallitsijan tahto ja lait.
Ja nyt kun puhutaan synnistä ja Vanhurskaudesta,
kuolemasta ja Elämästä,
niin tuosta vanhasta hallitsijasta on tullut meidän vihollisemme,
tuon hallitsijan vaihdon myötä.
Siis kun meidän on siirretty kuolemasta Elämään,
perkeleen vallasta Jumalan Rakkaan pojan Valtakuntaan.
- Usko Toivonen
Selkeää tekstiä, ( Room. 6:1-14 ).
" Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
koska te ette ole lain vaan armon alaisia. "
9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
2. Kor. 8.
Armosta, ei omilla teoilla.
Jeesuksen armo on ihmeellinen ja armon vaikuttama Hengen hedelmä on
näkyvää.
20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22. Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23. Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
Apt. 11.
Kiitos Jeesus, että sinä teet köyhistä rikkaita."Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
koska te ette ole lain vaan armon alaisia."
Juuri tästä on kysymys. Olemme KUOLLEET tuolle HALLITSIJALLE.
Ensin tosin olimme kokeneet toisenlaisen kuoleman.
Kuolimme alkuperäiselle hallitsijallemme.
Tuo kuolema tuli minuunkin, kun tein syntiä.
Ja näin on käynyt kaikkille aikanansa. Paavalillekin:
"Synti petti minut ... ja tappoi" (Room 7:11).
Kun Paavali edelleen sanoo olevansa myyty synnin alaisuuteen (7:14),
hänellä on mielessään tämä Kirjoitusten kohta:
He myivät itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä,
ja vihoittivat hänet (2 Kun 17:16-17).
Kun käärme eli synti pettää meidät,
me otamme Raamatun kielikuvaa käyttääkseni vaimoksemme Iisebelin.
Ja silloin ihminen on Ahabin lailla
myynyt itsensä tekemään sitä,
mikä on pahaa Herran silmissä (1 Kun 21:25).
Paavali kertoo, että kuolema vapauttaa tuosta avioliitosta.
Ja edelleen Paavali selittää,
että koska Jeesus kuoli meidän kuolemamme,
me olemme vapaat menemään toiselle.
Ja silloin tuon uuden avioliiton myötä,
synnin ja kuoleman sijaan hallitsevaksi kuninkaaksi tulee armo ja elämä.
"Missä taas synti on suureksi tullut,
siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
jotta niin kuin synti on hallinnut kuninkaana kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi kuninkaana
vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi
Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta."
Me olimme siis antautuneet kuninkaalle,
joka kantaa nimeä synti ja kuolema.
Olimme kuoleman omat ja synnin hallintavallassa.
Me olimme silloin pimeyden valtakunnan kansalaisia.
Ja me olimme sidotut tuon valtakunnan lakeihin.
Meitä hallitsi synti,
ja me olimme synnin ja kuoleman lain alaisia.
Ja nyt Paavali opettaa edelleen,
että tuosta avioliitosta ei ole mitään muuta ulospääsyä kuin kuolema.
Ja nyt Kristus kuoli meidän kuolemamme ... Hallelujah!
Me olemme nyt Jeesuksen Kristuksen kuoleman tähden
täysin vapaat menemään toisen Kuninkaan omaksi.
Silloin meidät siirretään s..tanan vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomma aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle.
Jeesus on tuon valtakunnan Kuningas,
ja Hän on jo sanonut "Tahdon".
Nyt katse on kääntynyt meihin:
Tahdotko sinä ottaa tämän Jeesuksen Kristuksen ...
Jokainen, joka on ottanut Hänet vastaan,
on tullut Hänen omakseen, ja siten tullut Jumalan lapseksi.
Siirretty kuolemasta Elämään.
Ja silloin Kristuksen kuolema luetaan meidän hyväksemme.
Me olemme Kristuksen kuolemassa kuolleet entiselle kuninkaallemme.- Jeesus on PELASTAJA
kalamos kirjoitti:
"Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
koska te ette ole lain vaan armon alaisia."
Juuri tästä on kysymys. Olemme KUOLLEET tuolle HALLITSIJALLE.
Ensin tosin olimme kokeneet toisenlaisen kuoleman.
Kuolimme alkuperäiselle hallitsijallemme.
Tuo kuolema tuli minuunkin, kun tein syntiä.
Ja näin on käynyt kaikkille aikanansa. Paavalillekin:
"Synti petti minut ... ja tappoi" (Room 7:11).
Kun Paavali edelleen sanoo olevansa myyty synnin alaisuuteen (7:14),
hänellä on mielessään tämä Kirjoitusten kohta:
He myivät itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä,
ja vihoittivat hänet (2 Kun 17:16-17).
Kun käärme eli synti pettää meidät,
me otamme Raamatun kielikuvaa käyttääkseni vaimoksemme Iisebelin.
Ja silloin ihminen on Ahabin lailla
myynyt itsensä tekemään sitä,
mikä on pahaa Herran silmissä (1 Kun 21:25).
Paavali kertoo, että kuolema vapauttaa tuosta avioliitosta.
Ja edelleen Paavali selittää,
että koska Jeesus kuoli meidän kuolemamme,
me olemme vapaat menemään toiselle.
Ja silloin tuon uuden avioliiton myötä,
synnin ja kuoleman sijaan hallitsevaksi kuninkaaksi tulee armo ja elämä.
"Missä taas synti on suureksi tullut,
siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
jotta niin kuin synti on hallinnut kuninkaana kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi kuninkaana
vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi
Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta."
Me olimme siis antautuneet kuninkaalle,
joka kantaa nimeä synti ja kuolema.
Olimme kuoleman omat ja synnin hallintavallassa.
Me olimme silloin pimeyden valtakunnan kansalaisia.
Ja me olimme sidotut tuon valtakunnan lakeihin.
Meitä hallitsi synti,
ja me olimme synnin ja kuoleman lain alaisia.
Ja nyt Paavali opettaa edelleen,
että tuosta avioliitosta ei ole mitään muuta ulospääsyä kuin kuolema.
Ja nyt Kristus kuoli meidän kuolemamme ... Hallelujah!
Me olemme nyt Jeesuksen Kristuksen kuoleman tähden
täysin vapaat menemään toisen Kuninkaan omaksi.
Silloin meidät siirretään s..tanan vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomma aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle.
Jeesus on tuon valtakunnan Kuningas,
ja Hän on jo sanonut "Tahdon".
Nyt katse on kääntynyt meihin:
Tahdotko sinä ottaa tämän Jeesuksen Kristuksen ...
Jokainen, joka on ottanut Hänet vastaan,
on tullut Hänen omakseen, ja siten tullut Jumalan lapseksi.
Siirretty kuolemasta Elämään.
Ja silloin Kristuksen kuolema luetaan meidän hyväksemme.
Me olemme Kristuksen kuolemassa kuolleet entiselle kuninkaallemme.Kalamos kiitos hyvästä kirjoituksesta. Sen verran Raamattu kertoo ihmisen vieläkin olevan lihassa, että siitäkin jäänteestä pelastaa VAIN USKO.
Koko matkan me vartioimme itseämme, että synti ei pääse langettamaan. - Usko Toivonen
kalamos kirjoitti:
"Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
koska te ette ole lain vaan armon alaisia."
Juuri tästä on kysymys. Olemme KUOLLEET tuolle HALLITSIJALLE.
Ensin tosin olimme kokeneet toisenlaisen kuoleman.
Kuolimme alkuperäiselle hallitsijallemme.
Tuo kuolema tuli minuunkin, kun tein syntiä.
Ja näin on käynyt kaikkille aikanansa. Paavalillekin:
"Synti petti minut ... ja tappoi" (Room 7:11).
Kun Paavali edelleen sanoo olevansa myyty synnin alaisuuteen (7:14),
hänellä on mielessään tämä Kirjoitusten kohta:
He myivät itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä,
ja vihoittivat hänet (2 Kun 17:16-17).
Kun käärme eli synti pettää meidät,
me otamme Raamatun kielikuvaa käyttääkseni vaimoksemme Iisebelin.
Ja silloin ihminen on Ahabin lailla
myynyt itsensä tekemään sitä,
mikä on pahaa Herran silmissä (1 Kun 21:25).
Paavali kertoo, että kuolema vapauttaa tuosta avioliitosta.
Ja edelleen Paavali selittää,
että koska Jeesus kuoli meidän kuolemamme,
me olemme vapaat menemään toiselle.
Ja silloin tuon uuden avioliiton myötä,
synnin ja kuoleman sijaan hallitsevaksi kuninkaaksi tulee armo ja elämä.
"Missä taas synti on suureksi tullut,
siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
jotta niin kuin synti on hallinnut kuninkaana kuolemassa,
samoin armokin hallitsisi kuninkaana
vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi
Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta."
Me olimme siis antautuneet kuninkaalle,
joka kantaa nimeä synti ja kuolema.
Olimme kuoleman omat ja synnin hallintavallassa.
Me olimme silloin pimeyden valtakunnan kansalaisia.
Ja me olimme sidotut tuon valtakunnan lakeihin.
Meitä hallitsi synti,
ja me olimme synnin ja kuoleman lain alaisia.
Ja nyt Paavali opettaa edelleen,
että tuosta avioliitosta ei ole mitään muuta ulospääsyä kuin kuolema.
Ja nyt Kristus kuoli meidän kuolemamme ... Hallelujah!
Me olemme nyt Jeesuksen Kristuksen kuoleman tähden
täysin vapaat menemään toisen Kuninkaan omaksi.
Silloin meidät siirretään s..tanan vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomma aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle.
Jeesus on tuon valtakunnan Kuningas,
ja Hän on jo sanonut "Tahdon".
Nyt katse on kääntynyt meihin:
Tahdotko sinä ottaa tämän Jeesuksen Kristuksen ...
Jokainen, joka on ottanut Hänet vastaan,
on tullut Hänen omakseen, ja siten tullut Jumalan lapseksi.
Siirretty kuolemasta Elämään.
Ja silloin Kristuksen kuolema luetaan meidän hyväksemme.
Me olemme Kristuksen kuolemassa kuolleet entiselle kuninkaallemme.>> Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomma aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle. >>
Aivan.
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Room. 8.
Pyhän Hengen kuljettama Paavali toteaa haluavansa tehdä vain hyvää, mutta
ihmisenä joutuu kuitenkin toteamaan tekevänsä pahaa.
Ihminen on väärä Jumalan edessä, jossa ei vääryyttä ole.
Ei ihminen voi muuta, kuin huutaa Jeesusta avukseen, Herra auta sinä, vie perille.
Emmehän me edes tiedä ..
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Jumala armossaan pelastaa, ihmiselle se on mahdotonta. - Synti on
Jeesus on PELASTAJA kirjoitti:
Kalamos kiitos hyvästä kirjoituksesta. Sen verran Raamattu kertoo ihmisen vieläkin olevan lihassa, että siitäkin jäänteestä pelastaa VAIN USKO.
Koko matkan me vartioimme itseämme, että synti ei pääse langettamaan.tottelemattomuutta Jumalan tahdolle ja sanalle. Parannuksen teko on mielenmuutosta ja näiden asioiden kanssa me olemme päivittäin tekemisissä. Emme ole synnittömiä.
Usko Toivonen kirjoitti:
>> Silloin meitä ei enää sido sen valtakunnan lait,
joihin olimme edellisen avioliittomma aikana sidotut.
Meidät on vapautettu synnin ja kuoleman lain alta
Elämän Hengen ja Vanhurskauden lain alle. >>
Aivan.
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Room. 8.
Pyhän Hengen kuljettama Paavali toteaa haluavansa tehdä vain hyvää, mutta
ihmisenä joutuu kuitenkin toteamaan tekevänsä pahaa.
Ihminen on väärä Jumalan edessä, jossa ei vääryyttä ole.
Ei ihminen voi muuta, kuin huutaa Jeesusta avukseen, Herra auta sinä, vie perille.
Emmehän me edes tiedä ..
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Jumala armossaan pelastaa, ihmiselle se on mahdotonta.Niin. Paavali sitten tuon kuuluisan tuskaisen parahduksensa jälkeen
kertoo ratkaisun juuri tuossa kohdassa, jota lainaat.
Jospa tulisit ja kommentoisit toista avaustani, joka liittyy tähän.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11359828Jeesus on PELASTAJA kirjoitti:
Kalamos kiitos hyvästä kirjoituksesta. Sen verran Raamattu kertoo ihmisen vieläkin olevan lihassa, että siitäkin jäänteestä pelastaa VAIN USKO.
Koko matkan me vartioimme itseämme, että synti ei pääse langettamaan."Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen,
jos kerran Jumalan Henki asuu teissä.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
se ei ole hänen omansa." (Room 8:9)
- niinmitenon
Mitäs sitten kalamos, jos ja kun eräänä heikkona hetkenä sekunnin osan olet vihastunut veljeesi !
teet kyllä korjausliikkeen, mutta kysymys kuuluu ;
Olitko sinä heikkona hetkenä kuollut synnille vaiko et ollut ?
Tämä on opillisesti merkittävä kysymys ja varsinkin siihen tuleva vastaus olisi sitä !
saa muutkin olla mieltä asiasta.- Opettakaa kaikille
Jos heikko hetki tulee, niin katso Jeesukseen. Silloin pelastut synnin tekemiseltä. On eri asia se, että synti joskus sinua houkuttelee ja se, että teet sen houkutuksen mukaan. Raamattu ei sano, että eikö synti houkuttele, mutta sen sijaan sanoo, että Jeesuksen opettama ei tee syntiä. Tämä pitäisi nyt täällä opettaa kaikille!
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vihastua saa, mutta syntiä ei saa tehdä, sanoo Sana.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Vihastua saa, mutta syntiä ei saa tehdä, sanoo Sana.
Ef. 4:26
"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, Minun asemani Jumalan lapsena on koko ajan tämä:
Minä olen kuollut synnille.
Jos ja kun minä kuitenkin lankean syntiin,
niin tuona hetkenä minä en elä siinä tilassa,
jossa asemani edellyttäisi minun elävän.
- Niko.
Huomatkoon lukija tämän, että synnille eläminen, sen orjana oleminen ja siinä rypeminen on täysin eri asia kuin se, että armahdettuna siihen joskus lankeamme.
Ero on siinä, että se joka synnissä elää, ei edes tahdo siitä parannusta tehdä, saati sitä katua, vaan jatkaa syntielämäänsä.
Mutta armahdettu ja vanhurskas kompastuessaan synnintekoon, katuu, tekee siitä parannusta eikä tahdo syntiä tehdä.
Kristuksen omat eivät voi elää synnissä, sillä jos elävät, eivät Hänen omiaan ole.
Mutta Kristuksen omakin voi syntiin langeta monin tavoin, mutta hän nousee ylös!
Joka on kerran peseytynyt, hänelle riittää jalkojen pesu.
Kaikki synti on kuolemaksi ja siksi syntiin kompastuminen on Kristuksen omalle äärettömän vakava asia. Tilivälit on Jumalan kanssa pidettävä mahdollisimman lyhyinä.
Ehdoin tahdoin Kristityn, armahdetun, Kristuksen oman tekemä synti on jotain sellaista jonka Paavali sanoo olevan lähellä syntiä mitä ei anteeksi voi saada.
Jos Kristuksen omina, vapautettuina emme suhtaudu syntiin äärimmäisellä vakavuudella, on olemassa suuri vaara, että se saa meistä otetta jalipsumme takaisin maailmaan, pois armon alta, kuten Hebrealaiskirje opettaa.
Sen tähden Herra sanoi omilensa, varoitukseksi, että pelkäisimmeyksin Jumalaa, jokavoi hukuttaa sielun ja ruumiin kadotukseen.
Omile opetuslapsilleen tämä Sana annettiin varoitukseksi, jottanöyrinä Jumalan pelossa koko maalisen majamme ajan vaeltaisimme!
Mutta nyt Herrassa, kun katseemme ja sydämemme on yksin kiinnittynyt Häneen, voimme tässä ja nyt Hänessä, olla turvallisin mielin. Sillä kun Hänessä pysymme, ei meille ole mitään kadotustuomiota!
Katsokaamme siis jatkuvasti Häneen ja pysykäämme Hänessä, niin perimme lupauksen! - ei k-mössö
>>>>Olitko sinä heikkona hetkenä kuollut synnille vaiko et ollut ?
- saa valvoakkin
Mutta jos liha on jäänyt ahtaan portin pieleen ulkopuolelle, niin kuka se sitten siinä vihastelee ja ehkä lankeileekin, kertoisko tavallinen tai asiastakyse tai joku seurueestaan tämän pienen asian !
Tämähän on kiistan avainkysmys kuoliko liha vai eikö kuollut. Ja jos kuoli, niin miksi Paavali kehoittaa edelleen joka päivä PITÄMÄÄN itsensä synnille kuolleena !?
miksi pitää PITÄÄ jos liha eli synnin sillanpää on kaukana ulkopuolella muurin ristillä ahtaan portin pielessä!
minulle ei ole tässä epäselvyyttä mutta koitan näinmetaforioiden selventää sitä muillekkin.
Minä PIDÄN itseni synnille kuolleena, mutta se ei tarkoita etteikö liha olisi kanssani makuulla nytkin kun tätä kirjoitan odottaen vain tilaisuuttaan, jota ei tule jos valvon itseni.- Kaikki eivät käsitä
PIDÄTKÖ sinä itsesi synnille kuoleena, vai kuulutko joukkoon, joka joka päivä naulaa syntiä ristille. Noissa kahdessa asiasassa on niin suuri ero, että ei taida kannattaa sinulle edes kertoa. Kaikki eivät voi koskaan oppia uskon salaisuuksia.
- kuiske kuuluu
Kaikki eivät käsitä kirjoitti:
PIDÄTKÖ sinä itsesi synnille kuoleena, vai kuulutko joukkoon, joka joka päivä naulaa syntiä ristille. Noissa kahdessa asiasassa on niin suuri ero, että ei taida kannattaa sinulle edes kertoa. Kaikki eivät voi koskaan oppia uskon salaisuuksia.
Pidän pidän, justiinsahan sen kirjoitin tuoho ylle, etkö huomaa !
ja etkö ymmärrä että juuri se PITÄMINEN on sitä lihan ristille naulaamista.
lihalle on kaksi vaihtiehtoa, joko se naulitaan ristille tai se saa olla irrallaan.
kuollut se ei ole, ei niin kauan kuin hautakivi puuttuu kuopalta jossa on nimi ja päiväys.
missä sinun lihasi on silloin kun se kuiskii korviisi ?
onko se sellainen salaisuus jota ei voi julkistaa täällä ollenkaan ? - eihaittaajosviiastuu
Kaikki eivät käsitä kirjoitti:
PIDÄTKÖ sinä itsesi synnille kuoleena, vai kuulutko joukkoon, joka joka päivä naulaa syntiä ristille. Noissa kahdessa asiasassa on niin suuri ero, että ei taida kannattaa sinulle edes kertoa. Kaikki eivät voi koskaan oppia uskon salaisuuksia.
Naulaan joka päivä monta kertaa lihani ristille, eli joka kerta kun tulen asioissa tienhaaraan jossa on edes teoreettinen MAHDOLLISUUS valita joko Jumalan Kunnian taikka sama minkä muunvälillä.
Ärsyttävä ihminen kun soittaa minulle jo puoliseitsemän aamulla ja kysyy jotain HÄNELLE tärkee, tosiasiassa yhdentekevää, heti teen valinnan olal ärsyyntymästä.
silloin naulasin ensimmäisen kerran jo sinä päivänä lihani ristille, ja siitä se päivä etenee kunnes illalla myöhäällä vielä luen täältä näitä typeriä tekstejä ja viimeisen kerran päätän olla nostamatta maitojani vaikka sata kertaa olis aihetta, eli siihen päättyy sen päivän naulauspuumi.
jos jollainuskovalla on jokin toinen menetelmä sitä saa käyttää ihan vapaasti, mutta saaa olla myös ainakin vähän rehellinenkin jopa tajuta asian olemuskin. - Kaikki eivät käsitä
kuiske kuuluu kirjoitti:
Pidän pidän, justiinsahan sen kirjoitin tuoho ylle, etkö huomaa !
ja etkö ymmärrä että juuri se PITÄMINEN on sitä lihan ristille naulaamista.
lihalle on kaksi vaihtiehtoa, joko se naulitaan ristille tai se saa olla irrallaan.
kuollut se ei ole, ei niin kauan kuin hautakivi puuttuu kuopalta jossa on nimi ja päiväys.
missä sinun lihasi on silloin kun se kuiskii korviisi ?
onko se sellainen salaisuus jota ei voi julkistaa täällä ollenkaan ?Lihan pitäminen synnille kuoleena ei ole lihan ristille naulaamista. Tätä sinä et kykene käsittään ja siksi välillämme on ylittämätön kuilu. Jos tästä asiasta alkaa kanssi keskutella, alat tehdä jälleen syntiä ja puhua pahaa ja kaikkea sitä, mitä uskovaiset EIVÄT TEE. Uskovainen ei tee syntiä ja sen todistaa Pyhä Sana.
- EI NOIN!!!!
eihaittaajosviiastuu kirjoitti:
Naulaan joka päivä monta kertaa lihani ristille, eli joka kerta kun tulen asioissa tienhaaraan jossa on edes teoreettinen MAHDOLLISUUS valita joko Jumalan Kunnian taikka sama minkä muunvälillä.
Ärsyttävä ihminen kun soittaa minulle jo puoliseitsemän aamulla ja kysyy jotain HÄNELLE tärkee, tosiasiassa yhdentekevää, heti teen valinnan olal ärsyyntymästä.
silloin naulasin ensimmäisen kerran jo sinä päivänä lihani ristille, ja siitä se päivä etenee kunnes illalla myöhäällä vielä luen täältä näitä typeriä tekstejä ja viimeisen kerran päätän olla nostamatta maitojani vaikka sata kertaa olis aihetta, eli siihen päättyy sen päivän naulauspuumi.
jos jollainuskovalla on jokin toinen menetelmä sitä saa käyttää ihan vapaasti, mutta saaa olla myös ainakin vähän rehellinenkin jopa tajuta asian olemuskin.Lihaa ei voi uudestisyntyneet naulata ristille. Et ole uudestisyntynyt, mutta ehkäpä tavoittelet sitä. Uudestisyntyneet PITÄVÄT ITSENSÄ SYNNILLE KUOLLEENA ja näin liha ei pääse valtaan.
Täälläkin palstalla on vain muutama, jotka asian käsittävät. Niin on pieni uskovaisten joukko. - Uhreja syntyy
Kaikki eivät käsitä kirjoitti:
Lihan pitäminen synnille kuoleena ei ole lihan ristille naulaamista. Tätä sinä et kykene käsittään ja siksi välillämme on ylittämätön kuilu. Jos tästä asiasta alkaa kanssi keskutella, alat tehdä jälleen syntiä ja puhua pahaa ja kaikkea sitä, mitä uskovaiset EIVÄT TEE. Uskovainen ei tee syntiä ja sen todistaa Pyhä Sana.
Uskossa olevat kieltäytyvät ajattelemastakin synnillisesti. Väärä opetus on saanut jopa valittuja eksytetyksi. Esim. ihminen, joka on alkanut ensin ajatella jotakin synnillistä ja antanut sen tulla teoksi, on useimmiten väärien opetusten uhri. Tuollaista väärää opetusta Suomen maassa suositaan ja sehän on vastustajan tahto.
- !!!...
eihaittaajosviiastuu kirjoitti:
Naulaan joka päivä monta kertaa lihani ristille, eli joka kerta kun tulen asioissa tienhaaraan jossa on edes teoreettinen MAHDOLLISUUS valita joko Jumalan Kunnian taikka sama minkä muunvälillä.
Ärsyttävä ihminen kun soittaa minulle jo puoliseitsemän aamulla ja kysyy jotain HÄNELLE tärkee, tosiasiassa yhdentekevää, heti teen valinnan olal ärsyyntymästä.
silloin naulasin ensimmäisen kerran jo sinä päivänä lihani ristille, ja siitä se päivä etenee kunnes illalla myöhäällä vielä luen täältä näitä typeriä tekstejä ja viimeisen kerran päätän olla nostamatta maitojani vaikka sata kertaa olis aihetta, eli siihen päättyy sen päivän naulauspuumi.
jos jollainuskovalla on jokin toinen menetelmä sitä saa käyttää ihan vapaasti, mutta saaa olla myös ainakin vähän rehellinenkin jopa tajuta asian olemuskin.Saako eihaittaajosviisastuulta kysyä, että menetkö joka päivä monta kertaa ristin tykö naulamaan syntejä sinne? Tuollaiselta ihmiseltä portti sulkeutuu. Jumala ei salli itseään pilkattavan.
- se tästä aiheesta
EI NOIN!!!! kirjoitti:
Lihaa ei voi uudestisyntyneet naulata ristille. Et ole uudestisyntynyt, mutta ehkäpä tavoittelet sitä. Uudestisyntyneet PITÄVÄT ITSENSÄ SYNNILLE KUOLLEENA ja näin liha ei pääse valtaan.
Täälläkin palstalla on vain muutama, jotka asian käsittävät. Niin on pieni uskovaisten joukko.Koitappas nyt vielä sanoa että pyöreä on ihan pyöreä, se vakuuttaa varmaan monet asiasta epävarmat heheh !
no joo
Joo ole vain opissasi umpiluja ! EI se mitään haittaa, mutta Raamatun oppia se EI OLE, muista sekin aina kun saat henkeä vedettyä kiivailun välillä.
KOitetaan nyt tajuta sellainen pikkuseikka, että jokainen uskova tosin on enempi ja vähempi kuollut synnille, ihan kuin Paavali kirjoittaa ja ketjukin sitä samaa vakuuttaa, muuta kun se synti eli liha ei ole kuollut meille, siitä syntyy ihan pieni vääntö joka lakkaa sitten vasta, kun tohtori x kirjoittaa kuolintodistuksen.
Sentähden, ja vain sen tähden Paavalin kehoitus PITÄÄ itsemme synnolle kuolleena toimii käytännössä.
kaikki muu on harhaopillista kiihkouilua joko opillisen harhautumisen tai ymmärtämättömyyden kautta tapahtunutta.
uskovakin saattaa olla niin vähäisllä hengenlahjoilla varustettu että puoli elämää menee ennekuin tajuaa, että ne kaksi asiaa ovatkin yksi asia joiden kiivailuissa meni ikä ja terveys.
mutta hyvää pääsiäisen odotusta joka tapauksessa. - EI NOIN!!!!
se tästä aiheesta kirjoitti:
Koitappas nyt vielä sanoa että pyöreä on ihan pyöreä, se vakuuttaa varmaan monet asiasta epävarmat heheh !
no joo
Joo ole vain opissasi umpiluja ! EI se mitään haittaa, mutta Raamatun oppia se EI OLE, muista sekin aina kun saat henkeä vedettyä kiivailun välillä.
KOitetaan nyt tajuta sellainen pikkuseikka, että jokainen uskova tosin on enempi ja vähempi kuollut synnille, ihan kuin Paavali kirjoittaa ja ketjukin sitä samaa vakuuttaa, muuta kun se synti eli liha ei ole kuollut meille, siitä syntyy ihan pieni vääntö joka lakkaa sitten vasta, kun tohtori x kirjoittaa kuolintodistuksen.
Sentähden, ja vain sen tähden Paavalin kehoitus PITÄÄ itsemme synnolle kuolleena toimii käytännössä.
kaikki muu on harhaopillista kiihkouilua joko opillisen harhautumisen tai ymmärtämättömyyden kautta tapahtunutta.
uskovakin saattaa olla niin vähäisllä hengenlahjoilla varustettu että puoli elämää menee ennekuin tajuaa, että ne kaksi asiaa ovatkin yksi asia joiden kiivailuissa meni ikä ja terveys.
mutta hyvää pääsiäisen odotusta joka tapauksessa.Sinun oppisi ei ole raamatunmukainen oppi. On paljon uskovaisia, esim. lasten hyväksi käyttäjiä, jotka naulaavat kerta toisensa jälkeen syntejään ristille. Nuo raukat LUULEVAT olevansa pelstettuja.
Kanssanne ei kannata keskutella muuta kuin heidän takiaa, jotka saattavat luulla oppianne oikeaksi. Itse ette kykene ymmärtämään oikeaa opetusta enää, koska te kuljitte sen ohitse. Kaikki eivät voi uskoa.
On meren pauhu, joka tekee syntiä, eikä koskaan pääse parannukseen. Tuo meri pauhaa, kunnes sen aika loppuu. - Ilmeisesti on niin
!!!... kirjoitti:
Saako eihaittaajosviisastuulta kysyä, että menetkö joka päivä monta kertaa ristin tykö naulamaan syntejä sinne? Tuollaiselta ihmiseltä portti sulkeutuu. Jumala ei salli itseään pilkattavan.
että tällä palstalla olevissa uskovissa suurin osa on täydellisiä!
Mitenkäs sitten on niiden laita - teidän täydellisempien mielestä,
että on olemassa uskoontulleita, jotka sisäisen rikkinäisyytensä
kanssa kamppailevat lankeavat välillä heitä hallinneeseen syntiin?
Tiedän uskovia, jotka ovat taistelleet syntejään vastaan, mutta
langenneet niihin joskus uudelleen ja joskus myöhemmin ovat
niistä sitten vapautuneet kokonaan?
Tuollaisten synnittömyys-kirjoitusten perusteella heille ei ilmeisesti
löydy armoa näiltä täydellisiltä - ja kuitenkaan Jumala ei ole heitä
hyljännyt, vaan aikaamyöten he ovat uskossaan vahvistuneet ja
vapautuneet sitämukaa, kun ovat sisäisesti eheytyneet!!! - Vapaaksi päässyt
Ilmeisesti on niin kirjoitti:
että tällä palstalla olevissa uskovissa suurin osa on täydellisiä!
Mitenkäs sitten on niiden laita - teidän täydellisempien mielestä,
että on olemassa uskoontulleita, jotka sisäisen rikkinäisyytensä
kanssa kamppailevat lankeavat välillä heitä hallinneeseen syntiin?
Tiedän uskovia, jotka ovat taistelleet syntejään vastaan, mutta
langenneet niihin joskus uudelleen ja joskus myöhemmin ovat
niistä sitten vapautuneet kokonaan?
Tuollaisten synnittömyys-kirjoitusten perusteella heille ei ilmeisesti
löydy armoa näiltä täydellisiltä - ja kuitenkaan Jumala ei ole heitä
hyljännyt, vaan aikaamyöten he ovat uskossaan vahvistuneet ja
vapautuneet sitämukaa, kun ovat sisäisesti eheytyneet!!!Täällä on ollut erittäin tarkkaa ja hyvää opetusta tuosta asiasta, mutta helluntalaisiin kuuluvat eivät voi sitä uskoa. Raamattu kertoo Jeesuksen vievän ihmisen toiselle puolelle, jos uskoo mitä Jeesus opettaa. Näin on, että jokainen on ensin syntinen ja rikkinäinen, mutta Jeesus on luvannut johtaa sellaisen rikkinäisen ja syntisen ihmisen, Jumalan luokse. Siis, seuraamalla Jeesusta ihminen voi olla varma, että synnit jättävät ihmisen. Se on sitä perk.keleen vastustamista. Joku kertoi monta vuotta olleensa uskoon tulemisen jälkeen vielä heikko ja lankeilleensa syntiin, mutta tuli oikea opettaja, joka opetti ja hän ymmärsi asian. Pääsi vapaaksi.
- eikäytä
EI NOIN!!!! kirjoitti:
Sinun oppisi ei ole raamatunmukainen oppi. On paljon uskovaisia, esim. lasten hyväksi käyttäjiä, jotka naulaavat kerta toisensa jälkeen syntejään ristille. Nuo raukat LUULEVAT olevansa pelstettuja.
Kanssanne ei kannata keskutella muuta kuin heidän takiaa, jotka saattavat luulla oppianne oikeaksi. Itse ette kykene ymmärtämään oikeaa opetusta enää, koska te kuljitte sen ohitse. Kaikki eivät voi uskoa.
On meren pauhu, joka tekee syntiä, eikä koskaan pääse parannukseen. Tuo meri pauhaa, kunnes sen aika loppuu.Sellainen hyväksikäyttäjä ei olee mitään naulannut mihinkään se on siis lähtötilanne.
kukaan uudestisynynyt itsestään vaarin pitävä ei hyväksikäytä ketään eikä mitään, vaan antaa ennemmin henkensä toisen puolesta.
tästä voidaan lähteä liikkeelle taas kerran.
ja tälalisenkin satauskovan liha on aivan yhtä elävä kuin kenen tahansa.
se vain PIDETÄÄN kuolleena kuten Sana opettaa Paavalinkin kautta. - Viesteistä
Ilmeisesti on niin kirjoitti:
että tällä palstalla olevissa uskovissa suurin osa on täydellisiä!
Mitenkäs sitten on niiden laita - teidän täydellisempien mielestä,
että on olemassa uskoontulleita, jotka sisäisen rikkinäisyytensä
kanssa kamppailevat lankeavat välillä heitä hallinneeseen syntiin?
Tiedän uskovia, jotka ovat taistelleet syntejään vastaan, mutta
langenneet niihin joskus uudelleen ja joskus myöhemmin ovat
niistä sitten vapautuneet kokonaan?
Tuollaisten synnittömyys-kirjoitusten perusteella heille ei ilmeisesti
löydy armoa näiltä täydellisiltä - ja kuitenkaan Jumala ei ole heitä
hyljännyt, vaan aikaamyöten he ovat uskossaan vahvistuneet ja
vapautuneet sitämukaa, kun ovat sisäisesti eheytyneet!!!Jumala käskee tulla täydelliseksi. Ei ole viestin tuojan syy, jos viesti ei mielytä.
Emme me naulitse itseämme joka päivä ristille.
"Mehän tiedämme,
että vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu"
Eikä tässä kaikki.
"Meidät on siis yhdessä hänen kanssaan haudattu"
Näin me Hänessä vapauduimme synnista.
"Joka on kuollut, on vapautunut synnistä."
Ja nyt me elämme Hänen kanssaan.
"Jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa,
uskomme myös saavamme elää hänen kanssaan."
Siis olemme Hänen kanssaan herätetyt.
Me elämme nyt Hänen kanssaan ylösnousemuselämää.
Siis Hänessä, joka kerta kaikkiaan kuoli synnille.
"Mehän tiedämme, että Kristus, kuolleista herätettynä,
ei enää kuole eikä kuolema enää hallitse häntä.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kertakaikkisesti kuoli synnille,
mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Samoin pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina
mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa."
Siis ... Kristuksessa Jeesuksessa ... synnille kuolleina.
Tuossa kohden ei ollenkaan puhuta mistään rutistuksesta ja puristuksesta,
että pitäkäää pitäkäää pitäkäää itsenne synnille kuolleina.
Vaan tuo alkutekstin ilmaisu tarkoittaa sitä,
että me pidämme itseämme sellaisina.
Luemme laskemme itsemme Kristuksen tähden synnille kuolleiksi.
Pidämme totena sen, että olemme synnille kuolleet.
Ja me todella olemme sitä.
Jumalan Sana sanoo Kristuksen omia tarkoittaen:
"me, jokta olemme SYNNILLE KUOLLEET".- ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
Emme me naulitse itseämme joka päivä ristille.
"Mehän tiedämme,
että vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu"
Eikä tässä kaikki.
"Meidät on siis yhdessä hänen kanssaan haudattu"
Näin me Hänessä vapauduimme synnista.
"Joka on kuollut, on vapautunut synnistä."
Ja nyt me elämme Hänen kanssaan.
"Jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa,
uskomme myös saavamme elää hänen kanssaan."
Siis olemme Hänen kanssaan herätetyt.
Me elämme nyt Hänen kanssaan ylösnousemuselämää.
Siis Hänessä, joka kerta kaikkiaan kuoli synnille.
"Mehän tiedämme, että Kristus, kuolleista herätettynä,
ei enää kuole eikä kuolema enää hallitse häntä.
Sillä minkä hän kuoli, sen hän kertakaikkisesti kuoli synnille,
mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Samoin pitäkää tekin itseänne synnille kuolleina
mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa."
Siis ... Kristuksessa Jeesuksessa ... synnille kuolleina.
Tuossa kohden ei ollenkaan puhuta mistään rutistuksesta ja puristuksesta,
että pitäkäää pitäkäää pitäkäää itsenne synnille kuolleina.
Vaan tuo alkutekstin ilmaisu tarkoittaa sitä,
että me pidämme itseämme sellaisina.
Luemme laskemme itsemme Kristuksen tähden synnille kuolleiksi.
Pidämme totena sen, että olemme synnille kuolleet.
Ja me todella olemme sitä.
Jumalan Sana sanoo Kristuksen omia tarkoittaen:
"me, jokta olemme SYNNILLE KUOLLEET".Juuri näin, kuin Kalamos tuo esille!
>>>
Tuossa kohden ei ollenkaan puhuta mistään rutistuksesta ja puristuksesta,
että pitäkäää pitäkäää pitäkäää itsenne synnille kuolleina.
Vaan tuo alkutekstin ilmaisu tarkoittaa sitä,
että me pidämme itseämme sellaisina.
Luemme laskemme itsemme Kristuksen tähden synnille kuolleiksi.
Pidämme totena sen, että olemme synnille kuolleet.
- Nyt yleistit
"helluntailaisiin kuuluvat eivät voi sitä uskoa"!
Niin helluntai-vapaa-kuin luterilaisissakin on uskovia, jotka ymmärtävät jotain siitä, kun ihminen on sielultaan sairas, itsetuntonsa ja oman tahtomaailmansa pohjalla ja että he tarvitsevat vierelläkulkijaa ja että sisäinen eheytyminen on prosessi, joka ei korjaannu jonkun "oikean papin" ohjauksesta tuostavaan, vaan että tarvitaan aikaa ja että se riippuu ihmisestä ja hänen sisimmästään, miten kauan se vie aikaa, kun "pääsee jaloilleen" ja minkäverran pystyy sisäistämään Jumalan sanaa ja ymmärtämään omalla kohdallaan jotain. Tälläkin palstalla on uskovia, aivankuin seurakunnissakin, jotka eivät ymmärrä, että kukin uskova kasvaa omaa kasvuaan ja ettei kenestäkään ole neuvomaan toisia muutakuin senverran, mitä itse on tullut ymmärtämään ja mitä omassa uskonelämässään on tullut varmaksi kokemaan.
Kasvu ja eheytyminen kestää koko elämämme loppuun saakka - kukaan meistä ei voi tietää kaikkea - ja se olisi hyvä jokaisen muistaa täälläkin.
Keskustelut tällä palstalla voisivat olla rakentavampiakin..kunkin kohdalla hengellinen kasvu jatkuu vielä. Jos itse ymmärrän jonkin asian näin, en voi olettaa, että muutkin sen ymmärtäisivät niin ja siksi sellaisesta ei tulisi kiivailla, eikä väitellä, ellei kyse ole todella jostain harhaopista, joka erottaa uskovia toisistaan ja väärentää Jumalan sanaa.- Usko vain.
Miksi pitää olla helluntailainen? Uskovaisen ei tarvitse olla jokukaan -lainen, vaan saa uskoa ja parantua uskon kautta. Minä en haluaisi missään tapauksessa kuulua johonkin kirkkokuntaan, vaan toivon, että kaikissa kirkkokunnissa on veljiä ja sisaria. Onneksi lopulta tulevat enkelit erottamaan jyvät akanoista, eikä sitä tarvitse ihmisten tehdä. Enkelit ovat voimaltaan paljon suurempia, mitä ihmiset.
- Missä sanoin
Usko vain. kirjoitti:
Miksi pitää olla helluntailainen? Uskovaisen ei tarvitse olla jokukaan -lainen, vaan saa uskoa ja parantua uskon kautta. Minä en haluaisi missään tapauksessa kuulua johonkin kirkkokuntaan, vaan toivon, että kaikissa kirkkokunnissa on veljiä ja sisaria. Onneksi lopulta tulevat enkelit erottamaan jyvät akanoista, eikä sitä tarvitse ihmisten tehdä. Enkelit ovat voimaltaan paljon suurempia, mitä ihmiset.
että pitää olla helluntailainen?? Minäkään, joka edelläsi kirjoitin, en koe, että pitää olla jokukaan -lainen. Henkilökohtainen usko Jeesukseen riittää.
- saisi ottaa oppiakin
Juu sellaista tarkkaa kirjoitin just tuossa ylempänä joka kertoo kuinka liha PIDETÄÄN kuolleena ja siten itseni kuolleena synnille.
sen tarkenpaa opetusta ei tämän pallon päältä löydy, koska muuta tietä ei ole.
kenenkään liha ei ole kuollut eikä se ole mihinkään jäänyt matkasta, se vain PIDETÄÄN sellaisena, siitä tässä on kyse.
mutta ei nää muutama kykene edes tuon tasoiseen ajatteluun kun kaikki energia menee helluntain ja kaiken muun paitsi oman pikkupoppoon opinkäsityksien vastustamiseen aamusta iltaan.- Totta kirjoitat!
"..kaikki energia menee helluntain ja kaiken muun paitsi oman pikkupoppoon opinkäsityksien vastustamiseen"!
Ahdasmielisyyttähän se on ja siksi Paavalikin kehoitti avartumaan..mutta harva ymmärtää sitäkään. - Miksi ette käsitä
Onko lihan pitäminen kuoleena sama asia, kuin tekis syntiä ja sitä jatkuvasti anteeksi anelisi? Monille se niin näyttäisi olevan, mutta se on väärää hapatusta ja hapattaa koko sen taikinan, jotka tuon opin piirissä elelevät.
Aivan pieni pisara hapatusta, saa valtavan tuhon aikaiseksi. Olemme saaneet nytkin lukea mediasta, miten joku pappi joutui tuon hapatuksen uhriksi. Synti sai otteen ja petti. - eihaittaaraamatullis
Miksi ette käsitä kirjoitti:
Onko lihan pitäminen kuoleena sama asia, kuin tekis syntiä ja sitä jatkuvasti anteeksi anelisi? Monille se niin näyttäisi olevan, mutta se on väärää hapatusta ja hapattaa koko sen taikinan, jotka tuon opin piirissä elelevät.
Aivan pieni pisara hapatusta, saa valtavan tuhon aikaiseksi. Olemme saaneet nytkin lukea mediasta, miten joku pappi joutui tuon hapatuksen uhriksi. Synti sai otteen ja petti.Niin sai kun ei PIDETTY itseä synnille kuolleena !
Mutta kun se ei olekkaan tässä pääkysymys, vaan kysmys on se väärä opetus, että lihaa ei enää uudestisyntyneelllä ole olemassakaan vaan se on siellä portin pielessä muurin takana !
Ja kun kaiken aikaa sanon, että syntiä ei tehdä, niin mikä on se sokeus joka ei sitä osaa lukea, vaan joka viestissä palataaan kuin edelläkin väittämään että tehdään syntiä ja taas anellaan !?
ei se niin mene, eikä niin kukaan edes väitä.
kyse on siitä, onko liha kuollut, vai pysytäänkö Raamatussa, ja PIDETÄÄN liha kuolleena, koska kenenkään liha ei koskaan kuole ennen hautajaisia.
joka muuta väitää puhuu paksua palturia ja harhaista oppia. eihaittaaraamatullis kirjoitti:
Niin sai kun ei PIDETTY itseä synnille kuolleena !
Mutta kun se ei olekkaan tässä pääkysymys, vaan kysmys on se väärä opetus, että lihaa ei enää uudestisyntyneelllä ole olemassakaan vaan se on siellä portin pielessä muurin takana !
Ja kun kaiken aikaa sanon, että syntiä ei tehdä, niin mikä on se sokeus joka ei sitä osaa lukea, vaan joka viestissä palataaan kuin edelläkin väittämään että tehdään syntiä ja taas anellaan !?
ei se niin mene, eikä niin kukaan edes väitä.
kyse on siitä, onko liha kuollut, vai pysytäänkö Raamatussa, ja PIDETÄÄN liha kuolleena, koska kenenkään liha ei koskaan kuole ennen hautajaisia.
joka muuta väitää puhuu paksua palturia ja harhaista oppia.Kirjoitat asiaa: >>kyse on siitä, onko liha kuollut, vai pysytäänkö Raamatussa, ja PIDETÄÄN liha kuolleena, koska kenenkään liha ei koskaan kuole ennen hautajaisia.
- Se sokeus on
eihaittaaraamatullis kirjoitti:
Niin sai kun ei PIDETTY itseä synnille kuolleena !
Mutta kun se ei olekkaan tässä pääkysymys, vaan kysmys on se väärä opetus, että lihaa ei enää uudestisyntyneelllä ole olemassakaan vaan se on siellä portin pielessä muurin takana !
Ja kun kaiken aikaa sanon, että syntiä ei tehdä, niin mikä on se sokeus joka ei sitä osaa lukea, vaan joka viestissä palataaan kuin edelläkin väittämään että tehdään syntiä ja taas anellaan !?
ei se niin mene, eikä niin kukaan edes väitä.
kyse on siitä, onko liha kuollut, vai pysytäänkö Raamatussa, ja PIDETÄÄN liha kuolleena, koska kenenkään liha ei koskaan kuole ennen hautajaisia.
joka muuta väitää puhuu paksua palturia ja harhaista oppia.että kun joku ei ota vastaan "täydellisen synnittömyyden-oppia", niin se väännetään siksi, että joku puoltaa tahallista synnintekoa ja siten yritetään näyttää "omanopin oikeellisuus ja totuus" muille lukijoille ja jotensakin on huvittavaa, miten greeen, kuin asiastakysekin pyrkivät kaikintavoin saamaan kirjoituksilleen tälläisellä väännöksellä ja Semperin mustamaalaamisella muitakin - kun taas Semper ei hae ollenkaan itselleen tälläistä "taustatukea", vaan kirjoittaa sen, minkä on oikeaksi ymmärtänyt ja hänen kirjoituksiinsa yhtyvät ne, jotka ovat samaa mieltä hänen kirjoituksiensa kanssa
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitat asiaa: >>kyse on siitä, onko liha kuollut, vai pysytäänkö Raamatussa, ja PIDETÄÄN liha kuolleena, koska kenenkään liha ei koskaan kuole ennen hautajaisia.
"He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa,
ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka pelastuivat."
Kirjaimellisesti kääntäen Herra lisäsi "pelastuneita". (Ap.t 2:47)
Nämä pelastetut Jumalan lapset sitten kasvoivat syömällä Sanaa.
Mutta eivät suinkaan kasvaneet pelastukseen. Pietari siis sanoo:
"että te sen kautta kasvaisitte." (1 Piet 2:2 Biblia)
Kasvaminen edellyttää muun muassa uuden asemamme ymmärtämistä.
Esimerkiksi sen tosiasian sisäistämistä, mikä löytyy ketjun otsikosta.- EI synnille
Miksi ette käsitä kirjoitti:
Onko lihan pitäminen kuoleena sama asia, kuin tekis syntiä ja sitä jatkuvasti anteeksi anelisi? Monille se niin näyttäisi olevan, mutta se on väärää hapatusta ja hapattaa koko sen taikinan, jotka tuon opin piirissä elelevät.
Aivan pieni pisara hapatusta, saa valtavan tuhon aikaiseksi. Olemme saaneet nytkin lukea mediasta, miten joku pappi joutui tuon hapatuksen uhriksi. Synti sai otteen ja petti.Tuota oppia synnin tekemisestä ja sitä aina uudelleen ja uudelleen ristiin naulaamisesta opettavat he, jotka eivät tunne Jeesusta. Jeesuksen tuntevat pitävät itsensä synnille kuolleena.
- Kysymystä sinne
kalamos kirjoitti:
"He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa,
ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka pelastuivat."
Kirjaimellisesti kääntäen Herra lisäsi "pelastuneita". (Ap.t 2:47)
Nämä pelastetut Jumalan lapset sitten kasvoivat syömällä Sanaa.
Mutta eivät suinkaan kasvaneet pelastukseen. Pietari siis sanoo:
"että te sen kautta kasvaisitte." (1 Piet 2:2 Biblia)
Kasvaminen edellyttää muun muassa uuden asemamme ymmärtämistä.
Esimerkiksi sen tosiasian sisäistämistä, mikä löytyy ketjun otsikosta.Miksi raamattuoppi kertoo monien olevan kutsuttuja, mutta harvojen olevan valittuja? Eikös se johdu juuri siitä, että monet, lukemattoman monet tulevat ns. uskoon, mutta eivät koskaan kasva pelastukseen. Kuuntelevat ja puhuvat raamatunopetusta, mutta sydän ei puhdistu, eikä uudistusta tapahdu. Vain Jumalan Sana voi opastaa ihmisen pelastukseen ja siksi Sana on uskottava.
- Surullista
Miksi ette käsitä kirjoitti:
Onko lihan pitäminen kuoleena sama asia, kuin tekis syntiä ja sitä jatkuvasti anteeksi anelisi? Monille se niin näyttäisi olevan, mutta se on väärää hapatusta ja hapattaa koko sen taikinan, jotka tuon opin piirissä elelevät.
Aivan pieni pisara hapatusta, saa valtavan tuhon aikaiseksi. Olemme saaneet nytkin lukea mediasta, miten joku pappi joutui tuon hapatuksen uhriksi. Synti sai otteen ja petti.Moni ei käsitä edes sitä, että liha ei vastaa ruumista, vaan kertoo pahuudesta, jonka on kuoltava ja joka pitää pitää kuolleena, jos aikoo pelastukseen päästä. Jotenkin näyttää siltä, että Suomessa ei käsitetä enää juuri lainkaan Raamattua.
Kysymystä sinne kirjoitti:
Miksi raamattuoppi kertoo monien olevan kutsuttuja, mutta harvojen olevan valittuja? Eikös se johdu juuri siitä, että monet, lukemattoman monet tulevat ns. uskoon, mutta eivät koskaan kasva pelastukseen. Kuuntelevat ja puhuvat raamatunopetusta, mutta sydän ei puhdistu, eikä uudistusta tapahdu. Vain Jumalan Sana voi opastaa ihmisen pelastukseen ja siksi Sana on uskottava.
Tuossa kohden (Matt 22) Jeesus puhui häävieraiden vaatteista.
Kutsutut estelivät. Kuka mistäkin syystä. He eivä tulleet ollenkaan juhliin.
Niinpä sitten pöytävieraita etsittiin kaikkialta katuojia myöten.
Valitettavasti eräs näistä juhlavieraista tuli omilla vaatteillaan paikalle.
Hän oli hyljännyt talon puolesta
ilmaiseksi ja lahjaksi annettavat häävaatteet.
Ja tämä oli loukkaus Isäntäväkeä kohtaan.
Tuo teksti puhuu ajankohdasta, jolloin Yljän palvelijat odottavat
Ylkää saapuvaksi vihkimistilaisuudesta Morsiamen kanssa hääjuhlapaikalle.Kysymystä sinne kirjoitti:
Miksi raamattuoppi kertoo monien olevan kutsuttuja, mutta harvojen olevan valittuja? Eikös se johdu juuri siitä, että monet, lukemattoman monet tulevat ns. uskoon, mutta eivät koskaan kasva pelastukseen. Kuuntelevat ja puhuvat raamatunopetusta, mutta sydän ei puhdistu, eikä uudistusta tapahdu. Vain Jumalan Sana voi opastaa ihmisen pelastukseen ja siksi Sana on uskottava.
Moni kuuntelee uskontojen, kirkkojen ja lahkojen sovellettua "raamatullista" totuutta, ja on jonkin ajan kuluttua samanlainen kuin muutkin uskontoonsa uskovat.
- saa kasvaa ymmärryks
kalamos kirjoitti:
"He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa,
ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka pelastuivat."
Kirjaimellisesti kääntäen Herra lisäsi "pelastuneita". (Ap.t 2:47)
Nämä pelastetut Jumalan lapset sitten kasvoivat syömällä Sanaa.
Mutta eivät suinkaan kasvaneet pelastukseen. Pietari siis sanoo:
"että te sen kautta kasvaisitte." (1 Piet 2:2 Biblia)
Kasvaminen edellyttää muun muassa uuden asemamme ymmärtämistä.
Esimerkiksi sen tosiasian sisäistämistä, mikä löytyy ketjun otsikosta.iksi et sano että nämä jotka lisättiin olivat ensin uudestisyntyneitä, ja sitten alkoivat kasvaa siinä uudessa asemassaan sen edellyttämää kasvua.
uudestisyntymä ei ole mikään "sisäistämisasia" vaan uuden luomuksen syntymä Jumalan Hengestä. saa kasvaa ymmärryks kirjoitti:
iksi et sano että nämä jotka lisättiin olivat ensin uudestisyntyneitä, ja sitten alkoivat kasvaa siinä uudessa asemassaan sen edellyttämää kasvua.
uudestisyntymä ei ole mikään "sisäistämisasia" vaan uuden luomuksen syntymä Jumalan Hengestä.Kiitos tästä täsmennyksestä.
Tarkoitin Jumalan lapsilla uudestisyntyneitä.
Siis Jumalan Hengestä syntyneitä.
Eli kun meistä on tullut Kuninkaan lapsia,
niin emme välttämättä vielä oikein ymmärrä, mitä se merkitsee.
Aivan pienenä lapsukaisina saatamme esimerkiksi
käyttäytyä tavalla, joka ei sovi Kuninkaalliselle.
Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa,
että me olemme nyt Kuninkaan lapsia.
Mutta kun kasvamme ja sisäistämme tämän asian,
niin me myös ymmärrämme, ettei meidän sovi eikä kuulu
tehdä pyhälle ja kuninkaalliselle sopimattomia asioita.
Kun ihminen on kuollut, hän on kuollut kokonaan synneistään. Niitä ei enää ole.
- body2
Miksi pyöritään Paavalin oppien ympärillä, sillä se ei johda mihinkään muuhun kuin suohon.
Se oppi perustuu täysin kuvitelmiin, sillä realielämä ei noita tunne.
Liha ei ole ristillä muutoin kuin mielikuvituksissa ja täällä liha ei myöskään pyhity, ei sitten millään.
Kunhan muutama vuosi menee, niin järki voittaa ja voidaan todeta,tahkoa on pyöritetty ja kaikki aivan turhaa.
Ihmiset olivat onnellisempia ja voisivat paremmin jos hyväksyttäisiin elämän tosiasiat ja kuvitteellisilla synneillä syyttely lopetettaisiin. - body2
Miksi pyöritään Paavalin oppien ympärillä, sillä se ei johda mihinkään muuhun kuin suohon.
Se oppi perustuu täysin kuvitelmiin, sillä realielämä ei noita tunne.
Liha ei ole ristillä muutoin kuin mielikuvituksissa ja täällä liha ei myöskään pyhity, ei sitten millään.
Kunhan muutama vuosi menee, niin järki voittaa ja voidaan todeta,tahkoa on pyöritetty ja kaikki aivan turhaa.
Ihmiset olivat onnellisempia ja voisivat paremmin jos hyväksyttäisiin elämän tosiasiat ja kuvitteellisilla synneillä syyttely lopetettaisiin.- pyöräpyörii
Hanki pyörä !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706