Kuinka tulee menetellä? Jos olemme ostamassa asuntoa, ajattelimme laittaa osuudet ensiasuntoon 49/51. Miehelläni on säästöjä ja hän maksaa etukäteisrahan talosta. Minulla ei puolestaan ole juurikaan omaisuutta. Jos mieheni maksaa etukäteen osan tuloista tulkitaanko se verotettavaksi lahjaksi minulle? Vai voiko mieheni maksaa suoraan tuon alkuosuuden asunnosta? Pitääkö se molemmilta olla?
kiinteistön ostaminen jos toinen varaton, toinen ei
3
254
Vastaukset
- Pöperöä
Kysymys on yhtä pöperöä, ei siihen osaa mitään vastata.
Voitte sopia että se raha minkä miehenne maksaa asunnosta alkuun teidänkin puolesta , on laina jonka hän antaa teille. Ei ole mitään pakkoa periä siitä korkoa. Eli voitte keskenänne sopia maksuista
- hiilh
Eiköhän tuo asuntokauppa ole jo tehty ja rahoituskysymykset ratkaistu.
Eikä tuohon tarvita muuta kuin yhteinen laina, jolloin on ihan sama kumpi maksaa käsirahan kun "toinen osapuoli maksaa sitten hieman suuremman osan lainanlyhennyksistä" (tai miten kukakin haluaa asian ilmaista jos verottaja joskus jotain kysyy).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595