Apua koe huomenna!

lalalaaaaa

Joo eli siis mul on huomen matikan koe enkä ymmärrä näitä tehtävii joten pliis auttakaa! 1. Luokalla on 12 poikaa ja 13 tyttöä. Kuinka monta prosenttia on tyttöjä? 2. Kuinka monta prosenttia enemmän tyttöjä on kuin poikia? Pliis kertokaa moten noi lasketaan!

11

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylihelppo

Luokalla on yhteensä 25 oppilasta, jolloin vain jaat tyttöjen lukumäärän 25:llä ja kerrot 100:lla prosentilla.

• jatkoaaa

Ja jälkimmäisen tehtävän saat ratkaistua ensin vähentämällä poikien määrästä tyttöjen määrän ja jakamalla erotuksen poikien lukumäärällä ja tietenkin vielä kertomalla sadalla prosentilla.

Mahdatko olla ala-asteikäinen vai pelkkä trolli kun ei tälläset laskut onnistu?

• Lalalaaaaaa
        jatkoaaa kirjoitti:

Ja jälkimmäisen tehtävän saat ratkaistua ensin vähentämällä poikien määrästä tyttöjen määrän ja jakamalla erotuksen poikien lukumäärällä ja tietenkin vielä kertomalla sadalla prosentilla.

Paljon kiitoksia! Ja hävettää myöntää mutta ihan yläasteikäinen olen..

• Lalalaaaaaa
        Lalalaaaaaa kirjoitti:

Paljon kiitoksia! Ja hävettää myöntää mutta ihan yläasteikäinen olen..

Ai niin entäs tällänen : pörssiyhtiön osakekurssin hinta laski aluksi 10 % , sitten nousi 30% ja lopuksi nousi 15% . 1. Miten muutokset vaikuttivat osakekurssiin kaikkiaan? 2. Kuinka monta prosenttia osakkeiden hinta kokonaisuudessaan nousi?

• Åke
        Lalalaaaaaa kirjoitti:

Ai niin entäs tällänen : pörssiyhtiön osakekurssin hinta laski aluksi 10 % , sitten nousi 30% ja lopuksi nousi 15% . 1. Miten muutokset vaikuttivat osakekurssiin kaikkiaan? 2. Kuinka monta prosenttia osakkeiden hinta kokonaisuudessaan nousi?

Olkoon a alkuperäinen hinta.
        a * 0,9 * 1,3 * 1,15 = 1,3455a
        Hinta nousi siis 34,55 %.

• Lalalaaaaa
        Åke kirjoitti:

Olkoon a alkuperäinen hinta.
        a * 0,9 * 1,3 * 1,15 = 1,3455a
        Hinta nousi siis 34,55 %.

Oi kiitos! Ton mä jopa osasin sitten laskee oikein!

• martta00
        jatkoaaa kirjoitti:

tuo jälkimmäinen kylläkin lasketaan nykyisin näin 13/12 = 1,083 eli tyttöjä on 8,3% enemmän kuin poikia (sitä "satasta" ei kannata kuljettaa mukana)

• Sataprosenttiaonyksi

1=100 %

• vbplayer

Mul huomen bg koe

• näino

En ymmärrä, miksi aina valitetaan, jos joku ei osaa jotakin. Ei näitä asioita opetettaisi, jos kaikki osaisivat ne jo valmiiksi. On sangen ikävää, että haukutte kanssaeläjiä internetissä. Toivottavasti muistatte olla kohteliaita edes verkon ulkopuolella.

• Anonyymi

tyhmä nege

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60